יש מספר בתי חולים שהתחבורה אליהם בעייתית,תחבורה ציבורית לבתי חולים
שלום לכם,
עבור תחקיר עיתונאי - האם אתם מכירים בתי חולים ברחבי הארץ שהתחבורה הציבורית אליהם היא בעייתית?
אין תחבורה ציבורית/ שינויים בקווי האוטובוסים/ ביטול של קווים ועוד.
אשמח לשמוע על בעיות ומחדלים שנתקלתם בהם.
תודה רבה.
תל השומר בעייתי?!יש מספר בתי חולים שהתחבורה אליהם בעייתית,
לדוגמה תל השומר וקפלן. אבל החלק הגרוע ביותר בתחבורה לבתי חולים הוא שהיא אינה פועלת 24/7.
ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:תל השומר בעייתי?!
יש מסוף שלם לידו!
כנראה שבית החולים בדרומה של צפת, הוא הקשה ביותר להגעה, בגלל בידודו היחסי בדרומה של צפת.
סעיף 3ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
כן, אבל...באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164
ומשם לתל השומר. חוץ מזה בית חולים צריך להיות מחובר לערים בסביבתו ולא לעיר באיזור אחר לגמרי.
גם בית חולים הדסה לא מחובר ישירות לבאר שבע.
יש פה שילובכן, אבל...
זה לא ששיבא צריך להיות יעד לנוסעים מבאר שבע. מה שכן צריך זה קו אוטובוס שיסע לאורך כביש 4. זה מטומטם לנסוע דרך ת"א כשאתה רואה את קרית אונו ופתח תקווה באופק שלך כשאתה עובר ליד מחלף גנות ויודע שעכשיו תצטרך לחזור את כל הדרך חזרה לפתח תקווה וכו'. וזה תקף גם לרמת גן, אור יהודה, יהוד, קרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק ובהמשך גם לרעננה כמובן.
לגבי שיבא, הוא מחובר גרוע לראשון מערב למשל וזה אבסורד שעיר בסדר גודל של ראשון מתבססת על קו 166 פעמיים בבוקר ופעם בערב ועל קו 139 שבכלל נוסע דרך אור יהודה וזה עוד בלי לדבר על ראשון מערב שמצריכה 3 החלפות מתישות או נסיעה מתישה ב139.
חלופות מספר פעמים ביום זה חסר טעם לחלוטיןיש פה שילוב
בתי החולים תל השומר, הדסה עין כרם (ובמידה מסוימת גם איכילוב), מעניקים שירותים רפואיים שלא ניתנים לעתים מזומנות בבי"ח אחרים בישראל, ולחילופין יושבים שם הרופאים המומחים הכי טובין בארץ. ומכאן, שהקישור אליהם צריך להיות נוח יותר גם למגיעים מרחוק. הם לא בי"ח אזוריים כגון יופסטל או זיו למשל. אגב, גם רמב"ם כמרכז רפואי מרכזי בצפון מקבל מדי יום לקוחות מכל רחיב הצפון ועוברים בו קרוב ל- 20,000 איש ביום. התנועה לתל השומר והדסה גדולה מכך בהרבה. אז לא צריך קישור ישיר אבל כן צריך חלופות שיעברו שם מספר פעמים ביום.
היות ואכן כביש 4 לא מחובר היטב לתחבורה הציבורית מדרום ומצפון ליישובים נזכרו. רצוי להעביר חלופה קבועה על הכביש הזה.
אתה טוען שיש מספיק אנשיםיש פה שילוב
בתי החולים תל השומר, הדסה עין כרם (ובמידה מסוימת גם איכילוב), מעניקים שירותים רפואיים שלא ניתנים לעתים מזומנות בבי"ח אחרים בישראל, ולחילופין יושבים שם הרופאים המומחים הכי טובין בארץ. ומכאן, שהקישור אליהם צריך להיות נוח יותר גם למגיעים מרחוק. הם לא בי"ח אזוריים כגון יופסטל או זיו למשל. אגב, גם רמב"ם כמרכז רפואי מרכזי בצפון מקבל מדי יום לקוחות מכל רחיב הצפון ועוברים בו קרוב ל- 20,000 איש ביום. התנועה לתל השומר והדסה גדולה מכך בהרבה. אז לא צריך קישור ישיר אבל כן צריך חלופות שיעברו שם מספר פעמים ביום.
היות ואכן כביש 4 לא מחובר היטב לתחבורה הציבורית מדרום ומצפון ליישובים נזכרו. רצוי להעביר חלופה קבועה על הכביש הזה.
אכןכן, אבל...
זה לא ששיבא צריך להיות יעד לנוסעים מבאר שבע. מה שכן צריך זה קו אוטובוס שיסע לאורך כביש 4. זה מטומטם לנסוע דרך ת"א כשאתה רואה את קרית אונו ופתח תקווה באופק שלך כשאתה עובר ליד מחלף גנות ויודע שעכשיו תצטרך לחזור את כל הדרך חזרה לפתח תקווה וכו'. וזה תקף גם לרמת גן, אור יהודה, יהוד, קרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק ובהמשך גם לרעננה כמובן.
לגבי שיבא, הוא מחובר גרוע לראשון מערב למשל וזה אבסורד שעיר בסדר גודל של ראשון מתבססת על קו 166 פעמיים בבוקר ופעם בערב ועל קו 139 שבכלל נוסע דרך אור יהודה וזה עוד בלי לדבר על ראשון מערב שמצריכה 3 החלפות מתישות או נסיעה מתישה ב139.
947 לא נכנס לז'בוטינסקי והיעד שלו כלל אינואכן
הבעיה שהרבה קווים-841, 947, 564,641 , 823,921 כמובן
כולם=עושים עיקוף דרך הוד השרון ופ"ת בשביל להיכנס בז'בוטינסקי לרמת גן ות"א, ו947 מפספס את כל כביש 4 מרעננה ואילך.
אני יודע שהיעד הוא947 לא נכנס לז'בוטינסקי והיעד שלו כלל אינו
תל אביב.
דווקא מכל הקווים שציינת 947 כן צריך ליסוע כפי שהוא נוסע מכיוון שהוא מקשר בין השאר בין חיפה לבין הוד השרון, מזרח פתח תקוה, צומת אל על ליד נתב"ג ובין ירושלים למקומות הללו.
בטוח יש מקום לקווים נוספים בכביש 4 אבל 947אני יודע שהיעד הוא
ירושלים, אבל אולי יש מקום להוסיף קווים נוספים בכביש 4.
זה נכון, אבל להכניס את 921בטוח יש מקום לקווים נוספים בכביש 4 אבל 947
אינו אחד מהקווים שצריך ליסוע דרך כביש 4 דרומית לצומת רעננה.
921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננהזה נכון, אבל להכניס את 921
להוד השרון כשיש את 947, גם אם הוא איטי יותר, ואחר כך להכניס את 921 דרך פ"ת לז'בוטינסקי, זה לא הכי יעיל. למה שלא יסע דרך מורשה?
אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננה
בקטע המרכזי של כביש 4 בין צומת רעננה לתחנה המרכזית החדשה בראשון לציון צריך להיות קו תדיר שעוצר בכל המחלפים בדרך ולא צריך לחבר קו כזה לקו מאסף שמגיע מחיפה או נוסע לחיפה.
921, 821, 823, 841 צריכים להתחיל ולסיים בצומת רעננה. מי שמגיע מעין הוד או מכפר תבור לתל השומר יחליף בצומת רעננה.
ומצומת רעננה לתל אביב יש מספיק קווים, לא צריך גם את 921. 567 נוסע דרך מורשה וגהה ו-149 נוסע דרך מורשה וכביש 5 (ובשעות מסויימות יש קווים נוספים). ויש גם קווים שנוסעים דרך רעננה והרצליה.
אותם=921, 841, 823, 821אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,
יידחק ל561, 571 , 947 ו551. אם יהיה קו חדש מרעננה לפתח תקווה (או לפחות שיגבירו את התדירות של 571).
בעיה נוספת היא ש501, 502, 47, 147 ו247 יהיו דחוסים מאוד, וכל מי שירצה להגיע לת"א, יצטרך להחליף קו..
אפשר אולי להביא אותם לת"א, אבל דרך מורשה והכפר הירוק, משם ימשיכו לתחנה מרכזית חדשה.
שכחת את 641אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,
יידחק ל561, 571 , 947 ו551. אם יהיה קו חדש מרעננה לפתח תקווה (או לפחות שיגבירו את התדירות של 571).
בעיה נוספת היא ש501, 502, 47, 147 ו247 יהיו דחוסים מאוד, וכל מי שירצה להגיע לת"א, יצטרך להחליף קו..
אפשר אולי להביא אותם לת"א, אבל דרך מורשה והכפר הירוק, משם ימשיכו לתחנה מרכזית חדשה.
שכחת את 641
551, 561, 571, 641 ו-947 מספיקים עבור נסיעות בין רעננה, כפר סבא והוד השרון לבין פתח תקוה דרך כבישים 402 ו-40.
אם יעשו סופסוף קו שנוסע לכל אורך הקטע המרכזי של כביש 4 מצומת רעננה עד ראשון לציון, אז חלק ניכר מהנוסעים יעברו להשתמש בקו הזה.
למי שצריך להגיע מערי השרון לתל אביב יש קווים אחרים - 149, 249, 567, 502, 47, 147 ומהרצליה עוד קווים ללא החלפה. מדוע אתה טוען שמי שירצה להגיע לתל אביב יצטרך להחליף קו? מי שיעדו תל אביב ומגיע מנקודות מוצא צפוניות יותר ממילא יש לו דרכים הרבה יותר טובות להגיע לתל אביב.
במסגרת מכרז נתניה-חדרה שעיקר יישומו אמור להתחיל בתחילת 2014, יהיה גם קו חדש מהיר מצורן-קדימה לתל אביב שמספרו 625 שיסע דרך מורשה והכפר הירוק. הקו הזה אמור לענות על הצורך של הנוסעים מהישובים לאורך כביש 4 בקטע שבין צומת רעננה לצומת השרון לתל אביב.
אין סיבה ש-921, 841 וכד' ישמשו בכלל נוסעים שיעדם תל אביב. בעידן מסילת השרון זה אפילו יהיה משמעותי יותר. כל הקווים הצפוניים המאספים הללו צריכים להסתיים ולהתחיל בצומת רעננה ולא לטייל ברחבי גוש דן.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.