תחנות הרכבת הבין-עירונית החדשות בירושלים

דרור 410

New member

מחרתיים צפוי דיון בות"ל על הארכת קו הרכבת בירושלים בתת הקרקע אל תוך העיר.

ממסמכי התכנית עולה שצפויות לקום שתי תחנות חדשות, אחת באזור מרכז העיר בין הדוידקה לרחוב קינג ג'ורג' והשנייה באזור החאן.

מדובר בבשורה לתושבי ירושלים ולמרכז העיר ובתכנית מעולה מבחינות רבות.

עם זאת, יש מספר עניינים שאולי יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.


ראשית, מיקום התחנות.

לתחנה במרכז העיר מתוכנננות 5 כניסות: הדוידקה(למעשה שתיים), מגדל עדן, מתחם בנין(בין הנביאים ליפו), צומת האיקסים ועוד אחת די מגניבה בסמוך לבניין ההסתדרות ברחוב שטראוס.
בעיני היה עדיף להציב את התחנה הבחירה למקם את החנה בין קינג ג'ורג' לממילא-כיכר צה"ל על מנת לחזק את האזור המזרחי של מרכז העיר, וכדי להתחבר ליר התחבורה בדויד המלך לצד הקוים הכחול והאדום.
המיקום הנוכחי בתכנון נבחר ככל הנראה בשל זמינות שלו לפיתוח בפתח נקי מבינוי במרכז העיר. אף על פי כן יכול להיות ששווה היה לקדם את הבנייה מזרחה יותר. (שימוש בבית הדואר הישן ככניסה לתחנת רכבת תת קרקעית היה יכול להיות שימוש נהדר לבניין המקסים הזה, שהיה מכבד יותר את ההיסטוריה שלו מהמלון המתוכנן בו)

לתחנה בחאן מתוכננות שלוש כניסות, שתיים במתחם התחנה של היום ואחת בגן הפעמון.
מיקומה של תחנה זו מובן אף הוא; לצידו של הקו הכחול של הרכבת הקלה ולצד הרכבל לעיר העתיקה ולצד בינוי עתידי לתעוסוקה מסחר ומלונאות.
עם זאת אולי הייתה עדיפה תחנה בצומת אורנים שהייתה מחוברת יותר לשכונות ולקו רכבת קלה נוסף(הסגול) שכרגע הרכבת לא מתחברת אליו. מיקום זה היה יוצר גם חיבור עדיף בהרבה לתלפיות שהיא מרכז תעסוקה ומגורים עתידי גדול בסדרי גודל ארציים.


פיצול הכניסות לתחנה במרחב יכול להחיות אזורים שלמים ולהקל על פיזור הנוסעים בכניסה וביציאה לתחנה ולכן הוא נהדר.
גם הצבת מבני היציאה בתוך המרחב האורבני ואפילו בבסיסם של מבנים לשימושים אחרים הוא מאפיין נהדר של התכנית.

עם זאת הכניסות בצומת האיקסים ובמתחם בנין מוצבות באופן לא אופטימלי ביחס למרחב.
הן צריכות להיות אירוע עירוני משמעותי יותר ובלי לפגוע באופי האזור.
(אני הייתי חותך פינת הרחובות יפו-שטראוס ולא מסיג את חזית רחוב יפו)

גם המאמץ להכניס שלוש קומות של חניה תת קרקעית בתחנת החאן תמוה בעיני.
מדובר באחד המקומות הנגישים ביותר בארץ בחבורה ציבורית אין סיבה להשקיע כל כך הרבה ביצירת מקומות חניה.
 

Ccyclist

Well-known member

מחרתיים צפוי דיון בות"ל על הארכת קו הרכבת בירושלים בתת הקרקע אל תוך העיר.

ממסמכי התכנית עולה שצפויות לקום שתי תחנות חדשות, אחת באזור מרכז העיר בין הדוידקה לרחוב קינג ג'ורג' והשנייה באזור החאן.

מדובר בבשורה לתושבי ירושלים ולמרכז העיר ובתכנית מעולה מבחינות רבות.

עם זאת, יש מספר עניינים שאולי יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.


ראשית, מיקום התחנות.

לתחנה במרכז העיר מתוכנננות 5 כניסות: הדוידקה(למעשה שתיים), מגדל עדן, מתחם בנין(בין הנביאים ליפו), צומת האיקסים ועוד אחת די מגניבה בסמוך לבניין ההסתדרות ברחוב שטראוס.
בעיני היה עדיף להציב את התחנה הבחירה למקם את החנה בין קינג ג'ורג' לממילא-כיכר צה"ל על מנת לחזק את האזור המזרחי של מרכז העיר, וכדי להתחבר ליר התחבורה בדויד המלך לצד הקוים הכחול והאדום.
המיקום הנוכחי בתכנון נבחר ככל הנראה בשל זמינות שלו לפיתוח בפתח נקי מבינוי במרכז העיר. אף על פי כן יכול להיות ששווה היה לקדם את הבנייה מזרחה יותר. (שימוש בבית הדואר הישן ככניסה לתחנת רכבת תת קרקעית היה יכול להיות שימוש נהדר לבניין המקסים הזה, שהיה מכבד יותר את ההיסטוריה שלו מהמלון המתוכנן בו)

לתחנה בחאן מתוכננות שלוש כניסות, שתיים במתחם התחנה של היום ואחת בגן הפעמון.
מיקומה של תחנה זו מובן אף הוא; לצידו של הקו הכחול של הרכבת הקלה ולצד הרכבל לעיר העתיקה ולצד בינוי עתידי לתעוסוקה מסחר ומלונאות.
עם זאת אולי הייתה עדיפה תחנה בצומת אורנים שהייתה מחוברת יותר לשכונות ולקו רכבת קלה נוסף(הסגול) שכרגע הרכבת לא מתחברת אליו. מיקום זה היה יוצר גם חיבור עדיף בהרבה לתלפיות שהיא מרכז תעסוקה ומגורים עתידי גדול בסדרי גודל ארציים.


פיצול הכניסות לתחנה במרחב יכול להחיות אזורים שלמים ולהקל על פיזור הנוסעים בכניסה וביציאה לתחנה ולכן הוא נהדר.
גם הצבת מבני היציאה בתוך המרחב האורבני ואפילו בבסיסם של מבנים לשימושים אחרים הוא מאפיין נהדר של התכנית.

עם זאת הכניסות בצומת האיקסים ובמתחם בנין מוצבות באופן לא אופטימלי ביחס למרחב.
הן צריכות להיות אירוע עירוני משמעותי יותר ובלי לפגוע באופי האזור.
(אני הייתי חותך פינת הרחובות יפו-שטראוס ולא מסיג את חזית רחוב יפו)

גם המאמץ להכניס שלוש קומות של חניה תת קרקעית בתחנת החאן תמוה בעיני.
מדובר באחד המקומות הנגישים ביותר בארץ בחבורה ציבורית אין סיבה להשקיע כל כך הרבה ביצירת מקומות חניה.

אז ככה: על תחנה שהכניסה אליה בצומת האיקסים אפשר לחתום, אם כי כמוך הייתי מעדיף שזו תהיה הכניסה המערבית של התחנה. זו יציאה ליד תחנת ירושלים מרכז של הקו האדום וליד תחנה עתידית של הקו הכחול שיתכן שתהיה תת קרקעית (רכס הנביאים הוא נקודת שיא הגובה במסלול). כמוך הייתי מעדיף שהכניסה המזרחית תהיה באזור בניין ג'נרלי כדי שהתחנה תוכל "לרקוד על שתי החתונות" של מרכז העיר והעיר העתיקה. זה היה מייתר תוכניות מגלומניות ופוגעניות לשלוחה לכותל. לטעמי צריך לכלול בעסק רציף רק"ל נוסף בכיכר צה"ל בסמיכות לתחנת כיכר ספרא או אולי על חשבון שטחים פתוחים בכיכר ספרא עצמה. זה יאפשר רק"ל סובב חומות לכותל, לפחות משער יפו דרך הר ציון.

לגבי תחנה בחאן - אני מסכים איתך שעדיפה תחנה בצומת אורנים. החאן זו רמנטיזציה מיותרת. אני רואה איך צריכה להיות שם תחנת רק"ל (דבר שבימינו יצטרך להיות תת קרקעי או מפוצל מחוץ לשני צידי התחנה הישנה בגלל שהמתחם לא שמר מקום לתוואי מסילה פעיל), אבל צומת אורנים היא נקודת שמובילים אליה 5 רחובות עירוניים עורקיים המחברים אליה שכונות מגורים מכל כיוון בעוד שחלק ניכר מההיקף של החאן הוא פארקים. לגבי חניון - תחנה בתלפיות במקביל לרחוב האומן יכולה לעשות שימוש בשטחים הפתוחים שבין הקטמונים למסילה, להתחבר לכבישים פרבריים כמו דרך חברון וברעם, ולחסוך לנהגים מפרברי ירושלים נסיעה ארוכה לחאן דרך החלק הצפוני של דרך חברון או דרך רחוב עמק רפאים הצר. בהנחה שהקו ימשיך למלחה זה ייצור שני חניוני חנה וסע בדרום העיר במקומות שיהיו בין השאר על הקו האופקי מהדסה לתלפיות וארמון הנציב.

הייתי בחאן בפסח. לכשעצמו המתחם לא מצדיק תחנת רכבת בינעירונית. יש בו בקושי 4-5 תאי שירותים בתצורת יוניסקס מוזרה שקשה להאמין שהיא התמורה המקורית של תחנת הרכבת ירושלים. זה לונהפארק נחמד וטוב שיהיה אפשר להגיע אליו בקפיצה של תחנה או שתיים בקו הכחול, אבל אינני חושב שהוא מצדיק כ 8,000 מקומות לכיוןן ברכבת כל שעה (4 רכבות). בנוסף - עבודות הבנייה של החניון והתחנה יחייבו סגירה או פינוי של חלקים נרחבים ממתחם החאן הקיים לתקופת הבניה.
 
נערך לאחרונה ב:

EdanS84

New member

מחרתיים צפוי דיון בות"ל על הארכת קו הרכבת בירושלים בתת הקרקע אל תוך העיר.

ממסמכי התכנית עולה שצפויות לקום שתי תחנות חדשות, אחת באזור מרכז העיר בין הדוידקה לרחוב קינג ג'ורג' והשנייה באזור החאן.

מדובר בבשורה לתושבי ירושלים ולמרכז העיר ובתכנית מעולה מבחינות רבות.

עם זאת, יש מספר עניינים שאולי יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.


ראשית, מיקום התחנות.

לתחנה במרכז העיר מתוכנננות 5 כניסות: הדוידקה(למעשה שתיים), מגדל עדן, מתחם בנין(בין הנביאים ליפו), צומת האיקסים ועוד אחת די מגניבה בסמוך לבניין ההסתדרות ברחוב שטראוס.
בעיני היה עדיף להציב את התחנה הבחירה למקם את החנה בין קינג ג'ורג' לממילא-כיכר צה"ל על מנת לחזק את האזור המזרחי של מרכז העיר, וכדי להתחבר ליר התחבורה בדויד המלך לצד הקוים הכחול והאדום.
המיקום הנוכחי בתכנון נבחר ככל הנראה בשל זמינות שלו לפיתוח בפתח נקי מבינוי במרכז העיר. אף על פי כן יכול להיות ששווה היה לקדם את הבנייה מזרחה יותר. (שימוש בבית הדואר הישן ככניסה לתחנת רכבת תת קרקעית היה יכול להיות שימוש נהדר לבניין המקסים הזה, שהיה מכבד יותר את ההיסטוריה שלו מהמלון המתוכנן בו)

לתחנה בחאן מתוכננות שלוש כניסות, שתיים במתחם התחנה של היום ואחת בגן הפעמון.
מיקומה של תחנה זו מובן אף הוא; לצידו של הקו הכחול של הרכבת הקלה ולצד הרכבל לעיר העתיקה ולצד בינוי עתידי לתעוסוקה מסחר ומלונאות.
עם זאת אולי הייתה עדיפה תחנה בצומת אורנים שהייתה מחוברת יותר לשכונות ולקו רכבת קלה נוסף(הסגול) שכרגע הרכבת לא מתחברת אליו. מיקום זה היה יוצר גם חיבור עדיף בהרבה לתלפיות שהיא מרכז תעסוקה ומגורים עתידי גדול בסדרי גודל ארציים.


פיצול הכניסות לתחנה במרחב יכול להחיות אזורים שלמים ולהקל על פיזור הנוסעים בכניסה וביציאה לתחנה ולכן הוא נהדר.
גם הצבת מבני היציאה בתוך המרחב האורבני ואפילו בבסיסם של מבנים לשימושים אחרים הוא מאפיין נהדר של התכנית.

עם זאת הכניסות בצומת האיקסים ובמתחם בנין מוצבות באופן לא אופטימלי ביחס למרחב.
הן צריכות להיות אירוע עירוני משמעותי יותר ובלי לפגוע באופי האזור.
(אני הייתי חותך פינת הרחובות יפו-שטראוס ולא מסיג את חזית רחוב יפו)

גם המאמץ להכניס שלוש קומות של חניה תת קרקעית בתחנת החאן תמוה בעיני.
מדובר באחד המקומות הנגישים ביותר בארץ בחבורה ציבורית אין סיבה להשקיע כל כך הרבה ביצירת מקומות חניה.
יש סינאריו בו הדבר הזה כדאי כלכלית לרכבת ישראל או למדינה?
או שזה סתם עוד איזה משהו פוליטי שאיזה חבר כנסת מריץ כדי לתפוס 15 דקות תהילה עד שזה יפול?
 

דרור 410

New member

מחרתיים צפוי דיון בות"ל על הארכת קו הרכבת בירושלים בתת הקרקע אל תוך העיר.

ממסמכי התכנית עולה שצפויות לקום שתי תחנות חדשות, אחת באזור מרכז העיר בין הדוידקה לרחוב קינג ג'ורג' והשנייה באזור החאן.

מדובר בבשורה לתושבי ירושלים ולמרכז העיר ובתכנית מעולה מבחינות רבות.

עם זאת, יש מספר עניינים שאולי יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.


ראשית, מיקום התחנות.

לתחנה במרכז העיר מתוכנננות 5 כניסות: הדוידקה(למעשה שתיים), מגדל עדן, מתחם בנין(בין הנביאים ליפו), צומת האיקסים ועוד אחת די מגניבה בסמוך לבניין ההסתדרות ברחוב שטראוס.
בעיני היה עדיף להציב את התחנה הבחירה למקם את החנה בין קינג ג'ורג' לממילא-כיכר צה"ל על מנת לחזק את האזור המזרחי של מרכז העיר, וכדי להתחבר ליר התחבורה בדויד המלך לצד הקוים הכחול והאדום.
המיקום הנוכחי בתכנון נבחר ככל הנראה בשל זמינות שלו לפיתוח בפתח נקי מבינוי במרכז העיר. אף על פי כן יכול להיות ששווה היה לקדם את הבנייה מזרחה יותר. (שימוש בבית הדואר הישן ככניסה לתחנת רכבת תת קרקעית היה יכול להיות שימוש נהדר לבניין המקסים הזה, שהיה מכבד יותר את ההיסטוריה שלו מהמלון המתוכנן בו)

לתחנה בחאן מתוכננות שלוש כניסות, שתיים במתחם התחנה של היום ואחת בגן הפעמון.
מיקומה של תחנה זו מובן אף הוא; לצידו של הקו הכחול של הרכבת הקלה ולצד הרכבל לעיר העתיקה ולצד בינוי עתידי לתעוסוקה מסחר ומלונאות.
עם זאת אולי הייתה עדיפה תחנה בצומת אורנים שהייתה מחוברת יותר לשכונות ולקו רכבת קלה נוסף(הסגול) שכרגע הרכבת לא מתחברת אליו. מיקום זה היה יוצר גם חיבור עדיף בהרבה לתלפיות שהיא מרכז תעסוקה ומגורים עתידי גדול בסדרי גודל ארציים.


פיצול הכניסות לתחנה במרחב יכול להחיות אזורים שלמים ולהקל על פיזור הנוסעים בכניסה וביציאה לתחנה ולכן הוא נהדר.
גם הצבת מבני היציאה בתוך המרחב האורבני ואפילו בבסיסם של מבנים לשימושים אחרים הוא מאפיין נהדר של התכנית.

עם זאת הכניסות בצומת האיקסים ובמתחם בנין מוצבות באופן לא אופטימלי ביחס למרחב.
הן צריכות להיות אירוע עירוני משמעותי יותר ובלי לפגוע באופי האזור.
(אני הייתי חותך פינת הרחובות יפו-שטראוס ולא מסיג את חזית רחוב יפו)

גם המאמץ להכניס שלוש קומות של חניה תת קרקעית בתחנת החאן תמוה בעיני.
מדובר באחד המקומות הנגישים ביותר בארץ בחבורה ציבורית אין סיבה להשקיע כל כך הרבה ביצירת מקומות חניה.
אני לא יודע אם אתה רציני או צוחק..

מדובר בעיר עם מליון תושבים ועם עורף גדול נוסף על כך.
הארכת הרכבת חיונית לעתיד העיר וליכולת לספק בה שירותי הסעת המונים איכותיים.
במקרה זה הפרוייקט גם חשוב לקו הקיים, ללא ההארכה ויצירת התחנה התפעולית מספר קטן יחסית של רכבות יוכלו לנסוע על הקו לירושלים בכל שעה.

אפשר לחשוב שרק תל אביב ראויה להשקעה ציבורית, ואפשר להיות מחובר למציאות.
אם אתה חושב שלא ראוי להשקיע בפרויקטים איכותיים להסעת המונים אז בהצלחה עם לחיות במדינה עוד עשור או שניים.
 

מחרתיים צפוי דיון בות"ל על הארכת קו הרכבת בירושלים בתת הקרקע אל תוך העיר.

ממסמכי התכנית עולה שצפויות לקום שתי תחנות חדשות, אחת באזור מרכז העיר בין הדוידקה לרחוב קינג ג'ורג' והשנייה באזור החאן.

מדובר בבשורה לתושבי ירושלים ולמרכז העיר ובתכנית מעולה מבחינות רבות.

עם זאת, יש מספר עניינים שאולי יכולים להיות מתוכננים טוב יותר.


ראשית, מיקום התחנות.

לתחנה במרכז העיר מתוכנננות 5 כניסות: הדוידקה(למעשה שתיים), מגדל עדן, מתחם בנין(בין הנביאים ליפו), צומת האיקסים ועוד אחת די מגניבה בסמוך לבניין ההסתדרות ברחוב שטראוס.
בעיני היה עדיף להציב את התחנה הבחירה למקם את החנה בין קינג ג'ורג' לממילא-כיכר צה"ל על מנת לחזק את האזור המזרחי של מרכז העיר, וכדי להתחבר ליר התחבורה בדויד המלך לצד הקוים הכחול והאדום.
המיקום הנוכחי בתכנון נבחר ככל הנראה בשל זמינות שלו לפיתוח בפתח נקי מבינוי במרכז העיר. אף על פי כן יכול להיות ששווה היה לקדם את הבנייה מזרחה יותר. (שימוש בבית הדואר הישן ככניסה לתחנת רכבת תת קרקעית היה יכול להיות שימוש נהדר לבניין המקסים הזה, שהיה מכבד יותר את ההיסטוריה שלו מהמלון המתוכנן בו)

לתחנה בחאן מתוכננות שלוש כניסות, שתיים במתחם התחנה של היום ואחת בגן הפעמון.
מיקומה של תחנה זו מובן אף הוא; לצידו של הקו הכחול של הרכבת הקלה ולצד הרכבל לעיר העתיקה ולצד בינוי עתידי לתעוסוקה מסחר ומלונאות.
עם זאת אולי הייתה עדיפה תחנה בצומת אורנים שהייתה מחוברת יותר לשכונות ולקו רכבת קלה נוסף(הסגול) שכרגע הרכבת לא מתחברת אליו. מיקום זה היה יוצר גם חיבור עדיף בהרבה לתלפיות שהיא מרכז תעסוקה ומגורים עתידי גדול בסדרי גודל ארציים.


פיצול הכניסות לתחנה במרחב יכול להחיות אזורים שלמים ולהקל על פיזור הנוסעים בכניסה וביציאה לתחנה ולכן הוא נהדר.
גם הצבת מבני היציאה בתוך המרחב האורבני ואפילו בבסיסם של מבנים לשימושים אחרים הוא מאפיין נהדר של התכנית.

עם זאת הכניסות בצומת האיקסים ובמתחם בנין מוצבות באופן לא אופטימלי ביחס למרחב.
הן צריכות להיות אירוע עירוני משמעותי יותר ובלי לפגוע באופי האזור.
(אני הייתי חותך פינת הרחובות יפו-שטראוס ולא מסיג את חזית רחוב יפו)

גם המאמץ להכניס שלוש קומות של חניה תת קרקעית בתחנת החאן תמוה בעיני.
מדובר באחד המקומות הנגישים ביותר בארץ בחבורה ציבורית אין סיבה להשקיע כל כך הרבה ביצירת מקומות חניה.
יש ענין מוזר עם התחנה המתוכנת בככר הדוידקה. המרחק בינה ולבין תחנת נבון הוא כ1.2 ק"מ . אורך רציפי התחנות (לפי התקן החדש ) הוא 350 מטר. נניח שכל רציף מתוכנן פחות או יותר חצי חצי ממרכז התחנה יוצא שהרכבת נעה 850 מטר ונעצרת... אורך הרכבת עצמה כ300 מטר יוצא מפה שהקטר מתחיל לעצור לקראת התחנה השניה כאשר קצהו עדין בתחנה הראשונה.... וחוץ מזה, מרחק שכזה שהנוסעים ילכו במחילה מכבודם ברגל, או שיסעו ברק"ל שנע בדיוק מעל. הרבה יותר חכם לדעתי היה לתכנן את התחנה מתחת לגן העצמאות שנמצא כ 2 ק"מ מתחנת נבון ו 2ק"מ מתחנת החאן. וזה יתן מענה הרבה יותר טוב, למרכז העיר.
 

Ccyclist

Well-known member
יש ענין מוזר עם התחנה המתוכנת בככר הדוידקה. המרחק בינה ולבין תחנת נבון הוא כ1.2 ק"מ . אורך רציפי התחנות (לפי התקן החדש ) הוא 350 מטר. נניח שכל רציף מתוכנן פחות או יותר חצי חצי ממרכז התחנה יוצא שהרכבת נעה 850 מטר ונעצרת... אורך הרכבת עצמה כ300 מטר יוצא מפה שהקטר מתחיל לעצור לקראת התחנה השניה כאשר קצהו עדין בתחנה הראשונה.... וחוץ מזה, מרחק שכזה שהנוסעים ילכו במחילה מכבודם ברגל, או שיסעו ברק"ל שנע בדיוק מעל. הרבה יותר חכם לדעתי היה לתכנן את התחנה מתחת לגן העצמאות שנמצא כ 2 ק"מ מתחנת נבון ו 2ק"מ מתחנת החאן. וזה יתן מענה הרבה יותר טוב, למרכז העיר.

גם ת"א מרכז והשלום מרוחקות 1.2 ק"מ זו מזו. לפעמים חשיבות המיקום קובעת את מיקום התחנות ולא המרחק.

אני בהחלט מסכים שיש מקום להזיז את התחנה במרכז ירושלים כך שבמקום שתהיה בין הדווידקה לצומת האיקסים (רק"ל יפו מרכז) היא תהיה בין צומת האיקסים לבניין ג'נרלי - אבל זו הזזה של 300 מטר או מרחק של 1.5 ק"מ בין התחנות. צומת האיקסים היא מפגש בין הקו האדום הקיים לקו הכחול המתוכנן וצריך למצוא דרך לשלב אותה בתחנה במרכז ירושלים.

בהצעתי מלפני כעשור לחיבור המסילות בירושלים הצעתי שהתחנה תהיה ברחוב המלך ג'ורג' באזור רצף הכיכרות של לב ירושלים, הכשרת הישוב והגן בבור שיבר. הצעה זו היתה מאפשרת גם תחנה תת קרקעית באזור המלונות צפונית לגו הפעמון.

גן העצמאות הוא מקום די שולי יחסית למרכז העיר. אם הכוונה לגן מאיר שרמן על רחוב המלך ג'ורג' אז יש שם מת"צ שיהיה הקו הכחול אבל מרכז העיר עצמו נמצא תחנה אחת צפונית לשם. אם הכוונה לגן עצמו אז המצב התחבורתי שם עגום כי אין שם תחבורה ציבורית משמעותית שתוכל לענות על צרכי הנוסעים הבינעירוניים שירצו להחליף לקווי תח"צ מקומיים בירושלים. אין קו כלשהו ברחוב הלל החד סיטרי או ברחוב מנשה בן ישראל שחוצה את הגן.
 

luckydude

Member
יש ענין מוזר עם התחנה המתוכנת בככר הדוידקה. המרחק בינה ולבין תחנת נבון הוא כ1.2 ק"מ . אורך רציפי התחנות (לפי התקן החדש ) הוא 350 מטר. נניח שכל רציף מתוכנן פחות או יותר חצי חצי ממרכז התחנה יוצא שהרכבת נעה 850 מטר ונעצרת... אורך הרכבת עצמה כ300 מטר יוצא מפה שהקטר מתחיל לעצור לקראת התחנה השניה כאשר קצהו עדין בתחנה הראשונה.... וחוץ מזה, מרחק שכזה שהנוסעים ילכו במחילה מכבודם ברגל, או שיסעו ברק"ל שנע בדיוק מעל. הרבה יותר חכם לדעתי היה לתכנן את התחנה מתחת לגן העצמאות שנמצא כ 2 ק"מ מתחנת נבון ו 2ק"מ מתחנת החאן. וזה יתן מענה הרבה יותר טוב, למרכז העיר.
הדוידקה נמצאת מעל לקצה המערבי של הרציפים העתידים. הכניסה הראשית לתחנה מתוכננת ברחוב יפו פינת ולנברג, כ-1.4 ק"מ בערך מהכניסה לתחנת יצחק נבון. תהיה גם כניסה משנית לתחנה בצומת האיקסים (מעל לקצה המזרחי של הרציפים). בנוסף, מתוכננים מעברים תת-קרקעיים אל רחוב אגריפס ומעבר תת"ק די ארוך לתחנת רק"ל עתידית ברחוב שטראוס.
 

Ccyclist

Well-known member
הדוידקה נמצאת מעל לקצה המערבי של הרציפים העתידים. הכניסה הראשית לתחנה מתוכננת ברחוב יפו פינת ולנברג, כ-1.4 ק"מ בערך מהכניסה לתחנת יצחק נבון. תהיה גם כניסה משנית לתחנה בצומת האיקסים (מעל לקצה המזרחי של הרציפים). בנוסף, מתוכננים מעברים תת-קרקעיים אל רחוב אגריפס ומעבר תת"ק די ארוך לתחנת רק"ל עתידית ברחוב שטראוס.

יפו פינת וולנברג זה מגרש עם סיכסוכי תיכנון עוד מימי המנדט. העירייה תמיד סירבה לתת לבעלים היתרי בנייה. הסיכוי שאחרי 75-80 שנה של בעלות על מגרש ריק ברחוב הראשי של ירושלים בלי יכולת לממש זאת הבעלים פתאום ישתף פעולה עם הרשויות - אפסי. חבל לתכנן כניסה לתחנה במקום מסוכסך כל כך.

כמו כן זה מיקום די מרוחק מתח"צ משלימה (יפו מרכז או הדווידקה) ובאזור של רחוב יפו שתמיד הרגיש משני בהשוואה לקטע שבין צומת האיקסים לכיכר ציון. אפילו כיום עם הרק"ל האזור מלא בבזארים זולים וחנויות בדים, מסחר די ירוד.
 

luckydude

Member
יפו פינת וולנברג זה מגרש עם סיכסוכי תיכנון עוד מימי המנדט. העירייה תמיד סירבה לתת לבעלים היתרי בנייה. הסיכוי שאחרי 75-80 שנה של בעלות על מגרש ריק ברחוב הראשי של ירושלים בלי יכולת לממש זאת הבעלים פתאום ישתף פעולה עם הרשויות - אפסי. חבל לתכנן כניסה לתחנה במקום מסוכסך כל כך.

כמו כן זה מיקום די מרוחק מתח"צ משלימה (יפו מרכז או הדווידקה) ובאזור של רחוב יפו שתמיד הרגיש משני בהשוואה לקטע שבין צומת האיקסים לכיכר ציון. אפילו כיום עם הרק"ל האזור מלא בבזארים זולים וחנויות בדים, מסחר די ירוד.

להפך, המגרש הריק זו הזדמנות כי הגיעו להסכמות עם היורשים של מתחם בנִין שיעבור פיתוח נרחב ושתחנת הרכבת תבנה כחלק ממנו. וכפי שציינתי, תבנה כניסה נוספת לתחנה בפינה הצפון-מזרחית של צומת האיקסים. ראה ״מסמכים נלווים״:
 

Ccyclist

Well-known member
להפך, המגרש הריק זו הזדמנות כי הגיעו להסכמות עם היורשים של מתחם בנִין שיעבור פיתוח נרחב ושתחנת הרכבת תבנה כחלק ממנו. וכפי שציינתי, תבנה כניסה נוספת לתחנה בפינה הצפון-מזרחית של צומת האיקסים. ראה ״מסמכים נלווים״:

אם יש יציאה ליד תחנת יפו מרכז באיקסים ויציאה ליד תחנת הדווידקה ובניין כלל אז כניסה באמצע זה פיל לבן. אני מכיר את האזור 40 שנה וגם אם יבנו בו איזה פרוייקט נדל"ן כמו מאחורי בניין העמודים זה לא ישפר את השוליות שלו. המגרש טוב אולי לפיר גישה אם צריך כזה למטרות בניה אבל אין שם הצדקה לכניסה לתחנת רכבת חשובה המצריכה תח"צ משלים שאין בחצי הדרך בין תחנות הרק"ל ברחוב יפו ואין לה היתכנות בקנה המידה הדרוש ברחוב הנביאים.

זה אזור שהיו לי ולהוריי הרבה עניינים וסידורים בו מתחילת שנות השמונים והלאה ובשנות התשעים למדתי באזור. הייתי על הבמה באדיסון כשהיא קרסה במופע לילדים ב 87 או 88 בערך. זה לא אזור תאורטי על המפה עבורי אלא מקום שאני מכיר היטב שתמיד היה משני והזמן לא עשה לו טוב בהשוואה לאזור שממזרח לצומת האיקסים. ההידרדרות הנוראית של בניין כלל ואפילו מרכז הפעמון מצביעות על העתיד לכל "מתחם" באזור שביניהן. ממילא והמשביר בכיכר ציון הזיזו את מרכז הכובד של מרכז העיר מזרחה בצורה שדירדרה אפילו את רחוב המלך ג'ורג' - שלא לדבר על יפו ממזרח לאיקסים. גם תופעת אזור הבילויים בשוק לא עשתה טוב לאזור, היא הורידה ציבורים שהיו מגיעים למרכז העיר שתי תחנות במעלה רחוב יפו.

עדיף שתחנה במיקום הזה תמונף לעזור לאזור צומת האיקסים להתרומם קצת (במיוחד אם ישפצו את בניין העמודים) ולהציל את בניין כלל (שצריך לסגור את הקניון שלו לשנתיים שלושה, להרוס קירות פנימיים ולבנות אותו מחדש ללא טבעת המעברים החיצונית ועם גימורים מודרניים יותר מהבטון המיושן שיש בו.).
 
נערך לאחרונה ב:

luckydude

Member
אם יש יציאה ליד תחנת יפו מרכז באיקסים ויציאה ליד תחנת הדווידקה ובניין כלל אז כניסה באמצע זה פיל לבן. אני מכיר את האזור 40 שנה וגם אם יבנו בו איזה פרוייקט נדל"ן כמו מאחורי בניין העמודים זה לא ישפר את השוליות שלו. המגרש טוב אולי לפיר גישה אם צריך כזה למטרות בניה אבל אין שם הצדקה לכניסה לתחנת רכבת חשובה המצריכה תח"צ משלים שאין בחצי הדרך בין תחנות הרק"ל ברחוב יפו ואין לה היתכנות בקנה המידה הדרוש ברחוב הנביאים.

זה אזור שהיו לי ולהוריי הרבה עניינים וסידורים בו מתחילת שנות השמונים והלאה ובשנות התשעים למדתי באזור. הייתי על הבמה באדיסון כשהיא קרסה במופע לילדים ב 87 או 88 בערך. זה לא אזור תאורטי על המפה עבורי אלא מקום שאני מכיר היטב שתמיד היה משני והזמן לא עשה לו טוב בהשוואה לאזור שממזרח לצומת האיקסים. ההידרדרות הנוראית של בניין כלל ואפילו מרכז הפעמון מצביעות על העתיד לכל "מתחם" באזור שביניהן. ממילא והמשביר בכיכר ציון הזיזו את מרכז הכובד של מרכז העיר מזרחה בצורה שדירדרה אפילו את רחוב המלך ג'ורג' - שלא לדבר על יפו ממזרח לאיקסים. גם תופעת אזור הבילויים בשוק לא עשתה טוב לאזור, היא הורידה ציבורים שהיו מגיעים למרכז העיר שתי תחנות במעלה רחוב יפו.

עדיף שתחנה במיקום הזה תמונף לעזור לאזור צומת האיקסים להתרומם קצת (במיוחד אם ישפצו את בניין העמודים) ולהציל את בניין כלל (שצריך לסגור את הקניון שלו לשנתיים שלושה, להרוס קירות פנימיים ולבנות אותו מחדש ללא טבעת המעברים החיצונית ועם גימורים מודרניים יותר מהבטון המיושן שיש בו.).

לא מתוכננת יציאה בדוידקה, רק פיר איוורור. בקשר למתחם בנין - מדובר על מתחם ענק של 14 דונם שישתרע על כל משלוש הרחובות:

 

Ccyclist

Well-known member
לא מתוכננת יציאה בדוידקה, רק פיר איוורור. בקשר למתחם בנין - מדובר על מתחם ענק של 14 דונם שישתרע על כל משלוש הרחובות:


הנה האזור על רחוב יפו בסטריט וויו.
Screenshot_20220518-164904_Maps.jpg Screenshot_20220518-164832_Maps.jpg Screenshot_20220518-165403_Maps.jpg Screenshot_20220518-170749_Samsung Internet.jpg
אף אחד לא יבכה על המבנים הדו קומתיים המלבניים האלו, אבל תראה מה טיב המסחר שהאזור מחזיק אחרי 150 שנה בלב ליבה של ירושלים.

לגבי "הצלחת" מתחמים במרכז ירושלים: הנה סרטון בן חודשיים מהטבעת החיצונית במרכז כלל, שמצבה אמנם טוב יותר מהתחנה המרכזית החדשה בתל אביב אבל בהחלט בכיוון.


מה לעשות שבמרכז ירושלים מה שמשגשג הם עסקים בבניינים היסטוריים במפלס הרחוב כמו ברחוב יפו בין בניין ג'נרלי לרציפי יפו מרכז.

אני בהחלט רואה איך יבנו שם נדל"ן כמו שעשו בגוש 51, אבל מסחר באזור שאף פעם לא הצליח להחזיק אותו גם כשהיו בו בתי קולנוע (אדיסון, כפיר) ומיני לונה פארק (בבניין כלל) זה הימור בעייתי. חיבור תח"צ לעסק יכולה להיות מאד שלילית (ע"ע התחנה המרכזית בתל אביב שה"מתחם" בה נפתח בתקוות גדולות) כשהמיקום בעייתי מלכתחילה.

היעדר יציאה בדווידקה זה וויתור על המשרדים בבניין כלל ומגדל הדוויקדה וחבל שכך. זה גם יוצר פער של כ 100-150 מטר בין יציאה באזור וולנברג לתחנת הדווידקה שיקשה על החלפת אמצעי תחבורה בכיוון מערב. עדיף כבר שתהיה יציאה יחידה בצומת האיקסים על הקווים האדום והכחול.

גורם נוסף זה בית הספר האנגליקני. חסימת כיוון האוויר הדרומי שלו במגדלים גבוהים יכולה להיות בעייתית.
 
נערך לאחרונה ב:
למעלה