תחנת האוניברסיטה לפני 20 שנה

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
תחנת האוניברסיטה לפני 20 שנה

תחנת האוניברסיטה לפני 20 שנה
שימו לב לקטע החל מהדקה 8:44 כאן.

הנוף קצת השתנה...
 

down under

New member
וואוו, מדהים איזה שינוי

תחנת האוניברסיטה לפני 20 שנה
שימו לב לקטע החל מהדקה 8:44 כאן.

הנוף קצת השתנה...
וואוו, מדהים איזה שינוי
רק מסילה אחת ולא 4 כמו היום, ברור שאין תחנת רכבת.
כמו כן אין את מגדלי עזריאלי, אין את שער העיר (משה אביב/אוסיף אביב) ר"ג, אין את מגדלי גינדי שלידו, אין מגדלי איילון וששון חוגי
(שני מגדלים שהם ראי זה לזה), אין את מלון שרתון סיטי טאוור, אין את בית גיבור ספורט, אין את כל פארק צמרת על 10 מגדליו (המפורסמים מהם זה yoo), אין את מגדלי ת"א, איו
את מגדלי בסר 1 ו-2 בגבול ר"ג עם ב"ב, אין את מגדל טויוטה, אין את מגדל אלקטרה, אין את מגדלי אקירוב ואין את מגדלי ב"ב (נניח צ'מפיון ובס"ר 3 וכל סביבתם).
כל המגדלים הללו, ורשמתי כאן רשימה ארוכה למדי, הם מגדלים אשר רואים אותם בקלי קלות אם אין ערפל או אובך כבד מנקודות הצילום של המערכון הזה.

קו הרקיע השתנה לחלוטי חלוטין, שינוי של 1980 מעלות, לא 180 מעלות... (בהתחלה רציתי לכתוב 1800 מעלות אבל זה יוצא סיבוב שלם ולא כפולה של חצאי סיבוב)
 

amit1270

New member
ידעתי שתאהב


וואוו, מדהים איזה שינוי
רק מסילה אחת ולא 4 כמו היום, ברור שאין תחנת רכבת.
כמו כן אין את מגדלי עזריאלי, אין את שער העיר (משה אביב/אוסיף אביב) ר"ג, אין את מגדלי גינדי שלידו, אין מגדלי איילון וששון חוגי
(שני מגדלים שהם ראי זה לזה), אין את מלון שרתון סיטי טאוור, אין את בית גיבור ספורט, אין את כל פארק צמרת על 10 מגדליו (המפורסמים מהם זה yoo), אין את מגדלי ת"א, איו
את מגדלי בסר 1 ו-2 בגבול ר"ג עם ב"ב, אין את מגדל טויוטה, אין את מגדל אלקטרה, אין את מגדלי אקירוב ואין את מגדלי ב"ב (נניח צ'מפיון ובס"ר 3 וכל סביבתם).
כל המגדלים הללו, ורשמתי כאן רשימה ארוכה למדי, הם מגדלים אשר רואים אותם בקלי קלות אם אין ערפל או אובך כבד מנקודות הצילום של המערכון הזה.

קו הרקיע השתנה לחלוטי חלוטין, שינוי של 1980 מעלות, לא 180 מעלות... (בהתחלה רציתי לכתוב 1800 מעלות אבל זה יוצא סיבוב שלם ולא כפולה של חצאי סיבוב)
ידעתי שתאהב
 

amit1270

New member
אגב, נדמה לי שהמסילה שם הייתה כפולה כבר אז

וואוו, מדהים איזה שינוי
רק מסילה אחת ולא 4 כמו היום, ברור שאין תחנת רכבת.
כמו כן אין את מגדלי עזריאלי, אין את שער העיר (משה אביב/אוסיף אביב) ר"ג, אין את מגדלי גינדי שלידו, אין מגדלי איילון וששון חוגי
(שני מגדלים שהם ראי זה לזה), אין את מלון שרתון סיטי טאוור, אין את בית גיבור ספורט, אין את כל פארק צמרת על 10 מגדליו (המפורסמים מהם זה yoo), אין את מגדלי ת"א, איו
את מגדלי בסר 1 ו-2 בגבול ר"ג עם ב"ב, אין את מגדל טויוטה, אין את מגדל אלקטרה, אין את מגדלי אקירוב ואין את מגדלי ב"ב (נניח צ'מפיון ובס"ר 3 וכל סביבתם).
כל המגדלים הללו, ורשמתי כאן רשימה ארוכה למדי, הם מגדלים אשר רואים אותם בקלי קלות אם אין ערפל או אובך כבד מנקודות הצילום של המערכון הזה.

קו הרקיע השתנה לחלוטי חלוטין, שינוי של 1980 מעלות, לא 180 מעלות... (בהתחלה רציתי לכתוב 1800 מעלות אבל זה יוצא סיבוב שלם ולא כפולה של חצאי סיבוב)
אגב, נדמה לי שהמסילה שם הייתה כפולה כבר אז
 

down under

New member
לא בטוח כלל וכלל

אגב, נדמה לי שהמסילה שם הייתה כפולה כבר אז
לא בטוח כלל וכלל
ההכפלה שהחלה בערך ב-91' או 92' הסתיימה סופית רק לקראת שלהי 95' או ראשית 96'.
אני מדבר על הכפלת קו החוף בין ת"א לבין חיפה.

באופן מוזר ואירוני למדי, המקטע האחרון שהוכפל היה בין סבידור לבין תפעולית תל ברוך.
בתור חדרתי לשעבר שנסע ברכבת מספר פעמים בשנים 93', 94' ופה ושם ב-95' (אח"כ מרבית נסיעות החובבים שלי או נסיעות אמיתיות
היו או לראש העין/כפ"ס או נתב"ג או באר שבע, בקיצור לדרום ולמזרח)
אני זוכר לא מעט מפגשי רכבות בתפעולית תל ברוך שכן דרומה משם, 3 או 4 הק"מ מתל ברוך ועד סבידור היו עם מסילה אחת בלבד!

אבל אני באמת שלא זוכר באיזו שנה הכפילו בפועל את המקטע סבידור - תל ברוך.
 

amit1270

New member
יכול להיות שאתה צודק

לא בטוח כלל וכלל
ההכפלה שהחלה בערך ב-91' או 92' הסתיימה סופית רק לקראת שלהי 95' או ראשית 96'.
אני מדבר על הכפלת קו החוף בין ת"א לבין חיפה.

באופן מוזר ואירוני למדי, המקטע האחרון שהוכפל היה בין סבידור לבין תפעולית תל ברוך.
בתור חדרתי לשעבר שנסע ברכבת מספר פעמים בשנים 93', 94' ופה ושם ב-95' (אח"כ מרבית נסיעות החובבים שלי או נסיעות אמיתיות
היו או לראש העין/כפ"ס או נתב"ג או באר שבע, בקיצור לדרום ולמזרח)
אני זוכר לא מעט מפגשי רכבות בתפעולית תל ברוך שכן דרומה משם, 3 או 4 הק"מ מתל ברוך ועד סבידור היו עם מסילה אחת בלבד!

אבל אני באמת שלא זוכר באיזו שנה הכפילו בפועל את המקטע סבידור - תל ברוך.
יכול להיות שאתה צודק
בכל אופן אני זוכר שההכפלה החלה מתישהו בשנות ה-80 ונמשכה זמן רב (בעצם לא שונה בהרבה מההכפלות של "תכנית החומש").
 

down under

New member
אחד הקטעים הראשונים שהסתיימו הכפלתם

יכול להיות שאתה צודק
בכל אופן אני זוכר שההכפלה החלה מתישהו בשנות ה-80 ונמשכה זמן רב (בעצם לא שונה בהרבה מההכפלות של "תכנית החומש").
אחד הקטעים הראשונים שהסתיימו הכפלתם
היה חדרה - בנימינה וכן חדרה - נתניה.
מנתניה לכוון תל ברוך ומבנימינה לחיפה הכפילו רק באמצע התקופה של ההכפלה והסיום, כאמור, היה הן תל ברוך - סבידור
והן חיפה בת גלים - חיפה מרכז.
אני זוכר יום אחד שהפוש-פול נתקעה קצת אחרי בת גלים ואי אפשר היה לנסוע ממרכז לכוון ת"א עקב הרכבת התקועה.
זה היה בשנת 96' או 97'.

נראה לי שרק משנת 98' כל המסילה מרחובות ועד קרית מוצקין היתה מוכפלת.
אח"כ הקטע המוכפל הבא היה בין קרית מוצקין לעכו.
 

amit1270

New member
מרחובות בוודאות לא

אחד הקטעים הראשונים שהסתיימו הכפלתם
היה חדרה - בנימינה וכן חדרה - נתניה.
מנתניה לכוון תל ברוך ומבנימינה לחיפה הכפילו רק באמצע התקופה של ההכפלה והסיום, כאמור, היה הן תל ברוך - סבידור
והן חיפה בת גלים - חיפה מרכז.
אני זוכר יום אחד שהפוש-פול נתקעה קצת אחרי בת גלים ואי אפשר היה לנסוע ממרכז לכוון ת"א עקב הרכבת התקועה.
זה היה בשנת 96' או 97'.

נראה לי שרק משנת 98' כל המסילה מרחובות ועד קרית מוצקין היתה מוכפלת.
אח"כ הקטע המוכפל הבא היה בין קרית מוצקין לעכו.
מרחובות בוודאות לא
קטע לוד-רחובות הוכפל רק בשנת 2000-2001.
 

easylivin

New member
ההכפלה מדרום לעכו הסתיימה רק ב-2012

אחד הקטעים הראשונים שהסתיימו הכפלתם
היה חדרה - בנימינה וכן חדרה - נתניה.
מנתניה לכוון תל ברוך ומבנימינה לחיפה הכפילו רק באמצע התקופה של ההכפלה והסיום, כאמור, היה הן תל ברוך - סבידור
והן חיפה בת גלים - חיפה מרכז.
אני זוכר יום אחד שהפוש-פול נתקעה קצת אחרי בת גלים ואי אפשר היה לנסוע ממרכז לכוון ת"א עקב הרכבת התקועה.
זה היה בשנת 96' או 97'.

נראה לי שרק משנת 98' כל המסילה מרחובות ועד קרית מוצקין היתה מוכפלת.
אח"כ הקטע המוכפל הבא היה בין קרית מוצקין לעכו.
ההכפלה מדרום לעכו הסתיימה רק ב-2012
והתחילה ב-2007 בערך. יכול להיות שאתה מתכוון לקטע חיפה-קרית מוצקין (שאיני יודע מתי הסתיימה הכפלתו, נסעתי בו לראשונה בתחילת שנות ה-2000 כשכבר היה כפול).
 

down under

New member
או קיי, לא זכרתי נכון לגבי רחובות - לוד

ההכפלה מדרום לעכו הסתיימה רק ב-2012
והתחילה ב-2007 בערך. יכול להיות שאתה מתכוון לקטע חיפה-קרית מוצקין (שאיני יודע מתי הסתיימה הכפלתו, נסעתי בו לראשונה בתחילת שנות ה-2000 כשכבר היה כפול).
או קיי, לא זכרתי נכון לגבי רחובות - לוד
אבל בוודאות בשנת 98' כבר כל המסילה מלוד ועד קרית מוצקין היתה מוכפלת, כולל הקטע הקצר בין בת גלים לחיפה מרכז שהוכפל רק במחצית השניה של שנות ה-90.
הרבה אחרי שכל הקטע מבת גלים ועד סבידור היה כפול (כאמור, בין תל ברוך לסבידור זה היה כפול רק אחרי 94' או אפילו 95').


רגע, היום המסילה מרחובות ועד שדרות היא לא כפולה?
(אני מתכוון בעיקר לקטע שבאזור יבנה מזרח וכן אזור פלשת, לא רחוק מכביש 41).
 

easylivin

New member
ב-2012 בוצע פינוי מכשולים בקטע רחובות-פלשת,

או קיי, לא זכרתי נכון לגבי רחובות - לוד
אבל בוודאות בשנת 98' כבר כל המסילה מלוד ועד קרית מוצקין היתה מוכפלת, כולל הקטע הקצר בין בת גלים לחיפה מרכז שהוכפל רק במחצית השניה של שנות ה-90.
הרבה אחרי שכל הקטע מבת גלים ועד סבידור היה כפול (כאמור, בין תל ברוך לסבידור זה היה כפול רק אחרי 94' או אפילו 95').


רגע, היום המסילה מרחובות ועד שדרות היא לא כפולה?
(אני מתכוון בעיקר לקטע שבאזור יבנה מזרח וכן אזור פלשת, לא רחוק מכביש 41).
ב-2012 בוצע פינוי מכשולים בקטע רחובות-פלשת,
אבל אז ההכפלה הוקפאה. אלא שהרכבות לשדרות נוסעות דרך המסילה המערבית החדשה, ונכון להיום יש מסילה כפולה לכל אורך הקו הפרברי מהוד השרון ועד לשדרות.
 

down under

New member
או קיי, לא שדרות עצמה

ב-2012 בוצע פינוי מכשולים בקטע רחובות-פלשת,
אבל אז ההכפלה הוקפאה. אלא שהרכבות לשדרות נוסעות דרך המסילה המערבית החדשה, ונכון להיום יש מסילה כפולה לכל אורך הקו הפרברי מהוד השרון ועד לשדרות.
או קיי, לא שדרות עצמה
אלא כן יש רכבות מהצפון/מרכז של המדינה לכוון אשקלון שעוברות דרך רחובות ולא דרך האיילון (חולון/בת ים/ראשון).
אותן רכבות לאשקלון דרך רחובות יש להן עדיין, למרבית החוצפה והבושה והבזיון, קטע מסילה לא מוכפל. נכון?
 
נכון וברור שיש רכבות כאלה כי אחרת תחנת

או קיי, לא שדרות עצמה
אלא כן יש רכבות מהצפון/מרכז של המדינה לכוון אשקלון שעוברות דרך רחובות ולא דרך האיילון (חולון/בת ים/ראשון).
אותן רכבות לאשקלון דרך רחובות יש להן עדיין, למרבית החוצפה והבושה והבזיון, קטע מסילה לא מוכפל. נכון?
נכון וברור שיש רכבות כאלה כי אחרת תחנת
יבנה-מזרח הייתה מושבתת.
אגב, ביום לוויתו של אריאל שרון, כאשר הרכבת תיגברה את הרכבות לשדרות, רכבות התגבור היו הרכבות בקו בנימינה-אשקלון ובאותו יום רכבות בקו הזה המשיכו עד שדרות.
 
מה שכתבתי במשפט הראשון אחרי "ברור" מיותר

נכון וברור שיש רכבות כאלה כי אחרת תחנת
יבנה-מזרח הייתה מושבתת.
אגב, ביום לוויתו של אריאל שרון, כאשר הרכבת תיגברה את הרכבות לשדרות, רכבות התגבור היו הרכבות בקו בנימינה-אשקלון ובאותו יום רכבות בקו הזה המשיכו עד שדרות.
מה שכתבתי במשפט הראשון אחרי "ברור" מיותר
לא שמתי לב שבהודעה שלפני כן נכתב "אלא כן" ולא "אלא אם כן".
 
קיימות 3 בעיות עיקריות עם ההכפלה

או קיי, לא שדרות עצמה
אלא כן יש רכבות מהצפון/מרכז של המדינה לכוון אשקלון שעוברות דרך רחובות ולא דרך האיילון (חולון/בת ים/ראשון).
אותן רכבות לאשקלון דרך רחובות יש להן עדיין, למרבית החוצפה והבושה והבזיון, קטע מסילה לא מוכפל. נכון?
קיימות 3 בעיות עיקריות עם ההכפלה
1. גשר דרך אצ"ל ברחובות - צריך למעשה להחליפו.
2. דרך פיינשטיין ברחובות - מתוכננת הפרדה מפלצתית בסגנון בית גמליאל, אך מלבד חפירות הצלה ארכיאולוגיות לא נעשה שם הרבה (זה כולל גם את הכפלת הקטע האחרון של דרך הים ברחובות).
3. גשר כביש 42 ביבנה - גם כאן צריך לבנותו מחדש למעשה.

הפרוייקט היה בעדיפות נמוכה בגלל העבודה על הקו המערבי, דנו בכך באריכות בפורום לאורך השנים.
 

down under

New member
בספירה מדוייקת (או כמעט מדוייקת) שלי

וואוו, מדהים איזה שינוי
רק מסילה אחת ולא 4 כמו היום, ברור שאין תחנת רכבת.
כמו כן אין את מגדלי עזריאלי, אין את שער העיר (משה אביב/אוסיף אביב) ר"ג, אין את מגדלי גינדי שלידו, אין מגדלי איילון וששון חוגי
(שני מגדלים שהם ראי זה לזה), אין את מלון שרתון סיטי טאוור, אין את בית גיבור ספורט, אין את כל פארק צמרת על 10 מגדליו (המפורסמים מהם זה yoo), אין את מגדלי ת"א, איו
את מגדלי בסר 1 ו-2 בגבול ר"ג עם ב"ב, אין את מגדל טויוטה, אין את מגדל אלקטרה, אין את מגדלי אקירוב ואין את מגדלי ב"ב (נניח צ'מפיון ובס"ר 3 וכל סביבתם).
כל המגדלים הללו, ורשמתי כאן רשימה ארוכה למדי, הם מגדלים אשר רואים אותם בקלי קלות אם אין ערפל או אובך כבד מנקודות הצילום של המערכון הזה.

קו הרקיע השתנה לחלוטי חלוטין, שינוי של 1980 מעלות, לא 180 מעלות... (בהתחלה רציתי לכתוב 1800 מעלות אבל זה יוצא סיבוב שלם ולא כפולה של חצאי סיבוב)
בספירה מדוייקת (או כמעט מדוייקת) שלי
שלקחה לי במחשבה בדיוק דקה, אין בצילום המערכון הזה 35 מגדלים
גוש דניים שחלקם הם ממש אייקון תל אביבי/רמת גני של ממש.
נניח אקירוב ושער העיר ר"ג.

פשוט לא יאומן.
 

down under

New member
טעות קלה, אייקון תל אביבי של ממש

בספירה מדוייקת (או כמעט מדוייקת) שלי
שלקחה לי במחשבה בדיוק דקה, אין בצילום המערכון הזה 35 מגדלים
גוש דניים שחלקם הם ממש אייקון תל אביבי/רמת גני של ממש.
נניח אקירוב ושער העיר ר"ג.

פשוט לא יאומן.
טעות קלה, אייקון תל אביבי של ממש
הם מגדלי עזריאלי ולא אקירוב.
אקירוב הם אולי מגדלי הדירות הכי מפורסמים (ולעתים גם מושמצים) במדינה
אבל האייקון של ממש, שמשמש אות לת"א בהצגת טמפ' בתחזית בטלויזיה או
בכתבות שונות שרוצים להראות שמדובר בת"א, האייקון הוא כמובן מגדלי עזריאלי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה