"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?

מצב
הנושא נעול.
אתה באמת לא מבין מה יוצא מלהיות מעבר הכרחי

באמת שאני לא מבין מה הרווח שיוצא
למדינת ישראל מהסידור הזה חוץ מזיהום אוויר פקקים ואולי אגרות מסויימות בנמל שאם מחשבים את הנזק מהזיהום והפקקים אזי זה ממש לא שווה זאת.
אתה באמת לא מבין מה יוצא מלהיות מעבר הכרחי
וכמעט בלעדי מירדן וסעודיה לים התיכון?

התחילו מלחמות על פחות מזה...
 
זאת בדיוק הבעייה...

אתה באמת לא מבין מה יוצא מלהיות מעבר הכרחי
וכמעט בלעדי מירדן וסעודיה לים התיכון?

התחילו מלחמות על פחות מזה...
זאת בדיוק הבעייה...
תאר לך שההטבה הזאת תילקח מתישהו שהנסיבות יהיו שונות.

מה לדעתך יקרה?
מספיק לראות איך כמות המים שמתבטאת בחשבון גבוה לציבור הישראלי גודלת משנה לשנה לירדן רק כדי לשמור על היציבות שם בניגוד להסכמי השלום והרבה מעבר לכמות ולזמן שנחתמו.אבל באמת שזה לא הדיון ולכן בוא נעצור את זה כאן.
 
כמות מים שישראל מקבלת מהירמוך הירדני

זאת בדיוק הבעייה...
תאר לך שההטבה הזאת תילקח מתישהו שהנסיבות יהיו שונות.

מה לדעתך יקרה?
מספיק לראות איך כמות המים שמתבטאת בחשבון גבוה לציבור הישראלי גודלת משנה לשנה לירדן רק כדי לשמור על היציבות שם בניגוד להסכמי השלום והרבה מעבר לכמות ולזמן שנחתמו.אבל באמת שזה לא הדיון ולכן בוא נעצור את זה כאן.
כמות מים שישראל מקבלת מהירמוך הירדני
והכנרת משמשת רק מאגר זמני בשבילם...

וכשיש מעבר כזה היציבות היא גם אינטרס ירדני (שיש הסכם שלום) וסעודי (כאן אין הסכם חתום)
 

easylivin

New member
לישראל לא תרצה לחסום את הנתיב ככה סתם, כמובן

זאת בדיוק הבעייה...
תאר לך שההטבה הזאת תילקח מתישהו שהנסיבות יהיו שונות.

מה לדעתך יקרה?
מספיק לראות איך כמות המים שמתבטאת בחשבון גבוה לציבור הישראלי גודלת משנה לשנה לירדן רק כדי לשמור על היציבות שם בניגוד להסכמי השלום והרבה מעבר לכמות ולזמן שנחתמו.אבל באמת שזה לא הדיון ולכן בוא נעצור את זה כאן.
לישראל לא תרצה לחסום את הנתיב ככה סתם, כמובן
אבל לצד השני בהחלט יש אינטרס שלא לאבד את הנתיב ולא לסכן אותו בשום צורה. בזה בדיוק טמון הרווח האסטרטגי כפי שאני מצליח לראות אותו.
 

easylivin

New member
*ישראל

לישראל לא תרצה לחסום את הנתיב ככה סתם, כמובן
אבל לצד השני בהחלט יש אינטרס שלא לאבד את הנתיב ולא לסכן אותו בשום צורה. בזה בדיוק טמון הרווח האסטרטגי כפי שאני מצליח לראות אותו.
*ישראל
 
השאלה היא רווח של מי?

לישראל לא תרצה לחסום את הנתיב ככה סתם, כמובן
אבל לצד השני בהחלט יש אינטרס שלא לאבד את הנתיב ולא לסכן אותו בשום צורה. בזה בדיוק טמון הרווח האסטרטגי כפי שאני מצליח לראות אותו.
השאלה היא רווח של מי?
בטווח הבינוני והארוך אין כאן אפילו רווח רק הפסד ,לפי המצב הנוכחי באיזור זרם המשאיות רק יגבר וברגע שישראל פותחת דלת היא לא יודעת לסגור אותה, גם אם דרך הדלת עוברים דברים שגורמים נזק לאזרחיה.
אם באמת היה מעניין את הירדנים סידור אמיתי ואסטרטגי כפי שאתה אומר הם היו כבר מזמן דנים(ושמים כסף על השולחן) בחיבור מסילתי עם נמל חיפה.(זה קודם כל אינטרס שלהם)
הרי היום מתכננים לחשמל את הרכבת במיליארדים בונים רכבות קלות מטרונית וכו" כי מבינים או לפחות מתחילים להבין שמדינת ישראל צפופה ומזוהמת וזה רק ילך ויחמיר ,אז מצד שני מכניסים משאיות זרות שמזהמות את האוויר גורמות לפקקים ומסכנות את הנוסעים.אני בטוח שאם אותם משאיות היו נוסעות ליד קיסריה סביון או כפר שמריהו היית רואה את פרשני החדשות מסבירים עד כמה הדבר הזה לא משתלם למדינה.
 

easylivin

New member
אבל התכוונתי לרכבת, חס וחלילה לא למשאיות!

השאלה היא רווח של מי?
בטווח הבינוני והארוך אין כאן אפילו רווח רק הפסד ,לפי המצב הנוכחי באיזור זרם המשאיות רק יגבר וברגע שישראל פותחת דלת היא לא יודעת לסגור אותה, גם אם דרך הדלת עוברים דברים שגורמים נזק לאזרחיה.
אם באמת היה מעניין את הירדנים סידור אמיתי ואסטרטגי כפי שאתה אומר הם היו כבר מזמן דנים(ושמים כסף על השולחן) בחיבור מסילתי עם נמל חיפה.(זה קודם כל אינטרס שלהם)
הרי היום מתכננים לחשמל את הרכבת במיליארדים בונים רכבות קלות מטרונית וכו" כי מבינים או לפחות מתחילים להבין שמדינת ישראל צפופה ומזוהמת וזה רק ילך ויחמיר ,אז מצד שני מכניסים משאיות זרות שמזהמות את האוויר גורמות לפקקים ומסכנות את הנוסעים.אני בטוח שאם אותם משאיות היו נוסעות ליד קיסריה סביון או כפר שמריהו היית רואה את פרשני החדשות מסבירים עד כמה הדבר הזה לא משתלם למדינה.
אבל התכוונתי לרכבת, חס וחלילה לא למשאיות!
כבר היום המציאות מחייבת להקים תחנת משא בסמוך למעבר הגבול, ולחייב (זה משהו שממשלות גם במדינות המפותחות ביותר עושות) להעביר את הסחורות ברובן ככולן במכולות על המסילה. ישראל עדיין תשמש כנתיב אסטרטגי עבור הירדנים, ובעזרת רכבות אפשר אפילו (בתיאוריה) לחסוך בעלויות השינוע.
 
כסף - אגרות בנמל חיפה

באמת שאני לא מבין מה הרווח שיוצא
למדינת ישראל מהסידור הזה חוץ מזיהום אוויר פקקים ואולי אגרות מסויימות בנמל שאם מחשבים את הנזק מהזיהום והפקקים אזי זה ממש לא שווה זאת.
כסף - אגרות בנמל חיפה
ובמעבר הגבול ירדן
שויץ למשל מרויחה סכומי עתק ממעבר משאיות בתחומה
 
ראית את המשאיות האלו?

כסף - אגרות בנמל חיפה
ובמעבר הגבול ירדן
שויץ למשל מרויחה סכומי עתק ממעבר משאיות בתחומה
ראית את המשאיות האלו?
אני ממש לא יודע באיזה תקן הם משתמשים אבל שום אגרה גבוהה ככל שתהיה לא מצדקה את הנזקים ארוכי הטווח בזיהום אוויר ולא את הנזקים בטווח המיידי של הפקקים.אבל זאת רק דעתי כידוע בממשלה יושבים גאונים במיוחד סילבן שלום ואם מבחינתם זה בסדר אז שיהיה.
 
זה רק ממחיש את הנחיצות של הרכבת

ראית את המשאיות האלו?
אני ממש לא יודע באיזה תקן הם משתמשים אבל שום אגרה גבוהה ככל שתהיה לא מצדקה את הנזקים ארוכי הטווח בזיהום אוויר ולא את הנזקים בטווח המיידי של הפקקים.אבל זאת רק דעתי כידוע בממשלה יושבים גאונים במיוחד סילבן שלום ואם מבחינתם זה בסדר אז שיהיה.
זה רק ממחיש את הנחיצות של הרכבת
היא תחליף את רוב המשאיות האלה.

דוגמא כמה ערוץ עשר מקצועי...
 
בוא תבין ולאט לאט...

תצטרך להזכיר לי מי חתם על ההסכמים
אולי אני טועה?

אבל בכל מקרה, קיום המשאיות מדגיש את הצורך במסילת העמק.
בוא תבין ולאט לאט...
ההסכמים דוגמא למה עלול להיות אם המצב יימשך להבדיל כמו המסתננים זה מתחיל בטיפטןף של משאיות וייגמר בכל שרוב היצוא והיבוא הירדני יעבור בכבישי ישראל.(וזה לא ממש דימיוני במצב הגיאופוליטי)
וההסכמים של השלום עם ירדן(שאני תומך בהם)רק מראים שאם אתה מתחיל לחרוג אין לזה סוף וכמות המים הגדלה והולכת משנה לשנה הייתה דוגמא קטנה.
 
אבל זאת המטרה האסטרטגית החשובה

בוא תבין ולאט לאט...
ההסכמים דוגמא למה עלול להיות אם המצב יימשך להבדיל כמו המסתננים זה מתחיל בטיפטןף של משאיות וייגמר בכל שרוב היצוא והיבוא הירדני יעבור בכבישי ישראל.(וזה לא ממש דימיוני במצב הגיאופוליטי)
וההסכמים של השלום עם ירדן(שאני תומך בהם)רק מראים שאם אתה מתחיל לחרוג אין לזה סוף וכמות המים הגדלה והולכת משנה לשנה הייתה דוגמא קטנה.
אבל זאת המטרה האסטרטגית החשובה
שהיצוא/יבוא של ירדן יעבור דרך רכבת העמק.
בשלב הראשון דרך מסוף שיוקם בבית שאן.ובשלב הבא, אחרי הסכמים מתאימים דרך רכבת שתגיע מאירביד.
 
כשתקום רכבת זה משהו אחר.

אבל זאת המטרה האסטרטגית החשובה
שהיצוא/יבוא של ירדן יעבור דרך רכבת העמק.
בשלב הראשון דרך מסוף שיוקם בבית שאן.ובשלב הבא, אחרי הסכמים מתאימים דרך רכבת שתגיע מאירביד.
כשתקום רכבת זה משהו אחר.
בנתיים התושבים שם סובלים מזיהום ופקקים.יותר מובן מזה אני לא יכול להיות.
 
אתה לא יכול להתנות הסכמים בין לאומים בני 20 ש

כשתקום רכבת זה משהו אחר.
בנתיים התושבים שם סובלים מזיהום ופקקים.יותר מובן מזה אני לא יכול להיות.
אתה לא יכול להתנות הסכמים בין לאומים בני 20 ש
בני 20 שנה.
בזה שבעתיד יוקם מסוף מטענים בבית שאן.

היתרון של קיום סחר כזה דרך ישראל הוא גדול, ובניית רכבת הייתה בלתי ודאית עד שישראל כ"ץ וממשלת הליכוד לחצו על זה.
 
לאן הלכת...

אתה לא יכול להתנות הסכמים בין לאומים בני 20 ש
בני 20 שנה.
בזה שבעתיד יוקם מסוף מטענים בבית שאן.

היתרון של קיום סחר כזה דרך ישראל הוא גדול, ובניית רכבת הייתה בלתי ודאית עד שישראל כ"ץ וממשלת הליכוד לחצו על זה.
לאן הלכת...
בוא נתחיל מזה שמעבר הסחורות המאסיבי התחיל רק בשנתיים האחרונות עקב זה שסוריה לא נתנה ערבויות לירדן על בטיחות הסחורות שלה שעד היום היו נוסעות לנמל טרטוס.
ככה שאין שום מחוייבות למדינת ישראל לאפשר מעבר של כמות כזאת של משאיות בשום הסכם חוץ מרצון טוב "רחמים" למצבה הנואש של ירדן עקב כל מה שקורה סביבה.
כרגע המצב הוא פשוט ישראל אולי מרוויחה נקודות אצל המלך בירדן אבל גורמת נזקי זיהום אוויר לאזרחיה.
לגבי רווח אסטרטגי אני דווקא רואה בתלות ירדנית שהיא דיקטטורה שיכולה להתמוטט בכל רגע נתון במדינת ישראל (שהיא דמוקרטיה על גבול האנרכיה) סיכון אסטרטגי.
 
נכון שהמעבר התגבר בשנים האחרונות

לאן הלכת...
בוא נתחיל מזה שמעבר הסחורות המאסיבי התחיל רק בשנתיים האחרונות עקב זה שסוריה לא נתנה ערבויות לירדן על בטיחות הסחורות שלה שעד היום היו נוסעות לנמל טרטוס.
ככה שאין שום מחוייבות למדינת ישראל לאפשר מעבר של כמות כזאת של משאיות בשום הסכם חוץ מרצון טוב "רחמים" למצבה הנואש של ירדן עקב כל מה שקורה סביבה.
כרגע המצב הוא פשוט ישראל אולי מרוויחה נקודות אצל המלך בירדן אבל גורמת נזקי זיהום אוויר לאזרחיה.
לגבי רווח אסטרטגי אני דווקא רואה בתלות ירדנית שהיא דיקטטורה שיכולה להתמוטט בכל רגע נתון במדינת ישראל (שהיא דמוקרטיה על גבול האנרכיה) סיכון אסטרטגי.
נכון שהמעבר התגבר בשנים האחרונות
אבל היה תמיד.
ההתגברות היא בעיקר בגלל סחר החוץ של ירדן עם טורקיה, שגם הוא עובר עכשיו דרך חיפה.

הצורך במעבר הזה ישאר גם אם יתחלף השלטון בירדן. גם השלטון החדש ישמור על יחסים עם ישראל עקב הצורך הזה.
 

amit1270

New member
יש לך חישוב שמוכיח את טענותיך?

ראית את המשאיות האלו?
אני ממש לא יודע באיזה תקן הם משתמשים אבל שום אגרה גבוהה ככל שתהיה לא מצדקה את הנזקים ארוכי הטווח בזיהום אוויר ולא את הנזקים בטווח המיידי של הפקקים.אבל זאת רק דעתי כידוע בממשלה יושבים גאונים במיוחד סילבן שלום ואם מבחינתם זה בסדר אז שיהיה.
יש לך חישוב שמוכיח את טענותיך?
יש לך מושג מה האגרה ובכמה נאמד הנזק מהמשאיות? איך זה שמדינות באירופה מתחרות ביניהן להעביר משאות דרכן? כולם טיפשים חוץ ממך?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה