תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב

מצב
הנושא נעול.
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
 

טיפ_טיפ

New member
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
איזה קטע
אני הייתי חיילת לפני 10 שנים וגם אני כל הזמן חשבתי למה אין תחנה מרכזית גדולה במסובים. אחרי הכל התנועה יכלה להתנתב משם יפה גם לצפון-דרום וגם רוחבית, מזרחה.
 
איזה קטע
אני הייתי חיילת לפני 10 שנים וגם אני כל הזמן חשבתי למה אין תחנה מרכזית גדולה במסובים. אחרי הכל התנועה יכלה להתנתב משם יפה גם לצפון-דרום וגם רוחבית, מזרחה.
האמת שזה מזכיר לי רעיון
שפרסמתי כאן בפורום לפני שנה או יותר. עלה דיון על תחנה מרכזית תל-אביבית שונה מזעוותון הסלאמס הקיים. אני הצעתי ד'אז, בהשראה חיפאית, שתי מרכזיות: אחת צפונית בצומת גלילות, והשנייה דרומית בצומת גנות. שני אתרים הנמצאים על ציר האיילון, באזורים לא מאוכלסים המשמשים משפך לבאים מהצפון והדרום. גלילות - אם הדרך מצפון מזרח (כביש 5) ומצפון (כביש 2) גנות - אם הדרך מדרום (כביש 4), ומדרום מזרח (כבישים 1,44).
 
האמת שזה מזכיר לי רעיון
שפרסמתי כאן בפורום לפני שנה או יותר. עלה דיון על תחנה מרכזית תל-אביבית שונה מזעוותון הסלאמס הקיים. אני הצעתי ד'אז, בהשראה חיפאית, שתי מרכזיות: אחת צפונית בצומת גלילות, והשנייה דרומית בצומת גנות. שני אתרים הנמצאים על ציר האיילון, באזורים לא מאוכלסים המשמשים משפך לבאים מהצפון והדרום. גלילות - אם הדרך מצפון מזרח (כביש 5) ומצפון (כביש 2) גנות - אם הדרך מדרום (כביש 4), ומדרום מזרח (כבישים 1,44).
יש מסופי תחבורה קטנים
האחד בצומת רעננה והשני בצומת אלוף שדה. עוד אחד מתוכנן בצומת מורשה עם קידום תוכניות הבנייה בין רמה"ש ות"א. למסופים אלו יש אמנם כושר קליטה מוגבל, אבל ניתן להשתמש בהם כבר כיום לצורך הוספת קווים עוקפי ת"א.
 

אורי404

New member
יש מסופי תחבורה קטנים
האחד בצומת רעננה והשני בצומת אלוף שדה. עוד אחד מתוכנן בצומת מורשה עם קידום תוכניות הבנייה בין רמה"ש ות"א. למסופים אלו יש אמנם כושר קליטה מוגבל, אבל ניתן להשתמש בהם כבר כיום לצורך הוספת קווים עוקפי ת"א.
גם בקשר לצומת רעננה כתבו בפורום:
כתבו בעבר (בין היתר בשרשור על קווי אוטובוס מומלצים) על כך שאין קו אוטובוס, מכביש ארבע בין צומת השרון וצומת דרור לאיזור של מחלף גהה, בר אילן ועוד. קו אוטובוס כזה היה יכול להיות טוב מאוד.
 

טיפ_טיפ

New member
יש מסופי תחבורה קטנים
האחד בצומת רעננה והשני בצומת אלוף שדה. עוד אחד מתוכנן בצומת מורשה עם קידום תוכניות הבנייה בין רמה"ש ות"א. למסופים אלו יש אמנם כושר קליטה מוגבל, אבל ניתן להשתמש בהם כבר כיום לצורך הוספת קווים עוקפי ת"א.
הבעיות של מסוף אלוף שדה
1. הוא לא מרושת מספיק טוב למשל, אין קווים שנוסעים מזרחה בצורה ישירה לכיוון אור יהודה, יהוד, נתב"ג, לוד כנ"ל לגבי איזור השרון, אין היצע מספק של קווים (נתניה) אכן עם שידרוג קל של הקווים באלוף שדה המסוף יכול להיות פיתרון מעולה. 2. אין הצללה מספקת בתחנות(כך שקיץ אתה פשוט מתבשל בשמש ובחורף הרוחות והגשם מכים בך מכל כיוון.) וברמה העקרונית התחנות בתוך המסוף בלויות, ללא זכוכיות, עמוסות גרפיטי או בקיצור- מוזנחות. 3. אין מספיק מקומות ישיבה גם פה ההזנחה לא עוזרת, כי מתוך ההצע הקיים ישנם מושבים שבורים, חסרים וכו'. 4. לא תמיד ברור לאן נוסעים הקווים ואיזה קווים עוברים שם וכל זאת עקב שילוט רעוע, בלוי או לא קיים. 5. אין במקום שירותים וברזיה לשתות מים. כך שאם זה אמור להיות HUB (מקום בו תחליף\תמתין לאוטובוסים) אתה צריך לרוץ לשיחים בר"ג או LITERALLY להתייבש (זוכרים את חוסר ההצללה
) לפחות יש טלפונים ציבוריים אאל"ט, שזה כבר משהו.
 
יש מסופי תחבורה קטנים
האחד בצומת רעננה והשני בצומת אלוף שדה. עוד אחד מתוכנן בצומת מורשה עם קידום תוכניות הבנייה בין רמה"ש ות"א. למסופים אלו יש אמנם כושר קליטה מוגבל, אבל ניתן להשתמש בהם כבר כיום לצורך הוספת קווים עוקפי ת"א.
והבעיות של מסוף צומת רעננה...
1. הוא נראה כמו הצרות שלי. 2. הוא לא ממש מקורה. 3. בשעות העומס הוא פקוק בצורה רצינית מאוד, ואין שם שום נת"צים / מת"צים וכיו"ב.
 

טיפ_טיפ

New member
והבעיות של מסוף צומת רעננה...
1. הוא נראה כמו הצרות שלי. 2. הוא לא ממש מקורה. 3. בשעות העומס הוא פקוק בצורה רצינית מאוד, ואין שם שום נת"צים / מת"צים וכיו"ב.
והנה הזכרת לי עוד משהו על אלוף שדה
1. הכניסה אל מסוף אלוף שדה מגהה צפון זה פשוט סרט רע הרמזור קצר הכביש צר ובכל מופע רמזור (כמו שאומרים בגלגל"צ) מצליחים להשתחל 3-4 רכבים ואם עומד אוטובוס אז רק הוא ועוד רכב פרטי. וכשיש עומס אתה אשכרה יכול לראות את האוטובוס "שלך" נוסע במהירות 2 קמ"ש 2. הולכי רגל שרוצים להכנס רגלית לרמזור צריכים לעבור 3-4 רמזורים בדרך אל האושר. מיותר להגיד שכל רמזור הוא בכביש מהיר, וכידוע בכבישי ישראל נוהגים טייסים שאוהבים "לגנוב" את הרמזור במהירויות גבוהות בקיצור, שומר נפשו ירחק.
 
והבעיות של מסוף צומת רעננה...
1. הוא נראה כמו הצרות שלי. 2. הוא לא ממש מקורה. 3. בשעות העומס הוא פקוק בצורה רצינית מאוד, ואין שם שום נת"צים / מת"צים וכיו"ב.
בקשר למסוף ברעננה
כבר לפני 8 שנים הייתה תוכנית מפורטת לבניה של מסוף מודרני ומקורה בצומת רעננה והשינויים שנעשו באותה תקופה היו כהכנה לקראת הבניה, אבל הכל נעצר בהוראת משרד התחבורה משיקולים לא ברורים שלו.
 

harhanegev

New member
בקשר למסוף ברעננה
כבר לפני 8 שנים הייתה תוכנית מפורטת לבניה של מסוף מודרני ומקורה בצומת רעננה והשינויים שנעשו באותה תקופה היו כהכנה לקראת הבניה, אבל הכל נעצר בהוראת משרד התחבורה משיקולים לא ברורים שלו.
מי יודע, אולי הרכבת תיתן תמריץ :
תחנת הרכבת הבאה בקו המתוכנן להמשיך לכיוון הרצליה צפויה להיות בצמת רעננה, וזה יכול להיות תמריץ לשדרוג תחנת האוטובוסים הצמודה.
 

אורי404

New member
מי יודע, אולי הרכבת תיתן תמריץ :
תחנת הרכבת הבאה בקו המתוכנן להמשיך לכיוון הרצליה צפויה להיות בצמת רעננה, וזה יכול להיות תמריץ לשדרוג תחנת האוטובוסים הצמודה.
עד שהתמריץ הזה יהיה.
קודם כל צריכה להיות רכבת לרעננה וזה מתכונן אחרי 2010. אך אחרי שתוקם התחנה ברעננה יחברו בין כפר סבא להרצליה וגם פה לא בטוח, שאיך שיסיימו עם הקו של רעננה יחברו בין ערי השרון.
 

טיפ_טיפ

New member
עד שהתמריץ הזה יהיה.
קודם כל צריכה להיות רכבת לרעננה וזה מתכונן אחרי 2010. אך אחרי שתוקם התחנה ברעננה יחברו בין כפר סבא להרצליה וגם פה לא בטוח, שאיך שיסיימו עם הקו של רעננה יחברו בין ערי השרון.
תמריץ למי
זה מעניין מישהו

מופז מחכה לבחירות הרי
 
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
לי זה נשמע כמו רעיון ממש ממש טוב...
לדעתי רצוי גם שזה יהיה באיזור של תחנת רכבת.
 

טיפ_טיפ

New member
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
ודרך אגב, לפי דעתי אף אחד לא חשב על זה
או שחשבו ומישהו בת"א החליט שזה נורא כלכלי שכל המדינה בערך עוברת שם בכל יום
 
תחנה מרכזית לגוש דן מחוץ לתל אביב
בהיותי חייל גיבור, לפני כ- 25 שנים, גרתי בדרום ושרתתי בצפון. תמיד תהיתי (או יותר נכון, התעצבנתי...) למה אני חייב להיכנס לתל אביב כדי להמשיך צפונה ומדוע לא עושים את התחנה המרכזית (בה' הידיעה) מחוץ לתל אביב - למשל באזור צומת מסובים. תת-תהייה (התעצבנות) הייתה: אם כבר אני צריך להיכנס לתל אביב, למה לדרום תל אביב? למה לא עושים את התחנה המרכזית באזור רכבת צפון (כפי שאתם רואים, כבר אז היית חכם נורא, כי מסוף 2000 עדיין לא היה קיים). והיום אני שואל שוב, למה לא עושים את התחנה המרכזית |סלינק| מחוץ לתל אביב? הרי רבים מהנוסעים שנכנסים לתל אביב בתחבורה ציבורית רק עוברים בה בדרכם למקומות אחרים. האם זה לא היה חוסך כמות גדולה של אוטובוסים שנכנסים סתם לתוך תל אביב ומוסיפים לגודש ולזיהום וגם חוסך זמן לאנשים רבים? האם אי פעם הרעיון הזה עלה אצל מקבלי ההחלטות או הגופים הרלבניים? ומה דעתכם?
יש מקום להוסיף תחנה נוספת,אבל לא לעשות מהפכות
ת"א והערים הצמודות אליה מרכזות מספר גדול מאוד של נוסעים, לכן אין מקום לבטל את התחנה המרכזית בת"א. (זה גם יחזיר אנשים לרכב הפרטי). מה שכן, יש מקום להקים תחנה מרכזית נוספת שתרכז את התנועה של הנוסעים שאינם נכנסים לת"א. התחנה צריכה להיות בתוך קניון סגור וממוזג וצמודה בהכרח לתחנת רכבת, ואולי גם לתחנת רק"ל (לקישור לישובים הקרובים). מכאן אפשר לחשוב על כמה מיקומים, הטוב ביותר הוא לדעתי במחלף קסם, ליד תחנת הרכבת ראש העין צפון. האוטובוסים מדרום ומצפון יגיעו דרך כביש 6, מי שצריך לת"א או למקום אחר שיש בו רכבת יוכל לעלות לרכבת. מובן שזה יצריך הפעלת קווי אוטובוס חדשים. (אמנם לא תהיה במקום רק"ל, אבל יהיה ניתן לבצע החלפה מהרכבת לרק"ל בפ"ת קרית אריה).
 
יש מקום להוסיף תחנה נוספת,אבל לא לעשות מהפכות
ת"א והערים הצמודות אליה מרכזות מספר גדול מאוד של נוסעים, לכן אין מקום לבטל את התחנה המרכזית בת"א. (זה גם יחזיר אנשים לרכב הפרטי). מה שכן, יש מקום להקים תחנה מרכזית נוספת שתרכז את התנועה של הנוסעים שאינם נכנסים לת"א. התחנה צריכה להיות בתוך קניון סגור וממוזג וצמודה בהכרח לתחנת רכבת, ואולי גם לתחנת רק"ל (לקישור לישובים הקרובים). מכאן אפשר לחשוב על כמה מיקומים, הטוב ביותר הוא לדעתי במחלף קסם, ליד תחנת הרכבת ראש העין צפון. האוטובוסים מדרום ומצפון יגיעו דרך כביש 6, מי שצריך לת"א או למקום אחר שיש בו רכבת יוכל לעלות לרכבת. מובן שזה יצריך הפעלת קווי אוטובוס חדשים. (אמנם לא תהיה במקום רק"ל, אבל יהיה ניתן לבצע החלפה מהרכבת לרק"ל בפ"ת קרית אריה).
דווקא צומת קסם?
אולי קרוב לכביש 6, אבל זהו זה, פחות או יותר. אגב, הרעיון לא היה תחנה עוקפת תל-אביב, אלא גישה למבואות העיר, במקום להיכנס לתוך שכונה מעופשת, צפופה ולא קרובה לשום דבר. ולכך צומת קסם לא מתאים - הוא רחוק מדי מתל-אביב, ונמצא במקום מרוחק מדי למרבית האנשים שיצטרכו את גוש דן.
 

טיפ_טיפ

New member
דווקא צומת קסם?
אולי קרוב לכביש 6, אבל זהו זה, פחות או יותר. אגב, הרעיון לא היה תחנה עוקפת תל-אביב, אלא גישה למבואות העיר, במקום להיכנס לתוך שכונה מעופשת, צפופה ולא קרובה לשום דבר. ולכך צומת קסם לא מתאים - הוא רחוק מדי מתל-אביב, ונמצא במקום מרוחק מדי למרבית האנשים שיצטרכו את גוש דן.
גם לי נשמע קצת לא קשור
לא קרוב לשום דבר הריחוק מבטל את הייתרון שהתחנה תהיה לא רחוקה מת"א ועדיין לא בתוך העיר ולפי דעתי זה סתם מאריך את הדרך לכולם.
 

טיפ_טיפ

New member
גם לי נשמע קצת לא קשור
לא קרוב לשום דבר הריחוק מבטל את הייתרון שהתחנה תהיה לא רחוקה מת"א ועדיין לא בתוך העיר ולפי דעתי זה סתם מאריך את הדרך לכולם.
ולגבי המיזוג
אני נגד, מזג האוויר בישראל לא קיצוני במרכז הארץ. ואפשר לבנות תחנה חסכונית שתאפשר לנוסעים להמתין בכבוד בקיץ מבלי לחפש פיסות צל ובאותה נשימה תספק מחסה הגון נגד רוח וגשם בחורף. לא צריך חימום ולא קירור. חשוב שתהיה תאורה, שירותים , ברזיה כל תוספת פוגמת ומיותרת וכמובן, מילת המפתח: תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה. (ע"ע: חברת שמירה וניקיון). כדי שהמקום לא יהפוך למקלט להומלסים\משתנה\מאורת סמים.
 

אורי404

New member
ולגבי המיזוג
אני נגד, מזג האוויר בישראל לא קיצוני במרכז הארץ. ואפשר לבנות תחנה חסכונית שתאפשר לנוסעים להמתין בכבוד בקיץ מבלי לחפש פיסות צל ובאותה נשימה תספק מחסה הגון נגד רוח וגשם בחורף. לא צריך חימום ולא קירור. חשוב שתהיה תאורה, שירותים , ברזיה כל תוספת פוגמת ומיותרת וכמובן, מילת המפתח: תחזוקה, תחזוקה, תחזוקה. (ע"ע: חברת שמירה וניקיון). כדי שהמקום לא יהפוך למקלט להומלסים\משתנה\מאורת סמים.
גם חשוב שבתחנות יהיו מפות ולוחות זמנים
למען מידע מפורט יותר. המצב הטוב היה גם לו היו מסכי GPS, שמעדכנים היכן האוטובוס, אליו ממתינים נמצא.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה