תחנת רכבת ראש העין

מצב
הנושא נעול.

oren162

New member
תחנת רכבת ראש העין

תחנת רכבת ראש העין
מה אתם אומרים על הפעלת קו נוסעים על מסילת ראש העין -לוד, דרך תחנת ראש העין דרום. קו כזה יכול לצאת מהוד השרון ופשוט לא לעבור בת"א ויכול לנסוע משם לכיוון אשקלון, באר שבע וירושלים. חבל שבנתיים אין שימוש של רכבות נוסעים במסילה ובתחנת הרכבת. מה דעתכם?
 

davidfainshtein

New member
מנהל
קו כזה בתכנון כשתושלם המסילה המזרחית.

תחנת רכבת ראש העין
מה אתם אומרים על הפעלת קו נוסעים על מסילת ראש העין -לוד, דרך תחנת ראש העין דרום. קו כזה יכול לצאת מהוד השרון ופשוט לא לעבור בת"א ויכול לנסוע משם לכיוון אשקלון, באר שבע וירושלים. חבל שבנתיים אין שימוש של רכבות נוסעים במסילה ובתחנת הרכבת. מה דעתכם?
קו כזה בתכנון כשתושלם המסילה המזרחית.
 

oren162

New member
לא חייבם בהכרח לחכות להשלמת המסילה המזרחית

קו כזה בתכנון כשתושלם המסילה המזרחית.
לא חייבם בהכרח לחכות להשלמת המסילה המזרחית
כדי להפעיל קו כזה. הרי מסילה קיימת בין ראש העין ולוד ולמעשה כבר היום אפשר להפעיל רכבות לכיוון לוד ודרומה ללא מעבר בת"א. השאלה היא, האם זה כדאי? אני חושב שאם השקיעו מיליונים לפני 13 שנים בשיפוץ המסילה ותחנת ראש העין זה די מטומטם שהיא עומדת ללא כל שימוש היום. ויכול להיות שאם יפעילו קו שיצא מהוד השרון דרך ראש העין אל אשקלון דרך לוד ורחובות זה יתפוס. מי יודע? אולי גם רכבות אל באר שבע. מדוע לא להפעיל רכבות פעמיים ביום לנתב"ג? מדוע לא להפעיל קו שיסע מצפון לדרום ויעקוף את ת"א?

כל הדברים האלה אפשריים מבחינת התשתית כי היא כבר קיימת. זה שלא עושים עם זה כלום זה נורא עצוב...
 

davidfainshtein

New member
מנהל


לא חייבם בהכרח לחכות להשלמת המסילה המזרחית
כדי להפעיל קו כזה. הרי מסילה קיימת בין ראש העין ולוד ולמעשה כבר היום אפשר להפעיל רכבות לכיוון לוד ודרומה ללא מעבר בת"א. השאלה היא, האם זה כדאי? אני חושב שאם השקיעו מיליונים לפני 13 שנים בשיפוץ המסילה ותחנת ראש העין זה די מטומטם שהיא עומדת ללא כל שימוש היום. ויכול להיות שאם יפעילו קו שיצא מהוד השרון דרך ראש העין אל אשקלון דרך לוד ורחובות זה יתפוס. מי יודע? אולי גם רכבות אל באר שבע. מדוע לא להפעיל רכבות פעמיים ביום לנתב"ג? מדוע לא להפעיל קו שיסע מצפון לדרום ויעקוף את ת"א?

כל הדברים האלה אפשריים מבחינת התשתית כי היא כבר קיימת. זה שלא עושים עם זה כלום זה נורא עצוב...
 

Rubim88

New member
אי אפשר להפעיל קו מכל נקודה לכל נקודה

לא חייבם בהכרח לחכות להשלמת המסילה המזרחית
כדי להפעיל קו כזה. הרי מסילה קיימת בין ראש העין ולוד ולמעשה כבר היום אפשר להפעיל רכבות לכיוון לוד ודרומה ללא מעבר בת"א. השאלה היא, האם זה כדאי? אני חושב שאם השקיעו מיליונים לפני 13 שנים בשיפוץ המסילה ותחנת ראש העין זה די מטומטם שהיא עומדת ללא כל שימוש היום. ויכול להיות שאם יפעילו קו שיצא מהוד השרון דרך ראש העין אל אשקלון דרך לוד ורחובות זה יתפוס. מי יודע? אולי גם רכבות אל באר שבע. מדוע לא להפעיל רכבות פעמיים ביום לנתב"ג? מדוע לא להפעיל קו שיסע מצפון לדרום ויעקוף את ת"א?

כל הדברים האלה אפשריים מבחינת התשתית כי היא כבר קיימת. זה שלא עושים עם זה כלום זה נורא עצוב...
אי אפשר להפעיל קו מכל נקודה לכל נקודה
טוב, בעצם כן אפשר - אבל זה רק מסבך את הרשת מבחינה תפעולית ומוריד היעילות שלה, אחרי הכל אתה שולח פה רכבת ולא מיניבוס, במקום לפצל כמויות נוסעים על מספר קווים וחלופות עם תדירות נמוכה שגורמת לחוסר אטקרטיביות, צריך להשקיע משאבים בקווים תדירים יותר בעלי פוטנציאל נוסעים גדול ולהקל על החלפות.
 

oren162

New member
כן אבל

אי אפשר להפעיל קו מכל נקודה לכל נקודה
טוב, בעצם כן אפשר - אבל זה רק מסבך את הרשת מבחינה תפעולית ומוריד היעילות שלה, אחרי הכל אתה שולח פה רכבת ולא מיניבוס, במקום לפצל כמויות נוסעים על מספר קווים וחלופות עם תדירות נמוכה שגורמת לחוסר אטקרטיביות, צריך להשקיע משאבים בקווים תדירים יותר בעלי פוטנציאל נוסעים גדול ולהקל על החלפות.
כן אבל
עדיין המצב הקיים הוא הזוי שיש תחנת רכבת שוממה. אני לא אומר עכשיו להפוך אותה לתחנה ראשית, אבל בטוח שיש ביקוש מסיום לנסיעות משם לא דרך ת"א. הרי בעבר רכבות מחיפה שנסעו דרומה היו עוברות דרך מסילת ראש העין -לוד. האם כל מי שנוסע מחיפה למודיעין או לבאר שבע היה רוצה לעבור דרך ציר איילון? דווקא מהלך כזה יכול לשרת לוגיסטית את רכבת ישראל בכך שהוא יוריד את העומס על מסילות איילון ובו זמנית ייתן מענה תחבורתי .
 
נשאלת השאלה: עם איזה ציוד תפעיל הרכבת

כן אבל
עדיין המצב הקיים הוא הזוי שיש תחנת רכבת שוממה. אני לא אומר עכשיו להפוך אותה לתחנה ראשית, אבל בטוח שיש ביקוש מסיום לנסיעות משם לא דרך ת"א. הרי בעבר רכבות מחיפה שנסעו דרומה היו עוברות דרך מסילת ראש העין -לוד. האם כל מי שנוסע מחיפה למודיעין או לבאר שבע היה רוצה לעבור דרך ציר איילון? דווקא מהלך כזה יכול לשרת לוגיסטית את רכבת ישראל בכך שהוא יוריד את העומס על מסילות איילון ובו זמנית ייתן מענה תחבורתי .
נשאלת השאלה: עם איזה ציוד תפעיל הרכבת
קווים כאלה?
אם היה לרכבת עודף ציוד, היא הייתה קודם כל מתגברת את הקו הקיים לבאר שבע, הייתה מפרידה בין הקו הפרברי משה דיין - הוד השרון לקו לאשקלון, הייתה סוגרת חורים בקו לירושלים, הייתה מוסיפה את עכו ונהריה לקו הפרברי הצפוני ומפעילה אותו כל היום, הייתה מוסיפה רכבת רביעית בשעות העומס בקו הוד השרון - משה דיין וכד'.
בא נהיה ריאליים, לרכבות עוקפות תל אביב מהשרון או מהצפון לבאר שבע יש הצדקה רק בימי א', ה', ו'. לשאטל בין ראש העין או הוד השרון או הרצליה (דרך מסילת הירקון) ללוד ייתכן שיהיה ביקוש בשעות השיא גם בימים אחרים, אבל בשביל זה צריך ציוד.
נכון להיום, בשעות היום אפילו אין חיבור רכבתי בין לוד לנתב"ג.
 

oren162

New member
דבר אחד אני לא מבין

נשאלת השאלה: עם איזה ציוד תפעיל הרכבת
קווים כאלה?
אם היה לרכבת עודף ציוד, היא הייתה קודם כל מתגברת את הקו הקיים לבאר שבע, הייתה מפרידה בין הקו הפרברי משה דיין - הוד השרון לקו לאשקלון, הייתה סוגרת חורים בקו לירושלים, הייתה מוסיפה את עכו ונהריה לקו הפרברי הצפוני ומפעילה אותו כל היום, הייתה מוסיפה רכבת רביעית בשעות העומס בקו הוד השרון - משה דיין וכד'.
בא נהיה ריאליים, לרכבות עוקפות תל אביב מהשרון או מהצפון לבאר שבע יש הצדקה רק בימי א', ה', ו'. לשאטל בין ראש העין או הוד השרון או הרצליה (דרך מסילת הירקון) ללוד ייתכן שיהיה ביקוש בשעות השיא גם בימים אחרים, אבל בשביל זה צריך ציוד.
נכון להיום, בשעות היום אפילו אין חיבור רכבתי בין לוד לנתב"ג.
דבר אחד אני לא מבין
רכבת ישראל קונה כל הזמן ציוד חדש. כל הזמן נסגרים מכרזים של קרונות וקטרים. איך בסופו של יום לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי להפעיל את כל הקווים בצורה ראויה? אבל עדיין, אם משתמשים בציוד הקיים של הקווים הקיימים ופשוט מפצלים שלוחות אז עדיין אין בעיה לוגיסטית להפעיל רכבות במסלול הזה. אני חושב שזה יכול להיות רווח גדול לנוסעים שבאים מצפון, לעקוף את תחנות ת"א.
 

davidfainshtein

New member
מנהל
אתה מוזמן לעשות חשבון

דבר אחד אני לא מבין
רכבת ישראל קונה כל הזמן ציוד חדש. כל הזמן נסגרים מכרזים של קרונות וקטרים. איך בסופו של יום לרכבת אין מספיק ציוד נייד כדי להפעיל את כל הקווים בצורה ראויה? אבל עדיין, אם משתמשים בציוד הקיים של הקווים הקיימים ופשוט מפצלים שלוחות אז עדיין אין בעיה לוגיסטית להפעיל רכבות במסלול הזה. אני חושב שזה יכול להיות רווח גדול לנוסעים שבאים מצפון, לעקוף את תחנות ת"א.
אתה מוזמן לעשות חשבון
כמה קטרים וכמה קרונות נכנסו לשרות בתקופה המדוברת, כמה לעומת זאת הושבתו בגלל תאונות וכמה ק"מ מסילה נוספו לרשת.
 

אורי404

New member
לגבי המצב הנתון של התחנה ושל המסילה

כן אבל
עדיין המצב הקיים הוא הזוי שיש תחנת רכבת שוממה. אני לא אומר עכשיו להפוך אותה לתחנה ראשית, אבל בטוח שיש ביקוש מסיום לנסיעות משם לא דרך ת"א. הרי בעבר רכבות מחיפה שנסעו דרומה היו עוברות דרך מסילת ראש העין -לוד. האם כל מי שנוסע מחיפה למודיעין או לבאר שבע היה רוצה לעבור דרך ציר איילון? דווקא מהלך כזה יכול לשרת לוגיסטית את רכבת ישראל בכך שהוא יוריד את העומס על מסילות איילון ובו זמנית ייתן מענה תחבורתי .
לגבי המצב הנתון של התחנה ושל המסילה
כנראה, שמראש לא היה צריך לחדש את תחנת ראש העין דרום.
התחנה פעלה למשך כשלוש שנים. בזמן, שהיא פעלה הבינו (במרכאות או בלי מרכאות), שיש המשך לקו לכיוון כפר סבא ושבגלל זה, צריך להקים את תחנת ראש העין צפון.
במקרה של נסיעות מכיוון חיפה למודיעין או לבאר שבע, אינני בטוח, שהנסיעה דרך המסילה המזרחית מקצרת, בהשוואה לנסיעה דרך תל אביב. אולי אפילו להיפך.
מסילת ראש העין-לוד קיימת עבור רכבות משא, רכבות נוסעים ריקות וציוד הנדסי. בשעות מאוחרות נסעו רכבות משא דרך תל אביב ולא דרך ראש העין. כך זה היה לפחות לפני מספר שנים, אלא אם דברים השתנו מאז. זה אולי יחזק את הטענה הלא-מספיק מבוססת שלי, שהנסיעה דרך המסילה המזרחית ארוכה, מאשר דרך תל אביב.
לגבי הורדת העומס על מסילת איילון - אכן בשביל זה נועדה המסילה המזרחית הקיימת. היא עבור רכבות משא, שבמהלך היום תיסענה דרך ראש העין ולא דרך איילון ותגרומנה להעלאת העומס, הקיים ממילא.
בעבר רכבות נוסעים מחיפה לירושלים נסעו דרך ראש העין, מן הסיבה הפשוטה, שלא הייתה מסילת איילון. לא היה חיבור ישיר בין תחנת תל אביב מרכז/סבידור לתחנת תל אביב-דרום הישנה. רק בשלהי 1992 או תחילת 1993 הייתה מסילת איילון.
כיום המסילה המזרחית בחלק נכבד משעות היום שוממת. יש לקוות, שעם התפתחות בתחום רכבות המשא, המצב ישתנה. גם בצפון יש יותר שימוש ולראשונה רכבות משא נוסעות צפונה מחיפה מרכז. בדף הזה של הפורום יש סקירה על הרחבת מסוף המטענים באשדוד. כך, שכנראה תהיינה יותר רכבות משא, שמטבע הדברים במהלך היום הנסיעה תהיה דרך המסילה המזרחית. אולי הדבר הזה ידחוף עם הזמן להמשך הפרויקט המסילה המזרחית. פרויקט הכולל בתוכו את הכפלת המסילה המזרחית הקיימת, הקמת הפרדות מפלסיות, יישור קטעים כמו אזור מזור (זו הייתה התכנית, אלא אם הדבר האחרון ישתנה מאז). לצד זה,הקמה מחדש של המסילה המזרחית לכיוון חדרה, שתהיה מסילה כפולה.
 

oren162

New member
אני כמעט בטוח

לגבי המצב הנתון של התחנה ושל המסילה
כנראה, שמראש לא היה צריך לחדש את תחנת ראש העין דרום.
התחנה פעלה למשך כשלוש שנים. בזמן, שהיא פעלה הבינו (במרכאות או בלי מרכאות), שיש המשך לקו לכיוון כפר סבא ושבגלל זה, צריך להקים את תחנת ראש העין צפון.
במקרה של נסיעות מכיוון חיפה למודיעין או לבאר שבע, אינני בטוח, שהנסיעה דרך המסילה המזרחית מקצרת, בהשוואה לנסיעה דרך תל אביב. אולי אפילו להיפך.
מסילת ראש העין-לוד קיימת עבור רכבות משא, רכבות נוסעים ריקות וציוד הנדסי. בשעות מאוחרות נסעו רכבות משא דרך תל אביב ולא דרך ראש העין. כך זה היה לפחות לפני מספר שנים, אלא אם דברים השתנו מאז. זה אולי יחזק את הטענה הלא-מספיק מבוססת שלי, שהנסיעה דרך המסילה המזרחית ארוכה, מאשר דרך תל אביב.
לגבי הורדת העומס על מסילת איילון - אכן בשביל זה נועדה המסילה המזרחית הקיימת. היא עבור רכבות משא, שבמהלך היום תיסענה דרך ראש העין ולא דרך איילון ותגרומנה להעלאת העומס, הקיים ממילא.
בעבר רכבות נוסעים מחיפה לירושלים נסעו דרך ראש העין, מן הסיבה הפשוטה, שלא הייתה מסילת איילון. לא היה חיבור ישיר בין תחנת תל אביב מרכז/סבידור לתחנת תל אביב-דרום הישנה. רק בשלהי 1992 או תחילת 1993 הייתה מסילת איילון.
כיום המסילה המזרחית בחלק נכבד משעות היום שוממת. יש לקוות, שעם התפתחות בתחום רכבות המשא, המצב ישתנה. גם בצפון יש יותר שימוש ולראשונה רכבות משא נוסעות צפונה מחיפה מרכז. בדף הזה של הפורום יש סקירה על הרחבת מסוף המטענים באשדוד. כך, שכנראה תהיינה יותר רכבות משא, שמטבע הדברים במהלך היום הנסיעה תהיה דרך המסילה המזרחית. אולי הדבר הזה ידחוף עם הזמן להמשך הפרויקט המסילה המזרחית. פרויקט הכולל בתוכו את הכפלת המסילה המזרחית הקיימת, הקמת הפרדות מפלסיות, יישור קטעים כמו אזור מזור (זו הייתה התכנית, אלא אם הדבר האחרון ישתנה מאז). לצד זה,הקמה מחדש של המסילה המזרחית לכיוון חדרה, שתהיה מסילה כפולה.
אני כמעט בטוח
שאם המסילה הייתה כפולה לכל אורכה היא אכן הייתה מקצרת את זמן הנסיעה, כמובן בתנאי שהיא תדלג על תחנות הירקון. אבל גם בלי האופציה הזו, אפשר להפעיל קו פרברי שיוצא מהוד השרון או אפילו מבנימינה אל רחובות, באר יעקב, או אשקלון. נניח שחלק מהרכבות בקו בנימינה -אשקלון היו נוסעות בציר הזה, האם לא היו משתמשים בו? אני חושב שדווקא קו פרברי אזורי יכול היה לתת מענה יפה לאזור.
 

אורי404

New member
אולי כן ואולי לא

אני כמעט בטוח
שאם המסילה הייתה כפולה לכל אורכה היא אכן הייתה מקצרת את זמן הנסיעה, כמובן בתנאי שהיא תדלג על תחנות הירקון. אבל גם בלי האופציה הזו, אפשר להפעיל קו פרברי שיוצא מהוד השרון או אפילו מבנימינה אל רחובות, באר יעקב, או אשקלון. נניח שחלק מהרכבות בקו בנימינה -אשקלון היו נוסעות בציר הזה, האם לא היו משתמשים בו? אני חושב שדווקא קו פרברי אזורי יכול היה לתת מענה יפה לאזור.
אולי כן ואולי לא
מבחינת קיצור זמני הנסיעה, אני לא בטוח לגמרי, שזמן הנסיעה יתקצר מכיוון חדרה לכיוון לוד, דרך המסילה המזרחית, בהשוואה למסילת איילון. גם אם יקצר, לא בטוח, שבהפרש גדול.
מבחינת קו מכיוון הוד השרון/כפר סבא לכיוון לוד, אולי כמות הנוסעים תהיה גבוהה באופן מפתיע ואולי לא. מה, שכן באופן יחסי יורדת הכדאיות לחלק הערים, כמו אזור אשדוד ואשקלון. לשם פועל הקו הקיים כפר סבא-ראשון לציון-מערב-אשקלון. זמן הנסיעה אמנם ארוך ומתבקש לקצר אותו. אולי בהמשך, זמן הנסיעה יהיה קצר יותר.
 

oren162

New member
חבל שהתחנה עומדת ללא שימוש

אולי כן ואולי לא
מבחינת קיצור זמני הנסיעה, אני לא בטוח לגמרי, שזמן הנסיעה יתקצר מכיוון חדרה לכיוון לוד, דרך המסילה המזרחית, בהשוואה למסילת איילון. גם אם יקצר, לא בטוח, שבהפרש גדול.
מבחינת קו מכיוון הוד השרון/כפר סבא לכיוון לוד, אולי כמות הנוסעים תהיה גבוהה באופן מפתיע ואולי לא. מה, שכן באופן יחסי יורדת הכדאיות לחלק הערים, כמו אזור אשדוד ואשקלון. לשם פועל הקו הקיים כפר סבא-ראשון לציון-מערב-אשקלון. זמן הנסיעה אמנם ארוך ומתבקש לקצר אותו. אולי בהמשך, זמן הנסיעה יהיה קצר יותר.
חבל שהתחנה עומדת ללא שימוש
לי אישית התחנה הייתה שימושית מפני שהיא ממוקמת צמוד לפארק אפק. ואני חושב שכמוני היו עוד הרבה מטיילים שהיו משתמשים בתחנה. מה גם, שהמיקום שלה קרוב יותר אל העיר ראש העין מאשר התחנה הצפונית. חבל שהיא לא פעילה אף פעם, לפחות בחגים ובחופשות זה היה יכול להיות טוב.
אגב, מעניין מי האנשים אשר משתמשים כיום בתחנה הצפונית וכמה מהם הם תושבי ראש העין?
 

אורי404

New member
לדעתי נעשתה טעות. לגבי פארק אפק ויתר הדברים

חבל שהתחנה עומדת ללא שימוש
לי אישית התחנה הייתה שימושית מפני שהיא ממוקמת צמוד לפארק אפק. ואני חושב שכמוני היו עוד הרבה מטיילים שהיו משתמשים בתחנה. מה גם, שהמיקום שלה קרוב יותר אל העיר ראש העין מאשר התחנה הצפונית. חבל שהיא לא פעילה אף פעם, לפחות בחגים ובחופשות זה היה יכול להיות טוב.
אגב, מעניין מי האנשים אשר משתמשים כיום בתחנה הצפונית וכמה מהם הם תושבי ראש העין?
לדעתי נעשתה טעות. לגבי פארק אפק ויתר הדברים
הייתה לדעתי טעות, שהשקיעו בתחנה הדרומית וששיפצו אותה מחדש. ההמשך היה סגירת התחנה.
זה דומה, במובן מסוים לתחנת בית יהושע. התחנה עברה שיפוץ. אולי בדיעבד היה מוטב לסגור ובמקומה להקים את "תחנת ספיר" בנתניה.

לגבי פארק אפק - גם התחנה הצפונית לא כל כך רחוקה מפארק אפק. אמנם לא צמודה, כמו התחנה הדרומית, אבל עדיין לא רחוקה. זה היה מתקבל על הדעת, לו היה שביל הולכי רגל ואופניים מסודר מתחנת ראש העין צפון לפארק אפק. אגב, לדעתי גם מתבקש שביל מסודר מתחנת סגולה לכיוון אזור כפר הבפטיסטים והסביבה למטיילים.
בתחנה הצפונית לא רק משתמשים תושבי ראש העין. משתמשים גם תושבי מרכז השומרון, כמו אריאל והסביבה. גם לתושבים של חלק מיישובי דרום השומרון (למשל מתן, ירחיב, נירית, אלישמע, חגור, נחשונים ועוד) יש שימוש בתחנת ראש העין צפון. גם אלעד קרובה לתחנה. בעבר היו קווי אוטובוס מאלעד לתחנת ראש העין צפון. אני לא בטוח האם היום הם עדיין קיימים.
 
אתה מתכוון למערב השומרון?

לדעתי נעשתה טעות. לגבי פארק אפק ויתר הדברים
הייתה לדעתי טעות, שהשקיעו בתחנה הדרומית וששיפצו אותה מחדש. ההמשך היה סגירת התחנה.
זה דומה, במובן מסוים לתחנת בית יהושע. התחנה עברה שיפוץ. אולי בדיעבד היה מוטב לסגור ובמקומה להקים את "תחנת ספיר" בנתניה.

לגבי פארק אפק - גם התחנה הצפונית לא כל כך רחוקה מפארק אפק. אמנם לא צמודה, כמו התחנה הדרומית, אבל עדיין לא רחוקה. זה היה מתקבל על הדעת, לו היה שביל הולכי רגל ואופניים מסודר מתחנת ראש העין צפון לפארק אפק. אגב, לדעתי גם מתבקש שביל מסודר מתחנת סגולה לכיוון אזור כפר הבפטיסטים והסביבה למטיילים.
בתחנה הצפונית לא רק משתמשים תושבי ראש העין. משתמשים גם תושבי מרכז השומרון, כמו אריאל והסביבה. גם לתושבים של חלק מיישובי דרום השומרון (למשל מתן, ירחיב, נירית, אלישמע, חגור, נחשונים ועוד) יש שימוש בתחנת ראש העין צפון. גם אלעד קרובה לתחנה. בעבר היו קווי אוטובוס מאלעד לתחנת ראש העין צפון. אני לא בטוח האם היום הם עדיין קיימים.
אתה מתכוון למערב השומרון?
מדוע דרום? זה מזרח השרון או מערב השומרון.
 
הישובים הללו הם במזרח השרון אבל נכללים במועצה

אתה מתכוון למערב השומרון?
מדוע דרום? זה מזרח השרון או מערב השומרון.
הישובים הללו הם במזרח השרון אבל נכללים במועצה
האזורית דרום השרון ולכן נקראים לעיתים יישובי דרום השרון (לא דרום השומרון).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה