תחנת סגולה פ"ת

מצב
הנושא נעול.

Brendan

New member
תחנת סגולה פ"ת

תחנת סגולה פ"ת
הלכתי לבקר היום בתחנה על-מנת לעמוד על הסידורים שעשו שם לגבי נכים. לצערי, מנהל התחנה היה בחופש. באופן כללי התחנה נגישה. יש מקום חניה לנכים ובצמוד למקום החניה יש רמפה המובילה לפתח התחנה. בתחתית הרמפה ישנו חניון לאופניים ואופנועים וזאת יכולה לייצור בעיה היות והכלים הד-גלגליים חוסמים לעיתים את המעבר לרמפה. בתחנה ניתן למצוא בית שימוש נגיש ויש מעבר מיוחד לכיסאות גלגלים אשר עוקף את השערים המסתובבים. ישנה רמפה נוספת אשר מובילה לרציף הרכבת. נכון להיום עושים במקום שיפוצים. לדעתי בונים רציף דרומי ואם כך אני מקווה שיהיה מעלית עבור הנכים. לא ניראה לי שתיהיה גישה ברכב מהצד הדרומי והשביל שנימצא שם היום מיועד לרכבים הכבדים המשתתפים בתהליך השיפוץ. הבאתי איתי את המצלמה לתחנה אבל אמרו לי שחל איסור חמור לצלם את שטח התחנה (גם לא מבחוץ) ולכן אין לי תמונות של המקום. למישהו או מישהי יש מושג מה מקור ההוראה הזו?
 
צילום בשטח הרכבת ותחנת סגולה

תחנת סגולה פ"ת
הלכתי לבקר היום בתחנה על-מנת לעמוד על הסידורים שעשו שם לגבי נכים. לצערי, מנהל התחנה היה בחופש. באופן כללי התחנה נגישה. יש מקום חניה לנכים ובצמוד למקום החניה יש רמפה המובילה לפתח התחנה. בתחתית הרמפה ישנו חניון לאופניים ואופנועים וזאת יכולה לייצור בעיה היות והכלים הד-גלגליים חוסמים לעיתים את המעבר לרמפה. בתחנה ניתן למצוא בית שימוש נגיש ויש מעבר מיוחד לכיסאות גלגלים אשר עוקף את השערים המסתובבים. ישנה רמפה נוספת אשר מובילה לרציף הרכבת. נכון להיום עושים במקום שיפוצים. לדעתי בונים רציף דרומי ואם כך אני מקווה שיהיה מעלית עבור הנכים. לא ניראה לי שתיהיה גישה ברכב מהצד הדרומי והשביל שנימצא שם היום מיועד לרכבים הכבדים המשתתפים בתהליך השיפוץ. הבאתי איתי את המצלמה לתחנה אבל אמרו לי שחל איסור חמור לצלם את שטח התחנה (גם לא מבחוץ) ולכן אין לי תמונות של המקום. למישהו או מישהי יש מושג מה מקור ההוראה הזו?
צילום בשטח הרכבת ותחנת סגולה
קודם כל סגולה: כמו שכתבתי כאן בעבר, וכמו שכתוב באתר ´חדשות הרכבת´ - בתחנת פתח תקווה נבנה כעת רציף דרומי, אבל לא נבנית איזושהי דרך גישה חדשה. הרציף החדש כולל מעלית, ובמקביל נבנית במבנה הישן מעלית תואמת. ועכשיו לנושא הצילום בשטח הרכבת בתור חובב רכבות עם קצת ותק בתחום אני אכן יכול לאשר שזו סוגיה קשה ובעייתית. בתחנות הרכבת תלויות כבר זמן רב כרזות ´כללי התנהגות בתחנה´ שמפרטות בין היתר שאסור לצלם בלי אישור של דובר הרכבת. גם לפני שנתלו כרזות אלו, כל השולף מצלמה בשטח התחנה היה צפוי לכך שאיש בטחון או עובד רכבת יופיע מיד לידו ויגער בו. כיום, כמובן, המצב הבטחוני הקשה נותן לכך תירוץ טוב, אבל אני לא זוכר שהצנזורה הצבאית מנעה מהעיתונות והטלוויזיה לפרסם צילומים של קניונים וגני ילדים פרוצים לפיגועים. תחנות הרכבת כיום מוגנות ע"י מספר רב של מאבטחים קפדניים. זה אמנם לא מבטיח חסינות לפיגועים, אבל שני פיגוע ההתאבדות היחידים שהצליחו להגיע עד היום לתחנות הרכבת נבלמו בגלל השומרים מחוץ לשטח התחנה (בנימינה ונהריה, ורק שלא נדע עוד!!). לאותם מפגעים לא היו שום תמונות של התחנות, ובכל זאת הצליחו למצוא אותן. זוכרים שכתבתי שלפי הכרזות צריך אישור של דובר הרכבת? אז בואו ואספר לכם גם שבעבר דובר הרכבת היה מחלק אישורים שנתיים לחובבי רכבת שביקשו זאת. אישורים אלו איפשרו למחזיקים בהם (לפי מספר ת"ז) לצלם בכל התחנות, תו שמירה על כללי הבטיחות ותיאום עם האחראים במקום. בסוף שנת 2001 הופתענו, חובבי הרכבת, מתגובתו על מכתב החידוש השנתי. לפי דבריו של מר בני נאור (הדובר, [email protected]) מעתה לא מחולקים יותר אישורים, אלא מותר יהיה לצלם באופן חופשי בתחנות וברכבות, כל עוד שומרים על כללי הבטיחות ולא מפריעים בשום צורה לתפקוד התחנה. אתם חושבים שמישהו ממנהלי התחנות והמאבטחים שמע על ההנחייה הזו??? גורנישט. בכל מקרה, אני ממליץ לכל מי שחפץ בכך לצאת בגלוי עם מצלמות אל הרציפים, וכאשר ´תופסים´ אותו להתעמת (באופן תרבותי, כמובן) עם השומר ועם מנהל התחנה ולהכריח אותם להתקשר במקום לדובר הרכבת, מפני ש-´אמר לנו שמותר לצלם בלא אישור´. סתם, בשביל התרגיל שבעניין. אשמח לשמוע תוצאות.
 

oren*

New member
הדברים שאתה אומר נשמעים לי מוזר

צילום בשטח הרכבת ותחנת סגולה
קודם כל סגולה: כמו שכתבתי כאן בעבר, וכמו שכתוב באתר ´חדשות הרכבת´ - בתחנת פתח תקווה נבנה כעת רציף דרומי, אבל לא נבנית איזושהי דרך גישה חדשה. הרציף החדש כולל מעלית, ובמקביל נבנית במבנה הישן מעלית תואמת. ועכשיו לנושא הצילום בשטח הרכבת בתור חובב רכבות עם קצת ותק בתחום אני אכן יכול לאשר שזו סוגיה קשה ובעייתית. בתחנות הרכבת תלויות כבר זמן רב כרזות ´כללי התנהגות בתחנה´ שמפרטות בין היתר שאסור לצלם בלי אישור של דובר הרכבת. גם לפני שנתלו כרזות אלו, כל השולף מצלמה בשטח התחנה היה צפוי לכך שאיש בטחון או עובד רכבת יופיע מיד לידו ויגער בו. כיום, כמובן, המצב הבטחוני הקשה נותן לכך תירוץ טוב, אבל אני לא זוכר שהצנזורה הצבאית מנעה מהעיתונות והטלוויזיה לפרסם צילומים של קניונים וגני ילדים פרוצים לפיגועים. תחנות הרכבת כיום מוגנות ע"י מספר רב של מאבטחים קפדניים. זה אמנם לא מבטיח חסינות לפיגועים, אבל שני פיגוע ההתאבדות היחידים שהצליחו להגיע עד היום לתחנות הרכבת נבלמו בגלל השומרים מחוץ לשטח התחנה (בנימינה ונהריה, ורק שלא נדע עוד!!). לאותם מפגעים לא היו שום תמונות של התחנות, ובכל זאת הצליחו למצוא אותן. זוכרים שכתבתי שלפי הכרזות צריך אישור של דובר הרכבת? אז בואו ואספר לכם גם שבעבר דובר הרכבת היה מחלק אישורים שנתיים לחובבי רכבת שביקשו זאת. אישורים אלו איפשרו למחזיקים בהם (לפי מספר ת"ז) לצלם בכל התחנות, תו שמירה על כללי הבטיחות ותיאום עם האחראים במקום. בסוף שנת 2001 הופתענו, חובבי הרכבת, מתגובתו על מכתב החידוש השנתי. לפי דבריו של מר בני נאור (הדובר, [email protected]) מעתה לא מחולקים יותר אישורים, אלא מותר יהיה לצלם באופן חופשי בתחנות וברכבות, כל עוד שומרים על כללי הבטיחות ולא מפריעים בשום צורה לתפקוד התחנה. אתם חושבים שמישהו ממנהלי התחנות והמאבטחים שמע על ההנחייה הזו??? גורנישט. בכל מקרה, אני ממליץ לכל מי שחפץ בכך לצאת בגלוי עם מצלמות אל הרציפים, וכאשר ´תופסים´ אותו להתעמת (באופן תרבותי, כמובן) עם השומר ועם מנהל התחנה ולהכריח אותם להתקשר במקום לדובר הרכבת, מפני ש-´אמר לנו שמותר לצלם בלא אישור´. סתם, בשביל התרגיל שבעניין. אשמח לשמוע תוצאות.
הדברים שאתה אומר נשמעים לי מוזר
מאוד. יש לי מאגרי תמונות על המחשב של כלי תחבורה שונים מישראל. כולל תצלומים של תחנת ראש העין מבפנים ומבחוץ, רכבת ישראל בזוויות שונות, כולל תחנת השלום, שילוט ההכוונה בתחנת האוניברסיטה, מכונות לממכר כרטיסים, נוסעים שעומדים וממתינים לרכבת, רכבות עומדות בתחנת מרכז וכו... כמו כן, לפני שבועיים הייתי בשדה התעופה והרצתי עשרות צילומים של דלתות הכניסה ושלטי ההכוונה שמעליהן, אולם קבלת הנוסעים, שלטי זמני ההמראות והנחיתות ועוד... בכל המקומות הללו השתמשתי בפלאש, המצלמה שלי דיגיטלית עם מסך אחורי כך שאני מחזיק אותה רחוק ממני ובאופן גלוי לחלוטין - מעולם לא פנו אליי, מעולם לא התלוננו או העירו הערות. כנראה שהיו כמה מקרים של אנשים עם חזות חשודה או תיקים גדולים או קבוצה גדולה שהתקהלה באיזור מסויים. דרך אגב, מנהל פורום גורדי שחקים צילם לא מזמן את מגדלי עזריאלי והשומרים בחוץ העירו לו וביקשו ממנו להפסיק - יכול להיות שהיו ימים מסויימים עם התראות על פיגועים?
 

TheIllustrator

New member
בעניין צילום מקומות "מרכזיים"...

הדברים שאתה אומר נשמעים לי מוזר
מאוד. יש לי מאגרי תמונות על המחשב של כלי תחבורה שונים מישראל. כולל תצלומים של תחנת ראש העין מבפנים ומבחוץ, רכבת ישראל בזוויות שונות, כולל תחנת השלום, שילוט ההכוונה בתחנת האוניברסיטה, מכונות לממכר כרטיסים, נוסעים שעומדים וממתינים לרכבת, רכבות עומדות בתחנת מרכז וכו... כמו כן, לפני שבועיים הייתי בשדה התעופה והרצתי עשרות צילומים של דלתות הכניסה ושלטי ההכוונה שמעליהן, אולם קבלת הנוסעים, שלטי זמני ההמראות והנחיתות ועוד... בכל המקומות הללו השתמשתי בפלאש, המצלמה שלי דיגיטלית עם מסך אחורי כך שאני מחזיק אותה רחוק ממני ובאופן גלוי לחלוטין - מעולם לא פנו אליי, מעולם לא התלוננו או העירו הערות. כנראה שהיו כמה מקרים של אנשים עם חזות חשודה או תיקים גדולים או קבוצה גדולה שהתקהלה באיזור מסויים. דרך אגב, מנהל פורום גורדי שחקים צילם לא מזמן את מגדלי עזריאלי והשומרים בחוץ העירו לו וביקשו ממנו להפסיק - יכול להיות שהיו ימים מסויימים עם התראות על פיגועים?
בעניין צילום מקומות "מרכזיים"...
באמת שמדובר בבעיה שלא הייתי מודע לה כ"כ עד אשר התחלתי לצלם לעיתים קרובות מגדלים וכו´. (אגב, אני הוא מנהל פורום גורדי שחקים שנאסר עליו לצלם את עזריאלי) לאחרונה לקחתי את הרכבת בתחנת סבידור, על הגשר ממתחם הבורסה התחלתי לצלם כמה בניינים וכעבור 20 שניות כבר עמד לידי איש בטחון שביקש שלא אצלם. ניהלתי איתו וויכוח קצר(עם חיוך על הפנים, לא בכעס), וסיכמנו כי אצלם רק את המגדלים ולא אל תוך תחנת הרכבת. מאוחר יותר, לאחר כניסתי לתחנה, התחלתי לצלם ממנה, ושם אנשי הבטחון היו הרבה פחות נחמדים והחלו לצעור וכלל לא הסכימו שאצלם... ככה שאנני יודע אורן הכיצד בנתב"ג ובתחנות רכבת נתנו לך לצלם. ייתכן וצילמת לפני המצב הסטחוני הלוהט? על כל פנים, היום יש בעיה חמורה לצלם מבנים ותחנות מרכזיות. את הרכבת לא נותנים לצלם, גם לא תחנות, ומגדלים, כל איש טורדני מתחיל הפריע, לזרוק הערה, או לקרוא לאנשי בטחון... רק בקצרה(אורן כבר מכיר את הסיפור), בשל צילום מגדלים הגיעו אלי הבייתה חוקרי שב"ק לפני מספר שבועות!!! ככה שבאמת יש בעייה לצלם בארץ... חבל!
 

Talash

New member
אוי באמת

צילום בשטח הרכבת ותחנת סגולה
קודם כל סגולה: כמו שכתבתי כאן בעבר, וכמו שכתוב באתר ´חדשות הרכבת´ - בתחנת פתח תקווה נבנה כעת רציף דרומי, אבל לא נבנית איזושהי דרך גישה חדשה. הרציף החדש כולל מעלית, ובמקביל נבנית במבנה הישן מעלית תואמת. ועכשיו לנושא הצילום בשטח הרכבת בתור חובב רכבות עם קצת ותק בתחום אני אכן יכול לאשר שזו סוגיה קשה ובעייתית. בתחנות הרכבת תלויות כבר זמן רב כרזות ´כללי התנהגות בתחנה´ שמפרטות בין היתר שאסור לצלם בלי אישור של דובר הרכבת. גם לפני שנתלו כרזות אלו, כל השולף מצלמה בשטח התחנה היה צפוי לכך שאיש בטחון או עובד רכבת יופיע מיד לידו ויגער בו. כיום, כמובן, המצב הבטחוני הקשה נותן לכך תירוץ טוב, אבל אני לא זוכר שהצנזורה הצבאית מנעה מהעיתונות והטלוויזיה לפרסם צילומים של קניונים וגני ילדים פרוצים לפיגועים. תחנות הרכבת כיום מוגנות ע"י מספר רב של מאבטחים קפדניים. זה אמנם לא מבטיח חסינות לפיגועים, אבל שני פיגוע ההתאבדות היחידים שהצליחו להגיע עד היום לתחנות הרכבת נבלמו בגלל השומרים מחוץ לשטח התחנה (בנימינה ונהריה, ורק שלא נדע עוד!!). לאותם מפגעים לא היו שום תמונות של התחנות, ובכל זאת הצליחו למצוא אותן. זוכרים שכתבתי שלפי הכרזות צריך אישור של דובר הרכבת? אז בואו ואספר לכם גם שבעבר דובר הרכבת היה מחלק אישורים שנתיים לחובבי רכבת שביקשו זאת. אישורים אלו איפשרו למחזיקים בהם (לפי מספר ת"ז) לצלם בכל התחנות, תו שמירה על כללי הבטיחות ותיאום עם האחראים במקום. בסוף שנת 2001 הופתענו, חובבי הרכבת, מתגובתו על מכתב החידוש השנתי. לפי דבריו של מר בני נאור (הדובר, [email protected]) מעתה לא מחולקים יותר אישורים, אלא מותר יהיה לצלם באופן חופשי בתחנות וברכבות, כל עוד שומרים על כללי הבטיחות ולא מפריעים בשום צורה לתפקוד התחנה. אתם חושבים שמישהו ממנהלי התחנות והמאבטחים שמע על ההנחייה הזו??? גורנישט. בכל מקרה, אני ממליץ לכל מי שחפץ בכך לצאת בגלוי עם מצלמות אל הרציפים, וכאשר ´תופסים´ אותו להתעמת (באופן תרבותי, כמובן) עם השומר ועם מנהל התחנה ולהכריח אותם להתקשר במקום לדובר הרכבת, מפני ש-´אמר לנו שמותר לצלם בלא אישור´. סתם, בשביל התרגיל שבעניין. אשמח לשמוע תוצאות.
אוי באמת
אין שום בעיה לבצע פיגוע ברכבת. אתה הולך בשבת ושם מטען על המסילה. במוצ"ש הרכבת באה ומתפוצצת קיבינימט. אז נכון, יש את הקרונית הצהובה שנוסעת לפני הרכבת ובודקת אם יש מטענים, אבל אין שום בעיה לשים כמה מטענים, לפוצץ את הקרונית קיבינימט, לפוצץ את הרכבת אחריה קיבינימט, בקיצור לפוצץ הכל. חוץ מזה אפשר להניח מטען גם לא בשבת-- יש מרווח של עד 20 דקות בין הרכבות, בהחלט מספיק בשביל להניח מטען. לחלופין, אפשר פשוט להכנס לתחנה דרך המסילה (מרווח של 20 דקות בין הרכבות, בהחלט אפשרי)-- אני מדבר למשל כמו בתחנת הרצליה, שהמסילה עוברת דרך כביש סמוך לתחנה ולפוצץ הכל קיבינימט. חוץ מזה אפשר לעשות את המטען ככה שאם הרכבת תבוא ותדרוס אותך המטען יתפוצץ ויפוצץ את הרכבת... בקיצור לא חסר אפשרויות.
 

דדיחתם

New member
צילום הרכבת התחתית בלונדון

צילום בשטח הרכבת ותחנת סגולה
קודם כל סגולה: כמו שכתבתי כאן בעבר, וכמו שכתוב באתר ´חדשות הרכבת´ - בתחנת פתח תקווה נבנה כעת רציף דרומי, אבל לא נבנית איזושהי דרך גישה חדשה. הרציף החדש כולל מעלית, ובמקביל נבנית במבנה הישן מעלית תואמת. ועכשיו לנושא הצילום בשטח הרכבת בתור חובב רכבות עם קצת ותק בתחום אני אכן יכול לאשר שזו סוגיה קשה ובעייתית. בתחנות הרכבת תלויות כבר זמן רב כרזות ´כללי התנהגות בתחנה´ שמפרטות בין היתר שאסור לצלם בלי אישור של דובר הרכבת. גם לפני שנתלו כרזות אלו, כל השולף מצלמה בשטח התחנה היה צפוי לכך שאיש בטחון או עובד רכבת יופיע מיד לידו ויגער בו. כיום, כמובן, המצב הבטחוני הקשה נותן לכך תירוץ טוב, אבל אני לא זוכר שהצנזורה הצבאית מנעה מהעיתונות והטלוויזיה לפרסם צילומים של קניונים וגני ילדים פרוצים לפיגועים. תחנות הרכבת כיום מוגנות ע"י מספר רב של מאבטחים קפדניים. זה אמנם לא מבטיח חסינות לפיגועים, אבל שני פיגוע ההתאבדות היחידים שהצליחו להגיע עד היום לתחנות הרכבת נבלמו בגלל השומרים מחוץ לשטח התחנה (בנימינה ונהריה, ורק שלא נדע עוד!!). לאותם מפגעים לא היו שום תמונות של התחנות, ובכל זאת הצליחו למצוא אותן. זוכרים שכתבתי שלפי הכרזות צריך אישור של דובר הרכבת? אז בואו ואספר לכם גם שבעבר דובר הרכבת היה מחלק אישורים שנתיים לחובבי רכבת שביקשו זאת. אישורים אלו איפשרו למחזיקים בהם (לפי מספר ת"ז) לצלם בכל התחנות, תו שמירה על כללי הבטיחות ותיאום עם האחראים במקום. בסוף שנת 2001 הופתענו, חובבי הרכבת, מתגובתו על מכתב החידוש השנתי. לפי דבריו של מר בני נאור (הדובר, [email protected]) מעתה לא מחולקים יותר אישורים, אלא מותר יהיה לצלם באופן חופשי בתחנות וברכבות, כל עוד שומרים על כללי הבטיחות ולא מפריעים בשום צורה לתפקוד התחנה. אתם חושבים שמישהו ממנהלי התחנות והמאבטחים שמע על ההנחייה הזו??? גורנישט. בכל מקרה, אני ממליץ לכל מי שחפץ בכך לצאת בגלוי עם מצלמות אל הרציפים, וכאשר ´תופסים´ אותו להתעמת (באופן תרבותי, כמובן) עם השומר ועם מנהל התחנה ולהכריח אותם להתקשר במקום לדובר הרכבת, מפני ש-´אמר לנו שמותר לצלם בלא אישור´. סתם, בשביל התרגיל שבעניין. אשמח לשמוע תוצאות.
צילום הרכבת התחתית בלונדון
כשהייתי בלונדון צילמתי את הקרון הראשון - של נהג הרכבת התחתית שבדיוק הגיעה. כשנכנסתי, והתיישבתי מחזיק את המצלמה הוא אמר ברמקול שאסור לצלם... מוזר..
 

oren*

New member
אפשר לעמוד על הגשר מעל התחנה ולצלם

תחנת סגולה פ"ת
הלכתי לבקר היום בתחנה על-מנת לעמוד על הסידורים שעשו שם לגבי נכים. לצערי, מנהל התחנה היה בחופש. באופן כללי התחנה נגישה. יש מקום חניה לנכים ובצמוד למקום החניה יש רמפה המובילה לפתח התחנה. בתחתית הרמפה ישנו חניון לאופניים ואופנועים וזאת יכולה לייצור בעיה היות והכלים הד-גלגליים חוסמים לעיתים את המעבר לרמפה. בתחנה ניתן למצוא בית שימוש נגיש ויש מעבר מיוחד לכיסאות גלגלים אשר עוקף את השערים המסתובבים. ישנה רמפה נוספת אשר מובילה לרציף הרכבת. נכון להיום עושים במקום שיפוצים. לדעתי בונים רציף דרומי ואם כך אני מקווה שיהיה מעלית עבור הנכים. לא ניראה לי שתיהיה גישה ברכב מהצד הדרומי והשביל שנימצא שם היום מיועד לרכבים הכבדים המשתתפים בתהליך השיפוץ. הבאתי איתי את המצלמה לתחנה אבל אמרו לי שחל איסור חמור לצלם את שטח התחנה (גם לא מבחוץ) ולכן אין לי תמונות של המקום. למישהו או מישהי יש מושג מה מקור ההוראה הזו?
אפשר לעמוד על הגשר מעל התחנה ולצלם
את כולה אני עובר שם מדי שבוע עם האוטובוס, יש לו תחנה בדיוק על הגשר ובהחלט אפשר לראות משם את כל התחנה, כך שקצת קשה לי להבין מה הם מנסים למנוע.
 

Brendan

New member
אני לא רוצה לריב עם אנשי התחנה

אפשר לעמוד על הגשר מעל התחנה ולצלם
את כולה אני עובר שם מדי שבוע עם האוטובוס, יש לו תחנה בדיוק על הגשר ובהחלט אפשר לראות משם את כל התחנה, כך שקצת קשה לי להבין מה הם מנסים למנוע.
אני לא רוצה לריב עם אנשי התחנה
סה"כ יוצא לי לפעמים לנסוע ברכבת והם כבר מכירים אותי. אנשי התחנה הם אנשים מאוד נחמדים ולכן אני מכבד את הבקשה שלהם לא לצלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה