תחזוקה מונעת - מושג מעולם התעופה
בעולם התעופה יש שני סוגי אחזקה ( זה נכון לכל דבר בחיים אבל בעולם התעופה , זו דרך ההתנהלות )
לכל כלי טייס יש סט בדיקות שונות בשבלים שונים של חייו
בדיקת pre flight - לפני טיסה
בדיקת after flight - אחרי טיסה
שתי בדיקות קצרות יחסית שבודקות בעיקר נזקים פיזיים
אם נקבלי אותם לעולם האופניים , אזי מדובר על בדיקה וויזואלית קצרה + בדיקת בלמים ורכריבי בטיחות
השלב הבא הן בדיקות שבועיות , שהן בדיקות שמבוצעות אחת לשבוע או כמה ימים ( כל כלי וההגדרות שלו )
אם נקביל לעולם האופניים
סביר שמדובר בבדיקה / תחזוקה קלילה של שבוע או שבועיים
שימונים , בדיקה מדוקדקת יותר של כבלים וחלקים נעים שונים
השלב הבא הוא phase - בדיקה מעמיקה יותר שדורשת פירוק חלקים מסוימים במטוס , לרוב מבוצעת במוסך
יש רמות שונות של phase , בתעופה זה לרב נמדד לפי שעות
באופניים ניתן לנהל יומן רכיבות - אקסל , ולקבוע שאחת לכמו שעות / מרחק , מבצעים בדיקה יסודית יותר
שכולל הוצאה של הגלגלים
ניקוי שרשרת יסודי וכו ..............
בדיקת שמיניות בגלגלים
החלפת צמיגים ......
כנ"ל לגבי תחזוקת בולמים ( ואני מאד לא ממליץ למי שלא מכיר ומבין לתחזק בולמים עצמאית ) קבוע לכם אחת לכמה שעות / מרחק שבו הילצרן / אתם מעבירים את הבולם למעבדה מוסמכת להחלפת אטמים וכו ............
לגבי אחזקת שבר
כל תקלה שטייס מדווח עליה לאחר טיסה
או שמוכנאי מזהה בבדיקות שיגרתית
בהקבלה לעולם האופניים
כל מה שמתגל לאחר רכיבה שאינו תקין , דורש טיפול מיידי , לפני הרכיבה הבאה
וחשוב מאד לא להזניח דברים קטנים מאחר והם מחמירים ויכולים להפוך גם לסכנה בטיחותית
בהצלחה
רכיבות בטוחות
שרון