תחזוקת וולוו. ככה צריך. איפה בורקה ושאר החברים

Kiapicanto1000

Active member
ככה גם אני מתחזק . בעצמי. בשעות הפנאי בגראג' הביתי.
הרכב כבר לא חדש ומתוחזק ברמה שנדירה במחוזותינו. בזכות "יד אוהבת" או לפחות איכפתית
 

boriska1

Member
לא לזה התכוונתי. אני לא .... אבל מילאתי בעצמי אתמול מים בווישרים. גם משהו? לא? וגם זה כי הנכד רצה, לפעמים אפילו זה לא בא לי.
נותן טיפ למתדלק והוא עושה לי את זה. גם הוא צריך להרוויח.
מכיר מישהו, (לא רלוונטי בשבילי, כי אני לא מספיק עשיר וגם אוהב לנהוג), סגר עם נהג מונית עסקה, שיהיה פנוי בשבילו 24/7, משלם לו בעין יפה ויש לו אוטו
עם נהג צמוד. אפילו נתן לו הלוואה שישדרג את המונית שלו. הנהג הרוויח בגדול, כי גם הברנז"ה של אותו איש משתמשים בשרותיו ולא צריך לקחת
מהרחוב כל מני ארחי פרחי.
 
לא לזה התכוונתי. אני לא .... אבל מילאתי בעצמי אתמול מים בווישרים. גם משהו? לא? וגם זה כי הנכד רצה, לפעמים אפילו זה לא בא לי.
נותן טיפ למתדלק והוא עושה לי את זה. גם הוא צריך להרוויח.
מכיר מישהו, (לא רלוונטי בשבילי, כי אני לא מספיק עשיר וגם אוהב לנהוג), סגר עם נהג מונית עסקה, שיהיה פנוי בשבילו 24/7, משלם לו בעין יפה ויש לו אוטו
עם נהג צמוד. אפילו נתן לו הלוואה שישדרג את המונית שלו. הנהג הרוויח בגדול, כי גם הברנז"ה של אותו איש משתמשים בשרותיו ולא צריך לקחת
מהרחוב כל מני ארחי פרחי.
איך "פנוי 24/7 בשבילו" מסתדר עם "גם הברנז'ה של אותו איש משתמשים בשירותיו"?
 

boriska1

Member
איך "פנוי 24/7 בשבילו" מסתדר עם "גם הברנז'ה של אותו איש משתמשים בשירותיו"?
מסתדר מצויין. כמה שעות ביום אתה משתמש במכונית? לאותו איש עסקים בת"א ובחיפה. הוא יודע מראש מתי הוא נוסע. כך גם ארועים, בפעם האחרונה פגשתי אותו בארוע
במסעדה בהרי ירושלים. הנהג חיכה לו.(אגב, עזב מוקדם מכולם, כהתחשבות בנהג). האם קורה שמדי פעם הוא צריך בתוך העיר לקחת מונית אחרת? לא יודע, סביר שכן. אני יכול לחשוב על אפשרות שהנהג
מחוץ לעיר ולאיש יש נסיעה לא מתוכננת. לדעתי זה זורם יותר פשוט מכפי שאנחנו חושבים.

האלטרנטיבה היא נהג פרטי. אבל אז אתה נכנס לשלל בעיות, כגון דיני עבודה, צריך להשקיע כמה מאות אלפי שקלים ברכישת מכונית ולסבול מירידת
ערך של הרבה כסף בשנה, מוסכים ועוד. גם יותר זול וגם יותר נוח. הבעיה למצוא נהג מתאים, לקח לו זמן וכמה החלפות. מבלי לדעת, אני יכול להניח, שגם
עם נהג פרטי זה ככה.
נ.ב.
נזכרתי: כשהילדים שלו היות קטנים יותר, היה מסיע אותם לבית הספר, לחוגים וכד". כולל בשבת לים. ככה גם לבילויים בלילה(של האיש) בכל מני מקומות בת"א.

לא הקדשתי לזה מחשבה קודם, אבל אם אתה מחזיק נהג עם אוטו, אתה חייב להחזיק שני נהגים.

האדם הוא איש עשיר, אבל רחוק מאוד מהצמרת הכלכלית .

נזכרתי, יש לי שכן, במעמד בינוני גבוה, לפני שנים גנבו לו את האוטו. החליט לא לרכוש חדש. מהבית למשרד יש לו אוטובוס אחד, מגיע יותר
מהר מבאוטו. מדי פעם לוקח מונית, מדי פעם שוכר אוטו לטיולים בארץ. לטענתו יוצא לו יותר זול ויותר נוח.
 
מסתדר מצויין. כמה שעות ביום אתה משתמש במכונית? לאותו איש עסקים בת"א ובחיפה. הוא יודע מראש מתי הוא נוסע. כך גם ארועים, בפעם האחרונה פגשתי אותו בארוע
במסעדה בהרי ירושלים. הנהג חיכה לו.(אגב, עזב מוקדם מכולם, כהתחשבות בנהג). האם קורה שמדי פעם הוא צריך בתוך העיר לקחת מונית אחרת? לא יודע, סביר שכן. אני יכול לחשוב על אפשרות שהנהג
מחוץ לעיר ולאיש יש נסיעה לא מתוכננת. לדעתי זה זורם יותר פשוט מכפי שאנחנו חושבים.

האלטרנטיבה היא נהג פרטי. אבל אז אתה נכנס לשלל בעיות, כגון דיני עבודה, צריך להשקיע כמה מאות אלפי שקלים ברכישת מכונית ולסבול מירידת
ערך של הרבה כסף בשנה, מוסכים ועוד. גם יותר זול וגם יותר נוח. הבעיה למצוא נהג מתאים, לקח לו זמן וכמה החלפות. מבלי לדעת, אני יכול להניח, שגם
עם נהג פרטי זה ככה.
נ.ב.
נזכרתי: כשהילדים שלו היות קטנים יותר, היה מסיע אותם לבית הספר, לחוגים וכד". כולל בשבת לים. ככה גם לבילויים בלילה(של האיש) בכל מני מקומות בת"א.

לא הקדשתי לזה מחשבה קודם, אבל אם אתה מחזיק נהג עם אוטו, אתה חייב להחזיק שני נהגים.

האדם הוא איש עשיר, אבל רחוק מאוד מהצמרת הכלכלית .

נזכרתי, יש לי שכן, במעמד בינוני גבוה, לפני שנים גנבו לו את האוטו. החליט לא לרכוש חדש. מהבית למשרד יש לו אוטובוס אחד, מגיע יותר
מהר מבאוטו. מדי פעם לוקח מונית, מדי פעם שוכר אוטו לטיולים בארץ. לטענתו יוצא לו יותר זול ויותר נוח.
אז הוא לא זמין 24/7, אלא רק לפי תכנון מראש - ומה קורה אם הוא רוצה להזמין אותו לאירוע, ומישהו אחר מהבראנז'ה כבר הזמין אותו לאותו חלון זמן?
ועדיין, זה פתרון שיכול להיות שימושי ונוח מאוד, אבל האמת היא שאני לא רואה הבדל גדול מעבודה עם תחנת מוניות קבועה, שמאפשרת לך לברור את הנהגים ששולחים אליך (נגיד רק עם מרצדס, רק כאלו שיש לך ניסיון טוב איתם וכן הלאה). הכרתי בעבר משרד עורכי דין שככה בדיוק הוא עבד, כשהמוניות משמשות את השותפים לא רק לענייני עבודה, אלא בכלל (כמו המכר שלך).
והיה גם נהג מונית שהכרתי, שנהג ב-S קלאס (הדגם הבכיר של מרצדס), ושימש למעשה כנהג פרטי של עורך דין בכיר, מאלו שמופיעים בעיתונים ומרוויחים עמלות של מליונים על עסקאות. לנהג היתה הכנסה מובטחת, ועורך הדין נסע ב-S קלאס עם נהג שהוא מכיר, בלי כל הבלגאן. אבל במקרה ההוא נהג המונית שירת רק את אותו עורך דין.
ולגבי השכן שלך - הוא צודק. אם יש אוטובוס נוח ליוממות (או רכבת), אז שימוש בו בדרך כלל, עם השלמות של מוניות ושכירת רכב למקרים מיוחדים אכן יוצאים זולים יותר מרכישת רכב. אוטובוס יוצא 600-700 ש"ח לחודש (בהנחה של נסיעה פרברית), מה שמשאיר לך מעל 10,000 ש"ח בשנה למוניות ושכירת רכב ביחס לירידת הערך של רכב משפחתי ממוצע (לפני דלק, טיפולים וכו'). ויש מצב שיש גם יתרון מבחינת ההכרה בהוצאות מבחינת מס הכנסה אם אתה עצמאי (לא בטוח - צריך לבדוק).
 

boriska1

Member
כן. יש כל מני הסדרים וסידורים. במקרה שהעליתי, מדובר ממש על נהג מעין פרטי, כולל לקחת את הילדים לבית ספר ולחוגים. נהג מונית שמשרת רק לקוח אחד,
זה מליגה אחרת, האיש שסיפרתי עליו הוא פחות עשיר.
יש עורך דין שהיה פעם מאוד מפורסם, בתחום הפלילי.אחד שהוצע לו אפילו להיות שופט בבית משפט העליון. היה ידוע שבכל עת טיפל רק במקרה אחד, תוך הקפדה
רבה.כיום הוא צריך להיות כבן 90 -85ואני מניח שלא פעיל יותר. הוא הגדיל לעשות, עשה רישיון למונית, קנה מספר, קנה רכב מרצדס מפואר ביותר ונסע בה. כמובן רשם
חשבונית חודשית ממונית לעסק שלו (אני מניח שאת המונית איגד כחברה בע"מ). עד פה העובדות. ועכשיו מה ששמעתי מ"אחד שיודע" : כמובן זה יוצר שלל בעיות,
מהקל אל הכבד: בעיית מס הכנסה, האם להכיר בהוצאות הרכב בכל 100% או הכרה רק חלק מההוצאות כמקובל לעצמאים. אבל הבעיה המהותית הייתה עם המכס,
שם הייתה טענה על עסקה מלאכותית, שכן המונית לא משמשת כמונית, לא נותנת שרות לכל דורש. ושוב, לפי הרכילויות, מצא לקונה, מסתבר שתנאי הרישיון
למונית מימי המנדט שונים מתנאי הרישיון אחרי הקמת המדינה,צפה את זה מראש וקנה רישיון שניתן עוד בימי הבריטים. לא יודע... מה שאני יודע שנסע במרצדס
מפוארת עם "כובע" של מונית. מה שאני עוד יודע, שעם הקמת המדינה כל הזיכיונות ורישיונות נשמרו לפי התנאים שניתנו בעת המנדט, החל מזיכיון לחברת חשמל ומפעלי
ים המלח ועד לזיכיונות למוניות, רישינות נהיגה , רשיונות לעסוק בתחומים המצריכים רישוי .
לגבי השכן שלי, הוא גר בגפו , כ 5 ק"מ מהמשרד, יש לו תחנת אוטובוס ממש קרוב הן מהבית והן מהמשרד (אגב, הוא גם עו"ד) והסידור נוח לו. את רוב הדרך עושה
האוטובוס בנתבי תחבורה ציבורית. העלות שלו, זה כרטיס חופשי חודשי, לזכרוני זה כ300 ש"ח. הוצאות תחבורה ציבורית מכל סוג שהו, מוכרות רק אם שימשו לצורך
ייצור הכנסה. נסיעות לעבודה, למרות שהן משמשות לייצור הכנסה, לא מוכרות למס. כולם, ללא יוצא מהכלל מקבלים רבע נקודת זיכוי וזה מוריד "כאבי ראש", הן לנישום
והן לפקיד השומה מדיונים מיותרים. האם אפשר "להשחיל" קצת הוצאות מונית גם על נסיעה פרטית? אפשר בגבולות סבירים. רכב שכור לחופשות, לא הייתי ממליץ
לאף אחד.
 
למעלה