תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.
|v||v||v|

מוניות שירות זו לא באמת תחבורה ציבורית ראויה.
ולקחת ספיישל זה יקר.
אין שום תירוץ הולם לקיומו של העוצר הבזוי הזה.
טימטום מתוצרת ישראל שלא קיים באף מקום בעולם, ויהיה חייב מתישהו להשתנות אם אנחנו באמת רוצים להתקדם כאן מבחינה תחבורתית.
|v||v||v|
 


 

משה9

New member
אני מסכים ואני מאוד בעד אוטובוסים בשבת

מוניות שירות זו לא באמת תחבורה ציבורית ראויה.
ולקחת ספיישל זה יקר.
אין שום תירוץ הולם לקיומו של העוצר הבזוי הזה.
טימטום מתוצרת ישראל שלא קיים באף מקום בעולם, ויהיה חייב מתישהו להשתנות אם אנחנו באמת רוצים להתקדם כאן מבחינה תחבורתית.
אני מסכים ואני מאוד בעד אוטובוסים בשבת
אבל בהעדרם צריך להשתמש באלטרנטיבות. למשל מרעננה לנתניה אפשר לקחת מונית ספיישל לכביש החוף ומשם לקחת שירות.
אנשים שאין להם רכב מבחירה (אני לא מדבר על חסרי אמצעים לחלוטין), צריך לזכור שלו היה להם רכב, היו משלמים יותר מ-1000 בלי להזיז את הרכב, כך שגם אם יקחו כמה מוניות ספיישל בחודש זה יהיה יותר זול מלהחזיק רכב.
 

down under

New member
על דבר אחד אני מסכים

מוניות שירות זו לא באמת תחבורה ציבורית ראויה.
ולקחת ספיישל זה יקר.
אין שום תירוץ הולם לקיומו של העוצר הבזוי הזה.
טימטום מתוצרת ישראל שלא קיים באף מקום בעולם, ויהיה חייב מתישהו להשתנות אם אנחנו באמת רוצים להתקדם כאן מבחינה תחבורתית.
על דבר אחד אני מסכים
ברגע שיש "עוצר" של מעל 48 שעות, בדיוק כפי שנשיא בימ"ש עליון דרש שיהיו שופטים כוננים שיוקפצו אם צריך במהלך החג לטיפול במעצרים או בעתירות דחופות
(כי לא הגיוני ובעיקר לא הגון שלא יהיה שירות משפטי במשך 73 שעות [3 יממות מלאות והרי שבת/חג נכנס יותר משעה יותר מוקדם ממה שהוא באמת, שבת היא בת 25 שעות ולא 24 שעות])


כך לפי דעתי המדינה חייבת לכפות, כן, כן, לכפות בחוק או במינימום הוראת שעה + תקנון של משרד התחבורה, שברגע שיש רצף שבת/חג של מעל ל-48 שעות תופעל התחבורה הציבורית
במתכונת מצומצמת א-לה האוטובוסים של שבת בחיפה או באילת, החל מהיום השני של השבת חג.
כלומר במקרה המאוד נפוץ (קורה 4 או 5 פעמים בכל עשור) של ראש השנה בימים ה' ו-ו', אז נוצר רצף שבתון של 3 יממות רצופות + השעה הזו של כניסה מוקדמת/יציאה מאוחרת כלומר 73 שעות
עוצר, יהיו אוטובוסים בימים ששי ושבת.


זו חוצפה מצחינה מארץ הצחנה וגם מארץ החוצפה העוצר הזה של 73 שעות.


אני מסכים או מסוגל להסכים עם דתיים שלא יהיה תח"ץ בשבת רגילה, נניח, למרות שאני מאוד בעד שכן, אבל בשום פנים ואופן לא מוכן אפילו להתלבט ולו לשניה קלה בלבד על האם אני מסכים
למצב השערורייתי והבזוי הזה של עוצר 3 יממות.
לא יעלה על הדעת ולפי דעתי אין לדתיים הפעם שום זכות אפילו לחשוב בלב משהו נגד הדרישה של תח"ץ בראש השנה אם הוא נופל על חמישישישבת.
 

mister K

New member
עזוב את זה שגם מבחינה דתית חג פחות נחשב משבת.

על דבר אחד אני מסכים
ברגע שיש "עוצר" של מעל 48 שעות, בדיוק כפי שנשיא בימ"ש עליון דרש שיהיו שופטים כוננים שיוקפצו אם צריך במהלך החג לטיפול במעצרים או בעתירות דחופות
(כי לא הגיוני ובעיקר לא הגון שלא יהיה שירות משפטי במשך 73 שעות [3 יממות מלאות והרי שבת/חג נכנס יותר משעה יותר מוקדם ממה שהוא באמת, שבת היא בת 25 שעות ולא 24 שעות])


כך לפי דעתי המדינה חייבת לכפות, כן, כן, לכפות בחוק או במינימום הוראת שעה + תקנון של משרד התחבורה, שברגע שיש רצף שבת/חג של מעל ל-48 שעות תופעל התחבורה הציבורית
במתכונת מצומצמת א-לה האוטובוסים של שבת בחיפה או באילת, החל מהיום השני של השבת חג.
כלומר במקרה המאוד נפוץ (קורה 4 או 5 פעמים בכל עשור) של ראש השנה בימים ה' ו-ו', אז נוצר רצף שבתון של 3 יממות רצופות + השעה הזו של כניסה מוקדמת/יציאה מאוחרת כלומר 73 שעות
עוצר, יהיו אוטובוסים בימים ששי ושבת.


זו חוצפה מצחינה מארץ הצחנה וגם מארץ החוצפה העוצר הזה של 73 שעות.


אני מסכים או מסוגל להסכים עם דתיים שלא יהיה תח"ץ בשבת רגילה, נניח, למרות שאני מאוד בעד שכן, אבל בשום פנים ואופן לא מוכן אפילו להתלבט ולו לשניה קלה בלבד על האם אני מסכים
למצב השערורייתי והבזוי הזה של עוצר 3 יממות.
לא יעלה על הדעת ולפי דעתי אין לדתיים הפעם שום זכות אפילו לחשוב בלב משהו נגד הדרישה של תח"ץ בראש השנה אם הוא נופל על חמישישישבת.
עזוב את זה שגם מבחינה דתית חג פחות נחשב משבת.
לי יצא להכיר אנשים מסורתיים שומרי שבת שבחגים דווקא כן נוסעים (ובייחוד בחג שכזה בו גם להם לא נראה הגיוני להיתקע במשך 72 שעות במקום אחד).
לא שלי זה משנה, אני חושב שחובה להפעיל תח"צ גם בכל שבת. אבל אני מציין זאת כדי להדגיש שלהפעלת תח"צ בחגים יש אפילו תמיכה יותר גדולה (או פחות התנגדות) מאשר בשבתות.
פשוט בשל הטלת העוצר במסגרת הסטטוס קוו הבזוי, נהיה כאן מן מנהג לפיו כלל אין צורך בתחבורה ציבורית בימי שבתון. אך כולם יודעים שההפך הוא הנכון.
 

down under

New member
אני בכוונה מנסה להפריד את השבת הרגילה

עזוב את זה שגם מבחינה דתית חג פחות נחשב משבת.
לי יצא להכיר אנשים מסורתיים שומרי שבת שבחגים דווקא כן נוסעים (ובייחוד בחג שכזה בו גם להם לא נראה הגיוני להיתקע במשך 72 שעות במקום אחד).
לא שלי זה משנה, אני חושב שחובה להפעיל תח"צ גם בכל שבת. אבל אני מציין זאת כדי להדגיש שלהפעלת תח"צ בחגים יש אפילו תמיכה יותר גדולה (או פחות התנגדות) מאשר בשבתות.
פשוט בשל הטלת העוצר במסגרת הסטטוס קוו הבזוי, נהיה כאן מן מנהג לפיו כלל אין צורך בתחבורה ציבורית בימי שבתון. אך כולם יודעים שההפך הוא הנכון.
אני בכוונה מנסה להפריד את השבת הרגילה
שגם ככה כל הציבור מכיר אותה והתרגל לחצי עוצר שנוצר
לבין מצב שקורה לפחות 3 או 4 פעמים על כל 10 שנים, שבו יש עוצר 3 יממות + שעה.
לא מקובל עלי ברמות אקסטרה מטורפות ופשוט ארור, לא מוצא מלה אחרת, האדם שיכול לשנות זאת ולא עושה זאת.

כן, לדעתי שר התחבורה במצבים הללו חייב לכפות על חברות התח"ץ הפעלה של אוטובוסים במתכונת מצומצמת משהו. אי אפשר לסבור ולו בדמיון, קל וחומר במציאות, מצב של עוצר של 73 שעות.
נקודה.
 

down under

New member
לסבול (לסבור ---> לסבול)

אני בכוונה מנסה להפריד את השבת הרגילה
שגם ככה כל הציבור מכיר אותה והתרגל לחצי עוצר שנוצר
לבין מצב שקורה לפחות 3 או 4 פעמים על כל 10 שנים, שבו יש עוצר 3 יממות + שעה.
לא מקובל עלי ברמות אקסטרה מטורפות ופשוט ארור, לא מוצא מלה אחרת, האדם שיכול לשנות זאת ולא עושה זאת.

כן, לדעתי שר התחבורה במצבים הללו חייב לכפות על חברות התח"ץ הפעלה של אוטובוסים במתכונת מצומצמת משהו. אי אפשר לסבור ולו בדמיון, קל וחומר במציאות, מצב של עוצר של 73 שעות.
נקודה.
לסבול (לסבור ---> לסבול)
 

mister K

New member
לא ישראל כ"ץ הוא זה שיעשה זאת...

אני בכוונה מנסה להפריד את השבת הרגילה
שגם ככה כל הציבור מכיר אותה והתרגל לחצי עוצר שנוצר
לבין מצב שקורה לפחות 3 או 4 פעמים על כל 10 שנים, שבו יש עוצר 3 יממות + שעה.
לא מקובל עלי ברמות אקסטרה מטורפות ופשוט ארור, לא מוצא מלה אחרת, האדם שיכול לשנות זאת ולא עושה זאת.

כן, לדעתי שר התחבורה במצבים הללו חייב לכפות על חברות התח"ץ הפעלה של אוטובוסים במתכונת מצומצמת משהו. אי אפשר לסבור ולו בדמיון, קל וחומר במציאות, מצב של עוצר של 73 שעות.
נקודה.
לא ישראל כ"ץ הוא זה שיעשה זאת...
כבר הבאתי לכן דוגמאות להתחנפויותיו העקביות מאוד לחרדים אפילו בנושאים קריטיים עוד יותר.
אין סיכוי שהוא יתיר זאת.
 
יש קוים מהדרין מנהריה לנהריה?

תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון
בתור העיר עם ביקוש עצום לתחץ לתושב, המצב שם נורא. \
לכאורה הם קבלו אוטבוס להרבה ישובים בארץ קרוב לבית ללא תחנה מרכזית, אך
בפועל עשרות אוטובוסים בין עירוניים סותמים שם את הרחובות הצרים.
מדוע אין תחנה מרכזית בני ברק? האם מתוכננת תחנה? (הייתי מציע ליד מחלף גהה)ץ
מדוע לא מתכננים שום רכבת תחתית\קלה שתעבור דרך מרכז בני ברק, קו שעובר מתחת למרכז בני ברק יהיה מאוד מבוקש
לדעתי בעומס קרוב לקו האדום.
זו הוכחה שתחבורת מעברים יותר יעילה מאוטובוס אחד ישיר לכל מקום.
חבל שבבני ברק עצמה לא פועלים לשנות את המצב התחבורתי ותקנו אותי אם טעיתי.
מה דעתכם?
יש קוים מהדרין מנהריה לנהריה?
אם כן אילו? ואיפה הם עוברים בנהריה?
 

mister K

New member
אין דבר כזה "קווי מהדרין".

יש קוים מהדרין מנהריה לנהריה?
אם כן אילו? ואיפה הם עוברים בנהריה?
אין דבר כזה "קווי מהדרין".
הפרדת "מהדרין" נאסרה על ידי בג"צ.
יש קווים שמשרתים את המגזר החרדי. בנהריה אין כמעט חרדים ולכן אין שם קווים כאלה.
 
טוב נו נפלתי במילה

אין דבר כזה "קווי מהדרין".
הפרדת "מהדרין" נאסרה על ידי בג"צ.
יש קווים שמשרתים את המגזר החרדי. בנהריה אין כמעט חרדים ולכן אין שם קווים כאלה.
טוב נו נפלתי במילה
פשוט לא מצליח לחשוב איזה שם יש לקווים הללו,
בכל מקרה תודה על העידכון של נהריה, באמת אין כאן אכלוסיה גדולה, למרות שיש פה ושם חרדים (כמו בכל מקום
)
 

alonsit1

New member
אני אוהב את נהריה

אין דבר כזה "קווי מהדרין".
הפרדת "מהדרין" נאסרה על ידי בג"צ.
יש קווים שמשרתים את המגזר החרדי. בנהריה אין כמעט חרדים ולכן אין שם קווים כאלה.
אני אוהב את נהריה
ועכשיו אפילו עוד יותר. אחת הערים הבודדות בארץ שעוד נותרו נקיות מחרדי לחלוטין. כמו חלום רטוב. איזה כיף לכם!
 


אני אוהב את נהריה
ועכשיו אפילו עוד יותר. אחת הערים הבודדות בארץ שעוד נותרו נקיות מחרדי לחלוטין. כמו חלום רטוב. איזה כיף לכם!

בתור חיפאי לשעבר שבהחלט זוכר את המחסומים בהדר, והתעצבנתי מזה, עוד לא קלטתי כמה נהריה נטולה מגבלות כאלו,
אבל זה כנראה בגלל שאני עדיין טרי כאן
 

mister K

New member
דווקא בחיפה אין כמעט מגבלות


בתור חיפאי לשעבר שבהחלט זוכר את המחסומים בהדר, והתעצבנתי מזה, עוד לא קלטתי כמה נהריה נטולה מגבלות כאלו,
אבל זה כנראה בגלל שאני עדיין טרי כאן
דווקא בחיפה אין כמעט מגבלות
העיר היחידה בארץ בה אפשר להתנייד בתחבורה ציבורית ביום החופשי.
למרבה האבסורד, דווקא בתל אביב שהיא סמל החילוניות ובגוש דן החילוני ברובו, יש עוצר מוחלט. זה באמת מעצבן ולא המחסום וחצי בהדר...
 

alonsit1

New member
נשבע לך ביקר לי, אני מת על נהריה


בתור חיפאי לשעבר שבהחלט זוכר את המחסומים בהדר, והתעצבנתי מזה, עוד לא קלטתי כמה נהריה נטולה מגבלות כאלו,
אבל זה כנראה בגלל שאני עדיין טרי כאן
נשבע לך ביקר לי, אני מת על נהריה
גם זכרונות ילדות מתוקים משנות השבעים של חופשות במלון פאלאס בעיר, עם ביקור ברכבל של ראש הנקרה וסיור לאורך שדרות הגעתון בואכה תחנת הרכבת, גם הנוף המדהים של הרי הגליל ואורות העיר עכו מנצנצים בלילה בכיוון המפרץ - ועכשיו אתה מספר לי שנוסף על הכל, אין חרדים בנהריה? אולי אני רק מפנטז את זה? טיפ קטן: תקימו מהר-מהר גדר מסביב לעיר הנחמדה שלכם שם וחלילה אם יתרחש נסיון פלישה חרדי, צאו לקרב ומגרו את האויב בכל מחיר שידרש. הם הרסו את בית שמש, אשדוד, נתניה, ירושלים, ערד אוכלת מהם מרורים, ועוד ועוד - זו מלחמה על הבית. ולי זה יכאב אישית לגלות שגם נהריה, עיר שלה אני רוחש סימפטיה מיוחדת, נפלה גם היא קורבן אומלל לציפורני העורבים הללו. נשיקות וליל מנוחה.
 
נכון להיום נהריה נפלה רק לקניונים


נשבע לך ביקר לי, אני מת על נהריה
גם זכרונות ילדות מתוקים משנות השבעים של חופשות במלון פאלאס בעיר, עם ביקור ברכבל של ראש הנקרה וסיור לאורך שדרות הגעתון בואכה תחנת הרכבת, גם הנוף המדהים של הרי הגליל ואורות העיר עכו מנצנצים בלילה בכיוון המפרץ - ועכשיו אתה מספר לי שנוסף על הכל, אין חרדים בנהריה? אולי אני רק מפנטז את זה? טיפ קטן: תקימו מהר-מהר גדר מסביב לעיר הנחמדה שלכם שם וחלילה אם יתרחש נסיון פלישה חרדי, צאו לקרב ומגרו את האויב בכל מחיר שידרש. הם הרסו את בית שמש, אשדוד, נתניה, ירושלים, ערד אוכלת מהם מרורים, ועוד ועוד - זו מלחמה על הבית. ולי זה יכאב אישית לגלות שגם נהריה, עיר שלה אני רוחש סימפטיה מיוחדת, נפלה גם היא קורבן אומלל לציפורני העורבים הללו. נשיקות וליל מנוחה.
נכון להיום נהריה נפלה רק לקניונים

כמו שאמרו, קשה לראות חרדים ברחובות נהריה, אבל מצד שני יש הרבה בני דודים, והם מספקים סוג אחר של בעייתיות, אבל נניח לזה כעת
 

alonsit1

New member
גם לי קשה לראות חרדים ברחובות נתניה

נכון להיום נהריה נפלה רק לקניונים

כמו שאמרו, קשה לראות חרדים ברחובות נהריה, אבל מצד שני יש הרבה בני דודים, והם מספקים סוג אחר של בעייתיות, אבל נניח לזה כעת
גם לי קשה לראות חרדים ברחובות נתניה
והמבין יבין
 

Ccyclist

Well-known member
בישובים בגודל מסויים החיצוני שווה לפנימי

תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון
בתור העיר עם ביקוש עצום לתחץ לתושב, המצב שם נורא. \
לכאורה הם קבלו אוטבוס להרבה ישובים בארץ קרוב לבית ללא תחנה מרכזית, אך
בפועל עשרות אוטובוסים בין עירוניים סותמים שם את הרחובות הצרים.
מדוע אין תחנה מרכזית בני ברק? האם מתוכננת תחנה? (הייתי מציע ליד מחלף גהה)ץ
מדוע לא מתכננים שום רכבת תחתית\קלה שתעבור דרך מרכז בני ברק, קו שעובר מתחת למרכז בני ברק יהיה מאוד מבוקש
לדעתי בעומס קרוב לקו האדום.
זו הוכחה שתחבורת מעברים יותר יעילה מאוטובוס אחד ישיר לכל מקום.
חבל שבבני ברק עצמה לא פועלים לשנות את המצב התחבורתי ותקנו אותי אם טעיתי.
מה דעתכם?
בישובים בגודל מסויים החיצוני שווה לפנימי
המצב הזה קיים אולי על ערים חרדיות כמו ביתר עילית או מודיעין עילית, אבל אני מכיר אותו משכונת גילה ומעלה אדומים:

במקום שתהיה תחבורה בינעירונית לפרבר או לישוב ואז קווים פנימיים הקווים שבאים מבחוץ משמשים לפיזור פנימי. כך למשל 31 ו 32 ההיסטוריים (שנות ה80 וה90) בגילה שבירושלים היו למעשה אותו הקו עד שהגיעו לשכונה ואז התפצלו למסלולי פיזור שונים שההבדל ביניהם היה בלולאות הפנימיות בשכונה. גם במעלה אדומים (ביקרתי פעם-פעמיים בתח"צ) הקווים היו זהים עד לעיר ובתוכה הם התפצלו. במקרה כזה אי אפשר לנטור לחרדים על שימוש דומה בחיצוני-פנימי בישובים שאולי לא הכי מצדיקים תחבורה פנימית.

לגבי בני ברק עצמה - האם יש כביש ראשי ורחב או שניים שאפשר לצמצם אליו את התנועה הבינעירונית? במקרה כזה ניתן להתחיל את המסלולים במסוף או חניית אוטובוסים שאינה בהכרח במקום שהנוסעים ירצו להגיע אליו, אך יהיה אפשר לצמצם את ההפרעה לתנועה בשכונות למינימום.

לגבי הרק"ל - האם הקו הצהוב לא אמור לעבור בבני ברק? הדיאגרמה מראה חיבור לתחנת הרכבת בני ברק (שם עגום לתחנת קניון איילון / איצטדיון רמת גן אני יודע) אבל לא ברור אם זה אמור לעבור בשטח בני ברק או רמת גן.
 

alantan

New member
הקו הצהוב מתוכנן לעבור ברחוב בן גוריון, הוא

בישובים בגודל מסויים החיצוני שווה לפנימי
המצב הזה קיים אולי על ערים חרדיות כמו ביתר עילית או מודיעין עילית, אבל אני מכיר אותו משכונת גילה ומעלה אדומים:

במקום שתהיה תחבורה בינעירונית לפרבר או לישוב ואז קווים פנימיים הקווים שבאים מבחוץ משמשים לפיזור פנימי. כך למשל 31 ו 32 ההיסטוריים (שנות ה80 וה90) בגילה שבירושלים היו למעשה אותו הקו עד שהגיעו לשכונה ואז התפצלו למסלולי פיזור שונים שההבדל ביניהם היה בלולאות הפנימיות בשכונה. גם במעלה אדומים (ביקרתי פעם-פעמיים בתח"צ) הקווים היו זהים עד לעיר ובתוכה הם התפצלו. במקרה כזה אי אפשר לנטור לחרדים על שימוש דומה בחיצוני-פנימי בישובים שאולי לא הכי מצדיקים תחבורה פנימית.

לגבי בני ברק עצמה - האם יש כביש ראשי ורחב או שניים שאפשר לצמצם אליו את התנועה הבינעירונית? במקרה כזה ניתן להתחיל את המסלולים במסוף או חניית אוטובוסים שאינה בהכרח במקום שהנוסעים ירצו להגיע אליו, אך יהיה אפשר לצמצם את ההפרעה לתנועה בשכונות למינימום.

לגבי הרק"ל - האם הקו הצהוב לא אמור לעבור בבני ברק? הדיאגרמה מראה חיבור לתחנת הרכבת בני ברק (שם עגום לתחנת קניון איילון / איצטדיון רמת גן אני יודע) אבל לא ברור אם זה אמור לעבור בשטח בני ברק או רמת גן.
הקו הצהוב מתוכנן לעבור ברחוב בן גוריון, הוא
רחוב מודעין עתיק היומין, כלומר בגבול שבין רמת גן ובני ברק. משם בדרך ששת הימים ומבצע קדש, שנקראו פעם דרך הרצליה.
 
וגם הוא יהיה בעתיד הרחוק אם בכלל

הקו הצהוב מתוכנן לעבור ברחוב בן גוריון, הוא
רחוב מודעין עתיק היומין, כלומר בגבול שבין רמת גן ובני ברק. משם בדרך ששת הימים ומבצע קדש, שנקראו פעם דרך הרצליה.
וגם הוא יהיה בעתיד הרחוק אם בכלל
צריך שיעשו כבר עכשו שלוחה במנהרה לקו האדום, או קו תחתית אחר שעובר דרך בני ברק, בגלל הביקוש הרב.
זה יוכל להשתלב עם תחנה מרכזית מחוץ לעיר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה