תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון

מצב
הנושא נעול.

mister K

New member
"קווי מהדרין" לא קיימים ולא עוברים באף מקום.

קווי מהדרין לא עוברים בתחנות מרכזיות...,
ולמיטב ידיעתי זה ענין עקרוני עבור הציבור החרדי.
"קווי מהדרין" לא קיימים ולא עוברים באף מקום.
אתה מתכוון ל-"קווי חרדים" או קווים שנועדו לשרת את המגזר החרדי.
 

droriko

New member
איפה תקים תחנה כזאת?

תח"ץ בבני ברק - נושא לדיון
בתור העיר עם ביקוש עצום לתחץ לתושב, המצב שם נורא. \
לכאורה הם קבלו אוטבוס להרבה ישובים בארץ קרוב לבית ללא תחנה מרכזית, אך
בפועל עשרות אוטובוסים בין עירוניים סותמים שם את הרחובות הצרים.
מדוע אין תחנה מרכזית בני ברק? האם מתוכננת תחנה? (הייתי מציע ליד מחלף גהה)ץ
מדוע לא מתכננים שום רכבת תחתית\קלה שתעבור דרך מרכז בני ברק, קו שעובר מתחת למרכז בני ברק יהיה מאוד מבוקש
לדעתי בעומס קרוב לקו האדום.
זו הוכחה שתחבורת מעברים יותר יעילה מאוטובוס אחד ישיר לכל מקום.
חבל שבבני ברק עצמה לא פועלים לשנות את המצב התחבורתי ותקנו אותי אם טעיתי.
מה דעתכם?
איפה תקים תחנה כזאת?
 

אוהד11

New member


איפה תקים תחנה כזאת?
 
יש מקום בזבוטינסקי? מחלף גהה?

איפה תקים תחנה כזאת?
יש מקום בזבוטינסקי? מחלף גהה?
אפילו מסוף אלוף שדה יותר טוב מעשרות קווים בין עירוניים שנוסעים במקביל לקווים פנימיים וסותמים את בני ברק.
 

amit1270

New member
אלוף שדה רחוק מדי

יש מקום בזבוטינסקי? מחלף גהה?
אפילו מסוף אלוף שדה יותר טוב מעשרות קווים בין עירוניים שנוסעים במקביל לקווים פנימיים וסותמים את בני ברק.
אלוף שדה רחוק מדי
אבל לדעתי יש מקום באזור מחלף גהה או קצת צפונה ממנו ליד הגשר החדש.
 

down under

New member
יש שם המון המון המון מקום

אלוף שדה רחוק מדי
אבל לדעתי יש מקום באזור מחלף גהה או קצת צפונה ממנו ליד הגשר החדש.
יש שם המון המון המון מקום
להערכתי לבני ברק יש כמה מאות דונמים שהם כיום כרמלית (נא לחפש בויקיפדיה את המונח כרמלית שבת).
זה החל מטיפ טיפה מזרחה לקצה שלוחת הממגורות של הרכבת שליד תחנת בני ברק (איליה פרסם זאת כחידה לפני חודשיים שלושה) ועד לכמה מטרים מערבית לכביש גהה.
 

amit1270

New member
אני מניח שמייעדים את השטח למגדלי משרדים

יש שם המון המון המון מקום
להערכתי לבני ברק יש כמה מאות דונמים שהם כיום כרמלית (נא לחפש בויקיפדיה את המונח כרמלית שבת).
זה החל מטיפ טיפה מזרחה לקצה שלוחת הממגורות של הרכבת שליד תחנת בני ברק (איליה פרסם זאת כחידה לפני חודשיים שלושה) ועד לכמה מטרים מערבית לכביש גהה.
אני מניח שמייעדים את השטח למגדלי משרדים
 

down under

New member
ממש לא

אני מניח שמייעדים את השטח למגדלי משרדים
ממש לא
המגדלים כולם, וחלקם כבר קיימים וחלק אחר בבניה בשלב זה או אחר, הם טיפה דרומית ומערבית למקום
עליו אני מדבר.


ראיתי לפני שנתיים וחצי את התכנית (פורסמה במרשתת) לכל כמעט כ' (20) המגדלים של קרית קודש או קהילה קדושה (מה, לכל הרוחות הראשי תיבות ק"ק?) בני ברק.
כולם הם דרומית למקום עליו אני מדבר.
אני מדבר על הגדה הצפונית של כביש אם המושבות היחסית חדש בין ר"ג/ב"ב לבין פ"ת.
המגדלים כולם הם דרומית לרחוב/כביש זה.
 
זה אמנם שטח ששייך מוניציפלית לבני ברק, אבל

יש שם המון המון המון מקום
להערכתי לבני ברק יש כמה מאות דונמים שהם כיום כרמלית (נא לחפש בויקיפדיה את המונח כרמלית שבת).
זה החל מטיפ טיפה מזרחה לקצה שלוחת הממגורות של הרכבת שליד תחנת בני ברק (איליה פרסם זאת כחידה לפני חודשיים שלושה) ועד לכמה מטרים מערבית לכביש גהה.
זה אמנם שטח ששייך מוניציפלית לבני ברק, אבל
הוא נמצא מחוץ לחלק החרדי של העיר. אפשר להקים שם 10 תחנות מרכזיות, אבל אף אחת מהן לא תתאים לאוכלוסייה החרדית של בני ברק.
למסוף אחד מרכזי עבור התחבורה הבינעירונית יש מקום גם בתוך בני ברק החרדית, אבל זה פשוט לא מתאים לדפוסי הנסיעה של החרדים ומכיוון שלציבור החרדי יש גורמי לחץ אפקטיביים, משרד התחבורה, אגד ומפעילים אחרים, לא יבצעו לציבור החרדי בבני ברק "חינוך מחדש", גם אם יובטח שלתחנה מרכזית כזו יוכלו להיכנס אך ורק חרדים וחרדיות וגם אם תהיה בתחנה הזו הפרדה בין נשים לגברים.
כדי להבין את דפוסי הנסיעה של האוכלוסיה החרדית צריך פשוט להסתכל בקווים המוכרים כ"קווי חרדים" ולראות את צפיפות ורשימת התחנות בהן בתוך הערים והשכונות.
אפשר לקחת כדוגמה, למשל, קו בין חיפה לאשדוד (בכוונה אני מביא דוגמה שאינה כוללת את בני ברק ואת ירושלים) שמיועד לאוכלוסיה החרדית - קו 973 הפועל בסופי שבוע.
13 תחנות בתוך שכונות באשדוד. 7 תחנות בתוך השכונות החרדיות בחיפה ועוד כמה באזורים מעורבים
מספר תחנות נמצאות באותו רחוב.
 

down under

New member
האמן לי שאני מכיר מעולה את העיר

זה אמנם שטח ששייך מוניציפלית לבני ברק, אבל
הוא נמצא מחוץ לחלק החרדי של העיר. אפשר להקים שם 10 תחנות מרכזיות, אבל אף אחת מהן לא תתאים לאוכלוסייה החרדית של בני ברק.
למסוף אחד מרכזי עבור התחבורה הבינעירונית יש מקום גם בתוך בני ברק החרדית, אבל זה פשוט לא מתאים לדפוסי הנסיעה של החרדים ומכיוון שלציבור החרדי יש גורמי לחץ אפקטיביים, משרד התחבורה, אגד ומפעילים אחרים, לא יבצעו לציבור החרדי בבני ברק "חינוך מחדש", גם אם יובטח שלתחנה מרכזית כזו יוכלו להיכנס אך ורק חרדים וחרדיות וגם אם תהיה בתחנה הזו הפרדה בין נשים לגברים.
כדי להבין את דפוסי הנסיעה של האוכלוסיה החרדית צריך פשוט להסתכל בקווים המוכרים כ"קווי חרדים" ולראות את צפיפות ורשימת התחנות בהן בתוך הערים והשכונות.
אפשר לקחת כדוגמה, למשל, קו בין חיפה לאשדוד (בכוונה אני מביא דוגמה שאינה כוללת את בני ברק ואת ירושלים) שמיועד לאוכלוסיה החרדית - קו 973 הפועל בסופי שבוע.
13 תחנות בתוך שכונות באשדוד. 7 תחנות בתוך השכונות החרדיות בחיפה ועוד כמה באזורים מעורבים
מספר תחנות נמצאות באותו רחוב.
האמן לי שאני מכיר מעולה את העיר
בני ברק, את הרגלי הנסיעה שלהם וכו'.
גם גרתי 9 שנים בב"ב, אמנם בפינה הדרום מערבית של העיר צמוד ממש לר"ג אבל פורמלית ב"ב.
ארנונה מופרזת כי מרבית החרדים או שלא משלמים או משלמים רק 10% (מעל 6 או 7 ילדים יש לך הנחה של מעל ל-80% בארנונה).

אני היום גר בר"ג במרחק של 5 דקות הליכה איטית מגבול ב"ב.

אני במוצאי שבת ובחמישי בלילה מעולם לא נכנס עם הרכב שלי לרחובות ב"ב כי אני יודע שאתקע שם אחרי אוטובוס שנוסע לאיזו עיר בדרום/צפון או אלעד
וכל המשפחות מעמיסות מזוודות ועגלות בתא המטען ככה שלוקח לאוטובוס בתחנה ממוצעת במקום 20 שניות עד דקה, משהו כמו 3 עד 5 דקות.
והרבה פעמים זה לא אוטובוס אחד אלא סדרה שלמה.
לילות חמישי ומוצא"ש הם הכי בסיכון שכן אז הם נוסעים/חוזרים ממשפחתם מחופשת שבת.
 

amit1270

New member
"דפוסי הנסיעה" לא משתנים כי יש מי שמוכן לקבל

זה אמנם שטח ששייך מוניציפלית לבני ברק, אבל
הוא נמצא מחוץ לחלק החרדי של העיר. אפשר להקים שם 10 תחנות מרכזיות, אבל אף אחת מהן לא תתאים לאוכלוסייה החרדית של בני ברק.
למסוף אחד מרכזי עבור התחבורה הבינעירונית יש מקום גם בתוך בני ברק החרדית, אבל זה פשוט לא מתאים לדפוסי הנסיעה של החרדים ומכיוון שלציבור החרדי יש גורמי לחץ אפקטיביים, משרד התחבורה, אגד ומפעילים אחרים, לא יבצעו לציבור החרדי בבני ברק "חינוך מחדש", גם אם יובטח שלתחנה מרכזית כזו יוכלו להיכנס אך ורק חרדים וחרדיות וגם אם תהיה בתחנה הזו הפרדה בין נשים לגברים.
כדי להבין את דפוסי הנסיעה של האוכלוסיה החרדית צריך פשוט להסתכל בקווים המוכרים כ"קווי חרדים" ולראות את צפיפות ורשימת התחנות בהן בתוך הערים והשכונות.
אפשר לקחת כדוגמה, למשל, קו בין חיפה לאשדוד (בכוונה אני מביא דוגמה שאינה כוללת את בני ברק ואת ירושלים) שמיועד לאוכלוסיה החרדית - קו 973 הפועל בסופי שבוע.
13 תחנות בתוך שכונות באשדוד. 7 תחנות בתוך השכונות החרדיות בחיפה ועוד כמה באזורים מעורבים
מספר תחנות נמצאות באותו רחוב.
"דפוסי הנסיעה" לא משתנים כי יש מי שמוכן לקבל
אותם. ברגע שיסבירו להם שאי אפשר להמשיך ככה ואין ברירה.
 
זה לא ישתנה. הם יעשו את מה שעשו כבר בעבר

(יש המשך...)
... גם זה ישתנה.
זה לא ישתנה. הם יעשו את מה שעשו כבר בעבר
ויפנו לגורמים פרטיים שיפעילו תחבורה כרצונם.
הציבור החרדי כבר הוכיח מספיק פעמים במספיק תחומים צרכניים שהוא יודע לקבל את מה שהוא רוצה.
גם אם יש קונסטלציה פוליטית שבה כוחם קטן יותר (כמו בקואליציה הנוכחית), הם עדיין יודעים כיצד, היכן ועל מי ועל מה ללחוץ, במיוחד בתחומים צרכניים.
 
בדיוק כמו שציבורים אחרים למדו דברים אחרים

"דפוסי הנסיעה" לא משתנים כי יש מי שמוכן לקבל
אותם. ברגע שיסבירו להם שאי אפשר להמשיך ככה ואין ברירה.
בדיוק כמו שציבורים אחרים למדו דברים אחרים
למשל החינוך ביציאה מהרקלת.
בסופו של דבר הפקקים בבני ברק פוגעים בהם, הרי לפי הביקוש יהיה כל 2-5 דקות אוטובוסים מהתחנה המרכזית לשכונות בני ברק.
לא שתהיה המתנה ארוכה. ויהיה (רצוי) אפשר לשלב נסיעות בכרטיס מעבר)
 
והמשפחות החרדיות הענפות יעלו על אוטובוס

בדיוק כמו שציבורים אחרים למדו דברים אחרים
למשל החינוך ביציאה מהרקלת.
בסופו של דבר הפקקים בבני ברק פוגעים בהם, הרי לפי הביקוש יהיה כל 2-5 דקות אוטובוסים מהתחנה המרכזית לשכונות בני ברק.
לא שתהיה המתנה ארוכה. ויהיה (רצוי) אפשר לשלב נסיעות בכרטיס מעבר)
והמשפחות החרדיות הענפות יעלו על אוטובוס
עירוני על טפיהן ומטלטליהן, יסעו עד לתחנה המרכזית, ירדו מהאוטובוס על טפיהן ומטלטליהן, יחכו לעוד אוטובוס, יעלו עליו, וירדו שוב, וביעד, אולי יצטרכו שוב לעבור אותו תהליך...
wishful thinking
לא דומה כלל וכלל לדוגמת הירידה מהרכבת הקלה. אפילו לא ל"חינוך מחדש" שהמטרונית מעבירה כעת לתושבי הקריות.
 

amit1270

New member
יש לי סקופ: חרדים נוסעים גם בקווים עירוניים

והמשפחות החרדיות הענפות יעלו על אוטובוס
עירוני על טפיהן ומטלטליהן, יסעו עד לתחנה המרכזית, ירדו מהאוטובוס על טפיהן ומטלטליהן, יחכו לעוד אוטובוס, יעלו עליו, וירדו שוב, וביעד, אולי יצטרכו שוב לעבור אותו תהליך...
wishful thinking
לא דומה כלל וכלל לדוגמת הירידה מהרכבת הקלה. אפילו לא ל"חינוך מחדש" שהמטרונית מעבירה כעת לתושבי הקריות.
יש לי סקופ: חרדים נוסעים גם בקווים עירוניים
 
ברור שהם נוסעים בקווים עירוניים, השאלה מה

יש לי סקופ: חרדים נוסעים גם בקווים עירוניים
ברור שהם נוסעים בקווים עירוניים, השאלה מה
היעד שלהם.
אם הם צריכים להגיע מרחוב אחד בבני ברק לרחוב אחר בבני ברק הם נוסעים בקווים עירוניים.
אם הם צריכים להגיע מבני ברק לפתח תקוה הם נוסעים בקווים עירוניים.
אבל זה לא סותר את העובדה שחרדי הרוצה להגיע מבני ברק לצפת רוצה שירות של כמעט "מדלת לדלת".
 

amit1270

New member
אז הוא ילמד שגם בדרך לצפת עולים על אוטובוס

ברור שהם נוסעים בקווים עירוניים, השאלה מה
היעד שלהם.
אם הם צריכים להגיע מרחוב אחד בבני ברק לרחוב אחר בבני ברק הם נוסעים בקווים עירוניים.
אם הם צריכים להגיע מבני ברק לפתח תקוה הם נוסעים בקווים עירוניים.
אבל זה לא סותר את העובדה שחרדי הרוצה להגיע מבני ברק לצפת רוצה שירות של כמעט "מדלת לדלת".
אז הוא ילמד שגם בדרך לצפת עולים על אוטובוס
עירוני. גם הילדים שלי למדו לעשות פיפי באסלה למרות שהחיתול היה מאוד נוח להם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה