תחבורה ציבורית לקוייה לרכבת

דו"ח: תחנות הרכבת בישראל מעודדות הגעה ברכב פרטי

הנגישות לתחנות הרכבת בישראל באמצעות תחבורה ציבורית במצב רע. לפי ארגון "תחבורה היום ומחר", תחנות שרחוקות מאוטובוסים עם תדירות גבוהה לא נותנות מענה ראוי לנוסעים, וגם בשאר התחנות השירות לא תמיד עומד בעומס. המשמעות - דוחקים לנסוע ברכב פרטי

 

Ccyclist

Active member
דו"ח: תחנות הרכבת בישראל מעודדות הגעה ברכב פרטי

הנגישות לתחנות הרכבת בישראל באמצעות תחבורה ציבורית במצב רע. לפי ארגון "תחבורה היום ומחר", תחנות שרחוקות מאוטובוסים עם תדירות גבוהה לא נותנות מענה ראוי לנוסעים, וגם בשאר התחנות השירות לא תמיד עומד בעומס. המשמעות - דוחקים לנסוע ברכב פרטי


הגישה ל/מ תחנות רעננה נוראית. נוסע לאחוזה צריך לבדוק זמני אוטובוסים על הרכבת בין ראש העין לכפ"ס כדי לבחור אם לרדת ברעננה דרום או מערב, אחרת אפשר להמתין רבע שעה לאוטובוס המקשר. נוסע מאחוזה יתקשה לבחור בין אוטובוס כללי מערבה כמו הקווים להרצליה לבין אוטובוס ייעודי מזרחה שיעדו בתחנת רעננה דרום. מהאוטובוסים הכלליים מזרחה ההליכה מצומת רעננה לרעננה דרום ארוכה מדי להחלפה נוחה וחבל שאין חיבור מסועים בין המוקד האוטובוסי הארצי החשוב לתחנת הרכבת. חבל גם שאין תחנה ברחוב בן גוריון של רעננה (אולי החישמול יאפשר זאת) שיאפשר קישור אוטובוסי מהיר בן גוריון, יד לבנים, קרן היסוד, קניון רננים.
 
דו"ח: תחנות הרכבת בישראל מעודדות הגעה ברכב פרטי

הנגישות לתחנות הרכבת בישראל באמצעות תחבורה ציבורית במצב רע. לפי ארגון "תחבורה היום ומחר", תחנות שרחוקות מאוטובוסים עם תדירות גבוהה לא נותנות מענה ראוי לנוסעים, וגם בשאר התחנות השירות לא תמיד עומד בעומס. המשמעות - דוחקים לנסוע ברכב פרטי

המשפט החשוב בעיניי חבוי בפנים:
"אפילו במיקום תחנות האוטובוס ביחס למיקום החניונים לרכב הפרטי, ניכרת במקרים רבים עדיפות משמעותית לרכב הפרטי".
בניגוד לבעיות של לוחות הזמן, קווי האוטובוסים וכו', כאן לא מדובר בתכנון לקוי או רשלני, אלא במדיניות מפורשת. משרד התחבורה ורכבת ישראל ממשיכים לייחס חשיבות לכך שבאי הרכב הפרטי יקבלו גישה מיטבית לתחנות הרכבת, ורואים את זה גם במסמכים רשמיים וגם בהצהרות בע"פ של בכירים.
כנראה חושבים שבצורה כזאת משתמשי רכב פרטי 'יתפתו' לעבור לרכבת, אלא שבפועל קורה בדיוק ההפך. שטח יקר בצמוד לתחנה שיכול היה לשמש למסחר, לתעסוקה או למגורים, משועבד כדי לשרת את אותו כלי הרכב שהרכבת נועדה לשמש לו כחלופה. יוצא שמי שמגיע לתחנות ר"י ברגל או באופניים, ולפעמים אפילו באוטובוס, צריך למרבה האירוניה לחצות קודם מגרש חנייה. במצב כזה לכולם ברור מי המלך ולמי הרכבת נועדה.
 
למעלה