תחנת ראש העין החדשה

מצב
הנושא נעול.

אדיה

New member
תחנת ראש העין החדשה

תחנת ראש העין החדשה
לפי כל הסימנים התחנה לא תהיה מוכנה בזמן (כלומר ב 15 לפברואר המועד הרשמי לפתיחת הקו לכפר סבא). האופציות שאני רואה: א. דחית הפעלת קו כפר סבא במספר חודשים ב. הפעלת קו כפר סבא ללא עצירה בראש העין ג. הפעלת רציף מאולתר בתחנת ראש העין החדשה בלב אתר בניה פעיל וללא גישה מסודרת לתחנה. ד. אופציה ב + הפעלה נפרדת של קו ראש העין במתקונתו הנוכחית אין צורך להסביר עד כמה רעות הן אופציות א-ג בפרט שהנוסעים מראש העין התרגלו לסטנדרט מסוים. אופציה ד כנראה אינה מעשית משיקולי צפיפות רכבות בקטע ראש העין - אוניברסיטה. מה נותר לעשות? ה. הפעלת קו כ"ס דרך ראש העין דרום הנוכחית, ובעת עצירת הרכבת יעבור הנהג לקרון הניהוג האחורי ומשם ימשיך לכיוון ת"א כמו היום! מה דעתכם? (וחשוב מכך - מה דעת רכבת ישראל בנידון?) יובל
 

david80

Member
מדוע הרכבת לא נוסעת כיום לאשקלון?

תחנת ראש העין החדשה
לפי כל הסימנים התחנה לא תהיה מוכנה בזמן (כלומר ב 15 לפברואר המועד הרשמי לפתיחת הקו לכפר סבא). האופציות שאני רואה: א. דחית הפעלת קו כפר סבא במספר חודשים ב. הפעלת קו כפר סבא ללא עצירה בראש העין ג. הפעלת רציף מאולתר בתחנת ראש העין החדשה בלב אתר בניה פעיל וללא גישה מסודרת לתחנה. ד. אופציה ב + הפעלה נפרדת של קו ראש העין במתקונתו הנוכחית אין צורך להסביר עד כמה רעות הן אופציות א-ג בפרט שהנוסעים מראש העין התרגלו לסטנדרט מסוים. אופציה ד כנראה אינה מעשית משיקולי צפיפות רכבות בקטע ראש העין - אוניברסיטה. מה נותר לעשות? ה. הפעלת קו כ"ס דרך ראש העין דרום הנוכחית, ובעת עצירת הרכבת יעבור הנהג לקרון הניהוג האחורי ומשם ימשיך לכיוון ת"א כמו היום! מה דעתכם? (וחשוב מכך - מה דעת רכבת ישראל בנידון?) יובל
מדוע הרכבת לא נוסעת כיום לאשקלון?
ניתן לאמץ את אופציה ג´ (כפי שציין אדיה) בקו לאשקלון, כלומר, לבנות רציף וקופת כרטיסים זמניים בצומת סילבר או בצומת ברכיה,(ככה עשו עם תחנות "עד הלום" ו"סגולה"), ואין צורך לשדרג את המסילה לאשקלון על מנת להפעיל רכבות נוסעים (אלא, כמובן על מנת לשפר את משך זמן הנסיעה והתדירות) והרי ניתן לבצע מפגשים עם רכבות המשא בפלשת, עד הלום או באשקלון! ואם אני טועה, אז לפחות שיפעילו את הקו עם סיום שדרוג קטע פלשת-עד הלום! ואם לא - אז לפחות לאחר שדרוג קטע עד הלום-אשקלון! ואם לא - אז לפחות לאחר הכפלת קטע פלשת-עד הלום! ו... בכל מקרה, אין שום סיבה שרכבות הנוסעים יסיימו את מסלולן בתחנת עד הלום בשנתיים הקרובות, ואם כך, מדוע רכבות הנוסעים אינן מסיימות את מסלולן ביבנה? והרי המסילה הנוכחית בין פלשת לאשדוד לא פחות שדופה מאשר המשך המסילה לאשקלון!
 
רכבת זמנית לאשקלון

מדוע הרכבת לא נוסעת כיום לאשקלון?
ניתן לאמץ את אופציה ג´ (כפי שציין אדיה) בקו לאשקלון, כלומר, לבנות רציף וקופת כרטיסים זמניים בצומת סילבר או בצומת ברכיה,(ככה עשו עם תחנות "עד הלום" ו"סגולה"), ואין צורך לשדרג את המסילה לאשקלון על מנת להפעיל רכבות נוסעים (אלא, כמובן על מנת לשפר את משך זמן הנסיעה והתדירות) והרי ניתן לבצע מפגשים עם רכבות המשא בפלשת, עד הלום או באשקלון! ואם אני טועה, אז לפחות שיפעילו את הקו עם סיום שדרוג קטע פלשת-עד הלום! ואם לא - אז לפחות לאחר שדרוג קטע עד הלום-אשקלון! ואם לא - אז לפחות לאחר הכפלת קטע פלשת-עד הלום! ו... בכל מקרה, אין שום סיבה שרכבות הנוסעים יסיימו את מסלולן בתחנת עד הלום בשנתיים הקרובות, ואם כך, מדוע רכבות הנוסעים אינן מסיימות את מסלולן ביבנה? והרי המסילה הנוכחית בין פלשת לאשדוד לא פחות שדופה מאשר המשך המסילה לאשקלון!
רכבת זמנית לאשקלון
הרעיון הוא כמובן נחמד וטוב, אבל יש רק בעיה אחת - לרכבת ישראל יש כבר היום מחסור חמור בציוד נוסעים, והפעלה של הקו לאשקלון, אפילו רק בשעות השיא, תהווה מעמסה נוספת על חמור רצוץ גם כך. עם כל הכבוד לאשקלון, ולפוטנציאל הנוסעים שלה, אני מאמין בכל ליבי שאחרי ה-15 בפברואר צריך להשקיע את אותה קיבולת ציוד בקו כפר סבר ובהמשך בקווים של ראשונים ושל נתב"ג - זה פשוט יותר קריטי.
 
אין כרגע בעית ציוד !

רכבת זמנית לאשקלון
הרעיון הוא כמובן נחמד וטוב, אבל יש רק בעיה אחת - לרכבת ישראל יש כבר היום מחסור חמור בציוד נוסעים, והפעלה של הקו לאשקלון, אפילו רק בשעות השיא, תהווה מעמסה נוספת על חמור רצוץ גם כך. עם כל הכבוד לאשקלון, ולפוטנציאל הנוסעים שלה, אני מאמין בכל ליבי שאחרי ה-15 בפברואר צריך להשקיע את אותה קיבולת ציוד בקו כפר סבר ובהמשך בקווים של ראשונים ושל נתב"ג - זה פשוט יותר קריטי.
אין כרגע בעית ציוד !
בבדיקה שערכתי הסתבר שיש מספיק ציוד ללוח הזמנים הנוכחי. ניתן אפילו להפעיל רכבת לאשקלון 6 פעמים ביום בלי בעיית ציוד. לא חסרים מערכי קרונועים פנויים והרזרבה התפעולית עומדת כיום על למעלה מ-15% ציוד. 5% עודף מהרצוי- כלומר יש מספיק ציוד לקו לאשקלון. הבעיה שתתעורר - פתיחת כפ"ס ! ואז - יאלצו להעביר את הציוד לשם. במקרה כזה, לא בטוח שהרזרבות התפעוליות תספקנה.
 
זמינות וניצול ציוד נייד

אין כרגע בעית ציוד !
בבדיקה שערכתי הסתבר שיש מספיק ציוד ללוח הזמנים הנוכחי. ניתן אפילו להפעיל רכבת לאשקלון 6 פעמים ביום בלי בעיית ציוד. לא חסרים מערכי קרונועים פנויים והרזרבה התפעולית עומדת כיום על למעלה מ-15% ציוד. 5% עודף מהרצוי- כלומר יש מספיק ציוד לקו לאשקלון. הבעיה שתתעורר - פתיחת כפ"ס ! ואז - יאלצו להעביר את הציוד לשם. במקרה כזה, לא בטוח שהרזרבות התפעוליות תספקנה.
זמינות וניצול ציוד נייד
כמובן שקטנותי מלחלוק על אלו שהלכו וחקרו לעומק את לוח המזנים התפעולי של רכבת ישראל ואת מצאי הציוד הנייד שלה, אם כי חייבים לזכור שהעובדה שברשימות רכבת ישראל מופיעים X קטרים, Y קרונועים ו-Z קרונות נוסעים לא אומרת שבמשך 24 שעות ביממה אותו מספר של יחידות הוא זמין - הרי יש גם תחזוקה, ותיקונים. אם הם אומרים שאפילו בשעות העומס (שהן השעות בהן ראוי להפעיל רכבת לאשקלון הזמנית) ניתן להקצות את כמות הציוד הדרושה לשם הארכת השירות לשם, בלא כל פגיעה ברמת השירות בשאר המערכת מבחינת תדירות, אמינות וקיבולת הרי זה מצוין, במיוחד אם זה נכון גם אחרי ה-15 בפברואר. אבל, וזה אבל גדול מאוד, ישנם מומחים לא פחות ידענים ומנוסים מאביתר שבדקו את אותה הסוגיה ממש והגיעו למסקנות אחרות (אביתר, אתה מכיר כמובן את אותם אנשים). אני לא טוען בשום פנים שאחד טועה והשני צודק, אבל כנראה שהסוגיה אינה כה חדה ופשוטה כמו שאתה מציג אותה בהודעתך, אביתר.
 

david80

Member
האם ניתן להשכיר או לקנות קרונות...

זמינות וניצול ציוד נייד
כמובן שקטנותי מלחלוק על אלו שהלכו וחקרו לעומק את לוח המזנים התפעולי של רכבת ישראל ואת מצאי הציוד הנייד שלה, אם כי חייבים לזכור שהעובדה שברשימות רכבת ישראל מופיעים X קטרים, Y קרונועים ו-Z קרונות נוסעים לא אומרת שבמשך 24 שעות ביממה אותו מספר של יחידות הוא זמין - הרי יש גם תחזוקה, ותיקונים. אם הם אומרים שאפילו בשעות העומס (שהן השעות בהן ראוי להפעיל רכבת לאשקלון הזמנית) ניתן להקצות את כמות הציוד הדרושה לשם הארכת השירות לשם, בלא כל פגיעה ברמת השירות בשאר המערכת מבחינת תדירות, אמינות וקיבולת הרי זה מצוין, במיוחד אם זה נכון גם אחרי ה-15 בפברואר. אבל, וזה אבל גדול מאוד, ישנם מומחים לא פחות ידענים ומנוסים מאביתר שבדקו את אותה הסוגיה ממש והגיעו למסקנות אחרות (אביתר, אתה מכיר כמובן את אותם אנשים). אני לא טוען בשום פנים שאחד טועה והשני צודק, אבל כנראה שהסוגיה אינה כה חדה ופשוטה כמו שאתה מציג אותה בהודעתך, אביתר.
האם ניתן להשכיר או לקנות קרונות...
משומשים מחו"ל?
 
קרונות משומשים

האם ניתן להשכיר או לקנות קרונות...
משומשים מחו"ל?
קרונות משומשים
בוודאי שניתן לרכוש קרונות נוסעים משומשים - הרי הדבר כבר נעשה פעמיים מאז קום המדינה (קרונות ה-Mk.2C שהגיעו ב-1977 והיו כשלון מחריד וקרונות אל-חלד שהגיע בסוף 1994 - וכל מי שמכיר אותם יודעים מה הם שווים). היו גם נסיונות ורעיונות כושלים רבים אחרים לאורך השנים, כמו קרונועי Budd משומשים מקנדה בשנות ה-70, קרונות משומשים מדנמרק בתחילת שנות ה-90, קרונות מבלגיה באמצע שנות ה-90 ועוד. לרכבת ישראל אין מגבלות טכניות רבות ברכישת קרונות משומשים (לדוגמה, גודל) כך שהשוק הפתוח בפניה הוא די נרחב וגמיש. עם זאת, כידוע, כשאתה קונה בזול, אתה משלם ביוקר, כך שצריך להיות מאוד זהירים בנושא זה.
 

david80

Member
האם יש למישהו תמונות של קרונות...

קרונות משומשים
בוודאי שניתן לרכוש קרונות נוסעים משומשים - הרי הדבר כבר נעשה פעמיים מאז קום המדינה (קרונות ה-Mk.2C שהגיעו ב-1977 והיו כשלון מחריד וקרונות אל-חלד שהגיע בסוף 1994 - וכל מי שמכיר אותם יודעים מה הם שווים). היו גם נסיונות ורעיונות כושלים רבים אחרים לאורך השנים, כמו קרונועי Budd משומשים מקנדה בשנות ה-70, קרונות משומשים מדנמרק בתחילת שנות ה-90, קרונות מבלגיה באמצע שנות ה-90 ועוד. לרכבת ישראל אין מגבלות טכניות רבות ברכישת קרונות משומשים (לדוגמה, גודל) כך שהשוק הפתוח בפניה הוא די נרחב וגמיש. עם זאת, כידוע, כשאתה קונה בזול, אתה משלם ביוקר, כך שצריך להיות מאוד זהירים בנושא זה.
האם יש למישהו תמונות של קרונות...
משומשים מדנמרק ב"מדי" רכבת ישראל? ואם לא, לאן אוכל לנסוע כדי לראותם?
 
קרונות משומשים מדנמרק

האם יש למישהו תמונות של קרונות...
משומשים מדנמרק ב"מדי" רכבת ישראל? ואם לא, לאן אוכל לנסוע כדי לראותם?
קרונות משומשים מדנמרק
כמו שכתבתי בהודעה המקורית, רכישת הקרונות המשומשים היתה תוכנית שלא מומשה מעולם. תמונה ניתן להשיג רק ע"י עיבוד ממוחש של קרון דני...
 
גם לאחר התחזוקה...

זמינות וניצול ציוד נייד
כמובן שקטנותי מלחלוק על אלו שהלכו וחקרו לעומק את לוח המזנים התפעולי של רכבת ישראל ואת מצאי הציוד הנייד שלה, אם כי חייבים לזכור שהעובדה שברשימות רכבת ישראל מופיעים X קטרים, Y קרונועים ו-Z קרונות נוסעים לא אומרת שבמשך 24 שעות ביממה אותו מספר של יחידות הוא זמין - הרי יש גם תחזוקה, ותיקונים. אם הם אומרים שאפילו בשעות העומס (שהן השעות בהן ראוי להפעיל רכבת לאשקלון הזמנית) ניתן להקצות את כמות הציוד הדרושה לשם הארכת השירות לשם, בלא כל פגיעה ברמת השירות בשאר המערכת מבחינת תדירות, אמינות וקיבולת הרי זה מצוין, במיוחד אם זה נכון גם אחרי ה-15 בפברואר. אבל, וזה אבל גדול מאוד, ישנם מומחים לא פחות ידענים ומנוסים מאביתר שבדקו את אותה הסוגיה ממש והגיעו למסקנות אחרות (אביתר, אתה מכיר כמובן את אותם אנשים). אני לא טוען בשום פנים שאחד טועה והשני צודק, אבל כנראה שהסוגיה אינה כה חדה ופשוטה כמו שאתה מציג אותה בהודעתך, אביתר.
גם לאחר התחזוקה...
וההיתכנות שחלק מהציוד יושבת או יפגע, עדיין ניתן להפעיל את הקו לאשקלון ללא שום בעיות מיוחדות עד ליום 15.02.2003. אח"כ מותחים את הציוד לגבול מסוכן. זאת, בהנחה שציוד נייד לא יפגע בתאונות. מבחינה סטטיסטית של השנתיים האחרונות, גם לאחר הפחתה בציוד נייד עקב תאונות, לא נוצר שום מחסור בנייד ! לאחר ה- 15.02.2003, עשויה להיווצר בעיה אם חס וחלילה יושבת ציוד נייד. כיום אין כל כוונה להשבית ציוד נייד - לא קטרים ולא קרונות ישנים. נוסעים ויסעו עם מה שיש עד הגעת ציוד חדש בשנה זו. השנה יגיעו ארצה עוד 6 קטרים (756 - 761) באוקטובר ואילו צפוי להכנס לעבודה סט קרונועים מס´ 44 עד לסוף השנה. החתימה על הסטים 45 - 48 היא כמעט וודאית וכנראה יוסף סט קרונועים מס´ 49 במקום סט מס´ 19 שעלה באש והושבת אשתקד.
 

Shrud

New member
אשקלון...

רכבת זמנית לאשקלון
הרעיון הוא כמובן נחמד וטוב, אבל יש רק בעיה אחת - לרכבת ישראל יש כבר היום מחסור חמור בציוד נוסעים, והפעלה של הקו לאשקלון, אפילו רק בשעות השיא, תהווה מעמסה נוספת על חמור רצוץ גם כך. עם כל הכבוד לאשקלון, ולפוטנציאל הנוסעים שלה, אני מאמין בכל ליבי שאחרי ה-15 בפברואר צריך להשקיע את אותה קיבולת ציוד בקו כפר סבר ובהמשך בקווים של ראשונים ושל נתב"ג - זה פשוט יותר קריטי.
אשקלון...
לצערי אני נאלץ לחלוק עליך בענין זה של הרכבות אל אשקלון, מי שהיה על הרכבת בקו אשדוד - ת"א או רחובות - ת"א היה רואה כמה צפוף בבקרים וכמה תנועת היוממים אל ת"א היא רבה. ובנוסף, בתור אחד שנוסע רבות בקו ת"א - ראש העין, אומנם רק עד פ"ת- סגולה אבל בכל זאת התנועה בקו זה היא יחסית מועטה ולא נראה לי שהיא תתקרב אי פעם אל ציפיות הרכבת ההתחלתיות של כ-10 מיליון נוסעים בשנה!!! לעומת זאת ישנו פוטנציאל גדול באשקלון, וגם חיבור אשקלון מהווה את תחילת המסילה הנוספת אל באר שבע דרך שדרות, נתיבות, ואופקים ואני לא צריך להזכיר לך כמה זה חשוב! בברכה..
 

luckydude

Active member
10 מילון בעתיד

אשקלון...
לצערי אני נאלץ לחלוק עליך בענין זה של הרכבות אל אשקלון, מי שהיה על הרכבת בקו אשדוד - ת"א או רחובות - ת"א היה רואה כמה צפוף בבקרים וכמה תנועת היוממים אל ת"א היא רבה. ובנוסף, בתור אחד שנוסע רבות בקו ת"א - ראש העין, אומנם רק עד פ"ת- סגולה אבל בכל זאת התנועה בקו זה היא יחסית מועטה ולא נראה לי שהיא תתקרב אי פעם אל ציפיות הרכבת ההתחלתיות של כ-10 מיליון נוסעים בשנה!!! לעומת זאת ישנו פוטנציאל גדול באשקלון, וגם חיבור אשקלון מהווה את תחילת המסילה הנוספת אל באר שבע דרך שדרות, נתיבות, ואופקים ואני לא צריך להזכיר לך כמה זה חשוב! בברכה..
10 מילון בעתיד
ובכן, בעתיד ישנן שלוש תוכניות שיגדילו בצורה משמעותית את הנוסעים בקו לראש העין (והמשכו)... א. הקו כרגע מוארך עד תחנה בכ"ס (ייפתח בעו כמה חודשים). ב. הקו מכ"ס יוארך בעתיד עד לרשפון וייתחבר שם עם מסילת החוף תוך כדי שהוא עובר ליד רעננה. ג. מתוככנת שלוחה מאזור סגולה עד תחנה חדשה שתמוקם במרכז פ"ת. כשתושלם תוכנית גרניוזית זו אפשר לראות אפילו יותר מ10 מליון נוסעים בשנה בקו.
 

luckydude

Active member
מילון = מיליון

10 מילון בעתיד
ובכן, בעתיד ישנן שלוש תוכניות שיגדילו בצורה משמעותית את הנוסעים בקו לראש העין (והמשכו)... א. הקו כרגע מוארך עד תחנה בכ"ס (ייפתח בעו כמה חודשים). ב. הקו מכ"ס יוארך בעתיד עד לרשפון וייתחבר שם עם מסילת החוף תוך כדי שהוא עובר ליד רעננה. ג. מתוככנת שלוחה מאזור סגולה עד תחנה חדשה שתמוקם במרכז פ"ת. כשתושלם תוכנית גרניוזית זו אפשר לראות אפילו יותר מ10 מליון נוסעים בשנה בקו.
מילון = מיליון
 

Shrud

New member
10 מיליון לא נראה לי

10 מילון בעתיד
ובכן, בעתיד ישנן שלוש תוכניות שיגדילו בצורה משמעותית את הנוסעים בקו לראש העין (והמשכו)... א. הקו כרגע מוארך עד תחנה בכ"ס (ייפתח בעו כמה חודשים). ב. הקו מכ"ס יוארך בעתיד עד לרשפון וייתחבר שם עם מסילת החוף תוך כדי שהוא עובר ליד רעננה. ג. מתוככנת שלוחה מאזור סגולה עד תחנה חדשה שתמוקם במרכז פ"ת. כשתושלם תוכנית גרניוזית זו אפשר לראות אפילו יותר מ10 מליון נוסעים בשנה בקו.
10 מיליון לא נראה לי
אם מסתכלים על כל התחנות בדרך אפשר לראות שרובן אם לא כולן נמצאות בפאתי הערים והגישה אליהם קשה מאוד באוטובוסים אפילו, לשם דוגמה: אל תחנת פ"ת מגיע רק פעמים ספורות ביותר (4 פעמים לערך) אוטובוס (קו 14) בכל שאר הפעמים כדי להגיע אל התחנה נאלצים הנוסעים (אלה שאין בידם לנסוע במכונית) לנסוע באחד הקווים מתחנה מרכזית פ"ת ולרדת בכביש הראשי שההליכה משם אל התחנה היא כ-500 מטר, והיא גם אינה מוסדרת והנוסעים נאלצים ללכת על הכביש עם כל הסכנות הכרוכות בכך. בנוסף, אני הבנתי שמצב זה מתקיים גם בתחנת ראש העין, אז הרי לך. ואגב בנוגע לתחנה במרכז פ"ת, אני כל יום מיחל לזה שסוף סוף אוכל לעלות על הרכבת מתחנת פ"ת - מרכז, אך לא נראה לי שבקרוב זה יקרה, רבות בזכות העיריה הנפלאה... אבל זה כבר בטח לא קשור לפורום אז... לילה טוב לכולם.
 

david80

Member
שיפור הגישה לתחנת רכבת סגולה...

10 מיליון לא נראה לי
אם מסתכלים על כל התחנות בדרך אפשר לראות שרובן אם לא כולן נמצאות בפאתי הערים והגישה אליהם קשה מאוד באוטובוסים אפילו, לשם דוגמה: אל תחנת פ"ת מגיע רק פעמים ספורות ביותר (4 פעמים לערך) אוטובוס (קו 14) בכל שאר הפעמים כדי להגיע אל התחנה נאלצים הנוסעים (אלה שאין בידם לנסוע במכונית) לנסוע באחד הקווים מתחנה מרכזית פ"ת ולרדת בכביש הראשי שההליכה משם אל התחנה היא כ-500 מטר, והיא גם אינה מוסדרת והנוסעים נאלצים ללכת על הכביש עם כל הסכנות הכרוכות בכך. בנוסף, אני הבנתי שמצב זה מתקיים גם בתחנת ראש העין, אז הרי לך. ואגב בנוגע לתחנה במרכז פ"ת, אני כל יום מיחל לזה שסוף סוף אוכל לעלות על הרכבת מתחנת פ"ת - מרכז, אך לא נראה לי שבקרוב זה יקרה, רבות בזכות העיריה הנפלאה... אבל זה כבר בטח לא קשור לפורום אז... לילה טוב לכולם.
שיפור הגישה לתחנת רכבת סגולה...
יש לי רעיונות שישפרו בהרבה את הגישה לתחנה: 1) הרחבת הגשר של כביש 40 מעל התחנה + הקמת תחנת אוטובוס על הגשר עצמו וכל האוטובוסים שיעברו, יעצרו שם (כולל קו 947) + הקמת מדרגות ו/או דרגנועים ו/או מעליות משני צידי הגשר שיאפשרו מעבר מהיר לנוסעים מהאוטובוסים לרכבות. 2) סלילת כביש פנימי (הכולל מדרכות ושבילי אופניים) שתחבר את הכניסה הדרומית של התחנה (שעתיד לקום) עם איזור התעשיה סגולה. כך נהוג במדינות מודרניות אחרות בעולם...
 
קו 947

שיפור הגישה לתחנת רכבת סגולה...
יש לי רעיונות שישפרו בהרבה את הגישה לתחנה: 1) הרחבת הגשר של כביש 40 מעל התחנה + הקמת תחנת אוטובוס על הגשר עצמו וכל האוטובוסים שיעברו, יעצרו שם (כולל קו 947) + הקמת מדרגות ו/או דרגנועים ו/או מעליות משני צידי הגשר שיאפשרו מעבר מהיר לנוסעים מהאוטובוסים לרכבות. 2) סלילת כביש פנימי (הכולל מדרכות ושבילי אופניים) שתחבר את הכניסה הדרומית של התחנה (שעתיד לקום) עם איזור התעשיה סגולה. כך נהוג במדינות מודרניות אחרות בעולם...
קו 947
לפי דעתי קו 947 לא צריך לעצור שם כי הוא קו ארוך שמשרת רת תושבי פ"ת לנתניה וחיפה ומי שרוצה להגיע מפ"ת לתחנת רכבת שיקח אוטובוס עירוני נוסע שנוסע מי-ם ל-הוד השרון\רעננה\נתניה אין לו שום סיבה לעצור שם
 

איליה.

New member
אם הוא היה מגיע רק עד פ"ת אז אולי

קו 947
לפי דעתי קו 947 לא צריך לעצור שם כי הוא קו ארוך שמשרת רת תושבי פ"ת לנתניה וחיפה ומי שרוצה להגיע מפ"ת לתחנת רכבת שיקח אוטובוס עירוני נוסע שנוסע מי-ם ל-הוד השרון\רעננה\נתניה אין לו שום סיבה לעצור שם
אם הוא היה מגיע רק עד פ"ת אז אולי
היתה סיבה לעצור שם. אבל 947 גם משרת את תושבי צפון הארץ שרוצים להגיע לנתב"ג. הסיבה היחידה שיש ל-947 לעצור בסגולה היא כדי לאפשר החלפה לראש העין.
 

איליה.

New member
מצב התחבורה בסגולה אכן גרוע מאד.

10 מיליון לא נראה לי
אם מסתכלים על כל התחנות בדרך אפשר לראות שרובן אם לא כולן נמצאות בפאתי הערים והגישה אליהם קשה מאוד באוטובוסים אפילו, לשם דוגמה: אל תחנת פ"ת מגיע רק פעמים ספורות ביותר (4 פעמים לערך) אוטובוס (קו 14) בכל שאר הפעמים כדי להגיע אל התחנה נאלצים הנוסעים (אלה שאין בידם לנסוע במכונית) לנסוע באחד הקווים מתחנה מרכזית פ"ת ולרדת בכביש הראשי שההליכה משם אל התחנה היא כ-500 מטר, והיא גם אינה מוסדרת והנוסעים נאלצים ללכת על הכביש עם כל הסכנות הכרוכות בכך. בנוסף, אני הבנתי שמצב זה מתקיים גם בתחנת ראש העין, אז הרי לך. ואגב בנוגע לתחנה במרכז פ"ת, אני כל יום מיחל לזה שסוף סוף אוכל לעלות על הרכבת מתחנת פ"ת - מרכז, אך לא נראה לי שבקרוב זה יקרה, רבות בזכות העיריה הנפלאה... אבל זה כבר בטח לא קשור לפורום אז... לילה טוב לכולם.
מצב התחבורה בסגולה אכן גרוע מאד.
אבל בראש העין המצב יותר טוב, כי האוטובוס מגיע/יוצא משם מהבוקר עד הערב, נדמה לי שהוא אפילו מתואם עם הרכבת.
 

יהוושע

New member
הערה לגבי תחנת ראש - העין , בכול

10 מיליון לא נראה לי
אם מסתכלים על כל התחנות בדרך אפשר לראות שרובן אם לא כולן נמצאות בפאתי הערים והגישה אליהם קשה מאוד באוטובוסים אפילו, לשם דוגמה: אל תחנת פ"ת מגיע רק פעמים ספורות ביותר (4 פעמים לערך) אוטובוס (קו 14) בכל שאר הפעמים כדי להגיע אל התחנה נאלצים הנוסעים (אלה שאין בידם לנסוע במכונית) לנסוע באחד הקווים מתחנה מרכזית פ"ת ולרדת בכביש הראשי שההליכה משם אל התחנה היא כ-500 מטר, והיא גם אינה מוסדרת והנוסעים נאלצים ללכת על הכביש עם כל הסכנות הכרוכות בכך. בנוסף, אני הבנתי שמצב זה מתקיים גם בתחנת ראש העין, אז הרי לך. ואגב בנוגע לתחנה במרכז פ"ת, אני כל יום מיחל לזה שסוף סוף אוכל לעלות על הרכבת מתחנת פ"ת - מרכז, אך לא נראה לי שבקרוב זה יקרה, רבות בזכות העיריה הנפלאה... אבל זה כבר בטח לא קשור לפורום אז... לילה טוב לכולם.
הערה לגבי תחנת ראש - העין , בכול
שעות פעילותה של התחנה , מגיע אליה ויוצא ממנה קו אוטובוס לכול ראש העין , ובשעות הבוקר-צוהוריים גם אוטובוס שנוסע לאזור התעשייה החדש - פארק סיבל . נכון שהנסיעה אורכת זמן בשל המבנה הטופוגרפי של העיר שכולל גם את השכונות החדשות הבנויות באזור מעט הררי , אך מי שאין בידו רכב פרטי , זהו פתרון מצויין עבורו . שעות פעילות הקו מותאמות לשעות הגעתן של הרכבות לתחנה ויציאתן ממנה ואגב , בשעות העומס בבוקר ואחה"צ , הרכבות בקו זה מלאות ועמוסות נוסעים - בבוקר לכיוון ת"א , ואחה"צ בכיוון ההפוך . בשעות הבוקר מגרש החנייה של התחנה מלא כמעט לחלוטין , וקשה למצוא אפילו מקום פנוי אחד . אין ספק שיש לקרב את המסילה ללב פ"ת כדי שנוסעים רבים יותר יוכלו להשתמש ברכבת . ( כך היה אגב עד שנת 1948 , התחנה ברח´ פינסקר בעיר עדיין עומדת , אך מנותקת מן המסילה הראשית ) .
 

אדיה

New member
תחנת ראש העין

תחנת ראש העין
אין לי תשובה מוחלטת לגבי תחנת ראש העין הנוכחית, אם כי כדאי לקרוא את הכתבה אודות הכפר סבא באתר ´חדשות הרכבת´. למיטב הבנתי, בשלב מסוים (לא יודע אם לפני פתיחת תחנת ראש העין צפון או אחריה) תסגר התחנה הנוכחית, ותפתח מחדש עת יסתיים שדרוג קו ראש העין-לוד ותחל הפעלת רכבות מתחנת נורדאו לתחנת ראשונים. בכל מקרה, יצא לי לנסוע פעם ברכבת בבריטניה שהורכבה ממערך בודד של קרונועי דיזל (מצ´וקמקים למדי...) ושהיתה צריכה להחליף את כיוון נסיעתה בתחנה מסוימת בדרך. בזבוז זמן אמיתי... אני לא ממליץ לרכבת ישראל נהוג כך אם אפשר להמנע מזה, אלא אם כן תהליך החיוג (החלפת כיוון הנסיעה של הרכבת) יכול להדחס למסגרת הזמן המקובלת לעצירת רכבת בתחנה עיקרית (נגיד, דקה וחצי?).
תחנת ראש העין
חן, כמובן שאיני מחמיץ דבר המופיע ב "חדשות הרכבת". במקרה זה יוצא לי לעבור בסמוך לאתר הבניה מספר פעמים בשבוע ולהתרשם מקצב ההתקדמות. מה שלא ברור לי זה מדוע יהיה צורך להפעיל בעתיד את שתי התחנות: הלא הקו "המזרחי" שיצא מכ"ס וימשיך דרומה ללוד יוכל לעצור הן בראש העין צפון והן בראש העין דרום והגיוני יותר שתהיה תחנה יחידה (הצפונית). בעיה עלולה להתעורר רק אם יופעל קו דרך לוד-ראש העין-בני ברק. לא ידוע לי על קו מוצע כזה. אגב, מדוע אתה מניח שהקו "המזרחי" יהיה כ"ס-ראשל"צ ולא נניח כ"ס-אשדוד? לגבי הפיכת כיוון הנסיעה - קטונתי מלחלוק על ידיעותיך הטכניות. ידוע לי שהדבר מתבצע במהירות רבה בתחנות קצה של רכבות תחתיות. בתחנות מסוימות (למשל בקו ויקטוריה בלונדון) מאיצים את התהליך בעזרת נהג נוסף הממתין על הרציף ומיד עם עצירת הרכבת נכנס לקרון הנגדי וכך חוסכים את זמן הצעידה של הנהג הקודם לאורך הרכבת הארוכה. ספק אם יש בכך צורך במערך דו קומתי או פרברי המקובל אצלנו. בכל אופן, אשמח אם תשכילנו מעט על מה שכרוך בפעולת החיוג. תודה מראש, יובל
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה