תחנת ראש העין החדשה

מצב
הנושא נעול.
חיוג רכבות

תחנת ראש העין
חן, כמובן שאיני מחמיץ דבר המופיע ב "חדשות הרכבת". במקרה זה יוצא לי לעבור בסמוך לאתר הבניה מספר פעמים בשבוע ולהתרשם מקצב ההתקדמות. מה שלא ברור לי זה מדוע יהיה צורך להפעיל בעתיד את שתי התחנות: הלא הקו "המזרחי" שיצא מכ"ס וימשיך דרומה ללוד יוכל לעצור הן בראש העין צפון והן בראש העין דרום והגיוני יותר שתהיה תחנה יחידה (הצפונית). בעיה עלולה להתעורר רק אם יופעל קו דרך לוד-ראש העין-בני ברק. לא ידוע לי על קו מוצע כזה. אגב, מדוע אתה מניח שהקו "המזרחי" יהיה כ"ס-ראשל"צ ולא נניח כ"ס-אשדוד? לגבי הפיכת כיוון הנסיעה - קטונתי מלחלוק על ידיעותיך הטכניות. ידוע לי שהדבר מתבצע במהירות רבה בתחנות קצה של רכבות תחתיות. בתחנות מסוימות (למשל בקו ויקטוריה בלונדון) מאיצים את התהליך בעזרת נהג נוסף הממתין על הרציף ומיד עם עצירת הרכבת נכנס לקרון הנגדי וכך חוסכים את זמן הצעידה של הנהג הקודם לאורך הרכבת הארוכה. ספק אם יש בכך צורך במערך דו קומתי או פרברי המקובל אצלנו. בכל אופן, אשמח אם תשכילנו מעט על מה שכרוך בפעולת החיוג. תודה מראש, יובל
חיוג רכבות
דבריך אמת הם - עקרונית מספיק שיעמוד נהג במקום בו נמצא תא הניהוג האחורי בתחנה האחרונה בשביל לקצר משמעותית את זמן החיוג (אלא אם כן יש צורך לנקות ולעשות בדיקה בטחונית, כמובן). גם הקרונועים (אין אצלנו ´מערכים פרבריים´ כיום) ורכבות הקומותיים שלנו מכילות תאי נהג בשני הקצוות, כך שהפטנט הזה רלוונטי גם אליהן. עקרונית, פעולת החיוג במערכים דו-כיווניים היא בדרך פשוטה וכוללת בעיקר את ´העברת הפיקוד´ הטכנית שנעשית ברכבות מודרניות ע"י הפעלת מספר מתגים (או פקודות במחשב).
 
עוד אפשרות (לדעתי)

חיוג רכבות
דבריך אמת הם - עקרונית מספיק שיעמוד נהג במקום בו נמצא תא הניהוג האחורי בתחנה האחרונה בשביל לקצר משמעותית את זמן החיוג (אלא אם כן יש צורך לנקות ולעשות בדיקה בטחונית, כמובן). גם הקרונועים (אין אצלנו ´מערכים פרבריים´ כיום) ורכבות הקומותיים שלנו מכילות תאי נהג בשני הקצוות, כך שהפטנט הזה רלוונטי גם אליהן. עקרונית, פעולת החיוג במערכים דו-כיווניים היא בדרך פשוטה וכוללת בעיקר את ´העברת הפיקוד´ הטכנית שנעשית ברכבות מודרניות ע"י הפעלת מספר מתגים (או פקודות במחשב).
עוד אפשרות (לדעתי)
יכולות להיות 2 סוגים של רכבות בקו זה: (אציג את הרעיון ע"י תרשים וכתיבה של המידע שיהיה על לוחות המידע בדאבל דק) 1) הרכבת נוסעת מת"א דרך בני ברק - סגולה - כ"ס (עד שתפתח ראש העין החדשה) 2) הרכבת נוסעת מת"א דרך בני ברק - סגולה - ראש העין (קו זמני עד שתפתח ראש העין החדשה) במקרה הראשון על לוח המידח יהיה כתוב הוד"ש - נורדאו במקרה השני יהיה כתוב ראש העין.. מצורפת תמונה
 

איליה.

New member
אפשר לשלב.

עמרי, אפשרות זו הוזכרה כבר
בהודעתי הראשונה כאופציה ד. החסרונות הם שלא יהיה קשר ישיר בין כ"ס לראש העין (אם כי אין לא ברור אם יהיה ביקוש רב לקשר זה) וצפיפות בקטע החד מסילתי בין ראש העין והאוניברסיטה. לאור מה שציין חן אני מתחזק בדעתי שהפתרון הרע פחות הוא הפיכת כיוון הנסיעה בתחנת ראש העין הנוכחית, דבר שכנראה יכול להתבצע במהירות רבה כי אין צורך לסרוק את הרכבת או לנקותה תוך כדי עצירת ביניים.
אפשר לשלב.
היות שראש העין היא עיר קטנה יותר מכפר סבא - הוד השרון, ובהנחה שהביקוש שלה קטן יותר, אני מציע שחלק מהרכבות יסעו ישר לכפר סבא בלי לעבור בראש העין, וחלק יבצעו חיוג בראש העין.
 

אדיה

New member
עמרי, אפשרות זו הוזכרה כבר

עוד אפשרות (לדעתי)
יכולות להיות 2 סוגים של רכבות בקו זה: (אציג את הרעיון ע"י תרשים וכתיבה של המידע שיהיה על לוחות המידע בדאבל דק) 1) הרכבת נוסעת מת"א דרך בני ברק - סגולה - כ"ס (עד שתפתח ראש העין החדשה) 2) הרכבת נוסעת מת"א דרך בני ברק - סגולה - ראש העין (קו זמני עד שתפתח ראש העין החדשה) במקרה הראשון על לוח המידח יהיה כתוב הוד"ש - נורדאו במקרה השני יהיה כתוב ראש העין.. מצורפת תמונה
עמרי, אפשרות זו הוזכרה כבר
בהודעתי הראשונה כאופציה ד. החסרונות הם שלא יהיה קשר ישיר בין כ"ס לראש העין (אם כי אין לא ברור אם יהיה ביקוש רב לקשר זה) וצפיפות בקטע החד מסילתי בין ראש העין והאוניברסיטה. לאור מה שציין חן אני מתחזק בדעתי שהפתרון הרע פחות הוא הפיכת כיוון הנסיעה בתחנת ראש העין הנוכחית, דבר שכנראה יכול להתבצע במהירות רבה כי אין צורך לסרוק את הרכבת או לנקותה תוך כדי עצירת ביניים.
 

alexUK

New member
אין עד עכשיו רכבת לאשקלון...

מדוע הרכבת לא נוסעת כיום לאשקלון?
ניתן לאמץ את אופציה ג´ (כפי שציין אדיה) בקו לאשקלון, כלומר, לבנות רציף וקופת כרטיסים זמניים בצומת סילבר או בצומת ברכיה,(ככה עשו עם תחנות "עד הלום" ו"סגולה"), ואין צורך לשדרג את המסילה לאשקלון על מנת להפעיל רכבות נוסעים (אלא, כמובן על מנת לשפר את משך זמן הנסיעה והתדירות) והרי ניתן לבצע מפגשים עם רכבות המשא בפלשת, עד הלום או באשקלון! ואם אני טועה, אז לפחות שיפעילו את הקו עם סיום שדרוג קטע פלשת-עד הלום! ואם לא - אז לפחות לאחר שדרוג קטע עד הלום-אשקלון! ואם לא - אז לפחות לאחר הכפלת קטע פלשת-עד הלום! ו... בכל מקרה, אין שום סיבה שרכבות הנוסעים יסיימו את מסלולן בתחנת עד הלום בשנתיים הקרובות, ואם כך, מדוע רכבות הנוסעים אינן מסיימות את מסלולן ביבנה? והרי המסילה הנוכחית בין פלשת לאשדוד לא פחות שדופה מאשר המשך המסילה לאשקלון!
אין עד עכשיו רכבת לאשקלון...
לפי דעתי, כתוצאה מפוליטיקה פנימית, אותה הפוליטיקה שבגינה רכבת ישראל הרבה מאד שנים הייתה במצב נואש לעומת אגש שאליה הועברו מיליארדים שמנים מזה שנים. אותה הפוליטיקה הפנימית שבגללה נסגרו הקוים לבאר שבע וירושלים.
 
תחנת ראש העין

תחנת ראש העין החדשה
לפי כל הסימנים התחנה לא תהיה מוכנה בזמן (כלומר ב 15 לפברואר המועד הרשמי לפתיחת הקו לכפר סבא). האופציות שאני רואה: א. דחית הפעלת קו כפר סבא במספר חודשים ב. הפעלת קו כפר סבא ללא עצירה בראש העין ג. הפעלת רציף מאולתר בתחנת ראש העין החדשה בלב אתר בניה פעיל וללא גישה מסודרת לתחנה. ד. אופציה ב + הפעלה נפרדת של קו ראש העין במתקונתו הנוכחית אין צורך להסביר עד כמה רעות הן אופציות א-ג בפרט שהנוסעים מראש העין התרגלו לסטנדרט מסוים. אופציה ד כנראה אינה מעשית משיקולי צפיפות רכבות בקטע ראש העין - אוניברסיטה. מה נותר לעשות? ה. הפעלת קו כ"ס דרך ראש העין דרום הנוכחית, ובעת עצירת הרכבת יעבור הנהג לקרון הניהוג האחורי ומשם ימשיך לכיוון ת"א כמו היום! מה דעתכם? (וחשוב מכך - מה דעת רכבת ישראל בנידון?) יובל
תחנת ראש העין
אין לי תשובה מוחלטת לגבי תחנת ראש העין הנוכחית, אם כי כדאי לקרוא את הכתבה אודות הכפר סבא באתר ´חדשות הרכבת´. למיטב הבנתי, בשלב מסוים (לא יודע אם לפני פתיחת תחנת ראש העין צפון או אחריה) תסגר התחנה הנוכחית, ותפתח מחדש עת יסתיים שדרוג קו ראש העין-לוד ותחל הפעלת רכבות מתחנת נורדאו לתחנת ראשונים. בכל מקרה, יצא לי לנסוע פעם ברכבת בבריטניה שהורכבה ממערך בודד של קרונועי דיזל (מצ´וקמקים למדי...) ושהיתה צריכה להחליף את כיוון נסיעתה בתחנה מסוימת בדרך. בזבוז זמן אמיתי... אני לא ממליץ לרכבת ישראל נהוג כך אם אפשר להמנע מזה, אלא אם כן תהליך החיוג (החלפת כיוון הנסיעה של הרכבת) יכול להדחס למסגרת הזמן המקובלת לעצירת רכבת בתחנה עיקרית (נגיד, דקה וחצי?).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה