תחנות כח בלב אזור מאוכלס?

yuval zmiri

New member
תחנות כח בלב אזור מאוכלס?

תחנה הפועלת על גז עדיפה סביבתית (ובריאות הציבור) על תחנה פחמית שפוגעת בבריאות הציבור. במועצה אזורית באר טוביה קובלים (ראה/י ראיון עם דרור שור ראש המועצה) על קשרי הון ושלטון יחד עם ניצול כביכול של שטח פרטי להקים תחנה בלב אזור התעשייה של קריית מלאכי.
 

creth11

New member
לא הבנתי - המאבק שלהם הינו נגד תחנה מופעלת גז

התחנה המתוכננת היא מופעלת גז למה אתה מציין את העדיפות על פחמית? באיזה הקשר ?
 

yuval zmiri

New member
תקדים הפחמית בסמוך לעיר אשקלון פגיעה בריאותית

עפ"י מחקר של בי"ח ברזילי (והוא לא מגמתי). תחנות כח בסמוך לאזורים מאוכלסים ראה ערך הרצון להקים את תחנה D ליד אשקלון. אמנם הזיהום נישא באויר למרחק, אך הסמיכות משמעותה נשימה ופגיעה עורית של החלקיקים הכבדים וגדולים יותר. עדיפות מבחינת ביזור, לא הכל במקום אחד, הפחתה בזיהום לעומת פחמית, לא להיות תלויים אך ורק בפחם. לבצע עוד פרוייקטים סמי פוסיליים עד לכדאיות כלכלית ואחרת של מערכות לא פוסיליות. ללמוד לקח מהפיצוץ שארע בתחנת גז בקונטיקט ב-4 לפברואר (החודש) 2010. ברור שגם אם נחייה באוטופייה אנרגטית (ייצור כדאי כלכלית ללא זיהום משמעותי) אזי הזיהום יכול להגיע מכיוונים אחרים, אלא שאז יהיה ברור שיש כבר להתייחס לפנימיות האדם...
 

yuval zmiri

New member
תחנות כח בלב אזור מאוכלס

תקדים בישראל - רידינג תקדים בישראל - פחמית חדרה ליד חדרה והסביבה תקדים בישראל - פחמית אשקלון ליד אשקלון והסביבה נושא הגז בשונה מפחם גם הנקודות הבאות: חוזה עם רוסיה'מצריים או ממקור ישראלי, צנרת עד לכביש 6 (אולי מוטב שיהיה סמוך לכביש 6 באזור לא מאוכלס), נפיצות, מיועד להיות ליד קרית מלאכי והסביבה. משק האנרגיה בישראל!
 

creth11

New member
לא ראיתי בשום מקום שהעמידו את האפשרויות

זו מול זו כך שאין כאן דיון איזה תחנה עדיף ואיזה להקים מקימים גם תחנות כאלה וגם כאלה
 

creth11

New member
אין מקום לא מאוכלס בישראל

כך שנושא המקום לא כל כך רלוונטי מדינת ישראל היא מהצפופות בעולם ואין מקום לא מאוכלס או שכיווני הרוח לא יביאו את הפליטה למקום מאוכלס זו המציאות בנוסף לצורך באנרגיה ובנוסף לגידול האוכלוסין שגם הוא מהגבוהים בעולם המערבי ובנוסף להיותה מדינה מיתפתחת מבחינה תעשיתית כלומר צרכי האנרגיה של ישראל הינם בגידול מתמיד וגם חיסכון כזה או אחר לבד מחזרה לאחור בכל הבחינות לא ישנה עובדה זו. אלה העובדות הפשוטות ומיכאן ניתן לדון ברעיונות כמו למשל להציב תחנות במדינות השכנות להן שטחים ריקים כמו סיני או המידבר הירדני. הגיוני אפשרי ?
 

snowy11

New member
אז שיקימו בחצר ביתך שם יש שטח פנוי

בוקר טוב אליהו לידיעתך ישראל לא בעולם המערבי. אתה מטאטא עובדות מתחת לשטיח ומציג מה שנוח לך ומעניין למה ומדוע. בישראל יש שטחים המרוחקים מיישובים ובעולם יש המון שטחים כאלו ולא רק במדינות ערב השכנות. צפיפותה של ישראל מחייבת אותה ליותר תחנות של אנרגיה נקייה מתחדשת ובנתיים שים תחנה בחצר ביתך ולא אצל השכן!
 

creth11

New member
כניראה שהיכרותך במפת ישראל שווה ליכולת התגובה

שלך. ואם להיות ענייני יותר נישמח לשמוע הצעות גיאוגרפיות מדוייקות יותר מכיוון שאינך יודעת היכן אני גר וזה לא מהותי במיוחד. היתלהמות וחוסר ידע אינו תחליף להסבר מדוייק וברור.
 

snowy11

New member
ההכרה בכך שאנו חיים בעולם גלובלי זו התקדמות

הצרות שאנו חווים באות להראות לנו שיש להתחשב באחרים ולעשות לטובה ולא לניצול וזו נקודת התחלה טובה ובמצב הזה ניתן למצוא שטחים שלא בלב אוכלוסיה כמו מקביל לכביש 6 דרומה 20 ק"מ לדוגמא או לא רחוק מכביש הערבה והנה עכשיו ברור שיש להשקיע לא רק בפחמית D וזה כבר לטובה.
 

creth11

New member
הבורות וקוצר הראות מונעת ממך להבין את ההבדל

שבין ייצור חשמל 7 שעות ביממה בממוצע לבין הצורך לספק אנרגיה 24 שעות רצוף וללא ממוצעים תוך מתן תשובה לצרכים בשעות שיא. כשתבין את ההבדל בין הצרכים ליכולת ההפקה הסולארית אזי יהיה על מה לדבר ולדון.
 

snowy11

New member
אתה לא נותן לעובדות לבלבל אותך וממשיך במנטרה

מי דיבר איתך על סולארית? אתה שולף מהמותן...
 

ohhno

New member
מה יש'ך מפחם משה ?? ../images/Emo13.gif

יש לך היסטוריה של כורי פחם??
 
למעלה