תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)

מצב
הנושא נעול.
הרציף הצפוני של התחנה, כמעט גמור..

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
הרציף הצפוני של התחנה, כמעט גמור..
צילום לכיון מזרח..
 

raminec

New member
תוכניות הרציפים ../images/Emo199.gif

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
תוכניות הרציפים
 

raminec

New member
אופס, מצאנו מים!

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
אופס, מצאנו מים!
חפירת המעבר התת-קרקעי נתקלה בבעיה. מי תהום גבוהים באיזור מציפים את היסודות... לא נורא, מביאים משאבה ומסלקים את המים. מתישהו, בכל אופן זה יקרה
 

mucool2

New member
מי תהום או מי גשמים?

אופס, מצאנו מים!
חפירת המעבר התת-קרקעי נתקלה בבעיה. מי תהום גבוהים באיזור מציפים את היסודות... לא נורא, מביאים משאבה ומסלקים את המים. מתישהו, בכל אופן זה יקרה
מי תהום או מי גשמים?
 

raminec

New member
מי תהום

מי תהום או מי גשמים?
מי תהום
זה מה שהקבלן במקום סיפר לנו. השאלה הנשאלת היא: אם זה אכן בעיית מי תהום, איך זה שבצד הצפוני של המעבר התת-קרקעי אין בעיית הצפה של מים??
 

קובי לו

New member
זה דוקא הגיוני

מי תהום
זה מה שהקבלן במקום סיפר לנו. השאלה הנשאלת היא: אם זה אכן בעיית מי תהום, איך זה שבצד הצפוני של המעבר התת-קרקעי אין בעיית הצפה של מים??
זה דוקא הגיוני
מים לא נמצאים בכל מקום באותו עומק. יתכן ש-20 מטר צפונה, היכן שהחפירה הצפונית, שם המים יותר עמוקים. כמו כן, יתכן שעצם זה שחפרו קודם בצד הדרומי (שם התחלת הבניה והאתר עצמו, למרות שהרציף הצפוני חצי מוכן והדרומי בכלל לא) (שוב, השערה שלי בכלל לא בטוח שהחלו לחפור קודם בדרום) גרמו למים לצאת לנתיב שקל להם יותר לנבוע אליו. בדיוק כפי שמעין בטבע הוא הנתיב שלמים היה הכי קל לנבוע אליו, ולאו דוקא המקום בו מי התהום הם הכי רדודים (או גבוהים). יתכן והגיאולוגיה הפנימית בשני הרציפים קצת שונה. הרי זה לא חפירת יסודות לגורד שחקים בשני הרציפים שבשניהם חפרו לעומק של 40 מטר (כן, יש גורדי שחקים שעומק יסודותיהם הוא כזה). סה"כ העומק הוא בן פחות מ-10 מ', הרבה פחות.
 

mucool2

New member
אולי צינור שהתפוצץ?

מי תהום
זה מה שהקבלן במקום סיפר לנו. השאלה הנשאלת היא: אם זה אכן בעיית מי תהום, איך זה שבצד הצפוני של המעבר התת-קרקעי אין בעיית הצפה של מים??
אולי צינור שהתפוצץ?
נראה לי מוזר שהמים מציפים יסודות קיימים.
 

raminec

New member
לא ברור מתי היסודות האלו נבנו

אולי צינור שהתפוצץ?
נראה לי מוזר שהמים מציפים יסודות קיימים.
לא ברור מתי היסודות האלו נבנו
אני מניח שקיימת תנודתיות בין תקופת הקיץ לבין תקופת החורף בגובה מי התהום. יכול להיות שהיסודות האלו נבנו בתחילת החורף, המפלס עלה, והחליטו לדחות את ההקמה של המעבר לתקופה של ירידת המפלס. יכול להיות גם שקיימות סיבות אחרות שאינן ידועות לנו מדוע הבניה הופסקה. הכל, כאמור, ספקולציות.
 

raminec

New member
היסודות המוצפים של פיר המעלית

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
היסודות המוצפים של פיר המעלית
הדרומי אל מול פיר המעלית הצפוני והרציף הצפוני הכמעט גמורים.
 
היסודות של הרציף הדרומי...

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
היסודות של הרציף הדרומי...
 

raminec

New member
הפתח של הדרגנוע לכיוון

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
הפתח של הדרגנוע לכיוון
המעבר התת-קרקעי העתידי
.
 

raminec

New member
המדרגות ופיר המעלית

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
המדרגות ופיר המעלית
ברציף הצפוני
 

raminec

New member
על הרציף הצפוני

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
על הרציף הצפוני
העבודות בשלב מתקדם, כמעט וסיימו לרצף את כל הרמפה. יש כבר גידור לבטיחות העובדים (כנראה) לקראת הפעלת המסילה הצפונית החדשה במקביל לסיום העבודות על הרציף הצפוני. כך תתאפשר עבודה בצורה בטוחה על הרציף הדרומי וכריית המעבר התת-קרקעי מתחת למסילה הדרומית המושבתת.
 

raminec

New member
קטר 607

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
קטר 607
בראש רכבת החצץ, מרים ענן אבק בתחנה
 

raminec

New member
השלדים של שלטי התחנה כבר

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
השלדים של שלטי התחנה כבר
מוכנים ומחכים על הרציף הצפוני שמישהו יבוא לטפל בהם. זה סוף הסיכום של הסיור מבחינתי. אם למישהו אחר יש מה להוסיף, בכיף!
 

אורי404

New member
יש מה להוסיף: שרשור יפה מאוד

השלדים של שלטי התחנה כבר
מוכנים ומחכים על הרציף הצפוני שמישהו יבוא לטפל בהם. זה סוף הסיכום של הסיור מבחינתי. אם למישהו אחר יש מה להוסיף, בכיף!
יש מה להוסיף: שרשור יפה מאוד
העלתם. תודה רבה, לכם.
 

wakshlak

New member
זה נראה שיש מרחק גדול לקריית אריה

תחנת הרכבת בקרית אריה (פ"ת)
היום התלוויתי למספר חברי פורום לביקור באתר הבניה של קרית אריה. מצד אחד סיימו את הנחת המסילה השניה במקום, ללא ריתוך, ואף כמעט סיימו לבנות את הרציף הצפוני. מצד שני, הרציף הדרומי עדיין בחיתוליו והמעבר מתחת למסילה הפעילה עוד לא נבנה מכיוון שאי אפשר לבנות בצמוד למסילה פעילה. בין היתר המקום סובל ממי תהום גבוהים שמציפים את אתר הבניה של המעבר התת-קרקעי. תמונות והסברים מצורפים בהמשך.
זה נראה שיש מרחק גדול לקריית אריה
ע"פ הצילומים זה נראה כי יש מרחק גדול בין התחנה לאזור המשרדים עצמו. האם זה נכון?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה