תיאון גרייג'וי..בוגד אכזר או קורבן?

אהםם בוא נראה

אתה היית חוזר לווינטרפל בלי הילדים -מה הייה יוצא לך אז מהעובדה שכבשת את ווינטרפל כששוקלים-חייך שלך (ושל כמה עשרות אנשים אחרים) מול חייהם של שני ילדים מה היית בוחר?
 
תיאון, הדמות מארץ הנהרות וסימפטיה

מודה, יש לי סימפטיה מיוחדת לתיאון, ולקשתים בכלל. מקווה שיחלץ מרמזי בולטון ורוב עורו לגופו, וימשיך להתפתח כדמות. ואם כבר מדברים על קשתים מה דעתכם על אנגווי כדמות המדוברת מאזור המרכז -מופרך כמו כל אחד אחר ואפשרי כמו כל אחד גם כן
 
כמוני כמוך

גם לי יש סימפטיה לקשתים-וגם לתיאון אני באופן אישי חושב שהאחווה עוד תשחק תפקיד חשוב בווסטרוז-ואנגואי יהייה חלק לא קטן שם מצד שני (וזה הזוי לחלוטין)-הוא יגיע לחומה (או שהאחרים יגיעו אליו) ויהייה חלק משמעותי בלחימה נגדם כי אם תזכרו זכוכית הדרקון כנשק מגיעה בעיקר כראשי חץ-ומיותר להגיד שזה הנשק העיקרי שלו
 
באמת הזוי...אבל יכול להתאים לו..

להיות לצד ג'ון.. אני חושב שמתישהו הוא יצטרך לתת דין וחשבון על מה שהוא עשה.. אולי לג'ון..או שאולי לבנות סטארק.. או שאולי..והכי יהיה נחמד אם כן..לבראן וריקון..
 

Envinyatar

New member
לפני שקראתי את התגובות בפתיל

אישית - אני לא סובל את תיאון, למרות כל "ההצדקות" שיש למעשיו. כפי שכבר מישהו אמר בפתיל קודם, כמעט ואין לך אדם נתעב (כולל פושעי מלחמה מהסוגים הכי גרועים), שאין לך "הצדקות" כאלו ואחרות למעשים שלהם, אם תסתכל מנקודת הראות שלהם. סה"כ, תיאון מצטייר אצלי כנרקסיסט לא קטן, בעל אופי חלקלק ונתעב שמרטין רומז עליו עוד לפני הבגידה שלו, ועם שאפתנות שלא הולמת כלל ועיקר את הכח ואת היכולות שלו - מה שגם הביא לצעד המטומטם של כיבוש וינטרפל. אמנם, הוא מנסה לשכנע את עצמו שהוא פועל עם מניעים (למשל הדרך הדי פתטית שהוא מנסה לשכנע את עצמו "שהחבל היה על הצוואר שלו"), אבל סה"כ, לא כל המעשים האכזריים שלו היו כורח המציאות. לכל הסיפור הזה עם בראן וריקון (כולל הטבח האכזרי של משפחת הטוחן), הוא עשה בעיקר בגלל האגו המנופח שלו.
 
זה בהחלט היה בגלל האגו..

אבל מרטין תיאר את הייאוש של תיאון בצורה כל כך מושלמת ומשכנעת שזה היה נראה כדבר הגיוני לעשות..ולא דווקא נרקסיסטי או אגואיסטי.. וכשתיאון הרג את משפחת הטוחן זה היה נראה כדבר הכרחי לעשות.. תיאון היה מיואש ומורמר בגלל ששני הזאבים הקטנים ברחו ממנו..הוא לא יכל לחזוק בידיים ריקות ולכן זה היה הפתרון היחידי..
 
אישית- אני לא מבין את ההתייפיפות של

אנשים שמזדעזעים ממרטין/תיאון /סנדור קלגן, ונכנסים לפורום, מחכים לספר הבא, מין דו קוטביות שכזו אם באמת לא היה בכולנו פן שמחפש את ווסטרוז, מזדהה עם תיאון ונסחף אל העלילה, לא היינו כאן. אני חושב שהתאור של תיאון כנרסיסט [ טריון יותר] בעל אופי חלקלק ונתעב, הוא איך שבני סטארק הצעירים רואים אותו ולא איך שמרטין. מה גם שמרטין מציג בתחילה דמויות בפן אחד שלהם ונהנה להפוך בהן ולהציג לנו פנים אחרים בכל פעם + לפתח חלק מהן ולתת להן עוד להשתנות במהלך העלילה. אפילו עם ההחלטה שלך שכיבוש וינטרפל היה צעד מטומטם, אני לא יכול להסכים. יותר לחשוב שאי שיתוף הפעולה של מלך התמנונים עם בנו, הוא מטומטם גם בסירוב להענות להצעת רוב ולתקוף את לניספורט, וגם באי ניצולו את פירות נצחונו של בנו והפקרתו עם וינטרפל למצור. תיאון עוד מאמין באביו כמו טיריון עד המכה הבאה. ולכן כשהוא מצפה שזה יעשה את הדבר ההגיוני וישתמש בו להשתלט על הצפון במקום לפשוט כפירט, הוא עושה טעות, טעות שניתן להבינה.
 

כריכרכה

New member
אתה שוכח איך הסדרה מתחילה

והיא מתחילה ב-"משחקי הכס" שרובו מוקדש לדמויות טובות מובהקות - משפחת סטארק. אז אחרי שנתפסתי לסדרה ולמרות הסבל הרב שמרטין הסב לי, אני מתכוון לסיים אותה. אני נהנה מהכתיבה של מרטין ומהעלילה ולכן המשכתי לקרוא למרות תיאון, טיריון, ג'יים ודאינריז ובזכות משפחת סטארק, דאבוס וסאם.
 
איך אתה רואה עריפה של עריק בהלם קרב

מול ילדים רכים כטוב לב? [משחקי הכס ממש על ההתחלה] או לילדה שמתעללת בחתולים כאימון בקשיחות - אותך בפורום זב"ח או למופת ליושר ונאמנות שלא העניש את משפ' לניסטר אלה השיא לה את חברו הטוב והולל. ביננו, רוברט היה מן הסתם מלך גרוע כאאריז. או לאב שיש לו את הכח, אבל בכל זאת הורג את הזאבה של בתו בגלל שטויות. אפילו אדרד שהוא דמות סטראוטיפית ובאה יותר לשרת את העלילה מאשר מהווה חלק ממנה, מורכב יותר מאשר "טוב" טיריון מרתק, ג'ים מתפתח, דאינריז, צריכה סטירה טובה ואסימון אבל בכל זאת מעניינת, ותיאון מורכב ומסקרן. החלוקה שלך לסטראוטיפים של טובים ורעים מראה שלא ממש הבנת את מרטין ואת ראיית העולם שלו. מזלך שעד שהסדרה תסתיים יעברו עוד כמה שנים, בינתיים אתה יכול להתחיל לקרוא מההתחלה. במחשבה שניה - גם אני אבל בלי סבל.
 

כריכרכה

New member
הפסיכולוגיה לא קיימת בווסטרוז

אחרת גם אאריז על התקפיו לא היה ראוי למוות כי אם לטיפול. גם העריק לא היה בהלם קרב כי אם היה מטורף לגמרי ולמרות ששיטת המשפט בווסטרוז פרימיטיבית אדארד נתן לו את המירב. אריה לפחות לא רוצחת חתולים להבדיל מג'ופרי, אבל אין ספק שעם הזמן היא הופכת לרוצחת אכזרית, אבל לא במשחקי הכס. ג'יים דווא לא מתפתח אלא עובר רגרסיה מגוחכת, בלתי-סבירה ומוקצנת לדמות השטוחה של בריאן, מודל החיקוי שלו. רוברט היה מלך גרוע, אך לא כמו אאריז שרצה לפוצץ את מעלה-מלך, והוא עמו מודה בכך.
 

esfe

New member
החלוקה שלך לטוב ורע נורא פשטנית.

נכון, בהתחלה כולנו מזדהים עם הסטארקים ולוקחים כל מילה של נד כאמת פשוטה. אבל מהר מאוד אנחנו מגלים שיש עוד אמיתות. זה מתחיל עוד בספר הראשון עם דאני, טיריון וסר ז'ורה וממשיך ומתחזק בספרים הבאים עד שבסוף סופת חרבות אתה כבר לא בטוח בכלום וכל POV אומר לך משהו אחר. אני אתן דוגמא: דאבוס. הדבר הנכון וההגון ביותר הוא לשרת את מלכו סטאניס, נכון? לא בדיוק. הוא מתנגד למליסנדרה אבל הוא לא אמר כלום כשהיא שרפה את אלו שהתנגדו לה ולאל האור שלה. הוא לא היה דמות יותר "טובה" אם הוא היה משליך את חייו במטרה להציל את האנשים הטובים הללו, ששירתו את סטאניס כל חייהם? הנה התשובה: כן ולא. אין תשובה חד משמעית, ואין חלוקה פשוטה לטוב ורע. אין לי מושג איך הגעת להכרה שקייטלין היא דמות יותר טובה מטיריון, אבל זה קצת יותר מסובך מזה.
 

כריכרכה

New member
דווקא לנד אתה לא מאמין?

באלו מקרים התברר שנד שיקר? טיריון הוא רוצח שפל שבין השאר רוצח את אביו ואת שאי מתוך גחמה נקמנית. קייטלין לא. דאבוס הוא אדם טוב אך אין זה אומר שהוא היה חייב להקריב את עצמו לשווא, כמו שעשה קרסן. מרטין עובד קשה בשביל שהחלוקה לטוב ורע תהיה קשה מאוד, אבל עלינו מוטלת החובה לנסות ולברור מבין הדמויות את הטובות יותר ופחות.
 

esfe

New member
זאת הנקודה - נד לא שיקר.

אבל גם דאני לא וג'יים לא וסר ז'ורה לא וטיריון לא וכו'. אין אמת אחת פשוטה אלא הרבה אמיתות, ואף אחת מהן היא לא שקר. טיריון הרוצח השפל והאכזר רצח את אביו הצדיק ואת הזונה המתוקה סתם בשביל הכיף. ברצינות - אתה בטוח שאנחנו קוראים את אותו הספר? קייטלין הפרה הוראה מפורשת של רוב ושחררה את ג'יים, בכך הרסה סיכוי אמיתי לעשות שלום עם לאניסטרים, הביאה לרציחתם של שני בני הלאניסטר השבויים בנהרן, להוצאתו להורג של לורד ריקארד קארסטארק ולאובדן כל חילו. וזה עוד לפני שנתחיל לדבר על היחס שלה לג'ון כל השנים בווינטרפל. אני מודה שדאבוס הוא אחת הדמויות היותר טובות בסדרה (ואחת האהובות עלי גם) אני רק רוצה להראות לך שגם דמות "טובה" לא חפה מאי צדק. אחרי הכל הדבר ההגון והצודק ביותר ע"פ כל חוקי הכבוד היה בדיוק להקריב את עצמו למען האנשים הללו.
 
למעלה