תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה

מצב
הנושא נעול.

raminec

New member
../images/Emo45.gif

רכבת-IN, כביש חוצה ישמעאל OUT
אשמח לראות את האילוסטרציה

אני מקווה ש"דרך הרס" יתקעו עם הכביש המיותר שלהם כאבן שאין לה הופכן ויפסידו עליו הרבה כסף!! זו הדרך היחידה להסביר לממשלה שלנו שהעם רוצה וצריך מערכת הסעת המונים ובראש ובראשונה רכבות מהירות פרבריות תחתיות קלות וכו' - כל מקום ומה שצריך בו. אין פה מקום לפתח עוד כבישים כי זה פשוט לא יפתור את הבעיה אלא רק יחריף אותה, כפי שכבר נוכחו לדעת בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם. Raminec
 

alantan

New member
אני מקווה שאתה טועה


אני מקווה ש"דרך הרס" יתקעו עם הכביש המיותר שלהם כאבן שאין לה הופכן ויפסידו עליו הרבה כסף!! זו הדרך היחידה להסביר לממשלה שלנו שהעם רוצה וצריך מערכת הסעת המונים ובראש ובראשונה רכבות מהירות פרבריות תחתיות קלות וכו' - כל מקום ומה שצריך בו. אין פה מקום לפתח עוד כבישים כי זה פשוט לא יפתור את הבעיה אלא רק יחריף אותה, כפי שכבר נוכחו לדעת בכל מדינה מתוקנת אחרת בעולם. Raminec
אני מקווה שאתה טועה
ולו רק בגלל העומס הנוסף שהדבר יטיל על תקציב המדינה בגלל רשת הבטחון שניתנה לדרך ארץ.
 
כבר עכשיו

אני מקווה שאתה טועה
ולו רק בגלל העומס הנוסף שהדבר יטיל על תקציב המדינה בגלל רשת הבטחון שניתנה לדרך ארץ.
כבר עכשיו
אני רואה שכביש חוצה ישמעאל ריק למחצה. אני מקווה שהקטע העובר ברמות מנשה לא יתבצע ובכך ינצל הטבע שם
 

alantan

New member
אני מאמין שהכביש עוד יהיה פקוק

כבר עכשיו
אני רואה שכביש חוצה ישמעאל ריק למחצה. אני מקווה שהקטע העובר ברמות מנשה לא יתבצע ובכך ינצל הטבע שם
אני מאמין שהכביש עוד יהיה פקוק
כשיושלמו דרכים 7, 9, 431, ו-531, מאוד ישתלם להשתמש בכביש. למרות שהייתי מעדיף אם היו בונים את הפרוייקט בצורה הבאה: - הופכים את כל האיזור התחום בין דרך 531 בצפון (לא כולל), דרך 4 במזרח (כולל) עד דרך 431 בדרום (לא כולל) לאיזור אגרת גודש. - היזם היה מקים את דרך 6 רק בין 531 לכביש 3 ככביש ציבורי פתוח, והיה מתחייב לבנות גם את דרכים 531, 431 ו-7 ככבישים ציבוריים. כלומר בניית דרכים אלו בשיטת PFI. - המדינה הייתה משלמת ליזם על כבישים אלה מתוך התמורה שהתקבלה מאגרת הגודש, בתנאי שסיים לבנות את כל הדרכים. יתרונות: - אני משער שכמות הנכנסים לאיזור האגרה היה מספיק כדי לכסות את כל עלויות ה-PFI של המדינה כלפי היזם. לדעתי היה נשאר עודף שהיה יכול להיות מתועל לשיפור התחבורה הציבורית. - ירידה בגודש באיזור העמוס של גוש דן כתוצעה מעידוד עיקוף איזור המרכז. - עדיפות כלכלית לתחבורה ציבורית באיזור העמוס של גוש דן. חסרונות: - צריך לקבוע מנגנון של הנחות או פטורים לתושבים שגרים בתוך איזור הגודש ולמצוא דרך למנוע זיופים של מקום המגורים. - ליזם לא יהיה אינטרס לתחזק את הכבישים העוקפים ברמה טובה כמו שיש לו ב-BOT, אם כי המדינה יכולה לקבוע תקני סף לקבלת הכספים.
 

orib44

New member
ואם כבר מדברים על כבישים באיזור...

אני מאמין שהכביש עוד יהיה פקוק
כשיושלמו דרכים 7, 9, 431, ו-531, מאוד ישתלם להשתמש בכביש. למרות שהייתי מעדיף אם היו בונים את הפרוייקט בצורה הבאה: - הופכים את כל האיזור התחום בין דרך 531 בצפון (לא כולל), דרך 4 במזרח (כולל) עד דרך 431 בדרום (לא כולל) לאיזור אגרת גודש. - היזם היה מקים את דרך 6 רק בין 531 לכביש 3 ככביש ציבורי פתוח, והיה מתחייב לבנות גם את דרכים 531, 431 ו-7 ככבישים ציבוריים. כלומר בניית דרכים אלו בשיטת PFI. - המדינה הייתה משלמת ליזם על כבישים אלה מתוך התמורה שהתקבלה מאגרת הגודש, בתנאי שסיים לבנות את כל הדרכים. יתרונות: - אני משער שכמות הנכנסים לאיזור האגרה היה מספיק כדי לכסות את כל עלויות ה-PFI של המדינה כלפי היזם. לדעתי היה נשאר עודף שהיה יכול להיות מתועל לשיפור התחבורה הציבורית. - ירידה בגודש באיזור העמוס של גוש דן כתוצעה מעידוד עיקוף איזור המרכז. - עדיפות כלכלית לתחבורה ציבורית באיזור העמוס של גוש דן. חסרונות: - צריך לקבוע מנגנון של הנחות או פטורים לתושבים שגרים בתוך איזור הגודש ולמצוא דרך למנוע זיופים של מקום המגורים. - ליזם לא יהיה אינטרס לתחזק את הכבישים העוקפים ברמה טובה כמו שיש לו ב-BOT, אם כי המדינה יכולה לקבוע תקני סף לקבלת הכספים.
ואם כבר מדברים על כבישים באיזור...
לא הגיע הזמן שבכביש 4 בקטע שבין צומת רכ"ס (כפר סבא רעננה צפון) עד לאיזור אשקלון יקצו נתיב אחד לתח"צ? בקטע הזה יש לפחות שלושה נתיבי נסיעה לכל כיוון. כמו כן אפשר להקצות נתיב נת"צ בכביש החוף בקטע בין תל אביב עד מחלף שמריהו. אולי ככה יהיה עידוד לשימוש בקווי תחבורה ציבורית.
 

יהוושע

New member
לא מזמן חשבתי כמוך , אך שיניתי את

כבר עכשיו
אני רואה שכביש חוצה ישמעאל ריק למחצה. אני מקווה שהקטע העובר ברמות מנשה לא יתבצע ובכך ינצל הטבע שם
לא מזמן חשבתי כמוך , אך שיניתי את
דעתי . הכביש הזה לא צריך לבוא על חשבון ההשקעה ברכבת , אלא בנוסף לה. באזור מנשה הולכים ( כנראה ) על מינהור , וזאת בהשפעת הגופים הירוקים כך שאני מקווה מאוד שלא תהיה שם פגיעה בטבע ובנוף . נסעתי כבר כמה פעמים בכביש הזה , בעיקר דרומה , זה כביש נפלא , מהיר ורחב וסלול היטב , אני יכול להגיע בו מביתי שבראש העין ועד לי-ם ו/או לשפלת יהודה בלי אף רמזור וכנ"ל יהיה בעתיד לגבי נסיעותיי לחיפה בערבי חגים למשל , כשכביש החוף פקוק בצורה שיכולה להעביר אדם על דעתו. הסיבה שהכביש ריק היא מפני שנהגים לא רוצים לשלם את האגרה הכרוכה בשימוש בו ( בארה"ב , בכבישים כאלה , הם כמובן ישלמו בלי להניד עפעף ) . אם בחלקו הדרומי הכביש יגיע עד לנגב וימלא בכך את ייעודו הראשוני לקשר את הפריפריה עם מרכז הארץ - אזי הוא יחסוך לנהגים זמן וכסף , במקביל צריכה להתפתח גם הסעת ההמונים , לאלה שאינם חפצים לנסוע ברכבם הפרטי , כ"כ יש לפתח כבישי רוחב מהירים שיאפשרו ירידה מהירה מכביש 6 וכניסה בלתי פקוקה לגוש דן . ככול הידוע לי קיבלו ה " ישמעאלים " ( כהגדרתך ) פיצוי נאות על הפקעת אדמותיהם. כאמור , אם יישמרו ערכי הטבע והנוף - יש תקומה לכביש והוא רצוי מאוד יחד עם השקעה מאסיבית בהסעת המונים.
 

raminec

New member
אין זה לצד זה.

לא מזמן חשבתי כמוך , אך שיניתי את
דעתי . הכביש הזה לא צריך לבוא על חשבון ההשקעה ברכבת , אלא בנוסף לה. באזור מנשה הולכים ( כנראה ) על מינהור , וזאת בהשפעת הגופים הירוקים כך שאני מקווה מאוד שלא תהיה שם פגיעה בטבע ובנוף . נסעתי כבר כמה פעמים בכביש הזה , בעיקר דרומה , זה כביש נפלא , מהיר ורחב וסלול היטב , אני יכול להגיע בו מביתי שבראש העין ועד לי-ם ו/או לשפלת יהודה בלי אף רמזור וכנ"ל יהיה בעתיד לגבי נסיעותיי לחיפה בערבי חגים למשל , כשכביש החוף פקוק בצורה שיכולה להעביר אדם על דעתו. הסיבה שהכביש ריק היא מפני שנהגים לא רוצים לשלם את האגרה הכרוכה בשימוש בו ( בארה"ב , בכבישים כאלה , הם כמובן ישלמו בלי להניד עפעף ) . אם בחלקו הדרומי הכביש יגיע עד לנגב וימלא בכך את ייעודו הראשוני לקשר את הפריפריה עם מרכז הארץ - אזי הוא יחסוך לנהגים זמן וכסף , במקביל צריכה להתפתח גם הסעת ההמונים , לאלה שאינם חפצים לנסוע ברכבם הפרטי , כ"כ יש לפתח כבישי רוחב מהירים שיאפשרו ירידה מהירה מכביש 6 וכניסה בלתי פקוקה לגוש דן . ככול הידוע לי קיבלו ה " ישמעאלים " ( כהגדרתך ) פיצוי נאות על הפקעת אדמותיהם. כאמור , אם יישמרו ערכי הטבע והנוף - יש תקומה לכביש והוא רצוי מאוד יחד עם השקעה מאסיבית בהסעת המונים.
אין זה לצד זה.
ההשקעה העצומה בכביש בסדר גודל של כביש 6 מתוך תקציב משרד התחבורה היא עצומה ולאורך שנים רבות. במדינה דלת תקציב כמו שלנו לא ניתן לשים כמויות כאלו של תקציבים בפרוייקט כ"כ יקר ועדיין להישאר עם מספיק כסף כדי להשקיע בתשתית מסילתית. לכן, כל השקעה בפרויקט כמו כביש 6 באה באופן ישיר על חשבון השקעה בתקציב של פרויקטים תחבורתיים אחרים. למשל: הקצאת נתיבים לתחבורה ציבורית, תקציב לרכישת אוטובוסים חדשים, הקמת קווי רכבת ותחנות רכבת חדשות ועוד. תקציב הוא לא בור ללא תחתית! בנוסף כמובן אסור לשכוח שהממשלה ערבה להכנסות החברה שהקימה את כביש 6 מן האגרה הנגבית, עד ל- 80% מההכנסות להן צפו טרם הקמת הפרויקט. זה אומר בעצם שלממשלה אין שום אינטרס כלשהו לפתח תחבורה ציבורית שתתחרה בכביש זה. כי הממשלה לא תוציא כסף בצד אחד כדי להוציא עוד כסף בצד שני (לא שלא ראינו דברים יותר מטומטמים שעשו ממשלות ישראל השונות). בקיצור זה או כביש 6 או תח"צ, את ההחלטה של הממשלה אנחנו כבר יודעים. ייעודו של הכביש לקשר בין הפריפריה למרכז? מעניין, כי בפריפריה יש פי שלוש פחות רכבים מאשר במרכז ל- 1000 נפש. זה אומר שמי שיכול להרוויח מהכביש הזה זה לא תושבי הפריפריה שאין להם רכב והם אלו שצריכים אמצעי תחבורה ועזרה כלכלית, דווקא אלו שגרים במרכז ויש להם 2 רכבים בכל בית הם אלו שיהנו מהכביש. וכמו תמיד מי שאין לו כסף לא ירוויח מזה כלום! כביש 6 הוא כביש לעשירים. Raminec
 

omer landau

New member
זאת במקרה התמונה הזאת????!../images/Emo13.gif

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
זאת במקרה התמונה הזאת????!
 

alantan

New member
כן - זו התמונה!

זאת במקרה התמונה הזאת????!
כן - זו התמונה!
למרות שהיא לא ממש משקפת את הטופוגרפיה של השטח. למרות שהתחנה תהיה עילית, ורח' סוקולוב יעבור מתחתיה, נראה לי שהתחנה תהיה נמוכה יותר מבתיה הדרומיים של כ"ס. נראה לי שרח' סוקולוב תרד בשיפוע די חד מצפון לדרום.
 

omer landau

New member
כן אני מכיר את השטח אני גר בכפ"ס

כן - זו התמונה!
למרות שהיא לא ממש משקפת את הטופוגרפיה של השטח. למרות שהתחנה תהיה עילית, ורח' סוקולוב יעבור מתחתיה, נראה לי שהתחנה תהיה נמוכה יותר מבתיה הדרומיים של כ"ס. נראה לי שרח' סוקולוב תרד בשיפוע די חד מצפון לדרום.
כן אני מכיר את השטח אני גר בכפ"ס
והייתי באתר הבנייה שם כמה פעמים ניתן לראות בהמשך המסילה של תחנת נורדאו התחלת עבודות להמשך המסילה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה