הרבה זכרונות יש לי מתחנה זו|תחנת תל ברוך הנוסטלגית כנראה הולכת
להימחק בקרוב וזאת לפי מצב העבודות בשטח.![]()
נכון, אבל קבל תיקונים קליםהרבה זכרונות יש לי מתחנה זו
במיוחד בהמתנה של הרכבת לירושלים לאישור הכניסה למסילה הפונה לתל אביב צפון ואצטדיון הכדורגל... זה היה בשנות ה-70...היה בתחנה איש שקיבל טבעת מנהג הקטר, ומסר לנהג הקטר טבעת. איך היה מדייק במסירה...הנהג הושיט ידו, ו-הופ הטבעת על זרועו. ליד התחנה היה גשר. התחנה (לפי זכרוני) נמצאת קצת דרומית משלוחת המסילה למתקני "פז-גז", שם היו חונים קרונות מיכליות של "פז-גז".
נכון אתה צודקנכון, אבל קבל תיקונים קלים
בגדול אתה צודק. הטבעת הגדולה המועברת בין הנהג לאנשי התחנה נקראה שרביט. השרביט היה הרכיב המסמן כניסה ו/או יציאה מקטע עיתוק. בטרם היתה מערכת איתות חשמלית היה דבר כזה הנקרא שרביט. בכניסה לקטע מבוקר ידני הנהג היה מקבל מאחד מעובדי התחנה שרביט כזה. השרביט היה מונפק במכונה ידנית-חשמלית ענקית מתקופת המנדט. המכונה היתה משדרת לתחנה בקצה השני שאי אפשר לנפק שם שרביטים. עם הגיעה הרכבת לתחנה בצד השני הנהג היה מוסר שרביטו לעובד התחנה. הוא (העובד) היה מכניס את השרביט למכונה והמכונה היתה משדרת שדר של שחרור לתחנה ממנה בא הנהג וכן חסימה לתחנה הבאה בתור. כבר מעל ל-10 שנים שאין את השלוחה למיכליות פז-גז בפי גלילות.
שרביטי מסילהנכון, אבל קבל תיקונים קלים
בגדול אתה צודק. הטבעת הגדולה המועברת בין הנהג לאנשי התחנה נקראה שרביט. השרביט היה הרכיב המסמן כניסה ו/או יציאה מקטע עיתוק. בטרם היתה מערכת איתות חשמלית היה דבר כזה הנקרא שרביט. בכניסה לקטע מבוקר ידני הנהג היה מקבל מאחד מעובדי התחנה שרביט כזה. השרביט היה מונפק במכונה ידנית-חשמלית ענקית מתקופת המנדט. המכונה היתה משדרת לתחנה בקצה השני שאי אפשר לנפק שם שרביטים. עם הגיעה הרכבת לתחנה בצד השני הנהג היה מוסר שרביטו לעובד התחנה. הוא (העובד) היה מכניס את השרביט למכונה והמכונה היתה משדרת שדר של שחרור לתחנה ממנה בא הנהג וכן חסימה לתחנה הבאה בתור. כבר מעל ל-10 שנים שאין את השלוחה למיכליות פז-גז בפי גלילות.