תחנת הרכבת ביפו - שימו לב .

מצב
הנושא נעול.

shapira meir

New member
תחנת הרכבת ביפו - שימו לב .

תחנת הרכבת ביפו - שימו לב .
בעיקבות הערה של מישהו שיש שם עבודות, יצאתי היום מתוך כוונה לצלם רבע שעה וללכת ונשארתי ארבע שעות. שימו לב, הכניסה היא ליד שער הכניסה למוזיאון בתי האוסף, ומכיוון שהשביל 30 מטר בכניסה למתחת האמור שייך למשרד הבטחון (מחוץ למוזיאון) הם הציבו שער וצריך אישור קב"ט המשרד כדי לעבור את השלושים מטר הללו, חוצפה בלתי רגילה וטימטום גמור. ובכן, עיריית תל אביב באמצעות חברת הבת שלה "עזרה ובצרון" משפצת את המתחם הטמפלארי של יפו הכולל 17 בנינים ובהם 2 בנינים של הרכבת, הטרמינל והמחסנים. לגבי המתחם הטמפלארי, יש שם בתים מעניינים מאוד רבים ובהם גם חלקים ארכיטקנונים מעניינים וכן מרצפות מעוטרות ואפילו ציורי קיר וציורי תקרה (בית וידר). בבנין הגדול של מפעל הבגדים מצאתי שמות של חיילים כתובים משנות הארבעים החמישים והשישים (היה שם בסיס צבאי) כמו כן המעלית בין שתי הקומות אם היא מקורית, אז היא עתיקה יותר מהמעליה המפורסמת כמעלית הראשונה בתל-אביב. לגבי תחנת הרכבת, אני קורא לכם לעשות פעולה מהירה מאוד לפני שיהיה מאוחר כיוון שנדמה לי שהמבנה אמור להיות שייך לרכבת. מכל מקום, ליד הסככה שהיתה מפוארת מאוד היו מספר פסים שנעקרו לפני יומיים ע"י טרקטור, בתוך המבנה שרידים לפאר רב ביותר שהיה בעבר כולל שרידי כתובת ועמוד מרכזי מצופה עץ עתיק שעליו היו כנראה השעונים, יש כתובת על הקיר חלקית, ראיתי שלט מוזר ברוסית :"רציף 1 , קהיר-פטרסבורג" ושלום המודד אמר לי שזה כנראה של סרט שהסריטו שם. לקומה שניה לא הצלחתי לעלות כי המדרגות נפלו ויש סולם עץ ענקי שלא הצלחתי להביאו למקום ולנסות לעלות, לדהברי שלום הם הצליחו כמה אנשים להזיז את הסולם ולעלות למעלה ולדבריו אין שם משהו מיוחד פרט לכל מיני מסמכים של הצבא המצרי (אולי התכוון לצבא הטורקי?) זה לא בהול? ראיתי שבחזית המרפסת הצפונית משתלשלות מהגג רפפות עץ עם קצה מעוגל, מייצרות צורה של וילון אירופאי קצר, בדיוק כמו בתמונה של התחנה בעין-חרוד של רכבת העמק, וזה הולך ליפול. במבנה המחסנים הארוך, נראה שיש בסיס של ג'נדלה וכן אשנבים מקוריים מעץ של שתי קופות ורמפת בילום שמובילים אליה זוג פסים מתפוררים מחלודה באורך של כחמישים מטר ורוחבת מדדנו מבפנים 143 ס"מ בדיוק (שלום הוא מודד מוסמך) אני מניח שצילמתי כ-400 תמונות, אז ברגע שקצת אסדר ואברור אותן אציג כמה מידגמיות. מכל מקום, יש לפעול דחוף גם לתפוס את המסמכים וגם לברר מדוע גורמים נזק. דיברתי גם עם הארכיטקט של המקום והוא אמר שהולכים לשפץ את כל המתחם אבל לא יודעים עדיין מה הולכים לעשות בו. אז, צריך להזדרז, ויפה שעת אחת קודם.
 

ה דרומי

New member
שפירא תודה ענקית על ההסבר אפשר

תחנת הרכבת ביפו - שימו לב .
בעיקבות הערה של מישהו שיש שם עבודות, יצאתי היום מתוך כוונה לצלם רבע שעה וללכת ונשארתי ארבע שעות. שימו לב, הכניסה היא ליד שער הכניסה למוזיאון בתי האוסף, ומכיוון שהשביל 30 מטר בכניסה למתחת האמור שייך למשרד הבטחון (מחוץ למוזיאון) הם הציבו שער וצריך אישור קב"ט המשרד כדי לעבור את השלושים מטר הללו, חוצפה בלתי רגילה וטימטום גמור. ובכן, עיריית תל אביב באמצעות חברת הבת שלה "עזרה ובצרון" משפצת את המתחם הטמפלארי של יפו הכולל 17 בנינים ובהם 2 בנינים של הרכבת, הטרמינל והמחסנים. לגבי המתחם הטמפלארי, יש שם בתים מעניינים מאוד רבים ובהם גם חלקים ארכיטקנונים מעניינים וכן מרצפות מעוטרות ואפילו ציורי קיר וציורי תקרה (בית וידר). בבנין הגדול של מפעל הבגדים מצאתי שמות של חיילים כתובים משנות הארבעים החמישים והשישים (היה שם בסיס צבאי) כמו כן המעלית בין שתי הקומות אם היא מקורית, אז היא עתיקה יותר מהמעליה המפורסמת כמעלית הראשונה בתל-אביב. לגבי תחנת הרכבת, אני קורא לכם לעשות פעולה מהירה מאוד לפני שיהיה מאוחר כיוון שנדמה לי שהמבנה אמור להיות שייך לרכבת. מכל מקום, ליד הסככה שהיתה מפוארת מאוד היו מספר פסים שנעקרו לפני יומיים ע"י טרקטור, בתוך המבנה שרידים לפאר רב ביותר שהיה בעבר כולל שרידי כתובת ועמוד מרכזי מצופה עץ עתיק שעליו היו כנראה השעונים, יש כתובת על הקיר חלקית, ראיתי שלט מוזר ברוסית :"רציף 1 , קהיר-פטרסבורג" ושלום המודד אמר לי שזה כנראה של סרט שהסריטו שם. לקומה שניה לא הצלחתי לעלות כי המדרגות נפלו ויש סולם עץ ענקי שלא הצלחתי להביאו למקום ולנסות לעלות, לדהברי שלום הם הצליחו כמה אנשים להזיז את הסולם ולעלות למעלה ולדבריו אין שם משהו מיוחד פרט לכל מיני מסמכים של הצבא המצרי (אולי התכוון לצבא הטורקי?) זה לא בהול? ראיתי שבחזית המרפסת הצפונית משתלשלות מהגג רפפות עץ עם קצה מעוגל, מייצרות צורה של וילון אירופאי קצר, בדיוק כמו בתמונה של התחנה בעין-חרוד של רכבת העמק, וזה הולך ליפול. במבנה המחסנים הארוך, נראה שיש בסיס של ג'נדלה וכן אשנבים מקוריים מעץ של שתי קופות ורמפת בילום שמובילים אליה זוג פסים מתפוררים מחלודה באורך של כחמישים מטר ורוחבת מדדנו מבפנים 143 ס"מ בדיוק (שלום הוא מודד מוסמך) אני מניח שצילמתי כ-400 תמונות, אז ברגע שקצת אסדר ואברור אותן אציג כמה מידגמיות. מכל מקום, יש לפעול דחוף גם לתפוס את המסמכים וגם לברר מדוע גורמים נזק. דיברתי גם עם הארכיטקט של המקום והוא אמר שהולכים לשפץ את כל המתחם אבל לא יודעים עדיין מה הולכים לעשות בו. אז, צריך להזדרז, ויפה שעת אחת קודם.
שפירא תודה ענקית על ההסבר אפשר
את התמונות בבקשה.
 

shapira meir

New member
השלמה

שפירא תודה ענקית על ההסבר אפשר
את התמונות בבקשה.
השלמה
דיברתי בטלפון עם שי פרקש שעוסק בנושא השיחזור של המיתחם הטמפלארי, לדבריו , מה שיש בקומה השניה הוא אוסף עיתונים מצריים עד 1967 של מודיעין צהל. אבל מי יודע. מכל מקום הוא גם עוסק בנושא תחנת באר שבע וגם חוקר את נושא מסילת הרכבת (כנראה דקוביל) למחצבות מגדל צדק ומספר שיש לו ממצאים בשטח. לגבי תמונות, אמיין את המעניינות כולל העמודים הצרפתיים, ואז יהיו.
 

shapira meir

New member
לא תחנת באר-שבע = תחנת יפו

השלמה
דיברתי בטלפון עם שי פרקש שעוסק בנושא השיחזור של המיתחם הטמפלארי, לדבריו , מה שיש בקומה השניה הוא אוסף עיתונים מצריים עד 1967 של מודיעין צהל. אבל מי יודע. מכל מקום הוא גם עוסק בנושא תחנת באר שבע וגם חוקר את נושא מסילת הרכבת (כנראה דקוביל) למחצבות מגדל צדק ומספר שיש לו ממצאים בשטח. לגבי תמונות, אמיין את המעניינות כולל העמודים הצרפתיים, ואז יהיו.
לא תחנת באר-שבע = תחנת יפו
 

ה דרומי

New member
../images/Emo140.gif../images/Emo51.gif../images/Emo45.gif

תחנת הרכבת ביפו - שימו לב .
בעיקבות הערה של מישהו שיש שם עבודות, יצאתי היום מתוך כוונה לצלם רבע שעה וללכת ונשארתי ארבע שעות. שימו לב, הכניסה היא ליד שער הכניסה למוזיאון בתי האוסף, ומכיוון שהשביל 30 מטר בכניסה למתחת האמור שייך למשרד הבטחון (מחוץ למוזיאון) הם הציבו שער וצריך אישור קב"ט המשרד כדי לעבור את השלושים מטר הללו, חוצפה בלתי רגילה וטימטום גמור. ובכן, עיריית תל אביב באמצעות חברת הבת שלה "עזרה ובצרון" משפצת את המתחם הטמפלארי של יפו הכולל 17 בנינים ובהם 2 בנינים של הרכבת, הטרמינל והמחסנים. לגבי המתחם הטמפלארי, יש שם בתים מעניינים מאוד רבים ובהם גם חלקים ארכיטקנונים מעניינים וכן מרצפות מעוטרות ואפילו ציורי קיר וציורי תקרה (בית וידר). בבנין הגדול של מפעל הבגדים מצאתי שמות של חיילים כתובים משנות הארבעים החמישים והשישים (היה שם בסיס צבאי) כמו כן המעלית בין שתי הקומות אם היא מקורית, אז היא עתיקה יותר מהמעליה המפורסמת כמעלית הראשונה בתל-אביב. לגבי תחנת הרכבת, אני קורא לכם לעשות פעולה מהירה מאוד לפני שיהיה מאוחר כיוון שנדמה לי שהמבנה אמור להיות שייך לרכבת. מכל מקום, ליד הסככה שהיתה מפוארת מאוד היו מספר פסים שנעקרו לפני יומיים ע"י טרקטור, בתוך המבנה שרידים לפאר רב ביותר שהיה בעבר כולל שרידי כתובת ועמוד מרכזי מצופה עץ עתיק שעליו היו כנראה השעונים, יש כתובת על הקיר חלקית, ראיתי שלט מוזר ברוסית :"רציף 1 , קהיר-פטרסבורג" ושלום המודד אמר לי שזה כנראה של סרט שהסריטו שם. לקומה שניה לא הצלחתי לעלות כי המדרגות נפלו ויש סולם עץ ענקי שלא הצלחתי להביאו למקום ולנסות לעלות, לדהברי שלום הם הצליחו כמה אנשים להזיז את הסולם ולעלות למעלה ולדבריו אין שם משהו מיוחד פרט לכל מיני מסמכים של הצבא המצרי (אולי התכוון לצבא הטורקי?) זה לא בהול? ראיתי שבחזית המרפסת הצפונית משתלשלות מהגג רפפות עץ עם קצה מעוגל, מייצרות צורה של וילון אירופאי קצר, בדיוק כמו בתמונה של התחנה בעין-חרוד של רכבת העמק, וזה הולך ליפול. במבנה המחסנים הארוך, נראה שיש בסיס של ג'נדלה וכן אשנבים מקוריים מעץ של שתי קופות ורמפת בילום שמובילים אליה זוג פסים מתפוררים מחלודה באורך של כחמישים מטר ורוחבת מדדנו מבפנים 143 ס"מ בדיוק (שלום הוא מודד מוסמך) אני מניח שצילמתי כ-400 תמונות, אז ברגע שקצת אסדר ואברור אותן אציג כמה מידגמיות. מכל מקום, יש לפעול דחוף גם לתפוס את המסמכים וגם לברר מדוע גורמים נזק. דיברתי גם עם הארכיטקט של המקום והוא אמר שהולכים לשפץ את כל המתחם אבל לא יודעים עדיין מה הולכים לעשות בו. אז, צריך להזדרז, ויפה שעת אחת קודם.
 
תודה רבה

ציקי - ברוך מחיה מתים
טוב לראות
אותך כאן מפעם לפעם.
תודה רבה
בזמן האחרון אני עסוק מאוד ולא יוצא לי לגלוש הרבה באינטרנט. אני דואג להתעדכן מידי פעם במה שקורה בפורום מקווה שבקרוב אחזור לפעילות מלאה.
 
קישוטים בתחנות הרכבת

3 הרפפות על הגגון, כמו וילון
נותנות רושם של וילון. בדיוק רפפות כאלו אני מזהה מקשטות את גגון המרפסת של תחנת הרכב ....עין-חרוד של רכבת-העמק.
קישוטים בתחנות הרכבת
קודם כל תודה רבה על התמונות המעניינות והיפות, מאיר. אשתדל לברר לגבי השיפוצים ולעדכנכם. ברשותך, אשרשר פה מספר הערות טכניות לגבי התמונות. הגגונים שמופיעים בתמונה זו הם שונים במידת מה מאלו שמופיעים בתמונות של עין חרוד (על סמך השוואה חזותית שעשיתי בין התמונות), ואני מניח ששני הסוגים ימצאו כשונים ביחס למה שנראה בתמונות של תחנות אחרות משנות ה-20 וה-30 בהן היו כאלו, כמו בנימינה הישנה וחדרה מזרח הישנה (בשתיהן היו בנייני עץ בתחילה) ועוד.
 

shapira meir

New member
זה היה נראה לי דומה מהזכרון

קישוטים בתחנות הרכבת
קודם כל תודה רבה על התמונות המעניינות והיפות, מאיר. אשתדל לברר לגבי השיפוצים ולעדכנכם. ברשותך, אשרשר פה מספר הערות טכניות לגבי התמונות. הגגונים שמופיעים בתמונה זו הם שונים במידת מה מאלו שמופיעים בתמונות של עין חרוד (על סמך השוואה חזותית שעשיתי בין התמונות), ואני מניח ששני הסוגים ימצאו כשונים ביחס למה שנראה בתמונות של תחנות אחרות משנות ה-20 וה-30 בהן היו כאלו, כמו בנימינה הישנה וחדרה מזרח הישנה (בשתיהן היו בנייני עץ בתחילה) ועוד.
זה היה נראה לי דומה מהזכרון
כיוון שבתחנת הרכבת מצאתי שני סוגים כאלו שעשויים לוחות קצרים פחות מעשרה סנטימטר וכאלו שהם קצה של לוחות באורך מטר ויותר. דיברתי גם עם מי שמתעסק בשימור בנוסף לארכיטקטים ולמודד וכו (היה לי יום ממוזל במיוחד היום) ובארבע השעות הללו אספתי המון סיפורים על המערכת הטמפלארית דווקא, וניסיתי להסביר לו שחשוב לשים את תחנת הרכבת במרכז העניינים ואת הבניינים הטמפלארים רק אחרי, כי שיחזור נכון של תחנת הרכבת יוציא מתחת ידם מבנה מפואר מאוד. הוא כבר כתב לי שביקר בפורום והתרשם וכן שידווח למשרד הארכיטקטים אמנון בראוור וניצה שמורק כדי שיראו איזה היזון דו-צדדי יוכל להיות כאן כי הבנתי שיש להם הרבה חומר על התחנה ביפו, כמו כן לדבריו הוא הולך לפגוש את פול ביום חמישי באוניברסיטה ואולי גם אני אהיה שם.
 

shapira meir

New member
שמו שי פרקש

זה היה נראה לי דומה מהזכרון
כיוון שבתחנת הרכבת מצאתי שני סוגים כאלו שעשויים לוחות קצרים פחות מעשרה סנטימטר וכאלו שהם קצה של לוחות באורך מטר ויותר. דיברתי גם עם מי שמתעסק בשימור בנוסף לארכיטקטים ולמודד וכו (היה לי יום ממוזל במיוחד היום) ובארבע השעות הללו אספתי המון סיפורים על המערכת הטמפלארית דווקא, וניסיתי להסביר לו שחשוב לשים את תחנת הרכבת במרכז העניינים ואת הבניינים הטמפלארים רק אחרי, כי שיחזור נכון של תחנת הרכבת יוציא מתחת ידם מבנה מפואר מאוד. הוא כבר כתב לי שביקר בפורום והתרשם וכן שידווח למשרד הארכיטקטים אמנון בראוור וניצה שמורק כדי שיראו איזה היזון דו-צדדי יוכל להיות כאן כי הבנתי שיש להם הרבה חומר על התחנה ביפו, כמו כן לדבריו הוא הולך לפגוש את פול ביום חמישי באוניברסיטה ואולי גם אני אהיה שם.
שמו שי פרקש
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה