"תחנה יש, מסילה יש, אז למה אין רכבת?"

מצב
הנושא נעול.

amit1270

New member
אם היינו מחכים ל"סדר מתאים" דברים לא היו זזים

היא הייתה פצועה?
נראה לי שקוראים למצב הזה מצב "לא מפותחת" ולא מצב קשה.
זה נכון שבזמנו כל דבר שבנו היה משפר אותה באופן יחסי לאיך שהיא הייתה(חוץ מלבנות תחנות ואז לסגור אותן) אבל עם מחשבה לטווח הארוך וביצוע הפרוייקטים בסדר מתאים(בדומה להקמת מערכות דומות בעולם) המערכת היום הייתה מיישרת קו עם מערכות מקבילות ולא נראית כמו שהיא נראית כיום - תוצר ישיר של אופן הפיתוח הלקוי(אגב די ברור שהתדמית הנוכחית של הרכבת בארץ - רועשת ומזהמת תורמת להתנגדיות לתוכניות שונות כמו במקרה נתיבות)
אם היינו מחכים ל"סדר מתאים" דברים לא היו זזים
 

Rubim88

New member
כי אתה אומר?

אם היינו מחכים ל"סדר מתאים" דברים לא היו זזים
כי אתה אומר?
אם כשהתחילו קצת להשקיע ברכבת בתחילת שנות ה90 היו חושבים קצת באופן *מקצועי* ולטווח ארוך, ובונים לה בסיס ראוי(ולא סתם "פתרון" בשלוף בדמות קרונועי דיזל) על סמך קונספט של רשת חשמלית בדומה למערכות אחרות בעולם שהיו קיימות הרבה הרבה שנים לפני שבארץ החליטו להשקיע קצת ברכבת, היום הכל היה נראה אחרת מכל הבחינות +חסכון כספי ציבור.
 

amit1270

New member
אתה צודק. לצערי המציאות הייתה אחרת

כי אתה אומר?
אם כשהתחילו קצת להשקיע ברכבת בתחילת שנות ה90 היו חושבים קצת באופן *מקצועי* ולטווח ארוך, ובונים לה בסיס ראוי(ולא סתם "פתרון" בשלוף בדמות קרונועי דיזל) על סמך קונספט של רשת חשמלית בדומה למערכות אחרות בעולם שהיו קיימות הרבה הרבה שנים לפני שבארץ החליטו להשקיע קצת ברכבת, היום הכל היה נראה אחרת מכל הבחינות +חסכון כספי ציבור.
אתה צודק. לצערי המציאות הייתה אחרת
וממתי חיסכון לטווח ארוך מעניין מישהו באוצר?
 

Rubim88

New member
שאלה טובה..

אתה צודק. לצערי המציאות הייתה אחרת
וממתי חיסכון לטווח ארוך מעניין מישהו באוצר?
שאלה טובה..
שגורמת לי להזכר ב"קונספירציה" לגבי חוסר ההשקעה בתח"צ והגדלת הכנסות המדינה ממיסים שקשורים לרכב פרטי.
 

בועז ל

New member
הרבה מעבר לזה, אלן. הכתבה נגועה בשגיאות רבות

עמית ברקת מגלובס לא עשה שיעורי בית
ודב גילהר קונה את דבריו בלי שמץ של פילטר ביקורתי:
"יש תחושה שזה לא מתוכנן בצורה מסודרת. אין מישהו שאחראי, שמתכנן בצורה כוללנית את תחנות הרכבת, אפה יוקמו, איך יראו. זה אולי חלק מההתנהלות הכללית של הרכבת שמשדרת חובבנות", אומר עמירם ברקת מ"גלובס".

בכתבה פסקה זו מתיחסת לדימונה וראש העין. מתעלמים בנוחות מכך שלא הרכבת היא זו שהחליטה על מיקום התחנה בדימונה אלא היתה זו תוצאה של קמצנות טיפוסית של האוצר שלא רצה להוציא 30 מליון ש"ח על תחנה במרכז העיר - שכרגיל משלמים את המחיר על קמצנות זו בדיעבד. ראש העין דרום היתה תחנה שהוקמה על בסיס תחנה קיימת כשהקו לכפר סבא היה עדיין חלום רחוק שלא נראה סיכוי רב למימושו - שוב עקב הקמצנות רבת השנים של האוצר.
הרבה מעבר לזה, אלן. הכתבה נגועה בשגיאות רבות
ואי-דיוקים. עמירם ברקת (לא בדיוק שיא היצירה העיתונאית) הלעיט את דב גילהר במידע שגוי. גילהר, מצדו, לא טרח כלל לבדוק את הפרטים לאשורם.
 

alantan

New member


הרבה מעבר לזה, אלן. הכתבה נגועה בשגיאות רבות
ואי-דיוקים. עמירם ברקת (לא בדיוק שיא היצירה העיתונאית) הלעיט את דב גילהר במידע שגוי. גילהר, מצדו, לא טרח כלל לבדוק את הפרטים לאשורם.
 
צריך שחברי פורום מבינים יכתבו לעיתון

הרבה מעבר לזה, אלן. הכתבה נגועה בשגיאות רבות
ואי-דיוקים. עמירם ברקת (לא בדיוק שיא היצירה העיתונאית) הלעיט את דב גילהר במידע שגוי. גילהר, מצדו, לא טרח כלל לבדוק את הפרטים לאשורם.
צריך שחברי פורום מבינים יכתבו לעיתון
כך הכתבות יהיו יותר איכותיות ואמינות.
מה דעתכם לכתוב כתבה קבוצתית על פיתוח הרכבת?
 
אלן, אל תעלה אותו לדרגת "עמית"...

עמית ברקת מגלובס לא עשה שיעורי בית
ודב גילהר קונה את דבריו בלי שמץ של פילטר ביקורתי:
"יש תחושה שזה לא מתוכנן בצורה מסודרת. אין מישהו שאחראי, שמתכנן בצורה כוללנית את תחנות הרכבת, אפה יוקמו, איך יראו. זה אולי חלק מההתנהלות הכללית של הרכבת שמשדרת חובבנות", אומר עמירם ברקת מ"גלובס".

בכתבה פסקה זו מתיחסת לדימונה וראש העין. מתעלמים בנוחות מכך שלא הרכבת היא זו שהחליטה על מיקום התחנה בדימונה אלא היתה זו תוצאה של קמצנות טיפוסית של האוצר שלא רצה להוציא 30 מליון ש"ח על תחנה במרכז העיר - שכרגיל משלמים את המחיר על קמצנות זו בדיעבד. ראש העין דרום היתה תחנה שהוקמה על בסיס תחנה קיימת כשהקו לכפר סבא היה עדיין חלום רחוק שלא נראה סיכוי רב למימושו - שוב עקב הקמצנות רבת השנים של האוצר.
אלן, אל תעלה אותו לדרגת "עמית"...
עמירם ברקת הוא אחד מה"עתונאים" העלובים, הירודים והשטחיים ביותר בתקשורת הישראלית (וזה אומר הרבה כידוע!). כתבותיו המגוחכות בתחום התח"צ נחתכו כאן לאורך ולרוחב. לאיש אין מושג קלוש על מה הוא מדבר.

לא פלא שערוץ 10 השרלטן לקח את ברקת כ"מומחה מוביל" בתחום התחבורה. "חדשות" 10 הן גן עדן למתחזים, חובבנים ורמאים. הרבה זמן כבר לא דיווחו לנו על חטיפה ביורודיסני...
 

alantan

New member
איך שיניתי לו את השם, לא ברור לי... אבל

אלן, אל תעלה אותו לדרגת "עמית"...
עמירם ברקת הוא אחד מה"עתונאים" העלובים, הירודים והשטחיים ביותר בתקשורת הישראלית (וזה אומר הרבה כידוע!). כתבותיו המגוחכות בתחום התח"צ נחתכו כאן לאורך ולרוחב. לאיש אין מושג קלוש על מה הוא מדבר.

לא פלא שערוץ 10 השרלטן לקח את ברקת כ"מומחה מוביל" בתחום התחבורה. "חדשות" 10 הן גן עדן למתחזים, חובבנים ורמאים. הרבה זמן כבר לא דיווחו לנו על חטיפה ביורודיסני...
איך שיניתי לו את השם, לא ברור לי... אבל
השם פחות חשוב - העיקר שמובן לגבי מי מדובר. חבל על ערוץ 10, תחרות אמורה להועיל אבל כנראה שהתחרות היא רק לכיוון אחד, והוא אינו לכיוון השמים.
 

דןמור

New member
ועכשיו לשאלה - למה צריך שם רכבת?

"תחנה יש, מסילה יש, אז למה אין רכבת?"
כתבה של ערוץ 10 על תחנת הרכבת ש(לא )הוקמה בכפר מנחם.
מנכ"ל משרד התחבורה: "הבשורה היא משר התחבורה: הכוונה שלנו להתחיל לבנות את תחנת הרכבת כבר בשנה הקרובה. המהלך עבר בדיקת כדאיות כלכלית ותחנת הרכבת תקום ותשרת את תושבי האזור".
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1047297
ועכשיו לשאלה - למה צריך שם רכבת?
 

easylivin

New member
על פי הכתבה:

ועכשיו לשאלה - למה צריך שם רכבת?
על פי הכתבה:
בפריים המצורף. קשה שלא להסכים שהתחנה עדיין די רחוקה מרוב המקומות האלה (קרית מלאכי - 8 ק"מ על כביש) אבל עדיין, ההבדל בין זה לבין נסיעה לת"א ברכב הוא עצום. וגם לראיה: התחנה לא נמצאת גבוה בסדר העדיפויות. אבל אמורה להיות מוקמת בקרוב בכל זאת.
 

alantan

New member
אני חושב שזה די מאולץ להכליל את גדרה

על פי הכתבה:
בפריים המצורף. קשה שלא להסכים שהתחנה עדיין די רחוקה מרוב המקומות האלה (קרית מלאכי - 8 ק"מ על כביש) אבל עדיין, ההבדל בין זה לבין נסיעה לת"א ברכב הוא עצום. וגם לראיה: התחנה לא נמצאת גבוה בסדר העדיפויות. אבל אמורה להיות מוקמת בקרוב בכל זאת.
אני חושב שזה די מאולץ להכליל את גדרה
אלא אם היעד הוא באר שבע. לא סביר שיוממים מגדרה למדינת תל אביב יטרחו את עצמם דרומה לשם אלא יסעו לאחת מתחנות יבנה.
 

easylivin

New member
אני מניח שהכוונה אכן לבאר שבע.

אני חושב שזה די מאולץ להכליל את גדרה
אלא אם היעד הוא באר שבע. לא סביר שיוממים מגדרה למדינת תל אביב יטרחו את עצמם דרומה לשם אלא יסעו לאחת מתחנות יבנה.
אני מניח שהכוונה אכן לבאר שבע.
בכל זאת: "המטרופולין של הדרום", אם לא בהווה אז בתקווה - בהתהוות.
 

בועז ל

New member
בוודאי שזה מאולץ. "סיפוח" גדרה ובני עי"ש נועד

אני חושב שזה די מאולץ להכליל את גדרה
אלא אם היעד הוא באר שבע. לא סביר שיוממים מגדרה למדינת תל אביב יטרחו את עצמם דרומה לשם אלא יסעו לאחת מתחנות יבנה.
בוודאי שזה מאולץ. "סיפוח" גדרה ובני עי"ש נועד
רק כדי לתת גושפנקא לאמירה ש"עשרות אלפי תושבים" מצפים להקמתה של תחנת כפר מנחם. הייתי אומר אפילו, שאיני רואה כ"כ מהר את תושבי קריית מלאכי מסתערים לעבר כפר מנחם. מכללת אחווה על אלפי הסטודנטים שלה, היא קהל היעד של התחנה.
 

דןמור

New member
להערכתי התחנה בסופו של דבר די מיותרת

בוודאי שזה מאולץ. "סיפוח" גדרה ובני עי"ש נועד
רק כדי לתת גושפנקא לאמירה ש"עשרות אלפי תושבים" מצפים להקמתה של תחנת כפר מנחם. הייתי אומר אפילו, שאיני רואה כ"כ מהר את תושבי קריית מלאכי מסתערים לעבר כפר מנחם. מכללת אחווה על אלפי הסטודנטים שלה, היא קהל היעד של התחנה.
להערכתי התחנה בסופו של דבר די מיותרת
היא תשרת מעט מאד אנשים (גם תושבי קרית מלאכי כבר יעדיפו להשתמש באוטובוסים מאשר בהגעה לתחנת רכבת רחוקה באוטובוס ואז להחליף לרכבת) ורק תעכב את הרכבת.
 

Ccyclist

Well-known member
אני מניח שזה קשור לפיתוח עתידי באזור.

ועכשיו לשאלה - למה צריך שם רכבת?
אני מניח שזה קשור לפיתוח עתידי באזור.
במקרים רבים (עפולה למשל) יש תוכניות מתאר שדווחו פה בפורום שנשענות על הפיתוח הרכבתי.

במידה ויש תוכנית לעיבוי קריית מלאכי מזרחה לכיוון המסילה זה הגיוני ביותר להכין את התחנה למצב העתידי (מה שימנע צורך בסגירת הקו שרק עכשיו נבנה למטרת בנייה בעתיד) ולהמתין לזמן שבו יתממשו התוכניות להפוך את קריית מלאכי לעוד פרבר שינה במרחק 40 דקות בערך מהאיילון.
 

בועז ל

New member
למרות שלא ממש מתחשק לי להתמודד עם כל השטויות

"תחנה יש, מסילה יש, אז למה אין רכבת?"
כתבה של ערוץ 10 על תחנת הרכבת ש(לא )הוקמה בכפר מנחם.
מנכ"ל משרד התחבורה: "הבשורה היא משר התחבורה: הכוונה שלנו להתחיל לבנות את תחנת הרכבת כבר בשנה הקרובה. המהלך עבר בדיקת כדאיות כלכלית ותחנת הרכבת תקום ותשרת את תושבי האזור".
http://news.nana10.co.il/Article/?ArticleID=1047297
למרות שלא ממש מתחשק לי להתמודד עם כל השטויות
שנכתבו בכתבה אתייחס בקצרה לשני עניינים.
1. "אז מה קרה? הרכבת החליטה להקים את התחנה בסלילת הקו, אך אז אזל הכסף." - אז זהו, שלא. רציפי התחנה והמעבר התת"ק הוקמו מרזרבות שהושגו עקב ניהול יעיל בפרויקט ההכפלה. בר"י הבינו והפנימו עד כמה מסובכת היא העבודה על מסילה פעילה והחליטו לבצע בכפר מנחם את אותם שלבי ביצוע שיאפשרו עבודה על התחנה מבלי להשבית בעתיד את הקו. פנייה פשוטה לרכבת של ה.ה גילהר את ברקת הייתה מביאה את האמת לידי הציבור, אבל למה להתאמץ?
2. "זה אולי חלק מההתנהלות הכללית של הרכבת שמשדרת חובבנות" - נו באמת, ברקת? הרכבת היא האחרונה שניתן להאשים אותה בקביעת מיקום התחנות. אם תרצו, אפשר לארגן עבורכם פגישה אצל יחיאל זוהר ועוד כמה מסוגו. האסימון לבטח ירד גם לכם לבסוף...
 

easylivin

New member
גילהר לפחות ציין בסוף שהתחנה הוקמה

למרות שלא ממש מתחשק לי להתמודד עם כל השטויות
שנכתבו בכתבה אתייחס בקצרה לשני עניינים.
1. "אז מה קרה? הרכבת החליטה להקים את התחנה בסלילת הקו, אך אז אזל הכסף." - אז זהו, שלא. רציפי התחנה והמעבר התת"ק הוקמו מרזרבות שהושגו עקב ניהול יעיל בפרויקט ההכפלה. בר"י הבינו והפנימו עד כמה מסובכת היא העבודה על מסילה פעילה והחליטו לבצע בכפר מנחם את אותם שלבי ביצוע שיאפשרו עבודה על התחנה מבלי להשבית בעתיד את הקו. פנייה פשוטה לרכבת של ה.ה גילהר את ברקת הייתה מביאה את האמת לידי הציבור, אבל למה להתאמץ?
2. "זה אולי חלק מההתנהלות הכללית של הרכבת שמשדרת חובבנות" - נו באמת, ברקת? הרכבת היא האחרונה שניתן להאשים אותה בקביעת מיקום התחנות. אם תרצו, אפשר לארגן עבורכם פגישה אצל יחיאל זוהר ועוד כמה מסוגו. האסימון לבטח ירד גם לכם לבסוף...
גילהר לפחות ציין בסוף שהתחנה הוקמה
כהכנה במיוחד עם מחשבה קדימה, כדי לא להשבית יותר את תנועת הרכבות. רק חבל שרוב הדברים, איך לומר בעדינות... החטיאו את המטרה.
 

davidfainshtein

Member
מנהל


למרות שלא ממש מתחשק לי להתמודד עם כל השטויות
שנכתבו בכתבה אתייחס בקצרה לשני עניינים.
1. "אז מה קרה? הרכבת החליטה להקים את התחנה בסלילת הקו, אך אז אזל הכסף." - אז זהו, שלא. רציפי התחנה והמעבר התת"ק הוקמו מרזרבות שהושגו עקב ניהול יעיל בפרויקט ההכפלה. בר"י הבינו והפנימו עד כמה מסובכת היא העבודה על מסילה פעילה והחליטו לבצע בכפר מנחם את אותם שלבי ביצוע שיאפשרו עבודה על התחנה מבלי להשבית בעתיד את הקו. פנייה פשוטה לרכבת של ה.ה גילהר את ברקת הייתה מביאה את האמת לידי הציבור, אבל למה להתאמץ?
2. "זה אולי חלק מההתנהלות הכללית של הרכבת שמשדרת חובבנות" - נו באמת, ברקת? הרכבת היא האחרונה שניתן להאשים אותה בקביעת מיקום התחנות. אם תרצו, אפשר לארגן עבורכם פגישה אצל יחיאל זוהר ועוד כמה מסוגו. האסימון לבטח ירד גם לכם לבסוף...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה