תפעול בקו כפר סבא
ראשית אפתח בכך שאינני מומחה לעניין, אולם דיברתי עם אנשים שלהבנתי הם כן מומחים, ואני חושב שרכבת ישראל הגיעה להחלטה הקשה לאחר מחשבה מרובה בנושא, ולא כקביעה שרירותית וחסרת לב. שנית, בואו ונחשוב על זה - אם לוקחים בחשבון שתחנת ראש העין הנוכחית היא יותר חשובה, מבחינת כמות הנוסעים, מתחנות פתח תקווה ובני ברק (וכנראה גם כשאר משלבים את הלקוחות של שתיהן ביחד), הרי ניתן להבין את זה שרכבת ישראל מעוניינת לעצור בתחנה המחליפה אותה, ראש העין צפון, את כל הרכבות העוברות בה. הרציף השני בתחנה - כולל המעבר התת-קרקעי, המעליות, וכו' - וכן העקלתון (שלוחה המחוברת לקו הראשי בשני קצותיה) לא יהיו מוכנים בזמן הקרוב ומהכרותי את הנושא, אני בהחלט לא מאמין שישלימו את הכל תוך 'שבועות מועטים'. לפיכך, לא ניתן לבצע מפגשי רכבות בתחנה, אחרת הנוסעים של אחת מהן לא יוכלו לעלות ולרדת, דבר שהרכבת לא מוכנה לקבל, בהתאם לפסקה הקודמת. לפיכך, אנחנו חייבים קבל את העובדה שכרגע - כלומר, עד לוח הזמנים הבא, שיפורסם לציבור בספטמבר לפי התוכניות - לא ניתן לבצע מפגשים בתחנת ראש העין צפון (וגם אם העבודות בתחנה יושלמו חודש לפני הזמן, האם אתם באמת חושבים שהרכבת צריכה לפרסם עוד לוח זמנים חדש, חודש לפני שיפורסם הלוח שיכלול את בית שמש ואת הראשונים?). עכשיו צאו וחשבו, ותמצאו שבין פתח תקווה לכפר סבא יש קטע ארוך במיוחד שבו אין אפשרות לבצע מפגשי רכבות. אם היתה תדירות של רכבת אחת לשעה, אזי זה לא היה כל-כך משנה, אבל כאשר הכוונה היא להוציא בשעות השיא שתי רכבות בשעה בכל כיוון, העסק נעשה צפוף קצת, ובכדי לאפשר לרכבות בכיוון צפון להגיע לכפר סבא ולצאת שוב בשעות השיא, יש לפנות את הקטע בזריזות האפשרית. אינני יודע לפרט יותר כך, אולם כתוצאה משיקולים אלו החליטה הרכבת לבטל את עצירת חצי מהרכבות בכיון השיא בשעת השיא בתחנות הביניים, זאת, כמובן, רק כצעד ביניים, ומתוך הראייה שהתחנות החשובות יותר מבחינת כמות הנוסעים הן שתי הצפוניות בקו, ולכן הן זוכות בינתיים לשירות הטוב יותר.