תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.
תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון

תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון
בתור העיר עם ביקוש עצום לתחץ לתושב, המצב שם נורא. \
לכאורה הם קבלו אוטבוס להרבה ישובים בארץ קרוב לבית ללא תחנה מרכזית, אך
בפועל עשרות אוטובוסים בין עירוניים סותמים שם את הרחובות הצרים.
מדוע אין תחנה מרכזית בני ברק? האם מתוכננת תחנה? (הייתי מציע ליד מחלף גהה)ץ
מדוע לא מתכננים שום רכבת תחתית\קלה שתעבור דרך מרכז בני ברק, קו שעובר מתחת למרכז בני ברק יהיה מאוד מבוקש
לדעתי בעומס קרוב לקו האדום.
זו הוכחה שתחבורת מעברים יותר יעילה מאוטובוס אחד ישיר לכל מקום.
חבל שבבני ברק עצמה לא פועלים לשנות את המצב התחבורתי ותקנו אותי אם טעיתי.
מה דעתכם?
 
תחנות מרכזיות לא מתאימות לדרישות של הציבור

תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון
בתור העיר עם ביקוש עצום לתחץ לתושב, המצב שם נורא. \
לכאורה הם קבלו אוטבוס להרבה ישובים בארץ קרוב לבית ללא תחנה מרכזית, אך
בפועל עשרות אוטובוסים בין עירוניים סותמים שם את הרחובות הצרים.
מדוע אין תחנה מרכזית בני ברק? האם מתוכננת תחנה? (הייתי מציע ליד מחלף גהה)ץ
מדוע לא מתכננים שום רכבת תחתית\קלה שתעבור דרך מרכז בני ברק, קו שעובר מתחת למרכז בני ברק יהיה מאוד מבוקש
לדעתי בעומס קרוב לקו האדום.
זו הוכחה שתחבורת מעברים יותר יעילה מאוטובוס אחד ישיר לכל מקום.
חבל שבבני ברק עצמה לא פועלים לשנות את המצב התחבורתי ותקנו אותי אם טעיתי.
מה דעתכם?
תחנות מרכזיות לא מתאימות לדרישות של הציבור
החרדי, גם לא תחבורת מעברים. בבני ברק זה בולט לרעה בגלל התשתיות הרעועות שלה, אבל זה מאפיין תחבורה ציבורית המיועדת לציבור החרדי גם בערים אחרות, כולל בירושלים, שבה יש תחנה מרכזית ויש רכבת קלה ובכל זאת יש הרבה קווים בינעירוניים שמסתובבים בשכונות בעיר.
גם למודיעין עילית אין תחנה מרכזית והרבה קווים בינעירוניים עושים סיבובים ברחבי העיר. גם אוטובוסים בין ביתר עילית לירושלים ולבני ברק עושים סיבוב בכל ביתר עילית. כך באלעד, כך ברכסים וכפר חסידים וכך בשכונות חרדיות בערים אחרות.
 

down under

New member
בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי

תחנות מרכזיות לא מתאימות לדרישות של הציבור
החרדי, גם לא תחבורת מעברים. בבני ברק זה בולט לרעה בגלל התשתיות הרעועות שלה, אבל זה מאפיין תחבורה ציבורית המיועדת לציבור החרדי גם בערים אחרות, כולל בירושלים, שבה יש תחנה מרכזית ויש רכבת קלה ובכל זאת יש הרבה קווים בינעירוניים שמסתובבים בשכונות בעיר.
גם למודיעין עילית אין תחנה מרכזית והרבה קווים בינעירוניים עושים סיבובים ברחבי העיר. גם אוטובוסים בין ביתר עילית לירושלים ולבני ברק עושים סיבוב בכל ביתר עילית. כך באלעד, כך ברכסים וכפר חסידים וכך בשכונות חרדיות בערים אחרות.
בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי
חרדים הם לא דרך תחנות מרכזיות היא משום הרצון שלהם לא להתערבב עם הציבור הכללי ולשמור עד כמה שיותר על גדרי הצניעות שלהם.
אם בב"ב תהיה תחנה מרכזית לא תהיה בעיה של צניעות או ערבוב עם ציבור חילוני שכן ממילא מעל ל-80% מהעיר הזו הם חרדים.
 
במודיעין או ביתר עילית אין סכנה של התערבבות

בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי
חרדים הם לא דרך תחנות מרכזיות היא משום הרצון שלהם לא להתערבב עם הציבור הכללי ולשמור עד כמה שיותר על גדרי הצניעות שלהם.
אם בב"ב תהיה תחנה מרכזית לא תהיה בעיה של צניעות או ערבוב עם ציבור חילוני שכן ממילא מעל ל-80% מהעיר הזו הם חרדים.
במודיעין או ביתר עילית אין סכנה של התערבבות
הציבור החרדי דורש שירות של כמעט מדלת לדלת ולא רק בגלל סכנת התערבבות.
למשל - רכסים וכפר חסידים. מה הבעיה שקווים בינעירוניים ייצאו מתחנה ראשית אחת או שתיים?
חיפה - מה הבעיה שלקווים 970 ו-972 תהיה תחנה ראשית אחת ולא הרבה תחנות בתוך השכונות (אגב דווקא לקווים הללו יש גם תחנות עם "סכנת התערבבות")
כך גם בבני ברק - הסיבה שהקווים הבינעירוניים מסתובבים בתוך העיר וכוללים הרבה תחנות אינה סכנת ההתערבבות אלא הדרישה ל"מדלת לדלת".
תחנות מרכזיות פשוט לא מתאימות לדפוסי הנסיעה של החרדים.
 
הכוונה כמובן למודיעין עילית

במודיעין או ביתר עילית אין סכנה של התערבבות
הציבור החרדי דורש שירות של כמעט מדלת לדלת ולא רק בגלל סכנת התערבבות.
למשל - רכסים וכפר חסידים. מה הבעיה שקווים בינעירוניים ייצאו מתחנה ראשית אחת או שתיים?
חיפה - מה הבעיה שלקווים 970 ו-972 תהיה תחנה ראשית אחת ולא הרבה תחנות בתוך השכונות (אגב דווקא לקווים הללו יש גם תחנות עם "סכנת התערבבות")
כך גם בבני ברק - הסיבה שהקווים הבינעירוניים מסתובבים בתוך העיר וכוללים הרבה תחנות אינה סכנת ההתערבבות אלא הדרישה ל"מדלת לדלת".
תחנות מרכזיות פשוט לא מתאימות לדפוסי הנסיעה של החרדים.
הכוונה כמובן למודיעין עילית
 

אורי404

New member
אם אני לא טועה, במודיעין עילית מצמצמים את זה

הכוונה כמובן למודיעין עילית
אם אני לא טועה, במודיעין עילית מצמצמים את זה
פחות נסיעות ארוכות מ'דלת לדלת' ובמקום זה, החלפה בתוך מודיעין עילית לקווים פנימיים אחרים.
 

ציוניסט

New member
באמת? לפי מה שיודע לי

אם אני לא טועה, במודיעין עילית מצמצמים את זה
פחות נסיעות ארוכות מ'דלת לדלת' ובמקום זה, החלפה בתוך מודיעין עילית לקווים פנימיים אחרים.
באמת? לפי מה שיודע לי
מערכת הקווים הבינעירונית לא השתנתה שם כבר שנים.
 

אורי404

New member
היא לא השתנתה, אבל היא תשתנה

באמת? לפי מה שיודע לי
מערכת הקווים הבינעירונית לא השתנתה שם כבר שנים.
היא לא השתנתה, אבל היא תשתנה
בחודשים הקרובים "קווים" מחליפים את "סופרבוס" במודיעין עילית.
בעקבות המכרז נעשו שינויים בהפעלת הקווים וזה כולל בתוכו ביטול חלופות ופחות (באופן יחסי) נסיעות פנימיות ארוכות בקווים הבינעירוניים לכיוון ירושלים.
 

ציוניסט

New member
היכן אפשר לקבל על זה עוד מידע?

היא לא השתנתה, אבל היא תשתנה
בחודשים הקרובים "קווים" מחליפים את "סופרבוס" במודיעין עילית.
בעקבות המכרז נעשו שינויים בהפעלת הקווים וזה כולל בתוכו ביטול חלופות ופחות (באופן יחסי) נסיעות פנימיות ארוכות בקווים הבינעירוניים לכיוון ירושלים.
היכן אפשר לקבל על זה עוד מידע?
 

amit1270

New member
זה "פינוק" שהם מקבלים במסגרת "סל הפריבילגיות"

במודיעין או ביתר עילית אין סכנה של התערבבות
הציבור החרדי דורש שירות של כמעט מדלת לדלת ולא רק בגלל סכנת התערבבות.
למשל - רכסים וכפר חסידים. מה הבעיה שקווים בינעירוניים ייצאו מתחנה ראשית אחת או שתיים?
חיפה - מה הבעיה שלקווים 970 ו-972 תהיה תחנה ראשית אחת ולא הרבה תחנות בתוך השכונות (אגב דווקא לקווים הללו יש גם תחנות עם "סכנת התערבבות")
כך גם בבני ברק - הסיבה שהקווים הבינעירוניים מסתובבים בתוך העיר וכוללים הרבה תחנות אינה סכנת ההתערבבות אלא הדרישה ל"מדלת לדלת".
תחנות מרכזיות פשוט לא מתאימות לדפוסי הנסיעה של החרדים.
זה "פינוק" שהם מקבלים במסגרת "סל הפריבילגיות"
וזה כולל גם חיסכון בכרטיס נסיעה פנים-עירוני. אבל ככל הידוע לי הסיבה העיקרית (אולי התירוץ) היא המגע הצפוף בין נשים וגברים בתחנות וביניהן.
 

אורי404

New member
מבחינה הזו ניתן לעשות כרטוס המשך

זה "פינוק" שהם מקבלים במסגרת "סל הפריבילגיות"
וזה כולל גם חיסכון בכרטיס נסיעה פנים-עירוני. אבל ככל הידוע לי הסיבה העיקרית (אולי התירוץ) היא המגע הצפוף בין נשים וגברים בתחנות וביניהן.
מבחינה הזו ניתן לעשות כרטוס המשך
כפי, שיש למשל בחוזים שונים של "רב-קו" (החלפה לשני אוטובוסים בפרק זמן מסוים).
בעבר ואולי עדיין היה ניתן לנסוע לחוף הכרמל בחיפה או ללב המפרץ ומשם להחליף לקו פנימי עם אותו כרטוס. גם בנסיעה לנתב"ג או לקרית שדה התעופה, ניתן היה לרדת בקווי האוטובוסים השונים בצומת אל-על ומשם להחליף לקו 5. לא יודע האם הסידורים האלה עדיין קיימים.
בכל מקרה בשורה התחתונה הכוונה היא, שניתן לפצל נסיעות באמצעות סידור של נסיעת המשך.
 
דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים

בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי
חרדים הם לא דרך תחנות מרכזיות היא משום הרצון שלהם לא להתערבב עם הציבור הכללי ולשמור עד כמה שיותר על גדרי הצניעות שלהם.
אם בב"ב תהיה תחנה מרכזית לא תהיה בעיה של צניעות או ערבוב עם ציבור חילוני שכן ממילא מעל ל-80% מהעיר הזו הם חרדים.
דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים
ערבוב קיים, כי הקו עובר דרך מרכז פתח תקוה שאינו חרדי, אבל הקו עושה סבוב בשכונת הדר גנים על מנת לספק את דרישת ה"מדלת לדלת".
 
לא מדוייק

דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים
ערבוב קיים, כי הקו עובר דרך מרכז פתח תקוה שאינו חרדי, אבל הקו עושה סבוב בשכונת הדר גנים על מנת לספק את דרישת ה"מדלת לדלת".
לא מדוייק
כיוון שבאזור שבין תחילת ארלוזורוב לההסתדרות/חפץ חיים גרים חרדים רבים.
חבל,לקו יש פוטנציאל לשירות מצפון העיר (אם המושבות או הקניון הגדול) דרך הדר גנים לירושלים
 
לא מדוייק

דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים
ערבוב קיים, כי הקו עובר דרך מרכז פתח תקוה שאינו חרדי, אבל הקו עושה סבוב בשכונת הדר גנים על מנת לספק את דרישת ה"מדלת לדלת".
לא מדוייק
כיוון שבאזור שבין תחילת ארלוזורוב לההסתדרות/חפץ חיים גרים חרדים רבים.
חבל,לקו יש פוטנציאל לשירות מצפון העיר (אם המושבות או הקניון הגדול) דרך הדר גנים לירושלים
 
לא מדוייק

דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים
ערבוב קיים, כי הקו עובר דרך מרכז פתח תקוה שאינו חרדי, אבל הקו עושה סבוב בשכונת הדר גנים על מנת לספק את דרישת ה"מדלת לדלת".
לא מדוייק
כיוון שבאזור שבין תחילת ארלוזורוב לההסתדרות/חפץ חיים גרים חרדים רבים.
חבל,לקו יש פוטנציאל לשירות מצפון העיר (אם המושבות או הקניון הגדול) דרך הדר גנים לירושלים
 
לא מדוייק

דוכמה נוספת: קו 426 בין פתח תקוה לירושלים
ערבוב קיים, כי הקו עובר דרך מרכז פתח תקוה שאינו חרדי, אבל הקו עושה סבוב בשכונת הדר גנים על מנת לספק את דרישת ה"מדלת לדלת".
לא מדוייק
כיוון שבאזור שבין תחילת ארלוזורוב לההסתדרות/חפץ חיים גרים חרדים רבים.
חבל,לקו יש פוטנציאל לשירות מצפון העיר (אם המושבות או הקניון הגדול) דרך הדר גנים לירושלים
 

asmopil

New member
תחנה מרכזית לעומת דלת מול דלת

בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי
חרדים הם לא דרך תחנות מרכזיות היא משום הרצון שלהם לא להתערבב עם הציבור הכללי ולשמור עד כמה שיותר על גדרי הצניעות שלהם.
אם בב"ב תהיה תחנה מרכזית לא תהיה בעיה של צניעות או ערבוב עם ציבור חילוני שכן ממילא מעל ל-80% מהעיר הזו הם חרדים.
תחנה מרכזית לעומת דלת מול דלת
היעילות של תחנה מרכזית הינה כאשר תדירות האוטובוסים ליעד המסוים הינה גבוהה או שיש לך חלופות נסיעה ליעד שלך. אין הדבר כך ברבים מקווי החרדים אם כי לעתים יש לך חלופות כגון קו חיפה-י-ם (אך לא חיפה בני ברק למשל ובטח לא חיפה-אשדוד/ אלעד), כאשר כל אוטובוס יוצא מספר פעמים ביום או אז השירות של נסיעה מדלת לדלת אפקטיבי יותר ומקטין סיכון לפספס את הקו שלך.

חיפה:
הבעיה עם הפקק של הכבישים היא אכן בעיה, ובחיפה ויזניץ' היא ממש חריפה כי האוטובוסים הבינעירוניים מונעים נסיעה של רכב פרטי בכביש הצר. לדעתי חייבת לעבור שם שכונתיות כאשר היציאה שלהן הינה מהדר לכיוון נו"ש ומשם בקווים ישירים ליעדים.
 

amit1270

New member
לאו דווקא ערבוב עם לא-חרדים

בשאר הארץ, חוץ מבני ברק הכוונה, זה שקווי
חרדים הם לא דרך תחנות מרכזיות היא משום הרצון שלהם לא להתערבב עם הציבור הכללי ולשמור עד כמה שיותר על גדרי הצניעות שלהם.
אם בב"ב תהיה תחנה מרכזית לא תהיה בעיה של צניעות או ערבוב עם ציבור חילוני שכן ממילא מעל ל-80% מהעיר הזו הם חרדים.
לאו דווקא ערבוב עם לא-חרדים
הערבוב והצפיפות עצמם מטרידים מאוד חוגים מסוימים בחברה החרדית, שחוששים מ"פריצות" וכיו"ב. זאת לדעתי הסיבה שקווים בינעירוניים רבים נכנסים לתוך שכונות וערים ולא מוקמות תחנות מרכזיות בריכוזים חרדיים (יש תכנית להקמת תחנה כזאת בירושלים, אבל אני לא יודע איפה זה נמצא). יש גם אלמנט של חיסכון כספי במקומות שבהם אין רכטיסי המשך, וזה לא פחות משמעותי (ומוסיף עוד יותר על אפליית המחיר שכבר קיימת בחלק מקווי החרדים).

מבחינת המפעילים זה כמובן כאב ראש לא קטן ומפחית מאוד את יעילות המערכת, אבל מה לא עושים למען הלקוחות המועדפים...
 

אלון 58

New member
קווי מהדרין לא עוברים בתחנות מרכזיות...,

תחנות מרכזיות לא מתאימות לדרישות של הציבור
החרדי, גם לא תחבורת מעברים. בבני ברק זה בולט לרעה בגלל התשתיות הרעועות שלה, אבל זה מאפיין תחבורה ציבורית המיועדת לציבור החרדי גם בערים אחרות, כולל בירושלים, שבה יש תחנה מרכזית ויש רכבת קלה ובכל זאת יש הרבה קווים בינעירוניים שמסתובבים בשכונות בעיר.
גם למודיעין עילית אין תחנה מרכזית והרבה קווים בינעירוניים עושים סיבובים ברחבי העיר. גם אוטובוסים בין ביתר עילית לירושלים ולבני ברק עושים סיבוב בכל ביתר עילית. כך באלעד, כך ברכסים וכפר חסידים וכך בשכונות חרדיות בערים אחרות.
קווי מהדרין לא עוברים בתחנות מרכזיות...,
ולמיטב ידיעתי זה ענין עקרוני עבור הציבור החרדי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה