תחילתה של שושלת. סן אנטוניו אלופת ה-NBA

תחילתה של שושלת. סן אנטוניו אלופת ה-NBA

תחילתה של שושלת. סן אנטוניו אלופת ה-NBA

משחק גדול של טים דאנקן (25 נק` ו-11 ריב`), שנבחר ל-MVP של סדרת הגמר, ומאנו ג`ינובילי (23 נק`) הוביל את הספרס לניצחון 74:81 על דטרויט פיסטונס במשחק השביעי ולתואר שני בשלוש שנים


בסופו של דבר, הכישרון ניצח. סן אנטוניו הגיעה לסדרת הגמר מול דטרויט כפייבוריטית בעיקר בגלל שני שחקנים - טים דאנקן ומאנו ג`ינובילי, שידעו להתעלות במשחק המכריע ולהוביל את הספרס לניצחון 74:81 ולתואר אליפות שני בשלוש שנים.

לאורך כל העונה נראתה סן אנטוניו כקבוצה הטובה ב-NBA, כקבוצה בשלה שתדע לנצל את היתרונות שלה על פני המתחרות במאני טיים ובעיקר כאלופה. הלילה הוכיחו הטקסנים כי בהרבה מובנים, מדובר בתחילתה של שושלת חדשה בליגה הטובה בעולם.

הספרס, שהעבירו בצורה מושלמת את הקבוצה מידיו של דיויד רובינסון לכתפיו החסונות של דאנקן ב-1999, הם עדיין קבוצה צעירה שתפתח את כל אחת מהעונות הקרובות כמועמדת בכירה לתואר. כשמשלבים את זה עם המסורת הנפלאה שנבנתה בעיר בשנים האחרונות, מקבלים ארגון שבהחלט עשוי לשלוט ב-NBA בסגנון הדומיננטי של הלייקרס, הסלטיקס והבולס בעבר.

טים דאנקן מעל אנטוניו מקדייס (AP). שלוש אליפויות, שלושה תארי MVP בסדרות הגמר
בצד השני לעומת זאת, ראינו סיום של עידן. זה לא שהפיסטונס קבוצה מבוגרת, למעשה, די בדומה לסן אנטוניו, השלד הבסיסי של הבאד בויז ינעים את זמננו עוד לא מעט שנים. ההבדל הגדול יהיה על הקווים.

רוב הסיכויים שלארי בראון, מגדולי המאמנים בהיסטוריה של המשחק, ניהל את משחקו האחרון לפנות בוקר. היהודי החביב סובל מבעיות בריאותיות, והמעבר לעמדה של נשיא מועדון כמו קליבלנד תפור עליו בשלב הזה של חייו. בלעדיו, קשה לראות את דטרויט מתפקדת באותה הצורה בעונות הקרובות.

סן אנטוניו ספרס - דטרויט פיסטונס 74:81

האורחים פתחו טוב ונראו מפוקסים בדקות הראשונות. בן וואלאס ריחף לכמה מהלכים התקפיים שאפילו הוא לא ידע שנמצאים בארסנל שלו, וההגנה המפורסמת עבדה לפי התכנון.

שתי עבירות מהירות של צ`ונסי בילופס, יחד עם התעוררות של רוברט הורי הבלתי נגמר מהצד השני, החזירו את סן אנטוניו לתמונה. ריפ המילטון ניסה לקחת על עצמו את המשחק, אבל הידית שוב לא עבדה והספרס סיימו את הרבע ביתרון זעום, 16:18.

רוברט הורי (AP). תואר שישי לקבלן האליפויות
ברבע השני הגיע תורו של ראשיד וואלאס לבצע עבירות מיותרות, ולארי בראון פנה לאנטוניו מקדייס. הפורוורד הוותיק לא אכזב וסיפק תרומה נהדרת בשני הצדדים של המגרש בדקות טובות של הפיסטונס, ששלטו בקצב המשחק.

סן אנטוניו נשארה בחיים בעיקר הודות למהלכים אינדיבידואליים (כמו שלשות ארעיות של ג`ינובילי או הורי, או חדירה מקרית של טוני פארקר) ולאחוזי קליעה נמוכים של דטרויט, שסיימה את המחצית הראשונה עם 38% מהשדה. 38:39 לאורחים בירידה לחדרי ההלבשה.

הכחולים המשיכו את המומנטום גם בפתיחת הרבע השלישי, ועלו ליתרון 39:48 למרות עבירות נוספות של בילופס וראשיד. גרג פופוביץ` הזעיק פסק זמן כדי להבהיר לשחקניו שזה עכשיו או לעולם לא, ולמגרש עלתה קבוצה אחרת.

הספרס חזרו ליסודות, והחלו להפעיל את היתרון הגדול ביותר שלהם על פני כל קבוצה בליגה - דאנקן. כל התקפה נפתחה במסירה פנימה והאיש הגדול, שנראה אומלל במחצית הראשונה, חזר לעצמו לאט אבל בטוח.

מאנו ג`ינובילי חוגג (AP). עוד משחק גדול של הארגנטינאי
דאנקן קלע 12 נק` והוריד 6 ריב` ברבע השלישי, אבל חשוב מכך - הוא החזיר לעצמו את הביטחון. המארחים העלו את רמת האגרסיביות בהגנה, ואפילו עברו לאיזורית לקראת סיום הרבע כדי לפתוח את 12 הדקות האחרונות של העונה בשוויון 57:57.

ג`ינובילי, שהיה די שקט עד השלב הזה (הרבה בגלל בעיית עבירות מוקדמת), התעורר לחיים בדיוק בזמן. הארגנטינאי הנפלא השתלט על המשחק ברבע האחרון ויחד עם דאנקן הצליח להוביל את הספרס ליתרון מבטיח של 61:67, 6:09 דקות לסיום.

דקות הסיום חשפו שוב את הבעיה (שהיא גם המעלה) הגדולה של הקבוצה מעיר המכוניות - היעדר הכוכבים. במשחק שביעי בגמר הפלייאוף המאמן צריך להיות מסוגל לשים את הכדור בידיים של שחקן הפרנצ`ייז שלו ולומר לו: לך תביא לי אליפות. ללארי בראון לא היה למי לתת את הכדור הלילה, וזו הסיבה העיקרית שחוגגים עכשיו בטקסס במקום במישיגן.

הפיסטונס נראו אובדי עצות בהתקפה, בעיקר בגלל משחק חלש ואפאטי של בילופס. ראשיד ניסה לצמצם עם מספר מהלכים טובים אבל שלשה ענקית של ג`ינובילי העלתה את סן אנטוניו ל-65:72 שלוש דקות לסיום והכתובת הייתה על הקיר.

הספרס, בראשותו של ג`ינובילי קר הרוח, התמודדו היטב גם עם זריקות העונשין המסורתיות בשניות האחרונות. כשנגמר השעון הראה לוח התוצאות 74:81 לסן אנטוניו, והחגיגות יצאו לדרך.

טוני פארקר חוגג עם אווה לונגוריה, כוכבת הסדרה `עקרות בית נואשות` (AP)
הרבו לקלוע לסן אנטוניו: דאנקן 25 ו-11 ריב`, ג`ינובילי 23, 5 ריב` ו-4 אס`, הורי 15 ופארקר 8.

הרבו לקלוע לדטרויט: המילטון 15 ו-8 ריב`, בילופס 13 ו-8 אס`, בן וואלאס 12 ו-11 ריב`, ראשיד וואלאס 11, מקדייס 10 ו-7 ריב`, פרינס 9.

לכתבות נוספות >
 
ברכות לסן-אנטוניו,

הם היו יותר טובים ברבע האחרון, במיוחד ג'ינובילי. לארי בראון ניהל את 5 הדקות האחרונות של הרבע השלישי בצורה שערורייתית, חילופים לא לעניין והרכב לא מתואם, ושם התחיל המומנטום של סן-אנטוניו. בילאפס איכזב אותי מאוד. הוא ניהל את המשחק טוב אבל לא לקח את כמות הזריקות שהוא צריך לקחת. משחק בינוני גם להמילטון. וקצת על האורח באולפן.. : קטש היה ממש מגוחך כשהוא עשה השוואות של אנתוני פארקר ושאראס לעומת טוני פארקר וג'ינובילי. הוא אמר לפעמים כמה דברים נכונים בהקשר למשחק השוטף, אבל לפעמים הוא פלט שטויות לא במקום.
 
זה באמת היה מוזר,

אבל כנראה הם חשבו שהאורח יעשה להם את השידור ליותר מעניין. הסתבר להם שהם טעו.
 
קטש עדיף על שלח

עופר שלח לפעמים ממציא שטויות אני מעביר ערוץ לכמה דקות עד שהוא יסתום
 
השטויות של קטש..

היו ממש טיפשיות. לא נראה אותו בקרוב בערוץ 5 (בתור פרשן). תהיו בטוחים בזה.
 
נו, באמת

שלח הוא הפרשן הטוב בארץ. נקודה. ואני בהחלט לא נמנה על חבר מרעיו. קטש הוא פרשן טוב, רהוט, שתמיד נותן את הזווית של השחקן האינטיליגנט. היום הוא היה מעט תלוש. ושלח, לפי מה שקראתי בפורום אחר, נסע לצרפת עם אישתו... מוזר.
 

saharatias

New member
קטש היה לא רע בכלל

הוא הסביר את הפעולות של המאמנים בצורה מאוד ברורה,וגם היה קצת מצחיק אחרי אדלשטיין,אני רוצה את קטש משדר את המשחק.
 
מה שהיה מצחיק..

זה כשריגר אמר שפתאום קטש נהיה מאמן, ואז קטש ענה לו שעכשיו הוא גם יעשה קורס ויהיה עוד יותר מאמן. ואז ריגר התחיל לקרוא לו Coach..
 

קיר קמט

New member
חוץ מהעניין של שאראס ופארקר,

כמעט כל הדברים שהוא אמר היו נכונים. צורת המשחק בNBA היא די בזיונית, ככה שעד שקבוצה באה ועושה את הדברים כמו שצריך לעשות אותם, לא הרבה יותר מזה- דטרויט - כולם מתפעלים ומתפלאים כאילו הם המציאו את הגלגל. לעשות תנועה בהתקפה זה אב', ללכת לוויק סייד כשמכניסים כדור פנימה זה בסיסי, ובNBA הרבה פעמים זה ממש, אבל ממש לא מתבצע.
 

2LIRONOS7

New member
אני אגיד לך עוד משהו

כ"כ מתפלאים מזה בגלל שהרמה הבסיסית כ"כ נמוכה ב-NBA, אין מה לעשות אבל פתאום יסודות נראים כ"כ חשובים בליגה שאין לה שחקנים יסודיים כמו דאנקן. עוד דבר שגורם לי לחשוב אם דאנקן היה יכול לקחת 3 אליפויות באייטיז, כשלכולם היה את הבסיס וכמעט ואף אחד לא היה נער מוכה גורל שהגיע לליגה מבלי לעבור במכללות ולהשתפשף קצת. הנה לך סיבה.
 

e dor

New member
לדעתי

שני דברים. א. כל הכבוד לסאן אנטוניו על התואר. ב. דטרויט הפסידו אותו בגללם לדעתי. השמירה הייתה טובה, אבל דטרויט פעלו יפה ופתחו לעצמם מצבים - ופשוט החטיאו הרבה סלים קלים. אם זה במשחקים הראשונים שאליהם הם בכלל לא הופיעו, אם זה במשחק החמישי שבו הם עשו שטויות ויכלו למנוע משחק צמוד, ואם זה במשחק השביעי. פשוט חבל - עד שהם שיחקו כמו אלופים, כמו דטרויט של שנה שעברה במשחק מס' 6, הם נופלים בצורה שטותית. חבל.
 

dark happy shadow

Member
מנהל
ברכות על הזכייה של הספרס אך לא הייתי קופץ על הסוס מהר מדי,שושלת לא תהיה כל כך מהר הספרס הם עדיין לא LA L עם שאק וקובי ובטח ובטח שלא שיקגו בולס האגדית.
 

lirandr

New member
קטש היה טוב.

"קטש היה ממש מגוחך כשהוא עשה השוואות של אנתוני פארקר ושאראס לעומת טוני פארקר וג'ינובילי" - הוא השווה אותם לסגנון המשחק באירופה. הוא היה פרשן מצויין. ואני עדיין לא רוצה אותו בגליל, עדיף שיילך רחוק.
 
למעלה