"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?

מצב
הנושא נעול.

טשאפק 2

New member
יש תיאוריה פה בפורום

אולי כי דודה שלה גרה שם ולא בעפולה

באמת שאין שום היגיון בכתבה הזאת מלבד "היגיון" פוליטי: לתקוף את הממשלה בכל מחיר.
יש תיאוריה פה בפורום
שקיימת התנגדות עקרונית בחוגים מסוימים להשקעה בפריפריה, כי השקעה כזו עלולה לצמצם את הפערים בין מרכז לפריפריה, בשני הכיוונים. הפריפריה תתפתח והמרכז, במידה מסוימת, יאבד חלק מן האטרקטיביות שלו (כפי שמתבטאת במחירי הנדל"ן למשל, ופה אתה כבר דורך על אינטרסים). אז השקעה בפריפריה צריכה להיות מותנית בהשקעה רבתי במרכז, לשימור הפער.

ייתכן גם שיש אינטרסים אחרים המנוגדים לתחבורה הציבורית. המסע האנטי-רכבתי של וינט\ידיעות אחרונות (שהגיע לשיאו בעיני בכתבה קורעת הלב על החיילת שלא יצאה הביתה לשבת בגלל הסדרי ההסעות לחיילים) חורג לדעתי מרצון שגרתי לנגח את הממשלה.
 

easylivin

New member
יש אינטרסים ויש המנסים לקדם אותם

יש תיאוריה פה בפורום
שקיימת התנגדות עקרונית בחוגים מסוימים להשקעה בפריפריה, כי השקעה כזו עלולה לצמצם את הפערים בין מרכז לפריפריה, בשני הכיוונים. הפריפריה תתפתח והמרכז, במידה מסוימת, יאבד חלק מן האטרקטיביות שלו (כפי שמתבטאת במחירי הנדל"ן למשל, ופה אתה כבר דורך על אינטרסים). אז השקעה בפריפריה צריכה להיות מותנית בהשקעה רבתי במרכז, לשימור הפער.

ייתכן גם שיש אינטרסים אחרים המנוגדים לתחבורה הציבורית. המסע האנטי-רכבתי של וינט\ידיעות אחרונות (שהגיע לשיאו בעיני בכתבה קורעת הלב על החיילת שלא יצאה הביתה לשבת בגלל הסדרי ההסעות לחיילים) חורג לדעתי מרצון שגרתי לנגח את הממשלה.
יש אינטרסים ויש המנסים לקדם אותם
דרך העיתונות, ללא ספק. וזה מבלי להתייחס לכתבות מסויימות ולכלי תקשורת ספציפיים כאלה ואחרים. פשוט צריך להיות נאיבי על גבול הטפשות בשביל להאמין שמישהו שיש לו את המשאבים המתאימים, בשילוב מוסריות נמוכה או אפסית, לא ינסה להגן על האינטרסים שלו בכל דרך העומדת לרשותו.
 
יש גם תאורייה שאומרת שהקו לאילת

יש תיאוריה פה בפורום
שקיימת התנגדות עקרונית בחוגים מסוימים להשקעה בפריפריה, כי השקעה כזו עלולה לצמצם את הפערים בין מרכז לפריפריה, בשני הכיוונים. הפריפריה תתפתח והמרכז, במידה מסוימת, יאבד חלק מן האטרקטיביות שלו (כפי שמתבטאת במחירי הנדל"ן למשל, ופה אתה כבר דורך על אינטרסים). אז השקעה בפריפריה צריכה להיות מותנית בהשקעה רבתי במרכז, לשימור הפער.

ייתכן גם שיש אינטרסים אחרים המנוגדים לתחבורה הציבורית. המסע האנטי-רכבתי של וינט\ידיעות אחרונות (שהגיע לשיאו בעיני בכתבה קורעת הלב על החיילת שלא יצאה הביתה לשבת בגלל הסדרי ההסעות לחיילים) חורג לדעתי מרצון שגרתי לנגח את הממשלה.
יש גם תאורייה שאומרת שהקו לאילת
לא נבנה ואפילו מוציאים דו"חות כלכליים (עם חישובים -עמית) שאומרים שהוא לא כלכלי רק כדי להמשיך את ההובלה עם משאיות ,עכשיו לפי אותה תאורייה אפשר לבדוק מי מחזיק בתפקידים מסויימים כרגע ובעבר מבין מקבלי ההחלטות, איזה עיתון תומך בהתנגדות ולמה כשאפילו ראש ממשלה בהווה חושב ,שלא רק שהקו הזה יהיה כלכלי יש לו ערך אדיר מבחינה אסטרטגית עם מעצמה מסויימת ממסמסים את ההחלטות, ואם הוא ייבנה יבנו אותו בצורה כזאת שהוא יהיה פיל לבן ולא מהיר ויעיל.
 

darkshadow1

New member
השוואה גרועה במיוחד.

יש גם תאורייה שאומרת שהקו לאילת
לא נבנה ואפילו מוציאים דו"חות כלכליים (עם חישובים -עמית) שאומרים שהוא לא כלכלי רק כדי להמשיך את ההובלה עם משאיות ,עכשיו לפי אותה תאורייה אפשר לבדוק מי מחזיק בתפקידים מסויימים כרגע ובעבר מבין מקבלי ההחלטות, איזה עיתון תומך בהתנגדות ולמה כשאפילו ראש ממשלה בהווה חושב ,שלא רק שהקו הזה יהיה כלכלי יש לו ערך אדיר מבחינה אסטרטגית עם מעצמה מסויימת ממסמסים את ההחלטות, ואם הוא ייבנה יבנו אותו בצורה כזאת שהוא יהיה פיל לבן ולא מהיר ויעיל.
השוואה גרועה במיוחד.
במקרה של הרכבת לאילת לא מדובר על מסילה יחידה באורך 60-70 קילומטרים שמותאמת למהירות מקסימאלית של 160 קמ"ש אלא על מסילה כפולה באורך של 150-200 קילומטרים שמתאימה למהירות של 250-300 קמ"ש. הבדלי העלויות בין שני הפרוייקטים הם אדירים.
 

amit1270

New member
אל תשכח את המנהרות...

השוואה גרועה במיוחד.
במקרה של הרכבת לאילת לא מדובר על מסילה יחידה באורך 60-70 קילומטרים שמותאמת למהירות מקסימאלית של 160 קמ"ש אלא על מסילה כפולה באורך של 150-200 קילומטרים שמתאימה למהירות של 250-300 קמ"ש. הבדלי העלויות בין שני הפרוייקטים הם אדירים.
אל תשכח את המנהרות...
ואת תכנית "שער הדרום" (נמל התעלה). אגב, ראיתי לאחרונה הצעה להעביר את הנמל לאי צף מול החוף הצפוני. זה יפתור את בעיית האוניות הגדולות מאוד שלא יוכלו להיסנכ לנמל התעלה.
 

amit1270

New member
*להיכנס

אל תשכח את המנהרות...
ואת תכנית "שער הדרום" (נמל התעלה). אגב, ראיתי לאחרונה הצעה להעביר את הנמל לאי צף מול החוף הצפוני. זה יפתור את בעיית האוניות הגדולות מאוד שלא יוכלו להיסנכ לנמל התעלה.
*להיכנס
 

droriko

New member
אם הם באמת מחזיקים בתיאוריה הזאת

יש תיאוריה פה בפורום
שקיימת התנגדות עקרונית בחוגים מסוימים להשקעה בפריפריה, כי השקעה כזו עלולה לצמצם את הפערים בין מרכז לפריפריה, בשני הכיוונים. הפריפריה תתפתח והמרכז, במידה מסוימת, יאבד חלק מן האטרקטיביות שלו (כפי שמתבטאת במחירי הנדל"ן למשל, ופה אתה כבר דורך על אינטרסים). אז השקעה בפריפריה צריכה להיות מותנית בהשקעה רבתי במרכז, לשימור הפער.

ייתכן גם שיש אינטרסים אחרים המנוגדים לתחבורה הציבורית. המסע האנטי-רכבתי של וינט\ידיעות אחרונות (שהגיע לשיאו בעיני בכתבה קורעת הלב על החיילת שלא יצאה הביתה לשבת בגלל הסדרי ההסעות לחיילים) חורג לדעתי מרצון שגרתי לנגח את הממשלה.
אם הם באמת מחזיקים בתיאוריה הזאת
אז זה קישקוש מוחלט.

בכל העולם הרכבות מפותחות,אז מה מנהטן הפכה לפחות אטרקטיבית? הסיטי הפך לפחות אטרקטיבי? הדאון טאון באל איי הפך לפחות אטרקטיבי?
 

amit1270

New member
דאון טאון LA לא הדוגמה הכי מוצלחת...

אם הם באמת מחזיקים בתיאוריה הזאת
אז זה קישקוש מוחלט.

בכל העולם הרכבות מפותחות,אז מה מנהטן הפכה לפחות אטרקטיבית? הסיטי הפך לפחות אטרקטיבי? הדאון טאון באל איי הפך לפחות אטרקטיבי?
דאון טאון LA לא הדוגמה הכי מוצלחת...
 

amit1270

New member
LA בנויה בצורה מאוד לא ממורכזת

אני יודע ש-LA לא תוססת כמו ירושלים אבל עדיין
LA בנויה בצורה מאוד לא ממורכזת
אין לעיר מרכז מטרופוליני מובהק כמו לערים גדולות אחרות והפעילות הכלכלית בעיר ובסביבתה מתפרסת באזורים רבים. אמנם החלק שנקרא דאון טאון בנוי בצפיפות יחסית ויש בו כמה גורדי שחקים ובנייני משרדים, אבל יחסית לגודל המטרופולין וחשיבותו העולמית מדובר במרכז די עלוב.
 

asmopil

New member
רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת

"תחקיר" ערוץ 10: מי צריך את רכבת העמק?
כתבה דמגוגית למדי של דב גילהר ("הבירוקרטיה") ששודרה במגזין עם אושרת קוטלר אתמול בערב, ושוב מועלות בה אותן טענות ממוחזרות לעייפה (כולל הרכבת לדימונה כמובן). ההתעלמות מפרויקטים אחרים של הרכבת ותשתיות תחבורה בכלל גורמת לצופה התמים לחשוב שזה באמת הפרויקט היחיד שמשרד התחבורה משקיע בו, על חשבון דברים חשובים כמובן. דמגוגיה כבר אמרנו?

nana10
רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת
היא לא תקצר בשנייה את המרחק בין עפולה/ בית שאן למרכז, וכמות היוממים ובעיקר זו הפוטנציאלית בין בית שאן לחיפה היא אפסית.
במקום זאת, יש לפתח את קו המזרחי בין עפולה לת"א דרך ואדי ערה שאיני יודע האם הוא אפילו נמצא בתכנון בכלל.
בית שאן והאזור הם מקרה קלאסי בצורך לפתח תשתיות מקומיות ותעסוקה מבוססת היי טק (שמיקומך הג"ג אינו מהווה שיקול בהקמת מרכז הפיתוח), במקום לנסות לשנע אותם.
לגבי השימושים המסחריים של הקו העכשוויים או העתידיים, אין בידי נתונים. מה שכן, לא נראה שהשלום עומד לפרוץ פה בקרוב באזור, והלוואי ואני טועה.
 

amit1270

New member
אפשר היה להעלות טיעונים רציניים בעד ונגד הקו

רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת
היא לא תקצר בשנייה את המרחק בין עפולה/ בית שאן למרכז, וכמות היוממים ובעיקר זו הפוטנציאלית בין בית שאן לחיפה היא אפסית.
במקום זאת, יש לפתח את קו המזרחי בין עפולה לת"א דרך ואדי ערה שאיני יודע האם הוא אפילו נמצא בתכנון בכלל.
בית שאן והאזור הם מקרה קלאסי בצורך לפתח תשתיות מקומיות ותעסוקה מבוססת היי טק (שמיקומך הג"ג אינו מהווה שיקול בהקמת מרכז הפיתוח), במקום לנסות לשנע אותם.
לגבי השימושים המסחריים של הקו העכשוויים או העתידיים, אין בידי נתונים. מה שכן, לא נראה שהשלום עומד לפרוץ פה בקרוב באזור, והלוואי ואני טועה.
אפשר היה להעלות טיעונים רציניים בעד ונגד הקו
ויש כאלה, אבל מה שבחרו לעשות בערוץ 10 זו כתבה חד צדדית, שטחית ומלאה באי-דיוקים (בלשון המעטה).
 

easylivin

New member
וכמובן שלטעון שצריכים רכבת רק מעפולה למרכז

אפשר היה להעלות טיעונים רציניים בעד ונגד הקו
ויש כאלה, אבל מה שבחרו לעשות בערוץ 10 זו כתבה חד צדדית, שטחית ומלאה באי-דיוקים (בלשון המעטה).
וכמובן שלטעון שצריכים רכבת רק מעפולה למרכז
ולא מעפולה לחיפה, זה "קצת" הזוי לאור מדיניות התחבורה בכל מדינה נורמלית ששואפת לחבר את הסביבה למטרופולין הקרוב בראש וראשונה.
 

בועז ל

New member
בדיק כך!

וכמובן שלטעון שצריכים רכבת רק מעפולה למרכז
ולא מעפולה לחיפה, זה "קצת" הזוי לאור מדיניות התחבורה בכל מדינה נורמלית ששואפת לחבר את הסביבה למטרופולין הקרוב בראש וראשונה.
בדיק כך!
 

easylivin

New member
גם החישמול מיותר, לא?


רכבת העמק היא פרויקט מיותר וזו האמת
היא לא תקצר בשנייה את המרחק בין עפולה/ בית שאן למרכז, וכמות היוממים ובעיקר זו הפוטנציאלית בין בית שאן לחיפה היא אפסית.
במקום זאת, יש לפתח את קו המזרחי בין עפולה לת"א דרך ואדי ערה שאיני יודע האם הוא אפילו נמצא בתכנון בכלל.
בית שאן והאזור הם מקרה קלאסי בצורך לפתח תשתיות מקומיות ותעסוקה מבוססת היי טק (שמיקומך הג"ג אינו מהווה שיקול בהקמת מרכז הפיתוח), במקום לנסות לשנע אותם.
לגבי השימושים המסחריים של הקו העכשוויים או העתידיים, אין בידי נתונים. מה שכן, לא נראה שהשלום עומד לפרוץ פה בקרוב באזור, והלוואי ואני טועה.
גם החישמול מיותר, לא?
 

asmopil

New member
אני שמח שאתה מתייחס בצורה רצינית לעניין

גם החישמול מיותר, לא?
אני שמח שאתה מתייחס בצורה רצינית לעניין
ולעצם העניין, אני שב על עמדתי יש לשקע את קו החוף ולא להפוך את קו החוף לאוטוסטרדה של מסילות עם נזק אורבני בל ישוער.
וכל זה רק בגלל גחמות פוליטיות של כמה חברים שיש להם קשרים במקומות הנכונים.
אני לא איש של יהב, ואני פעיל ברשימה המבקשת להחליפו, אך בוא נגיד שאם הוא היה במפלגה הנכונה לצורך העניין: ליכוד או אפילו עבודה,
אף אחד אפילו לא היה חושב על חישמול עילי.
 

easylivin

New member
בצורה רצינית?


אני שמח שאתה מתייחס בצורה רצינית לעניין
ולעצם העניין, אני שב על עמדתי יש לשקע את קו החוף ולא להפוך את קו החוף לאוטוסטרדה של מסילות עם נזק אורבני בל ישוער.
וכל זה רק בגלל גחמות פוליטיות של כמה חברים שיש להם קשרים במקומות הנכונים.
אני לא איש של יהב, ואני פעיל ברשימה המבקשת להחליפו, אך בוא נגיד שאם הוא היה במפלגה הנכונה לצורך העניין: ליכוד או אפילו עבודה,
אף אחד אפילו לא היה חושב על חישמול עילי.
בצורה רצינית?

מעולם לא התייחסתי בצורה רצינית לתיאוריות קונספירציה תמהוניות, לפראנויה, ולאנשים שמעלים שוב ושוב טענות מופרכות בנושאים שהם לא מבינים בהם מאומה (חישמול ועכשיו גם רכבת לעפולה). בטח שלא אתייחס ברצינות למישהו שהטענות שלו הופרכו כמה וכמה פעמים, אבל הוא לא חזר בו מעולם אלא חזר על הכל כאילו כלום. איך אפשר לדון עם מישהו כזה ברצינות על נושא כלשהו בכלל? פשוט חבל על הזמן.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה