תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה

מצב
הנושא נעול.

oren*

New member
תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
 

luckydude

Active member
לא כביש חוצה ישראל

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
לא כביש חוצה ישראל
אלא כביש מס 531
 

omer landau

New member
זה מוזר.....

לא כביש חוצה ישראל
אלא כביש מס 531
זה מוזר.....
כי בתחנת כפר סבא הקיימת הרציפים בנויים מעל מנהרה שמובילה לאולם המרכזי ולפי עבודות הבנייה והסלילה נדמה כי כביש 531 עומד לעבור על מנהרה אלו בצמוד\מעל לתחנה זה לא קצת קרוב מידי?? הכביש יעבור שם נכון? כי גם יש שם סלילה וגם אני לא רואה מקום אחר שהכביש יעבור כי הוא נגמר כעת בתחנת הרכבת
 

alantan

New member
עוד על מסילת הרכבת

תחנת סוקולוב בכפ"ס נמצאת בשלבי הקמה
וכבר הציבו אילוסטרציה תלת-מימדית יפהיפיה בשטח התחנה. רק לפני חודש וחצי עמדו שלושה בתים פרטיים בשטח התחנה (אחד מהם שימש כבית דפוס), תוך ימים ספורים הורידו אותם לגמרי והפכו את האיזור למשטח אדמה אחיד (עליו יעבור גם כביש חוצה ישראל במספר מסלולים - משהו מפלצתי). סוף סוף תחנה במרחק סביר מהבית שלי, בתקווה שיסדרו את כביש הגישה מהוד-השרון (שכרגע הוא דרך צרה מלאה בורות ושוליים "רכים" משני הצדדים).
עוד על מסילת הרכבת
בעתיד (2009?) המסילה הזאת אמורה להמשיך מערבה בעתיד לעבר רעננה, הרצליה ומסילת החוף, כאשר היא מוקפת במסלולים של כביש הרוחב, דרך מס' 531. לפי התכנית המקומית המפורטת, אמורה המסילה להיות תת-קרקעית לאורך מרחק של כמעט שני ק"מ (!) מנקודה הנמצאת כ-300 מ' מערבית לתחנת סוקולוב ועד לאיזור דרומית לרח' קזן ברעננה. זאת כנראה מכיוון שאין מספיק רוחב בשביל מסלולי הכביש והמסילה. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת תת-קרקעית במחלף רעננה דרום (סמוך לנקודה שבה המנהרה מכ"ס עוברת מתחת לדרך מס' 4). לצערי, נקודה זו אינה אופטימלית מבחינת שירות נוסעים, שהרי היא מרוחקת ממסוף "אגד" הקיים בצומת רעננה וכן מבתי המשפט ושאר המבנים הציבוריים באיזור. אם ממילא המסילה עוברת בתוואי תת-קרקעי, לפי דעתי רצוי לקרב אותה צפונה ככל שניתן. לצורך גילוי נאות, אציין גם שביתי נמצא סמוך לצומת כ"ס.
 

orib44

New member
מסילת השרון

עוד על מסילת הרכבת
בעתיד (2009?) המסילה הזאת אמורה להמשיך מערבה בעתיד לעבר רעננה, הרצליה ומסילת החוף, כאשר היא מוקפת במסלולים של כביש הרוחב, דרך מס' 531. לפי התכנית המקומית המפורטת, אמורה המסילה להיות תת-קרקעית לאורך מרחק של כמעט שני ק"מ (!) מנקודה הנמצאת כ-300 מ' מערבית לתחנת סוקולוב ועד לאיזור דרומית לרח' קזן ברעננה. זאת כנראה מכיוון שאין מספיק רוחב בשביל מסלולי הכביש והמסילה. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת תת-קרקעית במחלף רעננה דרום (סמוך לנקודה שבה המנהרה מכ"ס עוברת מתחת לדרך מס' 4). לצערי, נקודה זו אינה אופטימלית מבחינת שירות נוסעים, שהרי היא מרוחקת ממסוף "אגד" הקיים בצומת רעננה וכן מבתי המשפט ושאר המבנים הציבוריים באיזור. אם ממילא המסילה עוברת בתוואי תת-קרקעי, לפי דעתי רצוי לקרב אותה צפונה ככל שניתן. לצורך גילוי נאות, אציין גם שביתי נמצא סמוך לצומת כ"ס.
מסילת השרון
אני גם רוצה לראות את המסילה הזו קיימת כמה שיותר מהר. היא תקצר תיאורטית עוד יותר את זמן הנסיעה ברכבת מכפר סבא לתל אביב. מה שקורה היום זה שהרכבת מנורדאו נוסעת מזרחה, דרומה ואז מערבה, כלומר יש עיקוף קטן. במסילה העתידית הזו הרכבת תיסע מערבה ואז דרומה. כמו כן זו תהיה רכבת פרפרית יעילה מאוד לאיזןר השרון (כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה). מה שנשאר הוא שראשי הערים של ערי השרון יפעילו לחץ כבד על הממשלה בכלל ושר התחבורה בפרט להקים כמה שיותר מהר את הקו. למסילת הברזל הזו צריך לתת עדיפות גבוהה בהרבה מכביש 531.
 

alantan

New member
אני מסכים, אבל...

מסילת השרון
אני גם רוצה לראות את המסילה הזו קיימת כמה שיותר מהר. היא תקצר תיאורטית עוד יותר את זמן הנסיעה ברכבת מכפר סבא לתל אביב. מה שקורה היום זה שהרכבת מנורדאו נוסעת מזרחה, דרומה ואז מערבה, כלומר יש עיקוף קטן. במסילה העתידית הזו הרכבת תיסע מערבה ואז דרומה. כמו כן זו תהיה רכבת פרפרית יעילה מאוד לאיזןר השרון (כפר סבא, הוד השרון, רעננה והרצליה). מה שנשאר הוא שראשי הערים של ערי השרון יפעילו לחץ כבד על הממשלה בכלל ושר התחבורה בפרט להקים כמה שיותר מהר את הקו. למסילת הברזל הזו צריך לתת עדיפות גבוהה בהרבה מכביש 531.
אני מסכים, אבל...
בתור אחד שחי על בשרו את בעיות התנועה בכ"ס, אשמח מאוד כשיסיימו לסלול את 531 עד מחלף מלל. כרגע כל התנועה שחוצה את כ"ס ולא מעוניינת להתקע ברח' ויצמן "חותכת" דרך ששת הימים שהוא רחוב של דירות מגורים. התנועה עוברת ברחוב במהירות ומסכנת את דיירי הרחוב, ילדיהם וחיות המחמד שלהם. אבל בהחלט רצוי לסלול את המסילה בעדיפות ראשונה, למרות שקשה לי להאמין שמישהו יסכים לממן 2 ק"מ תת-קרקעיים מתקציב המדינה בעתיד הקרוב באיזור צומת רעננה. הרי העלות לק"מ של מסילה כפולה תת-קרקעית הוא כ-100 מיליון דולר כולל תחנה תת-קרקעית אחת. אם כי, אולי ניתן להוזיל את העלות על ידי בניית המינהרות ב-Cut & Cover?
 

alantan

New member
שיתות מינהור

אני מסכים, אבל...
בתור אחד שחי על בשרו את בעיות התנועה בכ"ס, אשמח מאוד כשיסיימו לסלול את 531 עד מחלף מלל. כרגע כל התנועה שחוצה את כ"ס ולא מעוניינת להתקע ברח' ויצמן "חותכת" דרך ששת הימים שהוא רחוב של דירות מגורים. התנועה עוברת ברחוב במהירות ומסכנת את דיירי הרחוב, ילדיהם וחיות המחמד שלהם. אבל בהחלט רצוי לסלול את המסילה בעדיפות ראשונה, למרות שקשה לי להאמין שמישהו יסכים לממן 2 ק"מ תת-קרקעיים מתקציב המדינה בעתיד הקרוב באיזור צומת רעננה. הרי העלות לק"מ של מסילה כפולה תת-קרקעית הוא כ-100 מיליון דולר כולל תחנה תת-קרקעית אחת. אם כי, אולי ניתן להוזיל את העלות על ידי בניית המינהרות ב-Cut & Cover?
שיתות מינהור
לאחר בירור קצר באינטרנט, הבנתי שכריית מנהרות ב-Cut & Cover עולה כשליש מעלות כרייה עמוקה. השיטה קרוייה כך מכיוון שבשלב ראשון כורים תעלה חשופה בעומק לא רב, ולאחר דיפון הקירות, מכסים אותה בתקרה. מכיוון שהמסילה אמורה לעבור באיזור צומת רעננה בשטח שהוא כמעט פתוח לגמרי, אזי אפשר בהחלט להשתמש בשיטה זו. אבל זה יחייב את הקמת המסילה לפני סלילת כביש 531 שמתוכננת לעבור מעליה. אני מודע לכך שאני מקיים פה דו-שיח עם עצמי, אבל מכיוון שמצאתי תשובה לשאלה שהעליתי קודם, החלטתי לכתוב אותה!
 

alantan

New member
שיתות=שיטות כמובן

שיתות מינהור
לאחר בירור קצר באינטרנט, הבנתי שכריית מנהרות ב-Cut & Cover עולה כשליש מעלות כרייה עמוקה. השיטה קרוייה כך מכיוון שבשלב ראשון כורים תעלה חשופה בעומק לא רב, ולאחר דיפון הקירות, מכסים אותה בתקרה. מכיוון שהמסילה אמורה לעבור באיזור צומת רעננה בשטח שהוא כמעט פתוח לגמרי, אזי אפשר בהחלט להשתמש בשיטה זו. אבל זה יחייב את הקמת המסילה לפני סלילת כביש 531 שמתוכננת לעבור מעליה. אני מודע לכך שאני מקיים פה דו-שיח עם עצמי, אבל מכיוון שמצאתי תשובה לשאלה שהעליתי קודם, החלטתי לכתוב אותה!
שיתות=שיטות כמובן
 

אדיה

New member
שיתוט מינהור ../images/Emo3.gif

שיתות מינהור
לאחר בירור קצר באינטרנט, הבנתי שכריית מנהרות ב-Cut & Cover עולה כשליש מעלות כרייה עמוקה. השיטה קרוייה כך מכיוון שבשלב ראשון כורים תעלה חשופה בעומק לא רב, ולאחר דיפון הקירות, מכסים אותה בתקרה. מכיוון שהמסילה אמורה לעבור באיזור צומת רעננה בשטח שהוא כמעט פתוח לגמרי, אזי אפשר בהחלט להשתמש בשיטה זו. אבל זה יחייב את הקמת המסילה לפני סלילת כביש 531 שמתוכננת לעבור מעליה. אני מודע לכך שאני מקיים פה דו-שיח עם עצמי, אבל מכיוון שמצאתי תשובה לשאלה שהעליתי קודם, החלטתי לכתוב אותה!
שיתוט מינהור

הרשה לי לנחם אותך: אינך מקיים דיון עם עצמך (לא שזה כ"כ רע) - למעשה את השאלה אודות Cut & Cover התכוונתי לשאול בעצמי מאז קראתי בבוקר את תגובתך הראשונה בנושא - פשוט הקדמתני. ומספר שאלות: א. מדוע לא מתחילים בתכנון מעשי וקונקרטי לחלק המערבי של המסילה, כלומר ממסילת החוף לעבר רעננה? זה נראה לי יותר דחוף וכלכלי מפני שאפילו ימצאו התקציבים הנכבדים להעביר את המסילה מתחת כביש 4 ולחבר את מזרח רעננה אז יתקבל קו לא אטרקטיבי (רעננה - כ"ס - ראה"ע - ת"א) בעוד שחיבור רעננה מערבה (בלי החוליה החסרה אל כפר סבא) אמור להיות כדאי לרבים מתושבי רעננה והרצליה. לאחר שזה יתממש יהיה משתלם יותר לחבר את שתי מסילות השרון. ב. האם ידוע לך אילו תחנות מתוכננות בתחומי רעננה? ג. האם לא הגיוני במקום התחנה מתחת כביש 4 להעתיקה מעט מזרחה (למרכז שרונה או בית אמדוקס)? יתכן שאז לא יהיה צורך בתחנת סוקולוב.
 

alantan

New member
התנחמתי! ../images/Emo178.gif

שיתוט מינהור

הרשה לי לנחם אותך: אינך מקיים דיון עם עצמך (לא שזה כ"כ רע) - למעשה את השאלה אודות Cut & Cover התכוונתי לשאול בעצמי מאז קראתי בבוקר את תגובתך הראשונה בנושא - פשוט הקדמתני. ומספר שאלות: א. מדוע לא מתחילים בתכנון מעשי וקונקרטי לחלק המערבי של המסילה, כלומר ממסילת החוף לעבר רעננה? זה נראה לי יותר דחוף וכלכלי מפני שאפילו ימצאו התקציבים הנכבדים להעביר את המסילה מתחת כביש 4 ולחבר את מזרח רעננה אז יתקבל קו לא אטרקטיבי (רעננה - כ"ס - ראה"ע - ת"א) בעוד שחיבור רעננה מערבה (בלי החוליה החסרה אל כפר סבא) אמור להיות כדאי לרבים מתושבי רעננה והרצליה. לאחר שזה יתממש יהיה משתלם יותר לחבר את שתי מסילות השרון. ב. האם ידוע לך אילו תחנות מתוכננות בתחומי רעננה? ג. האם לא הגיוני במקום התחנה מתחת כביש 4 להעתיקה מעט מזרחה (למרכז שרונה או בית אמדוקס)? יתכן שאז לא יהיה צורך בתחנת סוקולוב.
התנחמתי!

א. אתה 114.54% צודק. המסילה המערבית ממסילת החוף עד רעננה גבול הרצליה יכולה להסלל מחר מבחינה טופוגראפית, מכיוון שכמעט כל התוואי פנוי. כנראה שהבעיה היא יותר סטטוטורית - עניין של תכנון מפורט קידום המסילה בוועדה המחוזית, דבר הדורש הכנת סקירות סביבתיות וכדומה. אגב, יתכן שבאמת יסלל קטע זה קודם - הרי גם הקטע מערבית לסוקולוב לא מקודם כרגע, ולא נראה לי שיסללו גם אותו בעתיד הקרוב. ב. אני לא מצאתי אף תחנה פרט לזו שמתוכננת בצומת רעננה (שגם אותה גיליתי באופן אקראי בין התכניות במנהל מקרקעי ישראל). לפי מפה בקנ"מ מאוד גדול (ולכן לא כל כך מדויק) שהוציאה רכבת ישראל שנה שעברה, אמורה לקום תחנה בסמוך לרח' ירושלים בין רעננה להרצליה - מקום די הגיוני למרכז תחבורה מקומי. אני מנחש שיש אולי מקום לתחנה בהמשך רח' בן גוריון ברעננה, אבל לא ראיתי תכנון כזה בשום מקום. ג. לצערי, המסילה מתוכננת לעבור בתוואי של דרך 531 שעובר כ-250 מ' דרומית למרכז שרונה ובית אמדוקס. לכן כדי לבנות תחנה הצמודה לאחד מהבניינים האלה (מקום יותר הגיוני מבחינת הנוסעים - אני מסכים) היה צורך להסיט את התוואי צפונה (לא מזרחה). מכיוון שממילא מדובר במסילה תת-קרקעית, יתכן שהדבר אפשרי (אם כי הדבר ימנע שימוש ב-Cut and Cover). אני חושב שיש מקום לתחנה ברח' סוקולוב שתשרת היטב את מרכז כ"ס, למרות שגם את התחנה הזו הייתי מעדיף לראות מתחת לרח' ויצמן! אבל כמו השיר Dreams... אגב, עשיתי בדיקה עצמאית (אומנם חובבנית) לגבי משכי הנסיעה בשני התוואים והגעתי למסקנה שמדובר בהפרש זעום לטובת הנסיעה בקו החוף עד סוקולוב (משהו כמו 3-5 ד' פחות מהתוואי שנבנה כעת). רק לתחנת צומת רעננה ותחנות מערביות לה ההפרש יהיה יותר משמעותי. בכל אופן, גם לנורדאו אין יתרון גדול לתוואי הנוכחי, ולנוכח אחוז הנוסעים המועט שנוסע מכ"ס לראש העין, סגולה ובני ברק, אולי לא ישתלם להפעיל את הקו הנוכחי מכ"ס לאחר חיבורו עם קו החוף? במקומו נראה לי שישתלם להפעיל כמעט את כל רכבות הנוסעים מכ"ס לכיוון ת"א דרך רעננה והרצליה.
 

orib44

New member
בקו המזרחי עדיין יכול להיות חיוני.

התנחמתי!

א. אתה 114.54% צודק. המסילה המערבית ממסילת החוף עד רעננה גבול הרצליה יכולה להסלל מחר מבחינה טופוגראפית, מכיוון שכמעט כל התוואי פנוי. כנראה שהבעיה היא יותר סטטוטורית - עניין של תכנון מפורט קידום המסילה בוועדה המחוזית, דבר הדורש הכנת סקירות סביבתיות וכדומה. אגב, יתכן שבאמת יסלל קטע זה קודם - הרי גם הקטע מערבית לסוקולוב לא מקודם כרגע, ולא נראה לי שיסללו גם אותו בעתיד הקרוב. ב. אני לא מצאתי אף תחנה פרט לזו שמתוכננת בצומת רעננה (שגם אותה גיליתי באופן אקראי בין התכניות במנהל מקרקעי ישראל). לפי מפה בקנ"מ מאוד גדול (ולכן לא כל כך מדויק) שהוציאה רכבת ישראל שנה שעברה, אמורה לקום תחנה בסמוך לרח' ירושלים בין רעננה להרצליה - מקום די הגיוני למרכז תחבורה מקומי. אני מנחש שיש אולי מקום לתחנה בהמשך רח' בן גוריון ברעננה, אבל לא ראיתי תכנון כזה בשום מקום. ג. לצערי, המסילה מתוכננת לעבור בתוואי של דרך 531 שעובר כ-250 מ' דרומית למרכז שרונה ובית אמדוקס. לכן כדי לבנות תחנה הצמודה לאחד מהבניינים האלה (מקום יותר הגיוני מבחינת הנוסעים - אני מסכים) היה צורך להסיט את התוואי צפונה (לא מזרחה). מכיוון שממילא מדובר במסילה תת-קרקעית, יתכן שהדבר אפשרי (אם כי הדבר ימנע שימוש ב-Cut and Cover). אני חושב שיש מקום לתחנה ברח' סוקולוב שתשרת היטב את מרכז כ"ס, למרות שגם את התחנה הזו הייתי מעדיף לראות מתחת לרח' ויצמן! אבל כמו השיר Dreams... אגב, עשיתי בדיקה עצמאית (אומנם חובבנית) לגבי משכי הנסיעה בשני התוואים והגעתי למסקנה שמדובר בהפרש זעום לטובת הנסיעה בקו החוף עד סוקולוב (משהו כמו 3-5 ד' פחות מהתוואי שנבנה כעת). רק לתחנת צומת רעננה ותחנות מערביות לה ההפרש יהיה יותר משמעותי. בכל אופן, גם לנורדאו אין יתרון גדול לתוואי הנוכחי, ולנוכח אחוז הנוסעים המועט שנוסע מכ"ס לראש העין, סגולה ובני ברק, אולי לא ישתלם להפעיל את הקו הנוכחי מכ"ס לאחר חיבורו עם קו החוף? במקומו נראה לי שישתלם להפעיל כמעט את כל רכבות הנוסעים מכ"ס לכיוון ת"א דרך רעננה והרצליה.
בקו המזרחי עדיין יכול להיות חיוני.
הקו המזרחי עדיין יכול להיות חיוני מכפר סבא לראש העין עד לנתב"ג.
 

alantan

New member
הקו המזרחי

בקו המזרחי עדיין יכול להיות חיוני.
הקו המזרחי עדיין יכול להיות חיוני מכפר סבא לראש העין עד לנתב"ג.
הקו המזרחי
הקו המזרחי אינו עובר קרוב לנתב"ג, במיוחד לאור תזוזתו מערבה של הטרמינל שיתרחק עוד יותר מהמסילה. אם יש הצדקה כלכלית להפעלת קווי נוסעים בקו המזרחי (ואני בספק), אזי בכל מקרה יהיה מדובר במספר רכבות מצומצם שתצאנה דרומה מכ"ס ותמשכנה לכיוון לוד. התועלת של הפעלת קו כזה נראה קטן לעומת השגת Mass Transit אמיתי לערי השרון במקום רכבת פרברית. גם אם יפעילו רכבות קלות בקו המזרחי, עדיין תשארנה האופציות הבאות: - הפעלת הרכבת פעם בשעה בתיאום עם הרכבות הקלות (מדובר בקטע מסילה משותף של כ-8 ק"מ בסה"כ). - האופציה המועדפת לטעמי - הפעלת הרכבות דרומה מתחנת ראש העין צפון, שיהפוך למרכז תחבורה. מי שרוצה לנסוע מכ"ס דרומה יעלה על הרכבת הקלה (שתסע כל 3-6 ד') ויחליף בראש העין לרכבת שנוסעת דרומה. לדעתי, הבעיה העיקרית נובעת מחוסר האפשרות "לשכנע" גורמים ברכבת ישראל לוותר על התשתית שלהם לטובת גורם אחר. אבל מכיוון שהרכבת הופכת לגוף כלכלי, אולי הרכבת תיתן להשתמש בתשתית תמורת תשלום...
 

omer landau

New member
הקו המזרחי

הקו המזרחי
הקו המזרחי אינו עובר קרוב לנתב"ג, במיוחד לאור תזוזתו מערבה של הטרמינל שיתרחק עוד יותר מהמסילה. אם יש הצדקה כלכלית להפעלת קווי נוסעים בקו המזרחי (ואני בספק), אזי בכל מקרה יהיה מדובר במספר רכבות מצומצם שתצאנה דרומה מכ"ס ותמשכנה לכיוון לוד. התועלת של הפעלת קו כזה נראה קטן לעומת השגת Mass Transit אמיתי לערי השרון במקום רכבת פרברית. גם אם יפעילו רכבות קלות בקו המזרחי, עדיין תשארנה האופציות הבאות: - הפעלת הרכבת פעם בשעה בתיאום עם הרכבות הקלות (מדובר בקטע מסילה משותף של כ-8 ק"מ בסה"כ). - האופציה המועדפת לטעמי - הפעלת הרכבות דרומה מתחנת ראש העין צפון, שיהפוך למרכז תחבורה. מי שרוצה לנסוע מכ"ס דרומה יעלה על הרכבת הקלה (שתסע כל 3-6 ד') ויחליף בראש העין לרכבת שנוסעת דרומה. לדעתי, הבעיה העיקרית נובעת מחוסר האפשרות "לשכנע" גורמים ברכבת ישראל לוותר על התשתית שלהם לטובת גורם אחר. אבל מכיוון שהרכבת הופכת לגוף כלכלי, אולי הרכבת תיתן להשתמש בתשתית תמורת תשלום...
הקו המזרחי
גם לדעתי אין טעם מבחינה כלכלים להפעיל הרבה רכבות בקו זה בשביל אי נוחות של מספר מצומצם של אנשים הם יכולים בקלות לרדת מרכבת אחת ולחכות כמה דקות לרכבת הבאה למרות שאני גר בכפר סבא והייתי מעדיף שיהיו כמה שיותר קוים ל\מ כפר סבא אבל זה לא רווחי **כמו שרכבות מכפר סבא יגיעו חלקן לתחנת ראשונים וחלקן לירושלים אז אפשר לשלוח כמה לנתבג לא? סתם התחשק לי להגיב על הודעה זו.....
 
There is sense!

הקו המזרחי
גם לדעתי אין טעם מבחינה כלכלים להפעיל הרבה רכבות בקו זה בשביל אי נוחות של מספר מצומצם של אנשים הם יכולים בקלות לרדת מרכבת אחת ולחכות כמה דקות לרכבת הבאה למרות שאני גר בכפר סבא והייתי מעדיף שיהיו כמה שיותר קוים ל\מ כפר סבא אבל זה לא רווחי **כמו שרכבות מכפר סבא יגיעו חלקן לתחנת ראשונים וחלקן לירושלים אז אפשר לשלוח כמה לנתבג לא? סתם התחשק לי להגיב על הודעה זו.....
There is sense!
I already wrote once my idea on the eastern line. In my opinion there is a lot sense in it. There are 3 towns which are on the line which should not be forgotten. Elad, Shoham and Rosh Haayin. Plus the airport and the nearby Airport City industrial area. This line would make sense if it were a RING LINE. Therefore also a connection between the eastern line and the new airport line should be constructed. Plus, I think, that it would make even more sense, if on the strech TA- Lod two additional stations would be built: Beit Dagan and Azor, which would provide service also to Holon, respectivelly Rishon Le Ziyon and Or Yehuda. So such a line would look like that: Tel Aviv-Bnei Brak-Petah Tiqwa-Rosh haayin- Petah Tiqwa East-Elad-Shoham/Airport City-NAtbag2000-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv And vice versa. And as for connections between Kfar Saba and Lod, it will only make sense, when the Kfar Saba-Coast Line will be finished and trains from Haifa will go through Raanana Kfar Saba Rosh Haayin to Lod and further. Undoubtedly the success of such a ring line is bound to good access to all station, good public transportation to all neighbourhoods of the mentioned above town.
 

alantan

New member
אנחנו לא דנים בקו המזרחי בכללותו

There is sense!
I already wrote once my idea on the eastern line. In my opinion there is a lot sense in it. There are 3 towns which are on the line which should not be forgotten. Elad, Shoham and Rosh Haayin. Plus the airport and the nearby Airport City industrial area. This line would make sense if it were a RING LINE. Therefore also a connection between the eastern line and the new airport line should be constructed. Plus, I think, that it would make even more sense, if on the strech TA- Lod two additional stations would be built: Beit Dagan and Azor, which would provide service also to Holon, respectivelly Rishon Le Ziyon and Or Yehuda. So such a line would look like that: Tel Aviv-Bnei Brak-Petah Tiqwa-Rosh haayin- Petah Tiqwa East-Elad-Shoham/Airport City-NAtbag2000-Beit Dagan-Azor-Tel Aviv And vice versa. And as for connections between Kfar Saba and Lod, it will only make sense, when the Kfar Saba-Coast Line will be finished and trains from Haifa will go through Raanana Kfar Saba Rosh Haayin to Lod and further. Undoubtedly the success of such a ring line is bound to good access to all station, good public transportation to all neighbourhoods of the mentioned above town.
אנחנו לא דנים בקו המזרחי בכללותו
אלא רק בהפעלת רכבות לכ"ס נורדאו בקו המזרחי. פרטים מלאים תוכל לקרוא בהודעות הקודמות. אם בעתיד הרכבות של הקו המזרחי לא תשתמשנה בקו לכ"ס (כי לכ"ס תגענה רכבות מקו החוף), הוא יוכל לשמש לרכבות קלות בעתיד. הקטע החופף היחיד יהיה מקרית אריה עד ראש העין. אם באמת תדרש תנועת בתדירות גבוהה של רכבות כבדות בקטע זה כפי שאתה מציע, ניתן לחשוב על הכפלה לארבע מסילות בקטע קצר זה על מנת לאפשר את מה שהוצע.
 

איליה.

New member
וואו ../images/Emo12.gif

עוד על מסילת הרכבת
בעתיד (2009?) המסילה הזאת אמורה להמשיך מערבה בעתיד לעבר רעננה, הרצליה ומסילת החוף, כאשר היא מוקפת במסלולים של כביש הרוחב, דרך מס' 531. לפי התכנית המקומית המפורטת, אמורה המסילה להיות תת-קרקעית לאורך מרחק של כמעט שני ק"מ (!) מנקודה הנמצאת כ-300 מ' מערבית לתחנת סוקולוב ועד לאיזור דרומית לרח' קזן ברעננה. זאת כנראה מכיוון שאין מספיק רוחב בשביל מסלולי הכביש והמסילה. כמו כן, מתוכננת בעתיד תחנת רכבת תת-קרקעית במחלף רעננה דרום (סמוך לנקודה שבה המנהרה מכ"ס עוברת מתחת לדרך מס' 4). לצערי, נקודה זו אינה אופטימלית מבחינת שירות נוסעים, שהרי היא מרוחקת ממסוף "אגד" הקיים בצומת רעננה וכן מבתי המשפט ושאר המבנים הציבוריים באיזור. אם ממילא המסילה עוברת בתוואי תת-קרקעי, לפי דעתי רצוי לקרב אותה צפונה ככל שניתן. לצורך גילוי נאות, אציין גם שביתי נמצא סמוך לצומת כ"ס.
וואו

זה יהיה מדהים! אני מקווה שיעשו את זה. לדעתי אם כבר בונים את התחנה במחלף רעננה דרום, צריך להעביר לשם גם את התחנה המרכזית העתיקה והמיושנת של רעננה.
 

alantan

New member
זה לא יקרה לצערי

וואו

זה יהיה מדהים! אני מקווה שיעשו את זה. לדעתי אם כבר בונים את התחנה במחלף רעננה דרום, צריך להעביר לשם גם את התחנה המרכזית העתיקה והמיושנת של רעננה.
זה לא יקרה לצערי
נראה לי שאין שם מספיק מקום, למרות שתחנת הרכבת יכולה להיות HUB מצויין לקווי אוטובוס מזינים מכל איזור השרון (תל מונד, רעננה, כ"ס, הוד השרון). בכל מקרה, המיקום הנוכחי של תחנת האוטובוס הוא עדיף - סמוך לבית המשפט ומס הכנסה, ויש גישה לא רחוקה לבי"ח מאיר. חבל שאי אפשר למקם שם את הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה