תחנת בן גוריון

פשוט ווואוו
❗
קבלו הצצה ראשונה לתחנת בן גוריון (ז'בוטינסקי בבני ברק)
👇

כבר מכניסים דרגנועים ופינישים אחרונים לקראת פתיחת הקו בשנה הבאה! רוצים לדעת עוד? המשיכו לעקוב אחרינו או היכנסו לאתר>> https://www.nta.co.il
צילום: קני בראון
#הרכבתהקלה #הקוהאדום
 

קבצים מצורפים

  • 243045216_4278745142221134_3397101483971179955_n.jpg
    243045216_4278745142221134_3397101483971179955_n.jpg
    KB 250.3 · צפיות: 31
  • 245173955_4278745135554468_2922938830240405523_n.jpg
    245173955_4278745135554468_2922938830240405523_n.jpg
    KB 264.8 · צפיות: 28
  • 245175047_4278750095553972_1729095429657157335_n.jpg
    245175047_4278750095553972_1729095429657157335_n.jpg
    KB 163.1 · צפיות: 29
  • 245183306_4278745105554471_292684398609012976_n.jpg
    245183306_4278745105554471_292684398609012976_n.jpg
    KB 174.5 · צפיות: 30
  • 245186892_4278745065554475_5044969215270269210_n.jpg
    245186892_4278745065554475_5044969215270269210_n.jpg
    KB 151 · צפיות: 28
  • 245188238_4278745128887802_7253555550378552771_n.jpg
    245188238_4278745128887802_7253555550378552771_n.jpg
    KB 220.4 · צפיות: 29
  • 245190983_4278745112221137_6772060140217853919_n.jpg
    245190983_4278745112221137_6772060140217853919_n.jpg
    KB 177.1 · צפיות: 29
  • 245214258_4278748378887477_754727712727733328_n.jpg
    245214258_4278748378887477_754727712727733328_n.jpg
    KB 199.2 · צפיות: 29
  • 245254467_4278747152220933_8553206198913179404_n.jpg
    245254467_4278747152220933_8553206198913179404_n.jpg
    KB 163.4 · צפיות: 30

Ccyclist

Active member
פשוט ווואוו
❗
קבלו הצצה ראשונה לתחנת בן גוריון (ז'בוטינסקי בבני ברק)
👇

כבר מכניסים דרגנועים ופינישים אחרונים לקראת פתיחת הקו בשנה הבאה! רוצים לדעת עוד? המשיכו לעקוב אחרינו או היכנסו לאתר>> https://www.nta.co.il
צילום: קני בראון
#הרכבתהקלה #הקוהאדום

מעניין, למה הגימור הצהוב לעומת הגימור הכתום - אדום בתחנת אלנבי שסיקרת ? האם זה אמור לתת תחושה של מיקום לאורך המסלול ? בלונדון יש משחקי ריצוף ודוגמאות שנועדו לתת לתחנות השונות זהות גם ללא קריאת שמן.
 

Dor Markuse

New member
מעניין, למה הגימור הצהוב לעומת הגימור הכתום - אדום בתחנת אלנבי שסיקרת ? האם זה אמור לתת תחושה של מיקום לאורך המסלול ? בלונדון יש משחקי ריצוף ודוגמאות שנועדו לתת לתחנות השונות זהות גם ללא קריאת שמן.
כן לכל תחנה יש צבע משלה כדי להזכיר לאנשים איפה הם.
 

Dor Markuse

New member
מה מגוון הצבעים ? האם זה לפי סדר מסויים והאם זו תצורה שניתן ליישם בעתיד גם בקו הירוק אם ישמרו לו גווני ירוק וכחול ?
זאת שאלה טובה שאין לי תשובה עליה, אבל באופן כללי אני חושב שהיו צריכים לעשות את התחנות בעיצובים יותר מרשימים מצבע חלק לכל תחנה.
אני מבין את הרעיון של התמצאות שיהיה אולי פשוט יותר לנוסעים ברגע שיתרגלו לצבעים של כל תחנה אבל זה כל כך משעמם מבחינה עיצובית.

לגבי הקו הירוק, זה גרם לי לחשוב שהרי יש לו תחנה משותפת עם הקו האדום אז לתחנה הזאת יהיה את אותו הצבע ואני מאמין שלשאר התחנות התת קרקעיות יהיו צבעים גם כי זה בסך הכל עוד 3 תחנות שצריך גוון מיוחד בשבילן.
לגבי המטרו זה שאלה טובה מה יעשו בעניין כי במקרה הזה מדובר בהרבה יותר תחנות תת קרקעיות.
 

Ccyclist

Active member
זאת שאלה טובה שאין לי תשובה עליה, אבל באופן כללי אני חושב שהיו צריכים לעשות את התחנות בעיצובים יותר מרשימים מצבע חלק לכל תחנה.
אני מבין את הרעיון של התמצאות שיהיה אולי פשוט יותר לנוסעים ברגע שיתרגלו לצבעים של כל תחנה אבל זה כל כך משעמם מבחינה עיצובית.

לגבי הקו הירוק, זה גרם לי לחשוב שהרי יש לו תחנה משותפת עם הקו האדום אז לתחנה הזאת יהיה את אותו הצבע ואני מאמין שלשאר התחנות התת קרקעיות יהיו צבעים גם כי זה בסך הכל עוד 3 תחנות שצריך גוון מיוחד בשבילן.
לגבי המטרו זה שאלה טובה מה יעשו בעניין כי במקרה הזה מדובר בהרבה יותר תחנות תת קרקעיות.

מבחינתי זה בהיר ומואר על גבול הזוהר אז זה עדיף ממערכות מטרו שהלכו על עיצוב מנהרה כהה (רומא!) שמרגישים לילה גם ב 12 בצהריים.

אם לכל תחנה יש גוון ייחודי זה ידבר לתת המודע של הנוסעים.

אינני רואה מקומות ברורים לתלות פרסומות, דבר שיכול להיות מקור הכנסה למערכת ולתת עניין וצבע לממתינים. בגלל זמניות הפרסומות הן אינן ציון דרך, אבל הן נותנות משהו להסתכל עליו כשממתינים לקו או כשממתינים לענף הנכון בקו.
 

רגבת

New member
יש למישהו מושג מה קורה עם "מרכז דן" היום? עדיין פיל לבן?
 
לקראת הפעלת נסיעות המבחן בעוד שבועיים
 

קבצים מצורפים

  • 20211015_141815.jpg
    20211015_141815.jpg
    4.2 MB · צפיות: 17
  • 20211015_141823.jpg
    20211015_141823.jpg
    2.3 MB · צפיות: 17
  • 20211015_141833.jpg
    20211015_141833.jpg
    3.5 MB · צפיות: 14
  • 20211015_141844.jpg
    20211015_141844.jpg
    2.3 MB · צפיות: 17
תחנת יוספטל ערוכה ומוכנה המפקד!!!
 

קבצים מצורפים

  • 20211016_163938.jpg
    20211016_163938.jpg
    1.9 MB · צפיות: 13
  • 20211016_163940.jpg
    20211016_163940.jpg
    1.9 MB · צפיות: 13
  • 20211016_163944.jpg
    20211016_163944.jpg
    2.1 MB · צפיות: 10
  • 20211016_164010.jpg
    20211016_164010.jpg
    2.1 MB · צפיות: 12

Ccyclist

Active member
מנצל"ש

מה עם אלנבי ע"ש עפרה חזה - יש לזה תיעוד איפשהו? איזשהו שלט?

צודק, בעיה נוספת של תרבות השמות בארץ. תחנת עופרה חזה צריכה להיות תחנת מטרו ברחוב עופרה חזה או כיכר עופרה חזה איפשהו בתע"ש הוד השרון על M1 או במקומות הרבים ש M3 יאפשר את פיתוחם. לקרוא לתחנות על שם אישים שאין להם רחוב בסביבה זה מנהג פסול כי אין לאישיות רלבנטיות גאוגרפית למיקום התחנה. גם תחנת "נבון" ליד שדרות שז"ר זה מגוכח אפילו ששניהם היו נשיאי המדינה.

שם תחנה צריך לומר את מיקומה במילה או שתיים.

אגב - בשמות שכונה יש מקוריות כי צריך להתייחס לכל המטרופולין.
 
תחנת "ז'בוטינסקי" ? יש בעיה חמורה עם שמות התחנות אם תחנה אחת בבת ים תיקרא על שם הציר הראשי בבני ברק ורמת גן שיש בו תחנות רבות.
התחנה נמצאת ברח' הרצל בבת ים, פינת ז'בוטינסקי, ומכאן שמה.
 

קבצים מצורפים

  • מפות _Google__.pdf
    KB 264.7 · צפיות: 4

Ccyclist

Active member
התחנה נמצאת ברח' הרצל בבת ים, פינת ז'בוטינסקי, ומכאן שמה.

בכל עיר עברית בישראל יש רשימת אישים, מושגים ומקומות שיהיו רחובות ראשיים על שמם. הבעיה היא כשנותנים שמות לתחנות במטרופולין של ערים עם שמות רחוב מהרשימה. בן גוריון למשל חייב להיות שמור לנתב"ג בלבד אחרת תמצא תיירים מאחרים לטיסה באמצע רמת גן. הרצל, הציונות, ירושלים, לכל אלו אין משמעות ברורה ברמה המטרופוליטנית מרוב שהם קיימים בכל מקום.

לדעתי היה עדיף לקרוא לתחנות על שם השכונות, מיקומים ספציפיים (איצטדיון או בית חולים למשל), ושמות כיוון אם יש צורך לבדל בין מספר תחנות באותו האזור.
 

מיקלוש77

Active member
בכל עיר עברית בישראל יש רשימת אישים, מושגים ומקומות שיהיו רחובות ראשיים על שמם. הבעיה היא כשנותנים שמות לתחנות במטרופולין של ערים עם שמות רחוב מהרשימה. בן גוריון למשל חייב להיות שמור לנתב"ג בלבד אחרת תמצא תיירים מאחרים לטיסה באמצע רמת גן. הרצל, הציונות, ירושלים, לכל אלו אין משמעות ברורה ברמה המטרופוליטנית מרוב שהם קיימים בכל מקום.

לדעתי היה עדיף לקרוא לתחנות על שם השכונות, מיקומים ספציפיים (איצטדיון או בית חולים למשל), ושמות כיוון אם יש צורך לבדל בין מספר תחנות באותו האזור.
ללא ספק זה יבלבל תיירים ויש כאלה שיגיעו לרמת גן במקום לנתב"ג.
חלק מהתיירים יחפשו בגוגל רכבת לבן גוריון ולא בהכרח רכבת לנמל התעופה בן גוריון. חובה לתקן את זה עכשיו לפני שהקו נפתח.

גם לגבי ז'בוטינסקי, זה אכן מבלבל כי הרכבת עוברת גם בציר ז'בוטינסקי בבני ברק ופתח תקווה. כדאי למצוא שם אחר או לפחות לקרוא לה ז'בוטינסקי בת ים. למרות שזה מסורבל.
 

Ccyclist

Active member
ללא ספק זה יבלבל תיירים ויש כאלה שיגיעו לרמת גן במקום לנתב"ג.
חלק מהתיירים יחפשו בגוגל רכבת לבן גוריון ולא בהכרח רכבת לנמל התעופה בן גוריון. חובה לתקן את זה עכשיו לפני שהקו נפתח.

גם לגבי ז'בוטינסקי, זה אכן מבלבל כי הרכבת עוברת גם בציר ז'בוטינסקי בבני ברק ופתח תקווה. כדאי למצוא שם אחר או לפחות לקרוא לה ז'בוטינסקי בת ים. למרות שזה מסורבל.

יש מספר מוקדים ייחודיים בסביבה: חוף גבעולים, אמפי בת ים, "המרכז" כתוב כשם השכונה בצידו האחר של בלפור אז "בת ים מרכז" זו גם אופציה. מבחינת ייחוד שמות חבל שהשדרה המרשימה מהים היא פשוט המשך של העצמאות (מושג חובה בכל עיר עברית) ללא שם ייחודי לפארק שבחיבור בין השדרה לים.

אין לי דבר נגד האישים והמושגים, הבעיה שלי היא בשיכפול שהופך אותם לבלתי ייחודיים ברמת המטרופולין.
 
למעלה