תחנת רכבת נוספת בבאר שבע

מצב
הנושא נעול.

fireman

New member
תחנת רכבת נוספת בבאר שבע

תחנת רכבת נוספת בבאר שבע
תחנת רכבת חדשה תוקם בבאר שבע בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, ההחלטה התקבלה לאחרונה ע"י שר התחבורה היוצא אפרים סנה. אישור התוכנית התקבל במהלך ישיבה בה השתתפו נשיא האוניברסיטה, פרופסור אבישי ברוורמן, המנכ"ל ישראל גרמן, מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, ומהנדס עיריית באר שבע צבי טל יוסף. התחנה תוקם בסמוך לכביש בכניסה לשכונת רמות ותחובר לקמפוס האוניברסיטה באמצעות גשר להולכי רגל. עלות הקמת התחנה מוערכת בכ-55 מיליון שקלים.
 

אדיה

New member
לגבי התחנה הנוספת

תחנת רכבת נוספת בבאר שבע
תחנת רכבת חדשה תוקם בבאר שבע בסמוך לאוניברסיטת בן גוריון, ההחלטה התקבלה לאחרונה ע"י שר התחבורה היוצא אפרים סנה. אישור התוכנית התקבל במהלך ישיבה בה השתתפו נשיא האוניברסיטה, פרופסור אבישי ברוורמן, המנכ"ל ישראל גרמן, מנכ"ל רכבת ישראל, יוסי שניר, ומהנדס עיריית באר שבע צבי טל יוסף. התחנה תוקם בסמוך לכביש בכניסה לשכונת רמות ותחובר לקמפוס האוניברסיטה באמצעות גשר להולכי רגל. עלות הקמת התחנה מוערכת בכ-55 מיליון שקלים.
לגבי התחנה הנוספת
55 מיליון ש"ח נשמע סכום ענקי למבנה תחנה - יש שם סיבוכים הנדסיים יוצאי דופן? האם תחנה זו היא במקום ב"ש צפון הקיימת? מתי היא צפויה להיפתח? האם לתושבי ב"ש לא היה רצוי למקם תחנה בכניסה הצפונית לעיר?
 

fireman

New member
ובכן בהחלט מדובר בעלות גבוהה יחסית

לגבי התחנה הנוספת
55 מיליון ש"ח נשמע סכום ענקי למבנה תחנה - יש שם סיבוכים הנדסיים יוצאי דופן? האם תחנה זו היא במקום ב"ש צפון הקיימת? מתי היא צפויה להיפתח? האם לתושבי ב"ש לא היה רצוי למקם תחנה בכניסה הצפונית לעיר?
ובכן בהחלט מדובר בעלות גבוהה יחסית
אם התחנה תוקם היכן שאני משער שהיא תוקם יש צורך להגביה את מפלס הקרקע להוסיף גשר נוסף למסילה נוספת ולבנות גשר הולכי רגל ענק שעובר מעל כביש ברוחב של 6 נתיבים + מרחק לא מבוטל עד לקמפוס עצמו. אני משער שהתחנה תחליף את תחנת באר שבע צפון הנוכחית לגבי תחנה בכניסה הצפונית לעיר, לא נראה לי בכלל, צפון העיר אינו נגיש כלל בתור אזור למקם בו תחנת רכבת
 

ZBZZN

New member
נראה לי שאתה טועה

ובכן בהחלט מדובר בעלות גבוהה יחסית
אם התחנה תוקם היכן שאני משער שהיא תוקם יש צורך להגביה את מפלס הקרקע להוסיף גשר נוסף למסילה נוספת ולבנות גשר הולכי רגל ענק שעובר מעל כביש ברוחב של 6 נתיבים + מרחק לא מבוטל עד לקמפוס עצמו. אני משער שהתחנה תחליף את תחנת באר שבע צפון הנוכחית לגבי תחנה בכניסה הצפונית לעיר, לא נראה לי בכלל, צפון העיר אינו נגיש כלל בתור אזור למקם בו תחנת רכבת
נראה לי שאתה טועה
את התחנה ניתן להקים באיזור שבו מקיף ז´ נפגש עם שכונה ד´ (צפונה מהכביש של רמות שהזכרת) אז לא יצטרכו לעשות שום עבודות הכנה מוקדמות וזה יהיה ממש מול הכניסה הצפונית לאוניברסיטה. אבל אני לא רואה את הכדאיות בכך לעומת התחנה הקיימת למרות שזה יהיה הרבה יותר קרוב זה בטח לא שווה את ההשקעה העצומה הזאת.
 

fireman

New member
ובכן כתבת מספר דברים אני אנסה

נראה לי שאתה טועה
את התחנה ניתן להקים באיזור שבו מקיף ז´ נפגש עם שכונה ד´ (צפונה מהכביש של רמות שהזכרת) אז לא יצטרכו לעשות שום עבודות הכנה מוקדמות וזה יהיה ממש מול הכניסה הצפונית לאוניברסיטה. אבל אני לא רואה את הכדאיות בכך לעומת התחנה הקיימת למרות שזה יהיה הרבה יותר קרוב זה בטח לא שווה את ההשקעה העצומה הזאת.
ובכן כתבת מספר דברים אני אנסה
לענות על הכל בתגובתי אני אתחיל דווקא מהסוף.... עניין הכדאיות נלקח כפועל יוצא ממצבה הפיזי של תחנת באר שבע צפון, כידוע לך מצבה של תחנה זו רעוע ביותר, מדובר בתחנה ישנה שנבניתה לפני מספר עשורים וסמוכה למוסך קרונות המשא של רכבת ישראל וצמודה לאזור תעשיה וניתן לומר שהיא דיי מנותקת מכל תשתית תחבורתית מסודרת, לתחנה רציף אחד, אין קופות מסודרות והיא פרוצה מכל עבר, עלות שיפוץ התחנה הזו נאמד בכ11 מיליון ש"ח עד כמה שזכור לי תחנת רכבת מרכז משרתת בעיקר את אוכלוסיית הסטודנטים מאוניברסיטת בן גוריון שנמצאת כקילומטר משם לאורך שדרות בן גוריון ואת תושבי שכונה ג ושכונת רמות במקום לשפץ את תחנת רכבת צפון (כך אני מעריך) כנראה יוחלט לסגור אותה לגמרי לאחר שתוקם תחנה מודרנית ומתקדמת בסמוך לאוניברסיטה, דבר שישרת ביתר יעילות את באי האוניברסיטה ויהווה מנוף נוסף, כמו כן בעתיד הלא רחוק תחל הקמתה של קריית ההי טק במתחם שבין מסילת הרכבת לרחוב הדעת ושדרות אורי צבי גרינברג, תשרת כמו כן את תושבי רמות ובעיר את אלו שבונים כרגע בשלב ד של השכונה שנמצא סמוך למסילת הרכבת ונושק לתחנת רכבת צפון הנוכחית כמו כן התחנ תהיה קרובה יותר לבית החולים סורוקה והפקולטה לרפואה שנבניתה בצד השני של שדרות בן גוריון ובימים אלו מחוברת לקמפוס באמצעות מנהרה תת קרקעית. אני חושב שהדגש העיקרי הושם על עניין הנגישות, לשדרות בן גוריון אפשר להגיע עם קווים 16+4+5+25 בעוד לרכבת צפון רק קו אוטובוס אחד כמו כן הסביבה עמוסה יותר והומת אדם דבר שיעלה באופן משמעותי את אחוז הנוסעים ברכבת דרך תחנה זו. לגבי עניין המיקום אני מצרף מפה שתמחיש את העניין טוב יותר באדם מסומן מיקום התחנה שתיבנה, קיימים 2 סימונים, אני נוטה לשער שהתחנה תוקם בנקודה האדומה שסומנה בספרה 2 משום שזו תצריך בניית גשר (2 האפשרויות לגשרים מסומנות בצהוב) קצר יותר מאשר אופציה מספר 1 וזו נראית לי העדיפה, שים לב לקרבה למעונות, לפקולטה לרפואה, לבית החולים סורוקה ובעיקר למיון ילדים ולמחלקת יולדות, קרבה לשכונה ג דרך ארלוזורוב אל מרכז השכונה ואל אזורי התעשה דרך בן גוריון, קרבה לשכונת רמות ושכונה ד. בכחול מסומנת תחנת רכבת צפון הנוכחית שנמצאת ליד שום מקום בשחור מסומנת האפשרות שאתה מציע בסמוך למקיף ז הישן בין רחוב חיים חנני למסילת הרכבת מיקם התחנה שם יוריד את הכדאיות של המגיעים מכיוון סורוקה להשתמש ברכבת והתחנה תהפוך לתחנה אוניברסיטאית נטו, אני מבטיח לך שאף אחד לא יקיף את המתחם הענק הזה של האוניברסיטה ברגל בכדי להגיע לתחנת רכבת אלא יעלה על קו אוטובוס ויסע לתחנה רכבת מרכז, כמו כן הדבר ירחיק את שכונה ג מהרכבת אם תשאל אותי אני חושב שיש להפעיל את התחנה הזו בנוסף לתחנת רכבת צפון ואף לבנות בעתיד תחנה נוספת באזור צומת שדרות רגר והצדיק מירושלים כאשר שכונת רמות ונחל עשן בשלבים המתקדמים יתפתחו לכיוון צפון (עוד 7-10 שנים) ותהיה כדאיות להפעלתה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה