תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל

מצב
הנושא נעול.

ModiinCity

New member
תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל

תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל
שוב עבדו עלינו?
 

bralor4247

New member
יש בחירות וזה נושא רגיש, זכות הציבור לא לדעת

תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל
שוב עבדו עלינו?
יש בחירות וזה נושא רגיש, זכות הציבור לא לדעת
מרכז הליכוד חשוב הרבה יותר
 

nitro11

New member
ייתכן ועבדו עלינו

תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל
שוב עבדו עלינו?
ייתכן ועבדו עלינו

 

bengb

Member
פניתי כבר פעמיים לנת"ע ובכל פעם מסרו "יתפרסם בימים הקרובים".

תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל
שוב עבדו עלינו?
פניתי כבר פעמיים לנת"ע ובכל פעם מסרו "יתפרסם בימים הקרובים".
זו הייתה התשובה גם שבוע אחרי הות"ל וגם חודש אחרי הות"ל.
כנראה שבימים הקרובים זה מושג יחסי וגמיש מאד...
 

ModiinCity

New member
כנראה זה נבלם בדרג הגבוה (ניחוש שלי)

פניתי כבר פעמיים לנת"ע ובכל פעם מסרו "יתפרסם בימים הקרובים".
זו הייתה התשובה גם שבוע אחרי הות"ל וגם חודש אחרי הות"ל.
כנראה שבימים הקרובים זה מושג יחסי וגמיש מאד...
כנראה זה נבלם בדרג הגבוה (ניחוש שלי)
אולי ראשי המועצות דורשים שינויים?
 

bengb

Member
ומה עם "זכות הציבור לדעת"?

כנראה זה נבלם בדרג הגבוה (ניחוש שלי)
אולי ראשי המועצות דורשים שינויים?
ומה עם "זכות הציבור לדעת"?
עכשיו זאת עדיין תקופה שאפשר להציע הצעות ולהתנגד. אם יפרסמו לציבור כשהכל יהיה כבר מוחלט וגמור (כמו שפחות או יותר קרה עם קוי הרק"ל, לעניות דעתי), זה יהיה חבל מאד.
 

matrix200200

Active member
לפחות לגבי הקו האדום, מה שאמרת לא נכון

ומה עם "זכות הציבור לדעת"?
עכשיו זאת עדיין תקופה שאפשר להציע הצעות ולהתנגד. אם יפרסמו לציבור כשהכל יהיה כבר מוחלט וגמור (כמו שפחות או יותר קרה עם קוי הרק"ל, לעניות דעתי), זה יהיה חבל מאד.
לפחות לגבי הקו האדום, מה שאמרת לא נכון
היה לציבור משהוא כמו 5 שנים בין פרסום מיקומי התחנות (אי שם בשלהי 2006), עם כל הסאגה של MTS, המתנה של שנים עד שהחולט להעביר את הפרוייקט לידי נת"ע ועד שבפועל התחילה העבודה.
כל השנים הללו לציבור היה זמן לפנות לבתי המשפט אם רצה לעצור את הפרוייקט, לשנות תוואי, או לבקש כל שינוי אחר.
לגבי שאר הקווים אני לא בטוח, אבל הרי ידוע שלציבור היה מספיק זמן בשביל לראות את תוואי הקו החום ואפילו לגרום לביטול שלו.
יש עיכוב וזה מעצבן, אבל לא הייתי דואג מכך שלא יהיה זמן לציבור להגיב.
 

ModiinCity

New member
הקו החום זה מיזם מרתק בפני עצמו

לפחות לגבי הקו האדום, מה שאמרת לא נכון
היה לציבור משהוא כמו 5 שנים בין פרסום מיקומי התחנות (אי שם בשלהי 2006), עם כל הסאגה של MTS, המתנה של שנים עד שהחולט להעביר את הפרוייקט לידי נת"ע ועד שבפועל התחילה העבודה.
כל השנים הללו לציבור היה זמן לפנות לבתי המשפט אם רצה לעצור את הפרוייקט, לשנות תוואי, או לבקש כל שינוי אחר.
לגבי שאר הקווים אני לא בטוח, אבל הרי ידוע שלציבור היה מספיק זמן בשביל לראות את תוואי הקו החום ואפילו לגרום לביטול שלו.
יש עיכוב וזה מעצבן, אבל לא הייתי דואג מכך שלא יהיה זמן לציבור להגיב.
הקו החום זה מיזם מרתק בפני עצמו
דוגמה ליוזמה מקומית שמתנהלת בהצלחה ללא מעורבות ארצית.
&nbsp
בראשל"צ כבר האריכו את הקו עד לחוף הים, ולודאים כנראה יבקשו להאריכו עד נתב"ג.
&nbsp
מעניין אם באר יעקב ורמלה ישכילו לנצל את המפגש של רק"ל עם הרכבת להקמת מרכז תחבורתי בשילוב מרכז מסחרי.
 
הקו החום לא היה יוזמה מקומית, אלא אומץ על ידי עיריית ראשון

הקו החום זה מיזם מרתק בפני עצמו
דוגמה ליוזמה מקומית שמתנהלת בהצלחה ללא מעורבות ארצית.
&nbsp
בראשל"צ כבר האריכו את הקו עד לחוף הים, ולודאים כנראה יבקשו להאריכו עד נתב"ג.
&nbsp
מעניין אם באר יעקב ורמלה ישכילו לנצל את המפגש של רק"ל עם הרכבת להקמת מרכז תחבורתי בשילוב מרכז מסחרי.
הקו החום לא היה יוזמה מקומית, אלא אומץ על ידי עיריית ראשון
לציון.
התכנון הראשוני של הקו בוצע על ידי נת"ע וגם היום נת"ע אחראית על התכנון שלו.
כך שממש לא מדובר ביוזמה מקומית שמתנהלת בהצלחה ללא מעורבות ארצית.
מדובר ביוזמה ארצית שמתנהלת עם מעורבות מקומית רצונית של עיריית ראשון לציון.

[URL]https://www.nta.co.il/planning[/URL]

[URL]https://www.nta.co.il/content/%D7%AA%D7%AA%D7%9C-72-%D7%90-%D7%94%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9D[/URL]

[URL]https://www.nta.co.il/content/%D7%AA%D7%AA%D7%9C-72-%D7%91-%D7%94%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%98%D7%A2-%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99[/URL]
 

ModiinCity

New member
דב צור ביקש וקיבל אישור לנהל את הקמת הקו - זאת יוזמה מקומית

הקו החום לא היה יוזמה מקומית, אלא אומץ על ידי עיריית ראשון
לציון.
התכנון הראשוני של הקו בוצע על ידי נת"ע וגם היום נת"ע אחראית על התכנון שלו.
כך שממש לא מדובר ביוזמה מקומית שמתנהלת בהצלחה ללא מעורבות ארצית.
מדובר ביוזמה ארצית שמתנהלת עם מעורבות מקומית רצונית של עיריית ראשון לציון.

[URL]https://www.nta.co.il/planning[/URL]

[URL]https://www.nta.co.il/content/%D7%AA%D7%AA%D7%9C-72-%D7%90-%D7%94%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9D[/URL]

[URL]https://www.nta.co.il/content/%D7%AA%D7%AA%D7%9C-72-%D7%91-%D7%94%D7%A7%D7%95-%D7%94%D7%97%D7%95%D7%9D-%D7%9E%D7%A7%D7%98%D7%A2-%D7%9E%D7%96%D7%A8%D7%97%D7%99[/URL]
דב צור ביקש וקיבל אישור לנהל את הקמת הקו - זאת יוזמה מקומית
התכנון מתבצע בחודשים האחרונים בשיתוף התושבים, המיוצגים ע"י העיריות - והקו השתנה מאוד מאז צורתו הראשונית. נת"ע זה גוף ביצוע שאחראי על התכנון המפורט. והכי חשוב: המימון יגויס ברובו ע"י העיריות ולא ע"י המדינה.

ולא תמיד נת"ע מקבלת את דעתם של התושבים:
"אדריכלית העיר לוד, מיכל מאיר, מתרעמת על הטענה שיש להשתמש באוטובוסים בין התחנה האחרונה של הקו החום לנתב"ג וקריית שדה התעופה. "קווי אוטובוס אינם נותנים את השירות הנכון, בעיקר לא למשתמשי הקו החום שמשרת עוד ערים מלבד לוד", אומרת מאיר. "התוספת הנדרשת היא של שלושה קילומטרים בלבד. זו תוספת של רבע שעה נסיעה שתשרת אזור תעסוקה בהיקף של מיליוני מטרים רבועים שמתוכננים להיבנות באזור".
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.6220694
 
זה נכון, כי עיריית ראשון לציון רוצה להיות זו שאחראית על

דב צור ביקש וקיבל אישור לנהל את הקמת הקו - זאת יוזמה מקומית
התכנון מתבצע בחודשים האחרונים בשיתוף התושבים, המיוצגים ע"י העיריות - והקו השתנה מאוד מאז צורתו הראשונית. נת"ע זה גוף ביצוע שאחראי על התכנון המפורט. והכי חשוב: המימון יגויס ברובו ע"י העיריות ולא ע"י המדינה.

ולא תמיד נת"ע מקבלת את דעתם של התושבים:
"אדריכלית העיר לוד, מיכל מאיר, מתרעמת על הטענה שיש להשתמש באוטובוסים בין התחנה האחרונה של הקו החום לנתב"ג וקריית שדה התעופה. "קווי אוטובוס אינם נותנים את השירות הנכון, בעיקר לא למשתמשי הקו החום שמשרת עוד ערים מלבד לוד", אומרת מאיר. "התוספת הנדרשת היא של שלושה קילומטרים בלבד. זו תוספת של רבע שעה נסיעה שתשרת אזור תעסוקה בהיקף של מיליוני מטרים רבועים שמתוכננים להיבנות באזור".
https://www.haaretz.co.il/news/local/.premium-1.6220694
זה נכון, כי עיריית ראשון לציון רוצה להיות זו שאחראית על
תפעול הקו, אבל הקו ממש לא היה יוזמה מקומית ללא מעורבות ארצית.
הקו יוזם על ידי נת"ע שהיא חברה ממשלתית והמעורבות הארצית קיימת גם קיימת.
 

ModiinCity

New member
לא רק *רוצה*. התאגיד האיזורי המרובע יהיה האחראי על התפעול

זה נכון, כי עיריית ראשון לציון רוצה להיות זו שאחראית על
תפעול הקו, אבל הקו ממש לא היה יוזמה מקומית ללא מעורבות ארצית.
הקו יוזם על ידי נת"ע שהיא חברה ממשלתית והמעורבות הארצית קיימת גם קיימת.
לא רק *רוצה*. התאגיד האיזורי המרובע יהיה האחראי על התפעול
של הקו החום.
לכן ההליכים הסטטוטוריים מתקדמים יחסית מהר.

זה שפעם מישהו בנת"ע השתעשע ברעיון של קו רק"ל שלא עובר בת"א, לא הופך את המיזם לארצי היום. היום זה מיזם מקומי\אזורי, ולכן מעניין לראות מה תהיה מידת ההצלחה שלו לעומת הקווים האחרים.

דעתי האישית - יש סיכוי שזאת תהיה הצלחה רצינית מאוד, אפילו שזה יקר מאוד (10 מיליארד, שמעתי)
 
לא פעם מישהו השתעשע בנת"ע ברעיון של קו רק"ל שלא עובר בת"א

לא רק *רוצה*. התאגיד האיזורי המרובע יהיה האחראי על התפעול
של הקו החום.
לכן ההליכים הסטטוטוריים מתקדמים יחסית מהר.

זה שפעם מישהו בנת"ע השתעשע ברעיון של קו רק"ל שלא עובר בת"א, לא הופך את המיזם לארצי היום. היום זה מיזם מקומי\אזורי, ולכן מעניין לראות מה תהיה מידת ההצלחה שלו לעומת הקווים האחרים.

דעתי האישית - יש סיכוי שזאת תהיה הצלחה רצינית מאוד, אפילו שזה יקר מאוד (10 מיליארד, שמעתי)
לא פעם מישהו השתעשע בנת"ע ברעיון של קו רק"ל שלא עובר בת"א
הקו החום נמצא מתחילתו ועד היום באחריות של נת"ע. לא עיריית ראשון לציון אחראית על קידום תת"ל 72, אלא נת"ע ואתה יכול לראות זאת במסמכים של התת"ל.
נת"ע היא זו שמובילה את ההליכים הסטטוטוריים של פרויקט הקו החום.
אפילו בכתבה מהארץ שאתה הבאת מדובר על בקשה של עיריית לוד ותגובה של....נת"ע.
 

ModiinCity

New member
נכון, פרט לרעיונות ותגובות, אין לנת"ע שום נגיעה לקידום הקו

לא פעם מישהו השתעשע בנת"ע ברעיון של קו רק"ל שלא עובר בת"א
הקו החום נמצא מתחילתו ועד היום באחריות של נת"ע. לא עיריית ראשון לציון אחראית על קידום תת"ל 72, אלא נת"ע ואתה יכול לראות זאת במסמכים של התת"ל.
נת"ע היא זו שמובילה את ההליכים הסטטוטוריים של פרויקט הקו החום.
אפילו בכתבה מהארץ שאתה הבאת מדובר על בקשה של עיריית לוד ותגובה של....נת"ע.
נכון, פרט לרעיונות ותגובות, אין לנת"ע שום נגיעה לקידום הקו
לו היית מעיין באותם המסמכים (תת"ל 72 א' + ב'), היית רואה שאין לנת"ע שום מעמד סטטוטורי עצמאי. זהו גוף מקצועי, שלא יכול להחליף גופי תכנון מקומיים בהליכים סטטוטוריים. גם לא לקבל החלטות בנוגע לתוואי הקו. לפחות, לא במצב החוקתי של היום.
&nbsp
בכתבה ב"הארץ" מובאת התגובה של נת"ע, כאשר עיריית לוד פונה לא לנת"ע, אלא לות"ל. כנראה שלא קראת את הכתבה, אחרת היית שם לב לביטוי "עמדתנו המקצועית".
&nbsp
הנה דוגמה להליך, כפי שהו הועבר ע"י עיריית ראשון (הציטוט מאתר העירייה):
"עיריית ראשון לציון צפויה להגיש את השגותיה על תוואי הרכבת שהוצע, בין היתר העברת הקו דרך מגרש החנייה בחוף הים ולא ברחוב כורש וכן העברת המסלול למדרחוב רוטשילד ואחד העם ולא ברחוב הכרמל הצר"
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

raminec

New member
כל מיזם של תחבורה ציבורית

הקו החום זה מיזם מרתק בפני עצמו
דוגמה ליוזמה מקומית שמתנהלת בהצלחה ללא מעורבות ארצית.
&nbsp
בראשל"צ כבר האריכו את הקו עד לחוף הים, ולודאים כנראה יבקשו להאריכו עד נתב"ג.
&nbsp
מעניין אם באר יעקב ורמלה ישכילו לנצל את המפגש של רק"ל עם הרכבת להקמת מרכז תחבורתי בשילוב מרכז מסחרי.
כל מיזם של תחבורה ציבורית
שלעירית ראשון לציון יש בו יד ורגל חשוד מבחינתי.
לעירית ראשון לציון יש איזו מין תפיסה מוזרה שהיא לא צריכה להיות מחוברת בתח"צ לתל אביב ובכלל תח"צ בראשון לציון זו די מילה גסה.
יותר ממיזם תח"צי אחד נבלם/סוכל על ידי עירית ראשון לציון ממניעים אלו.
אפילו קו לילה מתל אביב לראשון לציון שמציל חיים מעל לכל ספק נחסם בעבר על ידי ראש העיר (בסוף קו הלילה חי ובועט למרות מחאותיו). אז להאמין שאיש כזה מסוגל לקדם קו רקלת מועיל? אני סקפטי.
בכלל, כשאני מסתכל על התוואי של הקו החום הוא נראה לי יותר דומה לספירלה מאשר לקו. אני חושב שהקו הזה לא יצא לפועל. הוא לא תוקצב עד כה וכשתוכנית המטרו הגרנדיוזית תאושר ותתוקצב הקמתו תידחה לאין קץ. אם יוקם אי פעם, זה יהיה קצת אחרי הקו המהיר לאילת...
 

ModiinCity

New member
אתה מדבר כנראה על דב צור, שעשה הרבה טעויות ושגיאות

כל מיזם של תחבורה ציבורית
שלעירית ראשון לציון יש בו יד ורגל חשוד מבחינתי.
לעירית ראשון לציון יש איזו מין תפיסה מוזרה שהיא לא צריכה להיות מחוברת בתח"צ לתל אביב ובכלל תח"צ בראשון לציון זו די מילה גסה.
יותר ממיזם תח"צי אחד נבלם/סוכל על ידי עירית ראשון לציון ממניעים אלו.
אפילו קו לילה מתל אביב לראשון לציון שמציל חיים מעל לכל ספק נחסם בעבר על ידי ראש העיר (בסוף קו הלילה חי ובועט למרות מחאותיו). אז להאמין שאיש כזה מסוגל לקדם קו רקלת מועיל? אני סקפטי.
בכלל, כשאני מסתכל על התוואי של הקו החום הוא נראה לי יותר דומה לספירלה מאשר לקו. אני חושב שהקו הזה לא יצא לפועל. הוא לא תוקצב עד כה וכשתוכנית המטרו הגרנדיוזית תאושר ותתוקצב הקמתו תידחה לאין קץ. אם יוקם אי פעם, זה יהיה קצת אחרי הקו המהיר לאילת...
אתה מדבר כנראה על דב צור, שעשה הרבה טעויות ושגיאות
בקידום התחבורה.
&nbsp
אבל הוא כבר הוחלף, אז בוא ניתן כמה חודשי חסד לרז קינסטליך, כי זה מתבקש.
&nbsp
תוכנית הדגל "מתחם ה-1000" מתקדמת, ונראה לי טפשי לא להביא לשם את הקו רק"ל.
&nbsp
ולא נשכח את יתר השותפות: לוד, רמלה ובאר יעקב כ-ו-ל-ן מתות לקו החום! כל ראשי הערים תמכו ותומכים בקידום הקו.
&nbsp
עניין התקציב הוא חשוב, ולכן יש סבירות גבוהה שיימצא פתרון משולב: לאחר השקת הקו האדום יהיו הרבה יותר "קופצים" על פרויקטים תשתיתיים מוצלחים.
 

ModiinCity

New member
אכן, זאת זכות יסוד. בשביל זה אני מעלה את זה כאן

ומה עם "זכות הציבור לדעת"?
עכשיו זאת עדיין תקופה שאפשר להציע הצעות ולהתנגד. אם יפרסמו לציבור כשהכל יהיה כבר מוחלט וגמור (כמו שפחות או יותר קרה עם קוי הרק"ל, לעניות דעתי), זה יהיה חבל מאד.
אכן, זאת זכות יסוד. בשביל זה אני מעלה את זה כאן
השר אוהב להתהדר בהישגיו כי רבים, ולקבל עליהם קרדיט.
&nbsp
לכן לא סביר שנקבל את השתיקה בעניין כה מהותי.
 

rotem1977

New member
מפה שהכנתי על סמך מסמכי המכרז וכתבות

תחנות מטרו: מתי יציגו את המפה? עבר כבר חודש מאז ישיבת ות"ל
שוב עבדו עלינו?
מפה שהכנתי על סמך מסמכי המכרז וכתבות
מן הסתם זה לא רשמי ויש תחנות שהמיקום שלהן נראה לי מוזר (כמו רכבת ראש העין, אולי הכוונה לתחנה הישנה שרוצים להשמיש דרומית לכביש 5), אבל רציתי לעשות לעצמי קצת סדר בראש.

 

stratomaximus

New member
נהדר!

מפה שהכנתי על סמך מסמכי המכרז וכתבות
מן הסתם זה לא רשמי ויש תחנות שהמיקום שלהן נראה לי מוזר (כמו רכבת ראש העין, אולי הכוונה לתחנה הישנה שרוצים להשמיש דרומית לכביש 5), אבל רציתי לעשות לעצמי קצת סדר בראש.
נהדר!
שמרת במקרה את המקור, כך שאפשר יהיה להשתמש בו?
 

ModiinCity

New member
איפה לדעתך, ימוקמו בצריפין?

נהדר!
שמרת במקרה את המקור, כך שאפשר יהיה להשתמש בו?
איפה לדעתך, ימוקמו בצריפין?
לפי הכתבה, בין תלמי מנשה ל"אסף הרופא" לא תהיה תחנה.
&nbsp
אבל זה מרחק של 3 ק"מ בשטח עירוני צפוף!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה