תחבורה ציבורית

מצב
הנושא נעול.

פוטיק

New member
תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
 

Man Dark

New member
../images/Emo45.gif מסכים, אבל

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
מסכים, אבל
עכשיו לך תשכנע את רוב אוכלוסית ישראל לעבור לאוטובוסים. ואי אפשר להאשים אותם דרך-אגב... תחשבו על זה, הרכבת, לא מגיעה לכל מקום.... בעצם לא מגיעה לרוב המקומות! אוטובוסים, נתקעים בפקקים... אין רכבות קלות! אין רכבות תחתיות! אז? מה נשאר לאזרח? מכונית! שכן, רכבת לא מורידה אותו בדיוק איפה שהוא רוצה... ויש הרבה איחורים. מסקנה: יעול התחבורה הציבורית בארץ יהווה רק טוב לכולם!
 

פוטיק

New member
ברור שאי אפשר להאשים אותם

מסכים, אבל
עכשיו לך תשכנע את רוב אוכלוסית ישראל לעבור לאוטובוסים. ואי אפשר להאשים אותם דרך-אגב... תחשבו על זה, הרכבת, לא מגיעה לכל מקום.... בעצם לא מגיעה לרוב המקומות! אוטובוסים, נתקעים בפקקים... אין רכבות קלות! אין רכבות תחתיות! אז? מה נשאר לאזרח? מכונית! שכן, רכבת לא מורידה אותו בדיוק איפה שהוא רוצה... ויש הרבה איחורים. מסקנה: יעול התחבורה הציבורית בארץ יהווה רק טוב לכולם!
ברור שאי אפשר להאשים אותם
אני בעצמי נהג, מה לעשות אם מלפני 40 שנה היו מחליטים לבנות רכבת תחתית ולייעל את התחבורה הציבורית הכול היה נראה אחרת, בנתיים המדינה תמשיך לסבול מפקקים אין סופיים ותאונות דרכים.
 

Man Dark

New member
לפחות התקדמו צעד אחד

ברור שאי אפשר להאשים אותם
אני בעצמי נהג, מה לעשות אם מלפני 40 שנה היו מחליטים לבנות רכבת תחתית ולייעל את התחבורה הציבורית הכול היה נראה אחרת, בנתיים המדינה תמשיך לסבול מפקקים אין סופיים ותאונות דרכים.
לפחות התקדמו צעד אחד
לקראת רכבת (לא קלה..) לאזור חולון-ראשון לציון. הסכימו להעביר חלקים מבי"ס הולץ לנתיבי אילון, אולי באמת יצא מזה משהו...
 
האם ידוע לך על התקדמות כלשהי

לפחות התקדמו צעד אחד
לקראת רכבת (לא קלה..) לאזור חולון-ראשון לציון. הסכימו להעביר חלקים מבי"ס הולץ לנתיבי אילון, אולי באמת יצא מזה משהו...
האם ידוע לך על התקדמות כלשהי
בנושא התוואי הפרובלמטי של הקו הזה? יש משהו חדש בנושא התוואי באיזור ביה"ס הולץ?
 

Man Dark

New member
אני יודע רק

האם ידוע לך על התקדמות כלשהי
בנושא התוואי הפרובלמטי של הקו הזה? יש משהו חדש בנושא התוואי באיזור ביה"ס הולץ?
אני יודע רק
שהגיעו להסכמה לתת 16% ? אני חושב, משטח בית ספר הולץ לחברת "נתיבי אילון" . עכשיו, לגבי הפינוי והכול, לא ידוע לי שום דבר. אולי מישהו אחר יודע? חוץ מזה שעוד אין תוכניות מתכוננות עד הסוף של הקוים לחולון ולבת ים (וראשון מערב). ככה שיקח זמן... ושום תחנה לא מופיעה בתקציב השנה של רכבת ישראל. ד"א שאלה:!! מתי רכבת ישראל תותר מ"רשות הנמלים" ? או שזה כבר קרה :-o ?
 

Sephiroth

New member
לא רק זה...

אני יודע רק
שהגיעו להסכמה לתת 16% ? אני חושב, משטח בית ספר הולץ לחברת "נתיבי אילון" . עכשיו, לגבי הפינוי והכול, לא ידוע לי שום דבר. אולי מישהו אחר יודע? חוץ מזה שעוד אין תוכניות מתכוננות עד הסוף של הקוים לחולון ולבת ים (וראשון מערב). ככה שיקח זמן... ושום תחנה לא מופיעה בתקציב השנה של רכבת ישראל. ד"א שאלה:!! מתי רכבת ישראל תותר מ"רשות הנמלים" ? או שזה כבר קרה :-o ?
לא רק זה...
אין בכלל מה לדבר על רכבת בתוואי הזה עד שאיילון דרום לא מושלם באופן סופי והופך להיות כביש משוקע מהיר. יתרה מזאת, גם אחרי שאיילון דרום יושלם, ישנם עמודי חשמל ענקיים שעוברים בדיוק איפה שהרכבת אמורה לעבור וחייבים להסירם קודם בצורה זו או אחרת. לדעתי אנחנו נחכה עוד מספר שנים עד שנראה איזושהי התקדמות - וזה עצוב מאוד מכיון שמדובר בקו בעל החשיבות הרבה ביותר בפיתרון הפקק האינסופי והיומיומי בכניסות הדרומיות והמזרחיות של ת"א. זה קו שהיה צריך לקבל תקצוב פי כמה וכמה מקווים אחרים בארץ.
 

ד בוכמן

New member
התוואי באיזור ביה"ס הולץ

האם ידוע לך על התקדמות כלשהי
בנושא התוואי הפרובלמטי של הקו הזה? יש משהו חדש בנושא התוואי באיזור ביה"ס הולץ?
התוואי באיזור ביה"ס הולץ
בתור אחד שלומד בהולץ אני יכול להגיד לך בוודאות שיש התקדמות. בימי אלו נבנה בבית הספר מגרש ספורט חדש בצד המזרחי של בית הספר, כי המגרש הנוכחי שנמצא בחלקו המערבי של בית הספר וסמוך לכביש אילון דרום מפריע להרחבת אותו כביש, לצורך פינוי מקום למסילה העתידית שתעבור שם. כמו כן,יהרסו בעתיד מספר מבנים שגם מפריעים להרחבת הכביש.
 

Man Dark

New member
יפה.

התוואי באיזור ביה"ס הולץ
בתור אחד שלומד בהולץ אני יכול להגיד לך בוודאות שיש התקדמות. בימי אלו נבנה בבית הספר מגרש ספורט חדש בצד המזרחי של בית הספר, כי המגרש הנוכחי שנמצא בחלקו המערבי של בית הספר וסמוך לכביש אילון דרום מפריע להרחבת אותו כביש, לצורך פינוי מקום למסילה העתידית שתעבור שם. כמו כן,יהרסו בעתיד מספר מבנים שגם מפריעים להרחבת הכביש.
יפה.
תוכל להביא לנו עוד עדכונים בעתיד? כי אתה לומד שם?
 

ד בוכמן

New member
עדכונים

יפה.
תוכל להביא לנו עוד עדכונים בעתיד? כי אתה לומד שם?
עדכונים
אני אעדכן בשמחה על כל התקדמות. אבל אל תשכח שמדובר בינתיים על פינויי תוואי ראשוניים, זה יקח עוד הרבה זמן עד שבאמת אפשר יהיה לראות עבודות רציניות. עד כמה שאני יודע, אפילו התכנון של הקו לראשון מערב עדיין לא הסתיים.
 

Man Dark

New member
הוא לא הסתים.

עדכונים
אני אעדכן בשמחה על כל התקדמות. אבל אל תשכח שמדובר בינתיים על פינויי תוואי ראשוניים, זה יקח עוד הרבה זמן עד שבאמת אפשר יהיה לראות עבודות רציניות. עד כמה שאני יודע, אפילו התכנון של הקו לראשון מערב עדיין לא הסתיים.
הוא לא הסתים.
ואני יודע שיקח הרבה זמן! השנה זה לא יקרה (אמרתי, זה בכלל לא מופיע בתקציב של רכבת ישראל)
 
ומה עם המשפחות שיש להן ילד או 2?

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
ומה עם המשפחות שיש להן ילד או 2?
לבי נחמץ בראותי אשה צעירה , אם עולה עם 2 תינוקות קטנטנים והיא מתאמצת היכן להושיב אותם, הנהג הבלתי סבלני מתחיל בנסיעה והיא כמעט וכושלת יחד עם בניה. נכון שלכך היא צריכה לנסוע במונית, אך לדעתי כשיש משפחה עם ילדים קטנים אז רכב פרטי הוא נדרש.
 

stan_southpark

New member
נאכון

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
נאכון
אתה צודק!! אבל יש בעיה?????? אי אפשר בלי רכב פרטי כי זה לוקח פחות זמן להגיע למקומות! עדיף שהיה רכב לא ידוע איך להסביר!!
 

פוטיק

New member
תשמע..

נאכון
אתה צודק!! אבל יש בעיה?????? אי אפשר בלי רכב פרטי כי זה לוקח פחות זמן להגיע למקומות! עדיף שהיה רכב לא ידוע איך להסביר!!
תשמע..
לדעתי זו ממש לא בעיה אחי, אולי כשייעלו את התחבורה הציבורית אנשים בארץ יבינו שאין לאן למהר היחידים שיש להם סיבה טובה למהר אלה כוחות החילוץ וההגנה ומערך החירום במילים פשוטות: ניידות משטרה, אמבולנסים, ומשאיות מכבי אש, וכל מיני שטויות כאלה להם יש סיבה למהר, אבל לך.. לאזרח הפשוט, לאן אתה כבר ממהר !?
 

איליה.

New member
Eep! מטרה טובה, גישה לא נכונה.

תשמע..
לדעתי זו ממש לא בעיה אחי, אולי כשייעלו את התחבורה הציבורית אנשים בארץ יבינו שאין לאן למהר היחידים שיש להם סיבה טובה למהר אלה כוחות החילוץ וההגנה ומערך החירום במילים פשוטות: ניידות משטרה, אמבולנסים, ומשאיות מכבי אש, וכל מיני שטויות כאלה להם יש סיבה למהר, אבל לך.. לאזרח הפשוט, לאן אתה כבר ממהר !?
Eep! מטרה טובה, גישה לא נכונה.
למה אתה אומר לו "לאן אתה כבר ממהר"? מה, מי שנוסע לעבודה לא רוצה להגיע בזמן? בטח שהאזרח הפשוט ממהר. אבל הרעיון של ייעול התחבורה הציבורית הוא שהאזרח הפשוט באמת יגיע לאן שהוא רוצה בזמן, גם בתחבורה ציבורית. כבר היום לנסוע להדר הכרמל בחיפה בתחבורה ציבורית זה מהיר יותר מאשר ברכב, כי הזמן שלוקח לחפש חניה בהדר הוא ארוך יותר מסכום כל העצירות של האוטובוס בתחנות.
 
לא צריך ללכת רחוק

תשמע..
לדעתי זו ממש לא בעיה אחי, אולי כשייעלו את התחבורה הציבורית אנשים בארץ יבינו שאין לאן למהר היחידים שיש להם סיבה טובה למהר אלה כוחות החילוץ וההגנה ומערך החירום במילים פשוטות: ניידות משטרה, אמבולנסים, ומשאיות מכבי אש, וכל מיני שטויות כאלה להם יש סיבה למהר, אבל לך.. לאזרח הפשוט, לאן אתה כבר ממהר !?
לא צריך ללכת רחוק
מספיק שהאוטובוס "מפוצץ" באנשים כדי שאשה עם פעוטות תסבול יסורי שאול.
 
../images/Emo45.gifלפוטיק ,!!!

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
לפוטיק ,!!!
כל מילה שכתבת היא נכונה אל יש לי מה להוסיף דבר קטן אם תהיה לך משהו לעשות ואתה צריך לחשוב על זה .. בכבישים ובפקקים במכונית לא תהיה לך זמן לחשוב אלא צריך להיות עסוק בתנועה ובתחבורה ציבורית ,עיש לך זמן.... לחשוב אני אישית רכשתי לעצמי כרטיס חופשי חודשי משולב אגד-דן (מקווה שעתביד חברות אחרות שיופרטו ישלבו עם כרטיס אחד) ואני נהנה מיזה מרגיש תץרמתי משהו לחסכון בכל וגם נוח לא מבזבז הרבה כסף
 

oh-da

New member
כשהמחירים יהיו יותר ריאלים

תחבורה ציבורית
למה עדיף תחבורה ציבורית על מכוניות: 1. רכב זה סמל סטטוס מגעיל, וזה מרחיב את הפער החברתי הקיים. 2. זיהום אוויר מופחת. 3. חיסכון בדלק - גם בכיס האישי, וגם בכיס העולמי. 4. נסיעה באוטובוס היא ברכבת היא כיפית ומשלבת פעילות חברתית מרובה, אין כמו לנסוע באוטובוס דן קו 1 ולפטפט עם איזה זקנצ´יק על החיים, לך תעשה את זה באוטו.. 5. הסעיף החשוב מכל.. הסוף לתאונות דרכים. תמשיכו אותי...
כשהמחירים יהיו יותר ריאלים
אז תוכל לקרוא לזה תחבורה ציבורית. כשהמחירים ברכבת ובאוטובוסים עולים כל כמה חודשים, ושלא נדבר על מונית, קצת קשה לומר על רכב שהוא מרחיב את הפעם החברתי הקיים, משום שהתחבורה הציבורית לאט לאט עלולה להפוך לתחבורה ציבורית למיליונרים. נכון, לנסיעה מזדמנת אפשר "לסבול" את המחיר, אבל כאשר אתה צריך להשתמש בה יום יום, זה כבר הופך להיות עסק יקר עם המחירים של היום.
 

פוטיק

New member
אין מה לעשות

כשהמחירים יהיו יותר ריאלים
אז תוכל לקרוא לזה תחבורה ציבורית. כשהמחירים ברכבת ובאוטובוסים עולים כל כמה חודשים, ושלא נדבר על מונית, קצת קשה לומר על רכב שהוא מרחיב את הפעם החברתי הקיים, משום שהתחבורה הציבורית לאט לאט עלולה להפוך לתחבורה ציבורית למיליונרים. נכון, לנסיעה מזדמנת אפשר "לסבול" את המחיר, אבל כאשר אתה צריך להשתמש בה יום יום, זה כבר הופך להיות עסק יקר עם המחירים של היום.
אין מה לעשות
המצב במדינה על הפנים, וזה משפיע על המחיר בתחבורה הציבורית. אני זוכר שפעם כרטיס נסיעה באוטובוס עלה 2 שקל והכול היה טוב ויפה, אגד ודן מתחבים מאוד בנוסעים, ומוזילים כמה שיותר את כרטיסי הנסיעה ויוצרים דילים אטרקטיביים, אין מה לעשות, הם לא מוכנים להגיע להפסדים, אז הם נאלצים לייקר את כרטיסי הנסיעה. אם כבר פרוייקט "חוצה ישראל" הנודע לשמצה הוא זה שמרחיב את הפער החברתי, זה ממש דבר מגעיל. זה כביש לעשירים,
 

oh-da

New member
אני זוכר שהאזנתי ברדיו בקשר לחברת

אין מה לעשות
המצב במדינה על הפנים, וזה משפיע על המחיר בתחבורה הציבורית. אני זוכר שפעם כרטיס נסיעה באוטובוס עלה 2 שקל והכול היה טוב ויפה, אגד ודן מתחבים מאוד בנוסעים, ומוזילים כמה שיותר את כרטיסי הנסיעה ויוצרים דילים אטרקטיביים, אין מה לעשות, הם לא מוכנים להגיע להפסדים, אז הם נאלצים לייקר את כרטיסי הנסיעה. אם כבר פרוייקט "חוצה ישראל" הנודע לשמצה הוא זה שמרחיב את הפער החברתי, זה ממש דבר מגעיל. זה כביש לעשירים,
אני זוכר שהאזנתי ברדיו בקשר לחברת
קונקס שפועלת עכשיו באזור אשדוד, והמחירים שלה זולים בהרבה מאשר באגד ובדן, וכששאלו איך הם מרשים לעצמם מחירים כל כך נמוכים הם השיבו שהם בדקו את העלויות וראו שהם יכולים להרוויח גם במחירים נמוכים מ 5.20. ובקשר לחוצה ישראל... בכל מדינה מערבית קיימים כבישי אגרה, זה לא אומר שהם מחליפים את כל שאר הכבישים, אלא שהם פשוט כבישים אשר מתוחזקים ומבוקרים ע"י חברה פרטית, ומי שרוצה לנסוע בהם שישלם, ולרוב מי שיש רכב פרטי ומסוגל לשלם את עלויות הדלק, אני סבור שכאשר הוא עולה על כביש אגרה הוא יודע שהוא ייצטרך לשלם, ושיש לו איך לשלם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה