תחליף להנקה כדי לגמול?

michali286

New member
תחליף להנקה כדי לגמול?

בני בן 15 חודשים. כתוצאה מאילוץ אני צריכה לגמול אותו מהנקה. הוא מעולם לא קיבל חלב בשום צורה מבקבוק (כיום רק שותה מים מבקבוק) ולכן דוחה זאת בתוקף גם כשהוא עייף וגם במשך היום. גם מוצץ הוא דוחה כתחליף. אינני יודעת מה עוד להציע לו כתחליף להנקה ובעצם חושבת שבמקרה שלו אין דבר כזה. בלילה זו הדרך היחידה בה הוא נרדם ובנוסף הוא יונק גם כשלוש פעמים במשך הלילה. במשך היום הסחות דעת עוזרות. פשוט אינני יודעת כיצד עושים זאת, כיצד גומלים בלי לתת לילד לבכות ולצרוח כיון שזאת אינני מסוגלת לעשות. אני קרועה בפנים מכל המצב הזה שהוא בניגוד לכל אינסטינקט שלי.
 

POOH*

New member
אצלנו...

בתי גמלה את עצמה בגיל שנה וחודשיים מהנקה. ולא קיבלה שום תחליף. היא פשוט אכלה מוצקים ביום ובאופן מפתיע התחילה לישון בלילה. אולי להציע לו יותר אוכל במשך היום? אולי ארוחת ערב יותר כבדה תעזור? ואם אין ברירה אז אולי תחליף.. למרות שכדאי להתייעץ עם דיאטנית או מישהו שמבין אם יש צורך בתמ"ל או אולי פשוט חלב רגיל או חלב עיזים/שקדים/אורז וכד' גם יהיה טוב.. POOH
 

ממולדה

New member
אולי תסבירי

אם את יכולה, מהו אותו אילוץ (נסיעה, קבלת תרופה מסוימת...). האם זה אמור להיות הדרגתי או פתאומי? אולי זה יעזור לענות לך.
 

michali286

New member
גמילה הדרגתית

אני מדברת על גמילה הדרגתית. הייתי כל כך רוצה לעשות את זה באופן שהוא לא ירגיש אפילו שזה קורה לו (אם זה אפשרי). השאלה עתה היא כבר לא האם הוא זקוק לתמ"ל או חלב כיון שהוא כלל אינו מוכן לשתות דבר בסיגנון. אינני יודעת כיצד הוא ירדם אם ערב אחד לא אתן לא לינוק. במיוחד כשהוא עייף הוא רוצה לינוק ובכיו מתחזק אם אינני נענית לו וזאת אינני מסוגלת לעשות.
 

Shellylove

New member
אני מבינה שאת לא מעוניינת

לפרט לגבי הסיבה לגמילה וזו כמובן זכותך המלאה, רק אם היינו יודעות היה יותר קל לענות לך ולתת לך דרכים להתמודד. את מאמינה שכשאני הגעתי לפורום הייתי בטוחה שאני חייבת לגמול לגמרי כי אני נוסעת ל-5 ימים לחו"ל? פשוט לא העליתי על דעתי שיכולה להיות אופציה אחרת. היום זה נראה לי כמעט מופרך. בעיקרון, ארגון הבריאות העולמי ממליץ על הנקה או תמ"ל עד גיל שנתיים אבל יש כאלו שגורסים אחרת. תראי יש פה את העניין התזונתי ואת העניין הרגשי. אם הוא לא יסכים לתמ"ל (או שתחליטי לא לתת), את צריכה לדאוג שהוא יקבל את כל צרכיו התזונתיים. לגבי הרגשי- פה את צריכה לבדוק את עצמך. אם האילוץ הוא אילוץ ואין לך ברירה, תצטרכי למצוא את הדרך לסרב לו. ככל שלך יהיה ברור שאת לא יכולה להניק, כך זה יעבור אליו ביתר קלות.
 
סליחה על ההקפצה

זו הודעה מלפני 5 ימים בסה"כ, אבל פה בפורום זה יובלות(כמעט בארכיון...) אני רואה שהכותבת האורגינלית פרשה- אבל זה מאד אקטואלי אצלי ואשמח מאד לעצה טובה: בני בן 11 חודש, ואני חסידת הנקה מושבעת, אך נכנסתי להריון- והבחילות, הבחילות. אני לא מסוגלת לקום באמצע הלילה, בטח לא להנקה. גם ביום זה גורם לי לבחילות. אז כבר שבוע שבאגרסיביות הפסקתי להניק, אך הוא לא נרגע. כל הלילה קם בוכה, מושך לי את החולצה. לא רוצה מוצץ(ואני גם מעדיפה שלא). ממש נקרע לי הלב.
 
למעלה