תחנת רכבת אשדוד מרכז

מצב
הנושא נעול.

AndreyS

New member
תחנת רכבת אשדוד מרכז

תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.
 

dvir golan

New member
רכבת קלה באשדוד

תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.
רכבת קלה באשדוד
מיקומה ה"גרוע" של תחנת אשדוד אינו מיקרי. הרי גם תחנות באר יעקב , רחובות , לוד ,כפר חבד ,חיפה מרכז ועוד, הן תחנות שמיקומם הוא ירושת השלטון המנדטורי. תחנת אשדוד הממוקמת על תואי מסילה ממלחמת העולם הראשונה ועל חורבות תחנה מנדטורית בשם איסדוד, נמצאת במיקום האופטימלי מבחינה זו מכיוון שזו הנקודה בה המסילה הכי קרובה לבתי העיר וממש על אחת משתי הכניסות הראשיות לעיר. לפני כעשור יצא לאור ספר על אשדוד בעריכת בעז רענן. בספר היה מאמר פרי עטו של אילן פלקוב ז"ל על תולדות הרכבת באיזור אשדוד. פלקוב הציע שם תוכנית לבניית רכבת קלה בעיר ,המקושרת לרשת הרכבות הארצית והמליץ זאת בחום לאור העובדה שאשדוד היא עיר מתוכננת בשיטת ה"גריד" ( שתי וערב) המתאים מאד לרכבות עירוניות. לפי מיטב ידיעתי זו ההתעסקות הכי רצינית עד כה בעניין רכבות בתוך העיר.
 
נכון!

תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.
נכון!
Ma she ata kotev nachon le chalutin. Hazlacha mamashit tihie la rakevet ba'aretz im itchashvu be merkazei hearim. Karega chazarti me haaretz (ani shuv be schweiz leza'ari) ve nasati im harakevet pashut kacha lehana'ati. Baaretz ani tamid be Netanya, ve hatachana merucheket me merkaza shel hair yachasit. Nasati kodem kol le Lod. Sham hatachana merucheket mehamerkaz. Be Lod od efshar lisloach ki hatachana nimzet be zomet mesilot, aval lo nitan lisloach et choser hatachana haziburit, ra'iti anashim mechakim 20 dakot bageshem... Ve od pachot nitan lisloach she beyetziat hatachana ze nir'a kemo be "Slum" be Rio de Janeiro. Ze lo davar kashe levakesh she yasimu et tachanot harakevet be merkaz hatichnun ha'urbani. Ve tachanat Lod hi lo tachana chadasha mamasch, le yod'ei historia.... Misham nasati le Ashdod. Ra'iti she chiku batachana revavot shel moniot aval rak otobus echad , im raiti heitev. Mi halachti le kivun tachana hamerkazit, kedei levalot et hazman la rakevet haba'a le kivun Tel Aviv. Le mazali haya karir, acharei geshem, aval im holchim sham ba kayitz, se siut. Kemo she ata omer Andrey, harakavot zreichot lekasher merkazei ha'ir. Ani agav choshev she gam Netanya aleiha livchon t'vai chadash derech merkaz ha'ir. Kamuvan she proyektik ka'elu olim hamon kessef. Aval re'shit zarich lachshov aleihen, betvach kazar ve aroch. Sot omeret. Im tosh'vei ha'arim yidreshu et haproyektim ha'elu, gam ya'alu al seder hayom. Shenit lakol zarich tachbura ziburit ye'ila. "Ye'ila" omer she im ani rotze lisoa im harakevet ani yodea she otobusim yechabru oti im ha ya'ad sheli bekalut u bli she eztarech lechakot har'be zman. Hamatara zreicha lihiyot she kol ha tachbura ha ziburit zreicha lihiyot meshulevet, ve kala lehavin, im kartis yachid. Kedei she tihiye kala lehavin hadavar hechashuv hem mapot kavim, ve yeda' al tedirut bekol tachana. Lamrot hakol, hatachbura haziburit hi hishtapra behamon ba aretz!!! Dash, David (Mitga'agea le Israel!!!!)
 

AndreyS

New member
אני מסכים איתכם ב100%

נכון!
Ma she ata kotev nachon le chalutin. Hazlacha mamashit tihie la rakevet ba'aretz im itchashvu be merkazei hearim. Karega chazarti me haaretz (ani shuv be schweiz leza'ari) ve nasati im harakevet pashut kacha lehana'ati. Baaretz ani tamid be Netanya, ve hatachana merucheket me merkaza shel hair yachasit. Nasati kodem kol le Lod. Sham hatachana merucheket mehamerkaz. Be Lod od efshar lisloach ki hatachana nimzet be zomet mesilot, aval lo nitan lisloach et choser hatachana haziburit, ra'iti anashim mechakim 20 dakot bageshem... Ve od pachot nitan lisloach she beyetziat hatachana ze nir'a kemo be "Slum" be Rio de Janeiro. Ze lo davar kashe levakesh she yasimu et tachanot harakevet be merkaz hatichnun ha'urbani. Ve tachanat Lod hi lo tachana chadasha mamasch, le yod'ei historia.... Misham nasati le Ashdod. Ra'iti she chiku batachana revavot shel moniot aval rak otobus echad , im raiti heitev. Mi halachti le kivun tachana hamerkazit, kedei levalot et hazman la rakevet haba'a le kivun Tel Aviv. Le mazali haya karir, acharei geshem, aval im holchim sham ba kayitz, se siut. Kemo she ata omer Andrey, harakavot zreichot lekasher merkazei ha'ir. Ani agav choshev she gam Netanya aleiha livchon t'vai chadash derech merkaz ha'ir. Kamuvan she proyektik ka'elu olim hamon kessef. Aval re'shit zarich lachshov aleihen, betvach kazar ve aroch. Sot omeret. Im tosh'vei ha'arim yidreshu et haproyektim ha'elu, gam ya'alu al seder hayom. Shenit lakol zarich tachbura ziburit ye'ila. "Ye'ila" omer she im ani rotze lisoa im harakevet ani yodea she otobusim yechabru oti im ha ya'ad sheli bekalut u bli she eztarech lechakot har'be zman. Hamatara zreicha lihiyot she kol ha tachbura ha ziburit zreicha lihiyot meshulevet, ve kala lehavin, im kartis yachid. Kedei she tihiye kala lehavin hadavar hechashuv hem mapot kavim, ve yeda' al tedirut bekol tachana. Lamrot hakol, hatachbura haziburit hi hishtapra behamon ba aretz!!! Dash, David (Mitga'agea le Israel!!!!)
אני מסכים איתכם ב100%
אבל דיברתי על פרוייקט ספציפי שלכאורה אמור היה להיות מבוצע באשדוד בטווח הקצר. קראתי את זה במעין עיתון פרסומת של העיריה... לצערי זרקתי אותו. אם מישהו יודע משהו בנידון מוזמן לחלוק איתי
 
שלוחת רכבת לתוך אשדוד

תחנת רכבת אשדוד מרכז
לפני מספר חודשים קראתי באיזה עיתון מקומי שעיריית אשדוד פרסמה מכרז להקמת תחנת רכבת חדשה במרכז העיר. לפי הכתוב באותה כתבה תוכנן משהו גרנדיוזי - המסילה היתה צריכה להיות שקועה בשדרות בגין בעיר ולעבור מתחת לצמתים. התחנה עצמה היתה צריכה להיות תתקרקעית ומחוברת עם התחנה המרכזית באשדוד. שדרות בגין נראים באמת ככאלה שתוכנן להיבנה בהם משהו - אי ההפרדה בין שני הנתיבים רחב מאד. היום נסעתי באוטובוס מתחנת הרכבת הקיימת והתפתח דיון עם הנהג על המיקום, תסלחו לי, מטומטם, של התחנה. סיפרתי לנהג על הכתבה והא טען שהפרוייקט בוטל. האם זה באמת כך? אם כן למה? חיפשתי באתר חדשות הרכבת ולא מצאתי דבר הן על פרסום מכרז והן על ביטולו. אלה מביניכם שמכירים את אשדוד בטח מכירים את המקום בו נמצאת תחנת הרכבת, וגם לאלה שלא אספר שהיא נמצאת בעצם, מחוץ לעיר. האוטובוסים אליה נוסעים רק בשעות הבוקר המוקדמות והאוטובוסים ממנה נוסעים רק בשעות הערב. שני קוים אחרים "מתקרבים" לתחנה. האחד עובר פעם בשעה ונדרשת הליכה של כרבע שעה מהתחנה הקרובה שלא לתחנת הרכבת עד-הלום. האוטובוס השני הוא קו בינעירוני לאשקלון וצריך לשכנע את הנהג שיעצור ליד הרכבת. מה גם השהקו לאשקלון אינו נוסע בתוך העיר וניתן להשגה רק מהתחנה המרכזית או מרחובות קרובים אליה. איני מבין כלל את ההיגיון שעומד מאחרי הדבר הזה. לפי מהשהבנתי מחדשות הרכבת קו ת"א-אשדוד פופלרי מאד. ישנן שתי אפשרויות לבניית מסילה למרכז העיר, זו שפירטתי וגם מסילת המסע שמובילה לנמל. מישהו יכול בבקשה להסביר לי מה ההיגיון בזה שאחת הערים הגדולות בישראל, עם קו רכבת פופולרי מאד נשארת עם תחנת רכבת לא נוחה בעליל.
שלוחת רכבת לתוך אשדוד
דווקא כן פרסמנו ב-'חדשות הרכבת' את ה-'יוזמה' של עיריית אשדוד - ניתן למצוא אותה בארכיון המבזקים, בתאריך 26 בינואר. ולגבי הערותיך אודות התחנה הקיימת (שעוברת כרגע שדרוג מאסיבי) - היא אכן נמצא במיקום לא נוח, אולם הדבר אינו פוגם במשיכתה בעיני בעלי המכוניות עיר, דווקא, כפי שניתן לראות במגרש החנייה שם מדי יום (וראו תמונה בכתבות המעקב ב-'חדשות הרכבת'). לדעתי, במידה ושירות האוטובוסים אל התחנה ישופר, הרי שהיא תמשיך לשגשג, גם אם בהחלט לא תוכל לממש את מלוא יכולת משיכת הנוסעים של הרכבת. כמובן שחשוב לזכור שגם התחנה בנתניה היתה די רחוקה ממרכז העיר, עד שהעיר התפשטה וגדלה עד כדי בליעת התחנה, וכן השקה לתחנת בית יהושע, שבכלל היתה 'באמצע שום מקום'.
 

AndreyS

New member
לגבי נתניה...

שלוחת רכבת לתוך אשדוד
דווקא כן פרסמנו ב-'חדשות הרכבת' את ה-'יוזמה' של עיריית אשדוד - ניתן למצוא אותה בארכיון המבזקים, בתאריך 26 בינואר. ולגבי הערותיך אודות התחנה הקיימת (שעוברת כרגע שדרוג מאסיבי) - היא אכן נמצא במיקום לא נוח, אולם הדבר אינו פוגם במשיכתה בעיני בעלי המכוניות עיר, דווקא, כפי שניתן לראות במגרש החנייה שם מדי יום (וראו תמונה בכתבות המעקב ב-'חדשות הרכבת'). לדעתי, במידה ושירות האוטובוסים אל התחנה ישופר, הרי שהיא תמשיך לשגשג, גם אם בהחלט לא תוכל לממש את מלוא יכולת משיכת הנוסעים של הרכבת. כמובן שחשוב לזכור שגם התחנה בנתניה היתה די רחוקה ממרכז העיר, עד שהעיר התפשטה וגדלה עד כדי בליעת התחנה, וכן השקה לתחנת בית יהושע, שבכלל היתה 'באמצע שום מקום'.
לגבי נתניה...
אשדוד נבנית לפי תכנית מתאר מאורגנת וע"פ התכנית הזו לא מתוכננת התפשטות העיר לכיוון בו נמצאת התחנה. התחנה החדשה שנבנית תהיה אף רחוקה יותר - יוזמה כנראה להצלת ה"פאוור סנטר" שנמצא לידה...
 
זה אחד מ"החורים השחורים"

לגבי נתניה...
אשדוד נבנית לפי תכנית מתאר מאורגנת וע"פ התכנית הזו לא מתוכננת התפשטות העיר לכיוון בו נמצאת התחנה. התחנה החדשה שנבנית תהיה אף רחוקה יותר - יוזמה כנראה להצלת ה"פאוור סנטר" שנמצא לידה...
זה אחד מ"החורים השחורים"
של מדינת ישראל בתחום התכנון: הקימו ערים ויישובים חדשים למופת, אבל שכחו (או לא רצו) לתכנן תחבורה מסילתית מתאימה, כמקובל ברחבי העולם. לכן תחנות הרכבת נמצאות בשוליים של הערים בד"כ, על תוואי המסילה שנבנתה עפ"י רוב לצרכים צבאיים של הטורקים או הבריטים. ככל שיידחה תיקון מצב זה, כך יהיה תיקונו יקר יותר הן בהוצאות ישירות והן בהוצאות נלוות ונזקים בלתי-נמנעים אחרים. מה שברור - בסופו של דבר לא תהיה ברירה אלא לתכנן מערך רציונלי של תחבורה משולבת, שאם לא כן, לא תתפקד המדינה כלכלית וחברתית!
 

four seasons

New member
אני חושב ששימוש במפרקיים...

שלוחת רכבת לתוך אשדוד
דווקא כן פרסמנו ב-'חדשות הרכבת' את ה-'יוזמה' של עיריית אשדוד - ניתן למצוא אותה בארכיון המבזקים, בתאריך 26 בינואר. ולגבי הערותיך אודות התחנה הקיימת (שעוברת כרגע שדרוג מאסיבי) - היא אכן נמצא במיקום לא נוח, אולם הדבר אינו פוגם במשיכתה בעיני בעלי המכוניות עיר, דווקא, כפי שניתן לראות במגרש החנייה שם מדי יום (וראו תמונה בכתבות המעקב ב-'חדשות הרכבת'). לדעתי, במידה ושירות האוטובוסים אל התחנה ישופר, הרי שהיא תמשיך לשגשג, גם אם בהחלט לא תוכל לממש את מלוא יכולת משיכת הנוסעים של הרכבת. כמובן שחשוב לזכור שגם התחנה בנתניה היתה די רחוקה ממרכז העיר, עד שהעיר התפשטה וגדלה עד כדי בליעת התחנה, וכן השקה לתחנת בית יהושע, שבכלל היתה 'באמצע שום מקום'.
אני חושב ששימוש במפרקיים...
בערים שהתחנות רחוקות ממרכז העיר, כמו אשדוד, אשקלון (בעתיד), בית שמש, כפר סבא, נתניה ושות'..., שירות סדיר כזה בתדירות גבוהה ובצביעה מיוחדת, עם הסדר של נתצ'ים (נתיב לתחבורה ציבורית) יכול להוות הסדר ראוי עד להקמת שלוחות או תחתיות שזה יכול לקחת שנים ושימוש במפרקיים יכול להוות פיתרון כבר עכשיו, גם כקו מזין וגם כקו שישרת את תושבי הערים הנ"ל.
 
תחנות במרכזי ערים:

שלוחת רכבת לתוך אשדוד
דווקא כן פרסמנו ב-'חדשות הרכבת' את ה-'יוזמה' של עיריית אשדוד - ניתן למצוא אותה בארכיון המבזקים, בתאריך 26 בינואר. ולגבי הערותיך אודות התחנה הקיימת (שעוברת כרגע שדרוג מאסיבי) - היא אכן נמצא במיקום לא נוח, אולם הדבר אינו פוגם במשיכתה בעיני בעלי המכוניות עיר, דווקא, כפי שניתן לראות במגרש החנייה שם מדי יום (וראו תמונה בכתבות המעקב ב-'חדשות הרכבת'). לדעתי, במידה ושירות האוטובוסים אל התחנה ישופר, הרי שהיא תמשיך לשגשג, גם אם בהחלט לא תוכל לממש את מלוא יכולת משיכת הנוסעים של הרכבת. כמובן שחשוב לזכור שגם התחנה בנתניה היתה די רחוקה ממרכז העיר, עד שהעיר התפשטה וגדלה עד כדי בליעת התחנה, וכן השקה לתחנת בית יהושע, שבכלל היתה 'באמצע שום מקום'.
תחנות במרכזי ערים:
תחנות תל אביב (חוץ מאוניברסיטה) תחנת באר שבע מרכז תחנת חיפה בת גלים, לב המפרץ. יש עוד כאלו?
 

AndreyS

New member
זו בדיוק הפואנטה...

תחנות במרכזי ערים:
תחנות תל אביב (חוץ מאוניברסיטה) תחנת באר שבע מרכז תחנת חיפה בת גלים, לב המפרץ. יש עוד כאלו?
זו בדיוק הפואנטה...
וגם לגמרי לא ברור לי למה דווקא באר-שבע זכתה לתחנה חדשה במרכז העיר. אני לא יודע בוודאות אבל באר שבע היא עיר ישנה יחסית ומכך נובע שהחדרת המסילה לעיר היתה עבודה מסובכת למדיי שכן היא לא תוכננה להיות שם מלכתחילה. אשדוד לעומתה, אחרי בדיקה נוספת, הכינה ותכננה את שד' בגין במיוחד לקו רכבת...
 

luckydude

Member
ב"ש

זו בדיוק הפואנטה...
וגם לגמרי לא ברור לי למה דווקא באר-שבע זכתה לתחנה חדשה במרכז העיר. אני לא יודע בוודאות אבל באר שבע היא עיר ישנה יחסית ומכך נובע שהחדרת המסילה לעיר היתה עבודה מסובכת למדיי שכן היא לא תוכננה להיות שם מלכתחילה. אשדוד לעומתה, אחרי בדיקה נוספת, הכינה ותכננה את שד' בגין במיוחד לקו רכבת...
ב"ש
דווקא ב"ש היה די פשוט כי פעם היתה שלוחה תורכית לעיר! כנ"ל לגבי רמת חובב שהיתה המשך של קו זה.
 
מסילות למרכז באר שבע

ב"ש
דווקא ב"ש היה די פשוט כי פעם היתה שלוחה תורכית לעיר! כנ"ל לגבי רמת חובב שהיתה המשך של קו זה.
מסילות למרכז באר שבע
דווקא למיטב ידיעתי, אין כל כך קשר בין השלוחה הנוכחית למרכז באר שבע לבין המסילה התורכית שנבנתה אל העיר במלחמת העולם הראשונה, אבל אשמח אם מישהו ייתקן אותי. השלוחה לרמת חובב משתמשת בחלק מהדרך בתוואי המסילה התורכית בין באר שבע לניצנה.
 

fireman

New member
צודק בהחלט

מסילות למרכז באר שבע
דווקא למיטב ידיעתי, אין כל כך קשר בין השלוחה הנוכחית למרכז באר שבע לבין המסילה התורכית שנבנתה אל העיר במלחמת העולם הראשונה, אבל אשמח אם מישהו ייתקן אותי. השלוחה לרמת חובב משתמשת בחלק מהדרך בתוואי המסילה התורכית בין באר שבע לניצנה.
צודק בהחלט
אין כל קשר בין השלוחה הטורקית לשלוחה שמגיעה לתחנת באר שבע מרכז העובדה שתחנת באר שבע צפון נמצאת בפאתי העיר איפשרו לסלול מסילה בהמשך מהפיצול לתוך רמת"א מסביב לעיר באר שבע ולהכניס אותה היישר לתוך העיר, העובדה שהעיר באר שבע משופעת בשטחים פתוחים רבים ונרחבים לא היוו בעיה מיוחדת להכנסת תחנת רכבת למרכז העיר.
 
ובכן

זו בדיוק הפואנטה...
וגם לגמרי לא ברור לי למה דווקא באר-שבע זכתה לתחנה חדשה במרכז העיר. אני לא יודע בוודאות אבל באר שבע היא עיר ישנה יחסית ומכך נובע שהחדרת המסילה לעיר היתה עבודה מסובכת למדיי שכן היא לא תוכננה להיות שם מלכתחילה. אשדוד לעומתה, אחרי בדיקה נוספת, הכינה ותכננה את שד' בגין במיוחד לקו רכבת...
ובכן
ראשי העיר במשך שנים שימרו פיסת קרקע ליד תחנה המרכזית ולא נתנו לבנות עליה מאום. המסילה הנמשכת למרכז העיר עוברת בחלקה בשולי איזור התעשייה הישן של באר שבע ובסמוך לאפיק נחל באר שבע, היא עוברת בשטחים ריקים (וזה המזל..) אלא שהדבר גורם לה לעשות סיבוב מסויים במקום שתימשך הישר בקו ישר אל מרכז העיר, דבר שעולה בדקה נוספת של נסיעה...
 

feedback

New member
כמובן

תחנות במרכזי ערים:
תחנות תל אביב (חוץ מאוניברסיטה) תחנת באר שבע מרכז תחנת חיפה בת גלים, לב המפרץ. יש עוד כאלו?
כמובן
תחנת נהריה היא התחנה הכי "מרכזית" מבין תחנות הרכבת: גם נמצאת בצמוד לצומת המרכזי של העיר ולרחוב הראשי, גם קרובה לחנויות הרבות וגם קרובה לתחנת האוטובוסים המרכזית. גם התחנה בבנימינה נמצאת בלב המושבה. התחנה בעכו אמנם נמצאת בצד המזרחי של העיר, אבל עדיין קרובה להרבה בתי מגורים
 
גם התחנה ברמלה מרכזית ביותר

כמובן
תחנת נהריה היא התחנה הכי "מרכזית" מבין תחנות הרכבת: גם נמצאת בצמוד לצומת המרכזי של העיר ולרחוב הראשי, גם קרובה לחנויות הרבות וגם קרובה לתחנת האוטובוסים המרכזית. גם התחנה בבנימינה נמצאת בלב המושבה. התחנה בעכו אמנם נמצאת בצד המזרחי של העיר, אבל עדיין קרובה להרבה בתי מגורים
גם התחנה ברמלה מרכזית ביותר
והיא סמוכה לבית הממשלה, הקניון והתחנה המרכזית, השוק וכבישים מרכזיים. גם תחנת חיפה מרכז מרכזית ביותר.
 

raminec

New member
כלומר,בסופו של דבר

גם התחנה ברמלה מרכזית ביותר
והיא סמוכה לבית הממשלה, הקניון והתחנה המרכזית, השוק וכבישים מרכזיים. גם תחנת חיפה מרכז מרכזית ביותר.
כלומר,בסופו של דבר
חלק די משמעותי של התחנות יושב ממש בלב הערים ואף על פי כן אנחנו ממש חושבים שזה הפוך, לא? הרבה יותר קל לראות את החלק השלילי ולהתלונן מאשר לראות את החלק החיובי ולשבח.
 

luckydude

Member
בעתיד

כלומר,בסופו של דבר
חלק די משמעותי של התחנות יושב ממש בלב הערים ואף על פי כן אנחנו ממש חושבים שזה הפוך, לא? הרבה יותר קל לראות את החלק השלילי ולהתלונן מאשר לראות את החלק החיובי ולשבח.
בעתיד
מתוכננות תחנות חדשות של רכבת ישראל בלב פ"ת, ירושליים (הקו המהיר), בת ים וחולון (לאורך ציר איילון דרום), עפולה (בתקווה שלא יעשו שטויות ויקימו את התחנה מחוץ לעיר). לעומת זאת התחנות החדשות בכ"ס ויותר מאוחר ברעננה יהיו די בקצה העיר.
 

alexUK

New member
ולא לשכוח תחנת רחובות

גם התחנה ברמלה מרכזית ביותר
והיא סמוכה לבית הממשלה, הקניון והתחנה המרכזית, השוק וכבישים מרכזיים. גם תחנת חיפה מרכז מרכזית ביותר.
ולא לשכוח תחנת רחובות
שהסביבה שלה מתפתחת כל כך מהר תוך כמה שנים כנראה שזה יהיה מרכז של נס ציונה ורחובות ביחד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה