תחבורה ציבורית לבתי חולים

מצב
הנושא נעול.
625 לא יסע קרוב לצומת השרון ואכן יתחבר לכביש

ובנוסף
מתוכננת מסילת השרון לפעול. בתקווה, שעוד 3-4 שנים. עשויה להיות שירות טוב מכיוון רעננה לכיוון תל אביב ואולי היא תהיה טובה גם לכיוון פתח תקווה.
יש תכניות לBRT, במסלולים דומים ל-567 ול-501. לא יודע עד כמה זה ריאלי. אני יכול רק להניח, שכאשר תהיה התקדמות בקו השרון (מסלול דומה ל-29), יהיה פחות מורכב (באופן יחסי), להקים קו לתל אביב, במסלול 501, שכן חלק גדול בתוואי הוא משותף.

הערה לגבי 625 (כמובן ט.ל.ח ואם אני טועה, כמובן התנצלות); אני חושב, ש-625 ייסע מכיוון צורן וקדימה ויתחבר לכביש 4 דרך צומת דרור. לא חושב, שהוא ייסע קרוב לצומת השרון.
625 לא יסע קרוב לצומת השרון ואכן יתחבר לכביש
4 דרומית יותר, אבל לישובים הסמוכים לצומת השרון (פרדסיה, צור משה, כפר יונה, נורדיה) ממילא הדרך הטובה ביותר לתל אביב היא ברכבת מתחנת נתניה או באחד מקווי 60X מנתניה. אין הצדקה לקו מהיר לתל אביב דרך כביש 4 עבור הישובים הללו.
גם לישובים הדרומיים יותר יש את האופציה הרכבתית מתחנת בית יהושע, אבל קדימה-צורן, אבן יהודה, תל מונד וגוש ישובי חוב"ב (חרוצים, בני ציון, בצרה) מצדיקים גם קו אוטובוס מהיר לתל אביב בשעות השיא (עד אשר תפעל מסילת השרון).

לנת"ע יש תוכנית ל-BRT גם בקו כפר סבא-הוד השרון-פתח תקוה ובמפת הקווים המופיעה באתר נת"ע (אם כי לא בתיאור הקווים עצמם), הקו הזה כבר מופיע בצבע נפרד מהקו הצהוב, צבע תכלת.
אני כתבתי פעם בפורום שאפשר לתת לקו הזה את הצבע תכלת.
אם וכאשר הקו הזה יפעל יהיה אפשר לבטל את כל קווי 5XX הנוסעים בכביש 402 ואפילו את קו 641.
 

טנק2

New member
רוב התכניות לא מתקדמות.

ובנוסף
מתוכננת מסילת השרון לפעול. בתקווה, שעוד 3-4 שנים. עשויה להיות שירות טוב מכיוון רעננה לכיוון תל אביב ואולי היא תהיה טובה גם לכיוון פתח תקווה.
יש תכניות לBRT, במסלולים דומים ל-567 ול-501. לא יודע עד כמה זה ריאלי. אני יכול רק להניח, שכאשר תהיה התקדמות בקו השרון (מסלול דומה ל-29), יהיה פחות מורכב (באופן יחסי), להקים קו לתל אביב, במסלול 501, שכן חלק גדול בתוואי הוא משותף.

הערה לגבי 625 (כמובן ט.ל.ח ואם אני טועה, כמובן התנצלות); אני חושב, ש-625 ייסע מכיוון צורן וקדימה ויתחבר לכביש 4 דרך צומת דרור. לא חושב, שהוא ייסע קרוב לצומת השרון.
רוב התכניות לא מתקדמות.
קודם כל, לגבי מסילת השרון-זו לא תצא לפועל לפני שיושלם הכביש. וכשלא סללו עוד מטר אחד בכביש הזה (בינתיים רק חופרים וחוסמים את הגישה לגבעת ח"ן) זה לא יקרה בעתיד הקרוב, מה גם שהיו אי סדרים על חברת שפיר הנדסה שקיבלה את המכרז.
לגבי פרויקט הBRT:הוא יצא לפועל רק אם שלוש העיריות (כ"ס, רעננה והרצליה) יאשרו את הפרוייקט. כ"ס מתנגדת, הרצליה מתנה את העניין בהקמת מחלף חדש ושדרוג אזור מחלף הסירה, שיימשך שנים, ועיריית רעננה מסכימה חלקית בלבד, ורוב בעלי העסקים ברחוב הראשי (אחוזה) מתנגדים להרחבת הרחוב, צמצום המדרכות והיערן הראשי עוד לא אישר את העתקת העצים העתיקים ברחוב.
 
אתה לא מעודכן

רוב התכניות לא מתקדמות.
קודם כל, לגבי מסילת השרון-זו לא תצא לפועל לפני שיושלם הכביש. וכשלא סללו עוד מטר אחד בכביש הזה (בינתיים רק חופרים וחוסמים את הגישה לגבעת ח"ן) זה לא יקרה בעתיד הקרוב, מה גם שהיו אי סדרים על חברת שפיר הנדסה שקיבלה את המכרז.
לגבי פרויקט הBRT:הוא יצא לפועל רק אם שלוש העיריות (כ"ס, רעננה והרצליה) יאשרו את הפרוייקט. כ"ס מתנגדת, הרצליה מתנה את העניין בהקמת מחלף חדש ושדרוג אזור מחלף הסירה, שיימשך שנים, ועיריית רעננה מסכימה חלקית בלבד, ורוב בעלי העסקים ברחוב הראשי (אחוזה) מתנגדים להרחבת הרחוב, צמצום המדרכות והיערן הראשי עוד לא אישר את העתקת העצים העתיקים ברחוב.
אתה לא מעודכן
רעננה והרצליה הגיעו להסכם עם משרד התחבורה ונת"ע ומכרז הביצוע ל-BRT במערב רעננה ובהרצליה כבר פורסם (אתה יכול למצא אותו באתר נת"ע ואני גם הבאתי אותו לפורום הזה). כפר סבא אכן טרם הגיעה להסכם ולכן בשלב א' של הביצוע אין עבודות בכפר סבא.
לפי המצב כרגע, נראה שהקו הורוד יהיה הקו הראשון במערכת של נת"ע שיפעל.
פרויקט 531 הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים עם הפעילות העניפה ביותר בחודשים האחרונים ולא מזמן הוא גם סוקר בפורום. לפי קצב העבודות שיש כרגע בכל מקטעי הפרויקט, יש סיכויים טובים שעד שנת 2017 הוא יושלם כולל מסילת השרון.
 

טנק2

New member
נחכה ונראה אם זה יפעל ב2017...

אתה לא מעודכן
רעננה והרצליה הגיעו להסכם עם משרד התחבורה ונת"ע ומכרז הביצוע ל-BRT במערב רעננה ובהרצליה כבר פורסם (אתה יכול למצא אותו באתר נת"ע ואני גם הבאתי אותו לפורום הזה). כפר סבא אכן טרם הגיעה להסכם ולכן בשלב א' של הביצוע אין עבודות בכפר סבא.
לפי המצב כרגע, נראה שהקו הורוד יהיה הקו הראשון במערכת של נת"ע שיפעל.
פרויקט 531 הוא אחד הפרויקטים התחבורתיים עם הפעילות העניפה ביותר בחודשים האחרונים ולא מזמן הוא גם סוקר בפורום. לפי קצב העבודות שיש כרגע בכל מקטעי הפרויקט, יש סיכויים טובים שעד שנת 2017 הוא יושלם כולל מסילת השרון.
נחכה ונראה אם זה יפעל ב2017...
אבל לפי מה שאני יודע (ויכול להיות שאני קצת לא מעודכן), עוד צריך את אישור היערן להעתקת עצים להתחלת הכנת התוואי והרחבת רחוב אחוזה ברעננה.
 

אורי404

New member
זו התכנית. לקצר לצומת רעננה

921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננה
בקטע המרכזי של כביש 4 בין צומת רעננה לתחנה המרכזית החדשה בראשון לציון צריך להיות קו תדיר שעוצר בכל המחלפים בדרך ולא צריך לחבר קו כזה לקו מאסף שמגיע מחיפה או נוסע לחיפה.
921, 821, 823, 841 צריכים להתחיל ולסיים בצומת רעננה. מי שמגיע מעין הוד או מכפר תבור לתל השומר יחליף בצומת רעננה.
ומצומת רעננה לתל אביב יש מספיק קווים, לא צריך גם את 921. 567 נוסע דרך מורשה וגהה ו-149 נוסע דרך מורשה וכביש 5 (ובשעות מסויימות יש קווים נוספים). ויש גם קווים שנוסעים דרך רעננה והרצליה.
זו התכנית. לקצר לצומת רעננה
התכנית היא לקצר את 921 ו-8XX לצפון מ/לצומת רעננה.
בקישור, שבזכותך (עמוד השדרה) עלה אודות מכרז נתניה-חדרה, מפורט, שקווים 627, 641 ו-642 יקוצרו לתחנה המרכזית של פתח תקווה, כאשר הרכבת הקלה בקו האדום תחל לפעול.
כנראה זהו המועד של 921 ושות'. אמנם מועד רחוק, אבל זה יהיה מתישהו. לחילופין כאשר נוסף לקו 249 קו 565 ו/או 570 יהיו קווים סדירים לתל אביב וכתוצאה מכך לא יהיה צורך להגיע מהוד השרון לתל אביב, באמצעות 921 ושות'.
 

דניאל 130

New member
בית חולים הדסה דווקא כן מחובר עם באר-שבע

באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164
ומשם לתל השומר. חוץ מזה בית חולים צריך להיות מחובר לערים בסביבתו ולא לעיר באיזור אחר לגמרי.
גם בית חולים הדסה לא מחובר ישירות לבאר שבע.
בית חולים הדסה דווקא כן מחובר עם באר-שבע
עם חלופת קו 470 בימי ראשון בחיבור ישיר.
קו 369 אפילו לא מתקרב לרחובות.לרחובות מבאר-שבע מגיעים,אם כבר,עם קו 377 בעדיפות ראשונה ועם 367 בעדיפות שנייה.
 

olli3

New member
מנהל
ו371 בעדיפות שלישית ו351 אם שורדים את הנסיעה.

בית חולים הדסה דווקא כן מחובר עם באר-שבע
עם חלופת קו 470 בימי ראשון בחיבור ישיר.
קו 369 אפילו לא מתקרב לרחובות.לרחובות מבאר-שבע מגיעים,אם כבר,עם קו 377 בעדיפות ראשונה ועם 367 בעדיפות שנייה.
ו371 בעדיפות שלישית ו351 אם שורדים את הנסיעה.
 
הרעיון של החלפה ברחובות מגוחך מלכתחילה

ו371 בעדיפות שלישית ו351 אם שורדים את הנסיעה.
הרעיון של החלפה ברחובות מגוחך מלכתחילה
כי 164 לא מגיע לתל השומר, ועם כל המאספים האלה עדיף בהרבה פשוט לנסוע דרך תל אביב.
 
369 לא מגיע לרחובות. אם כבר, אפשר דרך ראשון.

באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164
ומשם לתל השומר. חוץ מזה בית חולים צריך להיות מחובר לערים בסביבתו ולא לעיר באיזור אחר לגמרי.
גם בית חולים הדסה לא מחובר ישירות לבאר שבע.
369 לא מגיע לרחובות. אם כבר, אפשר דרך ראשון.
 

mister K

New member
הוא גם לא עובר בראשל"צ בכיוון הזה.

369 לא מגיע לרחובות. אם כבר, אפשר דרך ראשון.
הוא גם לא עובר בראשל"צ בכיוון הזה.
אם כבר אז 369 עד שבענה ומשם 143 עד בית החולים.
אבל בשביל זה צריך לנסוע את כל המסלול המייגע של 369 מבאר שבע שיכול לקחת גם יותר משעתיים!
לכן למרות הכניסה לתל אביב, עדיף כבר לנסוע 370 לתמח"ת ומשם 104 או 380 לרכבת מרכז ומשם 70.
 

אורי404

New member
אני חושב, שעדיפה האפשרות של 104

הוא גם לא עובר בראשל"צ בכיוון הזה.
אם כבר אז 369 עד שבענה ומשם 143 עד בית החולים.
אבל בשביל זה צריך לנסוע את כל המסלול המייגע של 369 מבאר שבע שיכול לקחת גם יותר משעתיים!
לכן למרות הכניסה לתל אביב, עדיף כבר לנסוע 370 לתמח"ת ומשם 104 או 380 לרכבת מרכז ומשם 70.
אני חושב, שעדיפה האפשרות של 104
לנסוע בקו 370 ולהחליף ל-104 או נסיעה ברכבת לתחנת ההגנה. מתחנת ההגנה מחליפים ל-104.
זה עדיף, גם בשביל לחסוך מן עיקוף, בנסיעה בקו 70 (נוסעים מעט צפונה, בשביל להגיע מעט דרומה) וגם, מפני שקו 104 קרוב לבית החולים ולא במרחק ממ של קו 70 מהמסוף.
 

olli3

New member
מנהל
הכי מהר זה 370 לגשר לה גווארדיה.

אני חושב, שעדיפה האפשרות של 104
לנסוע בקו 370 ולהחליף ל-104 או נסיעה ברכבת לתחנת ההגנה. מתחנת ההגנה מחליפים ל-104.
זה עדיף, גם בשביל לחסוך מן עיקוף, בנסיעה בקו 70 (נוסעים מעט צפונה, בשביל להגיע מעט דרומה) וגם, מפני שקו 104 קרוב לבית החולים ולא במרחק ממ של קו 70 מהמסוף.
הכי מהר זה 370 לגשר לה גווארדיה.
משם כל קו לבית גיל הזהב של קווים או דן והחלפה ל104.

הזמן שלוקח להיכנס למרכזית יחד עם הרמזור בפניה מלה גווארדיה להחרש והירידה לקומה 4 והנסיעה של 104 בשתי וערב... כל זה מוסיף זמן נסיעה.

באמת חבל ש35 לא קיים עוד, זה היה הרבה יותר נוח לנסוע איתו כך.
 

אלון 58

New member
האם ביטול קו 35 גם תרם לזה?

ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
האם ביטול קו 35 גם תרם לזה?
 

אורי404

New member
כעיקרון יש קו 104 במקום

האם ביטול קו 35 גם תרם לזה?
כעיקרון יש קו 104 במקום
השאלה היא מה זמן הנסיעה בפועל של קו 104 מאזור התחנה המרכזית.
בקו 35 זה היה בסביבות 40 דקות ואף בחלק מהנסיעות פחות מזה.
אמור להיות יתרון מה לקו 104, בכך שיש לו תחנה צמודה לתחנת רכבת ההגנה, בהשוואה ל-35, שלא הייתה לו תחנה קרובה.
 

אוהד11

New member
104 שמטייל בכל רחבי ת"א ?

כעיקרון יש קו 104 במקום
השאלה היא מה זמן הנסיעה בפועל של קו 104 מאזור התחנה המרכזית.
בקו 35 זה היה בסביבות 40 דקות ואף בחלק מהנסיעות פחות מזה.
אמור להיות יתרון מה לקו 104, בכך שיש לו תחנה צמודה לתחנת רכבת ההגנה, בהשוואה ל-35, שלא הייתה לו תחנה קרובה.
104 שמטייל בכל רחבי ת"א ?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה