תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960

מצב
הנושא נעול.

תחבורתי

New member
תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
 
תחנת חיפה מרכז

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
תחנת חיפה מרכז
ראיתי את התמונה הזו לפני כמה זמן בתערוכה ומאוד התלהבתי ממנה, ואני באמת שמח ומודה לך על העלאתה לפורום. אשמח גם לדעת פרטים על המקור (במקרה הזה - החברה שהדפיסה את הגלויה, הצלם, מספר הגלויה וכיו"ב) למען הסדר הטוב. למי שלא יודע, תחנת חיפה מרכז היא אחת האהובות ביותר עלי בארץ (כלומר, בכלל), הן בכלל זכרונות אישיים ממנה והאווירה הרגועה והפסטורלית השורה בה והן בגלל הבניין המרשים ומלא החן, שמעולם לא זכה, לדעתי, להערכה ולתצוגה הראויה לו. דרך אגב, את ההפרעה המעצבנת של המעוינים שמופיעים בסריקה של תמונות כאלו ניתן לצמצם משמעותית ע"י משחק בהגדרות הרישות (screen) של הסורק. ושאלה אחרונה - מי חושב שזה תמונה צבעונית ומי חושב שזו תמונה צבועה? אני לא מבין גדול כל-כך בנושא, אבל לי היא בהחלט נראית צבועה, אם כי ברמה מאוד גבוהה.
 

krause

New member
נראה לי שחן צודק.התמונה קצת משופרת.

תחנת חיפה מרכז
ראיתי את התמונה הזו לפני כמה זמן בתערוכה ומאוד התלהבתי ממנה, ואני באמת שמח ומודה לך על העלאתה לפורום. אשמח גם לדעת פרטים על המקור (במקרה הזה - החברה שהדפיסה את הגלויה, הצלם, מספר הגלויה וכיו"ב) למען הסדר הטוב. למי שלא יודע, תחנת חיפה מרכז היא אחת האהובות ביותר עלי בארץ (כלומר, בכלל), הן בכלל זכרונות אישיים ממנה והאווירה הרגועה והפסטורלית השורה בה והן בגלל הבניין המרשים ומלא החן, שמעולם לא זכה, לדעתי, להערכה ולתצוגה הראויה לו. דרך אגב, את ההפרעה המעצבנת של המעוינים שמופיעים בסריקה של תמונות כאלו ניתן לצמצם משמעותית ע"י משחק בהגדרות הרישות (screen) של הסורק. ושאלה אחרונה - מי חושב שזה תמונה צבעונית ומי חושב שזו תמונה צבועה? אני לא מבין גדול כל-כך בנושא, אבל לי היא בהחלט נראית צבועה, אם כי ברמה מאוד גבוהה.
נראה לי שחן צודק.התמונה קצת משופרת.
נראה לי שהאוטובוס צבוע לצורך הדגשה, אולי אפילו הדשא קצת יותר ירוק, אבל אין זה מוריד מערכה הנדיר של הגלויה. פריט נהדר. מתאים לאוסף שלי.
 

צחקן

New member
האוטובוסים נראים חדשים. למה ?

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
האוטובוסים נראים חדשים. למה ?
 
יתכן שזה אוטובוס של חברת נצרת-חיפה

האוטובוסים נראים חדשים. למה ?
יתכן שזה אוטובוס של חברת נצרת-חיפה
שבבעלות משפחת עפיפי שהחזיקה את הקו לנצרת על אפו וחמתו של אגד. ואגב, שימו לב לאניה הגדולה, זאת "ציון" או "ישראל". שתי אניות הנוסעים המעורבות לנוסעים ומשא שהיו הראשונות שנבנו במיוחד עבור צים באמצע שנות החמישים. ציון עדיין קיימת בשם "דולפין 4".
 

krause

New member
צילומי אוטובוסים של חברת נצרת.

יתכן שזה אוטובוס של חברת נצרת-חיפה
שבבעלות משפחת עפיפי שהחזיקה את הקו לנצרת על אפו וחמתו של אגד. ואגב, שימו לב לאניה הגדולה, זאת "ציון" או "ישראל". שתי אניות הנוסעים המעורבות לנוסעים ומשא שהיו הראשונות שנבנו במיוחד עבור צים באמצע שנות החמישים. ציון עדיין קיימת בשם "דולפין 4".
צילומי אוטובוסים של חברת נצרת.
אני חושב שהתמונות משנות ה 70 ?
 

יהוושע

New member
אכן , אלה האוטובוסים עליהם דיברתי

צילומי אוטובוסים של חברת נצרת.
אני חושב שהתמונות משנות ה 70 ?
אכן , אלה האוטובוסים עליהם דיברתי
(אם כי נראה לי שבשתי התמונות מדובר באותו אוטובוס ) . ברקע נראים אוטובוסים של אגד , גם הם וגם האוטובוס של " נצרת-חיפה " הם מדגם רויאל טייגר של ליילנד . אכן נראה לי שהתמונה היא מסוף שנות השישים-תחילת השבעים , קשה לי קצת לזהות את הרחוב , למרות שאין ספק שמדובר בעיר התחתית של חיפה . אם יש לך עוד תמונות של אוטובוסים משנים אלה , אשמח לראותן כאן .
 

K85

New member
לי נראה שזה בנצרת

אכן , אלה האוטובוסים עליהם דיברתי
(אם כי נראה לי שבשתי התמונות מדובר באותו אוטובוס ) . ברקע נראים אוטובוסים של אגד , גם הם וגם האוטובוס של " נצרת-חיפה " הם מדגם רויאל טייגר של ליילנד . אכן נראה לי שהתמונה היא מסוף שנות השישים-תחילת השבעים , קשה לי קצת לזהות את הרחוב , למרות שאין ספק שמדובר בעיר התחתית של חיפה . אם יש לך עוד תמונות של אוטובוסים משנים אלה , אשמח לראותן כאן .
לי נראה שזה בנצרת
לי זה נראה יותר כמו רחוב פאולוס השישי בנצרת, שממנו יוצאים עד היום האוטובוסים לחיפה (תחנת קו 331 נמצאת בכניסה לשוק). נצרת היא אחת הערים היחידות בארץ שבה האוטובוסים הבינעירוניים עדיין יוצאים מהרחוב ולא מתחנה מרכזית מסודרת או מסוף כלשהו. וכך זה גם עם קווי אגד.
 

יהוושע

New member
אגד היה נכנס לנצרת הערבית? לדעתי

לי נראה שזה בנצרת
לי זה נראה יותר כמו רחוב פאולוס השישי בנצרת, שממנו יוצאים עד היום האוטובוסים לחיפה (תחנת קו 331 נמצאת בכניסה לשוק). נצרת היא אחת הערים היחידות בארץ שבה האוטובוסים הבינעירוניים עדיין יוצאים מהרחוב ולא מתחנה מרכזית מסודרת או מסוף כלשהו. וכך זה גם עם קווי אגד.
אגד היה נכנס לנצרת הערבית? לדעתי
בזמנו לנצרת הערבית אגד לא נכנס , רק לנצרת עילית , היום לדעתי הוא לא נכנס גם לשם כי במכרז להפעלת קווי אוטובוס לנצרת ונצרת עילית זכתה חברה ערבית .
 

K85

New member
נכנס גם נכנס

אגד היה נכנס לנצרת הערבית? לדעתי
בזמנו לנצרת הערבית אגד לא נכנס , רק לנצרת עילית , היום לדעתי הוא לא נכנס גם לשם כי במכרז להפעלת קווי אוטובוס לנצרת ונצרת עילית זכתה חברה ערבית .
נכנס גם נכנס
קו 331 מופעל במקביל ע"י "נצרת נסיעות ותיירות", "ג'יי בי טורס" ואגד. אותן 3 חברות מפעילות גם את קו 332 לנצרת עילית. ישנם גם קווים נוספים של אגד שעוברים ברחוב פאולוס השישי בנצרת כמו 823 ו-824 לתל אביב ו-030 לכרמיאל שיוצא מרחוב זה.
 

dkredo

New member
חדשים? בהחלט לא

האוטובוסים נראים חדשים. למה ?
חדשים? בהחלט לא
אלו טייגרים מהראשונים, וסופרים (סופר וויט), שהיו נפוצים יותר בחיפה בגלל העליות. הטייגר האדום? וואלה לא יודע מה זה (כלומר איזו חברה. האוטובוס עצמו נראה דיימלר)
 

יהוושע

New member
לגבי האוטובוסים , זו אכן צביעתם

חדשים? בהחלט לא
אלו טייגרים מהראשונים, וסופרים (סופר וויט), שהיו נפוצים יותר בחיפה בגלל העליות. הטייגר האדום? וואלה לא יודע מה זה (כלומר איזו חברה. האוטובוס עצמו נראה דיימלר)
לגבי האוטובוסים , זו אכן צביעתם
המקורית , ( לבד מן האוטובוס האדום שכנראה נצבע בגלויה ) זו שקדמה לצביעה שאני זוכר מילדותי ( אם כי יש לי זיכרון מעורפל יחידי של אוטובוס בצביעה שבגלויה ) ושהתקיימה עד שנת 74-75 , זו הירוקה עם הפס הלבן לכול האורך , שאח"כ התחלפה בכחולה ואח"כ באדומה , והיום שוב אגד חוזרת לירוק. בני , מה שמו של דגם המוניות שבתמונה , שניתן היה לראותו עד תחילת שנות ה - 70 ? היה דגם נוסף של מוניות דודג´ שחורות וארוכות , זוכר? לגבי האוטובוסים של קו נצרת - חיפה , אלה עמדו תמיד לא בכיכר פלומר הנראית כאן לפנינו , אלא ליד כיכר פריז הסמוכה לתחנת הכרמלית , על יד בניין " צים " , שם לדעתי עומדים עד היום מחליפיהם של האוטובוסים הנ"ל - " טיולי הגליל " ו " ג´י.בי.טורס " . אוטובוסי " נצרת - חיפה " אכן נצבעו בצורה זהה לאוטובוסים שבגלויה , שהם כולם אוטובוסי " אגד " אלא ש "הכנפיים" באגד היו כחולות לעומת הצבע החום שבו נצבעו ה"כנפיים " ב " נצרת-חיפה " .צביעה זו לא השתנתה אצלם במשך שנים , בניגוד לאגד שהחליפה את הצביעה הנ"ל בסוף שנות ה-60 , לצביעה הירוקה-לבנה . אני זוכר שבתור ילד שרגיל היה תמיד לנסוע ולראות בכול מקום רק אוטובוסים של אגד , האוטובוסים של " נצרת-חיפה " תמיד הפחידו אותי כשנסענו לבקר את קרובינו בנצרת עילית , גם בגלל הצבע החום הכהה שכיער אותם מאוד וגם בגלל הכיתוב הערבי עליהם ( על אף שלצידו היה כתוב בעברית " נצרת-חיפה " ) . אני מסכים לעלוטין עם חן לגבי חיפה מרכז , תחנה נפלאה ומופלאה מאין כמותה , שלפי גודלה מתאימה לשרת אלפי נוסעים של תחבורה בינלאומית חוצת גבולות , ולא קווים קצרצרים במדינה קטנטונת . כשנבנתה ב - 1937 ( המידע הזה באדיבות חן ) אכן ניתן היה להגיע ממנה לא רק ליפו וירושלים אלא גם לקהיר שבמצרים ומאוחר יותר לביירות שבלבנון . היום - " קטן עליה " לשרת תחבורה פנים ארצית ועדיין היא התחנה הנהדרת ביותר בארץ , תמיד כשהיגעתי לשם קיבלתי את ההרגשה שאני מרגיש קצת חו"ל , קצת אווירה אחרת שקשה לי לתאר אותה , גם האנשים שעבדו שם היו מזן אחר , חלקם עוד עבדו ודאי ברכבת המנדטורית . כול הכיכר שבתמונה הייתה תמיד רועשת וגועשת בכול פעם שהגיעה רכבת מן הדרום ונוסעיה התפזרו בין תחנות האוטובוסים ליעדיהם השונים בחיפה והקריות , חוטפים איזה פלאפל בדרך מאחד הדוכנים , שלא לדבר על הגשר הנפלא שבין הרציפים בו היינו עומדים אחי ואני מחכים לדודים ו/או לסבא וסבתא , מחכים לראות את הקטר צץ בעיקול שאחרי מחסום בת גלים , ליד בית הקברות המוסלמי ואז יורדים במהירות לרציף 1 לחכות לרכבת עצמה שהייתה עמוסת נוסעים בימי שישי , מנסים לזהות בהמון הרב את קרובינו מנופפים לנו בידיהם . אפילו ריח התחנה עולה באפי כשאני מדבר עליה . אין כמוה .
 

יהוושע

New member
לעלוטין= לחלוטין

לגבי האוטובוסים , זו אכן צביעתם
המקורית , ( לבד מן האוטובוס האדום שכנראה נצבע בגלויה ) זו שקדמה לצביעה שאני זוכר מילדותי ( אם כי יש לי זיכרון מעורפל יחידי של אוטובוס בצביעה שבגלויה ) ושהתקיימה עד שנת 74-75 , זו הירוקה עם הפס הלבן לכול האורך , שאח"כ התחלפה בכחולה ואח"כ באדומה , והיום שוב אגד חוזרת לירוק. בני , מה שמו של דגם המוניות שבתמונה , שניתן היה לראותו עד תחילת שנות ה - 70 ? היה דגם נוסף של מוניות דודג´ שחורות וארוכות , זוכר? לגבי האוטובוסים של קו נצרת - חיפה , אלה עמדו תמיד לא בכיכר פלומר הנראית כאן לפנינו , אלא ליד כיכר פריז הסמוכה לתחנת הכרמלית , על יד בניין " צים " , שם לדעתי עומדים עד היום מחליפיהם של האוטובוסים הנ"ל - " טיולי הגליל " ו " ג´י.בי.טורס " . אוטובוסי " נצרת - חיפה " אכן נצבעו בצורה זהה לאוטובוסים שבגלויה , שהם כולם אוטובוסי " אגד " אלא ש "הכנפיים" באגד היו כחולות לעומת הצבע החום שבו נצבעו ה"כנפיים " ב " נצרת-חיפה " .צביעה זו לא השתנתה אצלם במשך שנים , בניגוד לאגד שהחליפה את הצביעה הנ"ל בסוף שנות ה-60 , לצביעה הירוקה-לבנה . אני זוכר שבתור ילד שרגיל היה תמיד לנסוע ולראות בכול מקום רק אוטובוסים של אגד , האוטובוסים של " נצרת-חיפה " תמיד הפחידו אותי כשנסענו לבקר את קרובינו בנצרת עילית , גם בגלל הצבע החום הכהה שכיער אותם מאוד וגם בגלל הכיתוב הערבי עליהם ( על אף שלצידו היה כתוב בעברית " נצרת-חיפה " ) . אני מסכים לעלוטין עם חן לגבי חיפה מרכז , תחנה נפלאה ומופלאה מאין כמותה , שלפי גודלה מתאימה לשרת אלפי נוסעים של תחבורה בינלאומית חוצת גבולות , ולא קווים קצרצרים במדינה קטנטונת . כשנבנתה ב - 1937 ( המידע הזה באדיבות חן ) אכן ניתן היה להגיע ממנה לא רק ליפו וירושלים אלא גם לקהיר שבמצרים ומאוחר יותר לביירות שבלבנון . היום - " קטן עליה " לשרת תחבורה פנים ארצית ועדיין היא התחנה הנהדרת ביותר בארץ , תמיד כשהיגעתי לשם קיבלתי את ההרגשה שאני מרגיש קצת חו"ל , קצת אווירה אחרת שקשה לי לתאר אותה , גם האנשים שעבדו שם היו מזן אחר , חלקם עוד עבדו ודאי ברכבת המנדטורית . כול הכיכר שבתמונה הייתה תמיד רועשת וגועשת בכול פעם שהגיעה רכבת מן הדרום ונוסעיה התפזרו בין תחנות האוטובוסים ליעדיהם השונים בחיפה והקריות , חוטפים איזה פלאפל בדרך מאחד הדוכנים , שלא לדבר על הגשר הנפלא שבין הרציפים בו היינו עומדים אחי ואני מחכים לדודים ו/או לסבא וסבתא , מחכים לראות את הקטר צץ בעיקול שאחרי מחסום בת גלים , ליד בית הקברות המוסלמי ואז יורדים במהירות לרציף 1 לחכות לרכבת עצמה שהייתה עמוסת נוסעים בימי שישי , מנסים לזהות בהמון הרב את קרובינו מנופפים לנו בידיהם . אפילו ריח התחנה עולה באפי כשאני מדבר עליה . אין כמוה .
לעלוטין= לחלוטין
 

יהוושע

New member
חן , אולי בהזדמנות זו תראה כאן את

לגבי האוטובוסים , זו אכן צביעתם
המקורית , ( לבד מן האוטובוס האדום שכנראה נצבע בגלויה ) זו שקדמה לצביעה שאני זוכר מילדותי ( אם כי יש לי זיכרון מעורפל יחידי של אוטובוס בצביעה שבגלויה ) ושהתקיימה עד שנת 74-75 , זו הירוקה עם הפס הלבן לכול האורך , שאח"כ התחלפה בכחולה ואח"כ באדומה , והיום שוב אגד חוזרת לירוק. בני , מה שמו של דגם המוניות שבתמונה , שניתן היה לראותו עד תחילת שנות ה - 70 ? היה דגם נוסף של מוניות דודג´ שחורות וארוכות , זוכר? לגבי האוטובוסים של קו נצרת - חיפה , אלה עמדו תמיד לא בכיכר פלומר הנראית כאן לפנינו , אלא ליד כיכר פריז הסמוכה לתחנת הכרמלית , על יד בניין " צים " , שם לדעתי עומדים עד היום מחליפיהם של האוטובוסים הנ"ל - " טיולי הגליל " ו " ג´י.בי.טורס " . אוטובוסי " נצרת - חיפה " אכן נצבעו בצורה זהה לאוטובוסים שבגלויה , שהם כולם אוטובוסי " אגד " אלא ש "הכנפיים" באגד היו כחולות לעומת הצבע החום שבו נצבעו ה"כנפיים " ב " נצרת-חיפה " .צביעה זו לא השתנתה אצלם במשך שנים , בניגוד לאגד שהחליפה את הצביעה הנ"ל בסוף שנות ה-60 , לצביעה הירוקה-לבנה . אני זוכר שבתור ילד שרגיל היה תמיד לנסוע ולראות בכול מקום רק אוטובוסים של אגד , האוטובוסים של " נצרת-חיפה " תמיד הפחידו אותי כשנסענו לבקר את קרובינו בנצרת עילית , גם בגלל הצבע החום הכהה שכיער אותם מאוד וגם בגלל הכיתוב הערבי עליהם ( על אף שלצידו היה כתוב בעברית " נצרת-חיפה " ) . אני מסכים לעלוטין עם חן לגבי חיפה מרכז , תחנה נפלאה ומופלאה מאין כמותה , שלפי גודלה מתאימה לשרת אלפי נוסעים של תחבורה בינלאומית חוצת גבולות , ולא קווים קצרצרים במדינה קטנטונת . כשנבנתה ב - 1937 ( המידע הזה באדיבות חן ) אכן ניתן היה להגיע ממנה לא רק ליפו וירושלים אלא גם לקהיר שבמצרים ומאוחר יותר לביירות שבלבנון . היום - " קטן עליה " לשרת תחבורה פנים ארצית ועדיין היא התחנה הנהדרת ביותר בארץ , תמיד כשהיגעתי לשם קיבלתי את ההרגשה שאני מרגיש קצת חו"ל , קצת אווירה אחרת שקשה לי לתאר אותה , גם האנשים שעבדו שם היו מזן אחר , חלקם עוד עבדו ודאי ברכבת המנדטורית . כול הכיכר שבתמונה הייתה תמיד רועשת וגועשת בכול פעם שהגיעה רכבת מן הדרום ונוסעיה התפזרו בין תחנות האוטובוסים ליעדיהם השונים בחיפה והקריות , חוטפים איזה פלאפל בדרך מאחד הדוכנים , שלא לדבר על הגשר הנפלא שבין הרציפים בו היינו עומדים אחי ואני מחכים לדודים ו/או לסבא וסבתא , מחכים לראות את הקטר צץ בעיקול שאחרי מחסום בת גלים , ליד בית הקברות המוסלמי ואז יורדים במהירות לרציף 1 לחכות לרכבת עצמה שהייתה עמוסת נוסעים בימי שישי , מנסים לזהות בהמון הרב את קרובינו מנופפים לנו בידיהם . אפילו ריח התחנה עולה באפי כשאני מדבר עליה . אין כמוה .
חן , אולי בהזדמנות זו תראה כאן את
התמונה שבה מצולמת התחנה בבנייתה בשנות ה-30 ?
 
זיהוי המוניות והאוטובוסים הקצרים

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
זיהוי המוניות והאוטובוסים הקצרים
קצת קשה אבל נראה לי שהמונית האמצעית היא דה-סוטו, שהיתה המונית הנפוצה ביותר בשנות החמישים המאוחרות. לגבי האוטובוסים, דב, האוטובוס האדום הוא לא דיימלר כי הדיימלרים היו תיירותיים, עם חלונות גדולים וחלונות גג. האוטובוס הקצר הקרוב נראה לי כ"טפלה" כלומר אוטובוס ישן יותר משנות הארבעים. בחיפה היו מרוכזים גם הרבה אוטובוסים מסיג "ליילנד טייגר" כך שיכול להיות שהאוטובוס הקצר הרחוק יותר (הימני) הוא מהדגם הזה.
 

יהוושע

New member
בסוף שנות ה-60 שימשו ה"טפלה "

זיהוי המוניות והאוטובוסים הקצרים
קצת קשה אבל נראה לי שהמונית האמצעית היא דה-סוטו, שהיתה המונית הנפוצה ביותר בשנות החמישים המאוחרות. לגבי האוטובוסים, דב, האוטובוס האדום הוא לא דיימלר כי הדיימלרים היו תיירותיים, עם חלונות גדולים וחלונות גג. האוטובוס הקצר הקרוב נראה לי כ"טפלה" כלומר אוטובוס ישן יותר משנות הארבעים. בחיפה היו מרוכזים גם הרבה אוטובוסים מסיג "ליילנד טייגר" כך שיכול להיות שהאוטובוס הקצר הרחוק יותר (הימני) הוא מהדגם הזה.
בסוף שנות ה-60 שימשו ה"טפלה "
( או שהיו אלה סופר וויט , או גם וגם ) להסעות של נהגים ואנשי מוסך של אגד , אני זוכר אותם כשכבר לא שימשו לנסיעות בקווי שירות . נסעתי גם ב"דיימלר " כשתהילתו כבר הייתה מאחוריו וכבר לא שימש כאוטובוס תיירים . אני זוכר אותו כאוטובוס רועש מאוד , בעל רעש מנוע חזק ומוזר . חלונות הגג הכחולים-סגולים נתנו הרגשת מרחב ולדעתי הגג של הדיימלר היה גבוה יותר מאשר בטייגרים הרגילים .
 

איליה.

New member
וואו, זה ממש מעניין.

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
וואו, זה ממש מעניין.
תמיד תהיתי איך נראה המקום הזה לפני שהוציאו ממנו את מסוף האוטובוסים.
 

יהוושע

New member
כן , כן , איליצ´קה, הכיכר הזו הייתה

וואו, זה ממש מעניין.
תמיד תהיתי איך נראה המקום הזה לפני שהוציאו ממנו את מסוף האוטובוסים.
כן , כן , איליצ´קה, הכיכר הזו הייתה
פעם מרכזית וסואנת , בייחוד כשהגיעו רכבות מת"א וי-ם ופלטו עשרות נוסעים בתחנה . מסוף האוטובוסים שימש תחנת משנה לתחנה המרכזית הישנה בשד´ בן-גוריון פינת רח´ יפו , וממנו יצאו כול הקווים לחיפה עצמה ולפרברים- קריות , עכו, נהריה , נשר , תל-חנן טבעון וכו´ . המסוף נסגר עם הקמתה של התחנה המרכזית בבת-גלים ב 1975 . תחנת הרכבת פועלת עד היום .
 

תחבורתי

New member
פרטים על הגלויה

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
פרטים על הגלויה
אני מאוד שמח שאהבת אותה אני אישית שניתקלתי בא ממש התרגשתי אני בדיוק ככה זוכר את התחנה הזאת בתור ילד כשעמדנו בטור לאוטובוסים טוב עכשיו לפרטים על הגלויה: חברת ישראנוף מס גלויה 609 פוטו קלטר
 

צחקן

New member
רואים אחד משולב

תחנת רכבת - חיפה רח העצמאות 1960
אני מעוניין לדעת האם באותן שנים היום גם אוטובוסים כתומים\צהובים ולא רק התכלת שזכרתי. נראה בגלויה שיש, ממש לא זכרתי ומאוד הופתעתי מהגלויה יש מישהו בפורום שיודע על עוד צבעים מיוחדים שניצבעו אוטובוסים בשנות ה- 60 . תראו איזה יופי של תחנות מוניות: 1. מקדימה המוניות השחורות עם הפס הצבוני. 2. מאחורה צמוד לבינין התחנה מוניות תכלת.
רואים אחד משולב
ב"ה בצבעים כתום/אדום ובצבעים צהוב/אדום (אחת משתי האפשרויות)
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה