,תחזוקה מכנית

miki2512

New member
,תחזוקה מכנית

שלום
האם יש צורך בתחזוקה מכנית תקופתית ל:
משככים (בולמים) קדמים ואחורי ?
 

rubber duck

New member
אין חוק בנושא

חשוב לבדוק את האופניים לפני כל רכיבה
בדיקה ויזואלית קצרה , לוודא שהכל שלם
בדיקת בלמים , וגלגלים , לחץ אויר תקין
כל אלו בדיקות שלוקחות דקה וחצי ושווה לעשות אותן לפני כל רכיבה , זה ימנע סכנות ואכזבות

מעבר לכך אחת לכמה רכיבות , כדאי לעבור יסודי יותר , לשמן מה שצריך לשמן
להדקברגים וכו ..............

לגבי בולמים , יש בולמים שמומלץ לבצע להם אחזקה שנתית או לפי קילומטראז
כמו כן שרדשר , קסטה והילוכים , כדי לתחזק על בסיס של אחת לכמה חודשים בדיקה יסודית יותר
מה שנקרא אחזקה מנועת

בשילדות ש"מ שווה לבדוקת מייסבים אחת לחצי שנה או שנה
כל אלו יימנו את רוב התקלות שאינם תוצאה של נזקי טראומה ( פנצ'רים / מכות וחבלות לאופניים )

בהצלחה

שרון
 

shangu23

New member
תחזוקה שוטפת

ברמה היומיומית ובהנחה שאתה רוכב קילומטראז' "ממוצע", מלבד לנקות את רגלי הבולם והאטמים מאבק / בוץ / ג'יפה ולבדוק שאין חסמים כמו אבנים קטנות וכו', אין הרבה מה לעשות ואין גם צורך לעשות זאת. הבולמים היום מאוד עמידים ויחזיקו זמן רב בין טיפול לטיפול. עם זאת, היצרנים ממליצים על טיפול לבולם בכל 100 שעות עבודה אבל מאחר ושאלת על תחזוקה שוטפת זה לא רלוונטי לך.

אם בכל זאת אתה מעוניין לנקות ולשמן את הבולמים שלך בעצמך ב"טיפול" קטן, תוכל לראות דוגמא לאיך לעשות זאת כאן.


אם אין לך ידע טכני או ידיים טובות וותר על העניין ואשפז את הבולם במעבדת בולמים מורשית, יש כמה כאלה בפריסה ארצית. חבל לגרום סתם נזק.
 

rubber duck

New member
תחזוקה מונעת - מושג מעולם התעופה

בעולם התעופה יש שני סוגי אחזקה ( זה נכון לכל דבר בחיים אבל בעולם התעופה , זו דרך ההתנהלות )

לכל כלי טייס יש סט בדיקות שונות בשבלים שונים של חייו
בדיקת pre flight - לפני טיסה
בדיקת after flight - אחרי טיסה
שתי בדיקות קצרות יחסית שבודקות בעיקר נזקים פיזיים

אם נקבלי אותם לעולם האופניים , אזי מדובר על בדיקה וויזואלית קצרה + בדיקת בלמים ורכריבי בטיחות

השלב הבא הן בדיקות שבועיות , שהן בדיקות שמבוצעות אחת לשבוע או כמה ימים ( כל כלי וההגדרות שלו )
אם נקביל לעולם האופניים
סביר שמדובר בבדיקה / תחזוקה קלילה של שבוע או שבועיים
שימונים , בדיקה מדוקדקת יותר של כבלים וחלקים נעים שונים

השלב הבא הוא phase - בדיקה מעמיקה יותר שדורשת פירוק חלקים מסוימים במטוס , לרוב מבוצעת במוסך
יש רמות שונות של phase , בתעופה זה לרב נמדד לפי שעות

באופניים ניתן לנהל יומן רכיבות - אקסל , ולקבוע שאחת לכמו שעות / מרחק , מבצעים בדיקה יסודית יותר
שכולל הוצאה של הגלגלים
ניקוי שרשרת יסודי וכו ..............
בדיקת שמיניות בגלגלים
החלפת צמיגים ......
כנ"ל לגבי תחזוקת בולמים ( ואני מאד לא ממליץ למי שלא מכיר ומבין לתחזק בולמים עצמאית ) קבוע לכם אחת לכמה שעות / מרחק שבו הילצרן / אתם מעבירים את הבולם למעבדה מוסמכת להחלפת אטמים וכו ............

לגבי אחזקת שבר
כל תקלה שטייס מדווח עליה לאחר טיסה
או שמוכנאי מזהה בבדיקות שיגרתית

בהקבלה לעולם האופניים
כל מה שמתגל לאחר רכיבה שאינו תקין , דורש טיפול מיידי , לפני הרכיבה הבאה
וחשוב מאד לא להזניח דברים קטנים מאחר והם מחמירים ויכולים להפוך גם לסכנה בטיחותית



בהצלחה
רכיבות בטוחות

שרון
 
למעלה