תחנת רכבת אשדוד מרכז
תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.
תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.