תחבורה ציבורית לבתי חולים

מצב
הנושא נעול.

roro43

New member
תחבורה ציבורית לבתי חולים

תחבורה ציבורית לבתי חולים
שלום לכם,
עבור תחקיר עיתונאי - האם אתם מכירים בתי חולים ברחבי הארץ שהתחבורה הציבורית אליהם היא בעייתית?
אין תחבורה ציבורית/ שינויים בקווי האוטובוסים/ ביטול של קווים ועוד.

אשמח לשמוע על בעיות ומחדלים שנתקלתם בהם.
תודה רבה.
 
יש מספר בתי חולים שהתחבורה אליהם בעייתית,

תחבורה ציבורית לבתי חולים
שלום לכם,
עבור תחקיר עיתונאי - האם אתם מכירים בתי חולים ברחבי הארץ שהתחבורה הציבורית אליהם היא בעייתית?
אין תחבורה ציבורית/ שינויים בקווי האוטובוסים/ ביטול של קווים ועוד.

אשמח לשמוע על בעיות ומחדלים שנתקלתם בהם.
תודה רבה.
יש מספר בתי חולים שהתחבורה אליהם בעייתית,
לדוגמה תל השומר וקפלן. אבל החלק הגרוע ביותר בתחבורה לבתי חולים הוא שהיא אינה פועלת 24/7.
 

נתנאל531

Well-known member
תל השומר בעייתי?!

יש מספר בתי חולים שהתחבורה אליהם בעייתית,
לדוגמה תל השומר וקפלן. אבל החלק הגרוע ביותר בתחבורה לבתי חולים הוא שהיא אינה פועלת 24/7.
תל השומר בעייתי?!
יש מסוף שלם לידו!

כנראה שבית החולים בדרומה של צפת, הוא הקשה ביותר להגעה, בגלל בידודו היחסי בדרומה של צפת.
 
ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:

תל השומר בעייתי?!
יש מסוף שלם לידו!

כנראה שבית החולים בדרומה של צפת, הוא הקשה ביותר להגעה, בגלל בידודו היחסי בדרומה של צפת.
ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
 

roro43

New member
סעיף 3

ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
סעיף 3
היי איליה, האם תוכל לפרט יותר על סעיף 3 שכתבת?
תודה רבה.
 
באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164

ולמרות זאת הוא לא נגיש במיוחד:
1. חסרים קווים נוחים ומהירים מערים קרובות. למשל, 70 לא נכנס לבית החולים ומסיים מוקדם.
2. אין חיבור מספק דרומה. מי שצריך להגיע מבאר שבע, למשל, חייב לעבור בתל אביב.
3. ייבוש מסוף אלוף שדה, כך שעכשיו הרבה יותר קשר להחליף בו קו כדי להגיע ולחזור מבית החולים.
באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164
ומשם לתל השומר. חוץ מזה בית חולים צריך להיות מחובר לערים בסביבתו ולא לעיר באיזור אחר לגמרי.
גם בית חולים הדסה לא מחובר ישירות לבאר שבע.
 

olli3

New member
מנהל
כן, אבל...

באר שבע רחובות 369 רחובות אלוף שדה 164
ומשם לתל השומר. חוץ מזה בית חולים צריך להיות מחובר לערים בסביבתו ולא לעיר באיזור אחר לגמרי.
גם בית חולים הדסה לא מחובר ישירות לבאר שבע.
כן, אבל...
זה לא ששיבא צריך להיות יעד לנוסעים מבאר שבע. מה שכן צריך זה קו אוטובוס שיסע לאורך כביש 4. זה מטומטם לנסוע דרך ת"א כשאתה רואה את קרית אונו ופתח תקווה באופק שלך כשאתה עובר ליד מחלף גנות ויודע שעכשיו תצטרך לחזור את כל הדרך חזרה לפתח תקווה וכו'. וזה תקף גם לרמת גן, אור יהודה, יהוד, קרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק ובהמשך גם לרעננה כמובן.

לגבי שיבא, הוא מחובר גרוע לראשון מערב למשל וזה אבסורד שעיר בסדר גודל של ראשון מתבססת על קו 166 פעמיים בבוקר ופעם בערב ועל קו 139 שבכלל נוסע דרך אור יהודה וזה עוד בלי לדבר על ראשון מערב שמצריכה 3 החלפות מתישות או נסיעה מתישה ב139.
 

asmopil

New member
יש פה שילוב

כן, אבל...
זה לא ששיבא צריך להיות יעד לנוסעים מבאר שבע. מה שכן צריך זה קו אוטובוס שיסע לאורך כביש 4. זה מטומטם לנסוע דרך ת"א כשאתה רואה את קרית אונו ופתח תקווה באופק שלך כשאתה עובר ליד מחלף גנות ויודע שעכשיו תצטרך לחזור את כל הדרך חזרה לפתח תקווה וכו'. וזה תקף גם לרמת גן, אור יהודה, יהוד, קרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק ובהמשך גם לרעננה כמובן.

לגבי שיבא, הוא מחובר גרוע לראשון מערב למשל וזה אבסורד שעיר בסדר גודל של ראשון מתבססת על קו 166 פעמיים בבוקר ופעם בערב ועל קו 139 שבכלל נוסע דרך אור יהודה וזה עוד בלי לדבר על ראשון מערב שמצריכה 3 החלפות מתישות או נסיעה מתישה ב139.
יש פה שילוב
בתי החולים תל השומר, הדסה עין כרם (ובמידה מסוימת גם איכילוב), מעניקים שירותים רפואיים שלא ניתנים לעתים מזומנות בבי"ח אחרים בישראל, ולחילופין יושבים שם הרופאים המומחים הכי טובין בארץ. ומכאן, שהקישור אליהם צריך להיות נוח יותר גם למגיעים מרחוק. הם לא בי"ח אזוריים כגון יופסטל או זיו למשל. אגב, גם רמב"ם כמרכז רפואי מרכזי בצפון מקבל מדי יום לקוחות מכל רחיב הצפון ועוברים בו קרוב ל- 20,000 איש ביום. התנועה לתל השומר והדסה גדולה מכך בהרבה. אז לא צריך קישור ישיר אבל כן צריך חלופות שיעברו שם מספר פעמים ביום.
היות ואכן כביש 4 לא מחובר היטב לתחבורה הציבורית מדרום ומצפון ליישובים נזכרו. רצוי להעביר חלופה קבועה על הכביש הזה.
 
חלופות מספר פעמים ביום זה חסר טעם לחלוטין

יש פה שילוב
בתי החולים תל השומר, הדסה עין כרם (ובמידה מסוימת גם איכילוב), מעניקים שירותים רפואיים שלא ניתנים לעתים מזומנות בבי"ח אחרים בישראל, ולחילופין יושבים שם הרופאים המומחים הכי טובין בארץ. ומכאן, שהקישור אליהם צריך להיות נוח יותר גם למגיעים מרחוק. הם לא בי"ח אזוריים כגון יופסטל או זיו למשל. אגב, גם רמב"ם כמרכז רפואי מרכזי בצפון מקבל מדי יום לקוחות מכל רחיב הצפון ועוברים בו קרוב ל- 20,000 איש ביום. התנועה לתל השומר והדסה גדולה מכך בהרבה. אז לא צריך קישור ישיר אבל כן צריך חלופות שיעברו שם מספר פעמים ביום.
היות ואכן כביש 4 לא מחובר היטב לתחבורה הציבורית מדרום ומצפון ליישובים נזכרו. רצוי להעביר חלופה קבועה על הכביש הזה.
חלופות מספר פעמים ביום זה חסר טעם לחלוטין
כי אם יש לך פגישה עם רופא ב-11:40, לא יעזור לך אם יש אוטובוס שמגיע לשם ב-10:00 וב-12:00.
 
אתה טוען שיש מספיק אנשים

יש פה שילוב
בתי החולים תל השומר, הדסה עין כרם (ובמידה מסוימת גם איכילוב), מעניקים שירותים רפואיים שלא ניתנים לעתים מזומנות בבי"ח אחרים בישראל, ולחילופין יושבים שם הרופאים המומחים הכי טובין בארץ. ומכאן, שהקישור אליהם צריך להיות נוח יותר גם למגיעים מרחוק. הם לא בי"ח אזוריים כגון יופסטל או זיו למשל. אגב, גם רמב"ם כמרכז רפואי מרכזי בצפון מקבל מדי יום לקוחות מכל רחיב הצפון ועוברים בו קרוב ל- 20,000 איש ביום. התנועה לתל השומר והדסה גדולה מכך בהרבה. אז לא צריך קישור ישיר אבל כן צריך חלופות שיעברו שם מספר פעמים ביום.
היות ואכן כביש 4 לא מחובר היטב לתחבורה הציבורית מדרום ומצפון ליישובים נזכרו. רצוי להעביר חלופה קבועה על הכביש הזה.
אתה טוען שיש מספיק אנשים
למלא אוטובוס כל 20 דקות ממקום שלא קרוב לבית חולים.
אני לא חושב כך.
מה שצריך שתהיה החלפה נוחה בין קווים תדירים כי אחרת היה אוטבוס פעם בשעה וחצי מבאר שבע לתל השומר. ופעם בשעתיים מתל אביב להדסה עין כרם.
 

טנק2

New member
אכן

כן, אבל...
זה לא ששיבא צריך להיות יעד לנוסעים מבאר שבע. מה שכן צריך זה קו אוטובוס שיסע לאורך כביש 4. זה מטומטם לנסוע דרך ת"א כשאתה רואה את קרית אונו ופתח תקווה באופק שלך כשאתה עובר ליד מחלף גנות ויודע שעכשיו תצטרך לחזור את כל הדרך חזרה לפתח תקווה וכו'. וזה תקף גם לרמת גן, אור יהודה, יהוד, קרית אונו, גבעת שמואל, בני ברק ובהמשך גם לרעננה כמובן.

לגבי שיבא, הוא מחובר גרוע לראשון מערב למשל וזה אבסורד שעיר בסדר גודל של ראשון מתבססת על קו 166 פעמיים בבוקר ופעם בערב ועל קו 139 שבכלל נוסע דרך אור יהודה וזה עוד בלי לדבר על ראשון מערב שמצריכה 3 החלפות מתישות או נסיעה מתישה ב139.
אכן
הבעיה שהרבה קווים-841, 947, 564,641 , 823,921 כמובן
כולם=עושים עיקוף דרך הוד השרון ופ"ת בשביל להיכנס בז'בוטינסקי לרמת גן ות"א, ו947 מפספס את כל כביש 4 מרעננה ואילך.
 
947 לא נכנס לז'בוטינסקי והיעד שלו כלל אינו

אכן
הבעיה שהרבה קווים-841, 947, 564,641 , 823,921 כמובן
כולם=עושים עיקוף דרך הוד השרון ופ"ת בשביל להיכנס בז'בוטינסקי לרמת גן ות"א, ו947 מפספס את כל כביש 4 מרעננה ואילך.
947 לא נכנס לז'בוטינסקי והיעד שלו כלל אינו
תל אביב.
דווקא מכל הקווים שציינת 947 כן צריך ליסוע כפי שהוא נוסע מכיוון שהוא מקשר בין השאר בין חיפה לבין הוד השרון, מזרח פתח תקוה, צומת אל על ליד נתב"ג ובין ירושלים למקומות הללו.
 

טנק2

New member
אני יודע שהיעד הוא

947 לא נכנס לז'בוטינסקי והיעד שלו כלל אינו
תל אביב.
דווקא מכל הקווים שציינת 947 כן צריך ליסוע כפי שהוא נוסע מכיוון שהוא מקשר בין השאר בין חיפה לבין הוד השרון, מזרח פתח תקוה, צומת אל על ליד נתב"ג ובין ירושלים למקומות הללו.
אני יודע שהיעד הוא
ירושלים, אבל אולי יש מקום להוסיף קווים נוספים בכביש 4.
 
בטוח יש מקום לקווים נוספים בכביש 4 אבל 947

אני יודע שהיעד הוא
ירושלים, אבל אולי יש מקום להוסיף קווים נוספים בכביש 4.
בטוח יש מקום לקווים נוספים בכביש 4 אבל 947
אינו אחד מהקווים שצריך ליסוע דרך כביש 4 דרומית לצומת רעננה.
 

טנק2

New member
זה נכון, אבל להכניס את 921

בטוח יש מקום לקווים נוספים בכביש 4 אבל 947
אינו אחד מהקווים שצריך ליסוע דרך כביש 4 דרומית לצומת רעננה.
זה נכון, אבל להכניס את 921
להוד השרון כשיש את 947, גם אם הוא איטי יותר, ואחר כך להכניס את 921 דרך פ"ת לז'בוטינסקי, זה לא הכי יעיל. למה שלא יסע דרך מורשה?
 
921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננה

זה נכון, אבל להכניס את 921
להוד השרון כשיש את 947, גם אם הוא איטי יותר, ואחר כך להכניס את 921 דרך פ"ת לז'בוטינסקי, זה לא הכי יעיל. למה שלא יסע דרך מורשה?
921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננה
בקטע המרכזי של כביש 4 בין צומת רעננה לתחנה המרכזית החדשה בראשון לציון צריך להיות קו תדיר שעוצר בכל המחלפים בדרך ולא צריך לחבר קו כזה לקו מאסף שמגיע מחיפה או נוסע לחיפה.
921, 821, 823, 841 צריכים להתחיל ולסיים בצומת רעננה. מי שמגיע מעין הוד או מכפר תבור לתל השומר יחליף בצומת רעננה.
ומצומת רעננה לתל אביב יש מספיק קווים, לא צריך גם את 921. 567 נוסע דרך מורשה וגהה ו-149 נוסע דרך מורשה וכביש 5 (ובשעות מסויימות יש קווים נוספים). ויש גם קווים שנוסעים דרך רעננה והרצליה.
 

טנק2

New member
אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,

921 צריך בכלל להתחיל ולסיים בצומת רעננה
בקטע המרכזי של כביש 4 בין צומת רעננה לתחנה המרכזית החדשה בראשון לציון צריך להיות קו תדיר שעוצר בכל המחלפים בדרך ולא צריך לחבר קו כזה לקו מאסף שמגיע מחיפה או נוסע לחיפה.
921, 821, 823, 841 צריכים להתחיל ולסיים בצומת רעננה. מי שמגיע מעין הוד או מכפר תבור לתל השומר יחליף בצומת רעננה.
ומצומת רעננה לתל אביב יש מספיק קווים, לא צריך גם את 921. 567 נוסע דרך מורשה וגהה ו-149 נוסע דרך מורשה וכביש 5 (ובשעות מסויימות יש קווים נוספים). ויש גם קווים שנוסעים דרך רעננה והרצליה.
אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,
יידחק ל561, 571 , 947 ו551. אם יהיה קו חדש מרעננה לפתח תקווה (או לפחות שיגבירו את התדירות של 571).
בעיה נוספת היא ש501, 502, 47, 147 ו247 יהיו דחוסים מאוד, וכל מי שירצה להגיע לת"א, יצטרך להחליף קו..

אפשר אולי להביא אותם לת"א, אבל דרך מורשה והכפר הירוק, משם ימשיכו לתחנה מרכזית חדשה.
 

טנק2

New member
אותם=921, 841, 823, 821

אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,
יידחק ל561, 571 , 947 ו551. אם יהיה קו חדש מרעננה לפתח תקווה (או לפחות שיגבירו את התדירות של 571).
בעיה נוספת היא ש501, 502, 47, 147 ו247 יהיו דחוסים מאוד, וכל מי שירצה להגיע לת"א, יצטרך להחליף קו..

אפשר אולי להביא אותם לת"א, אבל דרך מורשה והכפר הירוק, משם ימשיכו לתחנה מרכזית חדשה.
אותם=921, 841, 823, 821
 
שכחת את 641

אבל הבעיה שכל מי שירצה להגיע לפתח תקווה,
יידחק ל561, 571 , 947 ו551. אם יהיה קו חדש מרעננה לפתח תקווה (או לפחות שיגבירו את התדירות של 571).
בעיה נוספת היא ש501, 502, 47, 147 ו247 יהיו דחוסים מאוד, וכל מי שירצה להגיע לת"א, יצטרך להחליף קו..

אפשר אולי להביא אותם לת"א, אבל דרך מורשה והכפר הירוק, משם ימשיכו לתחנה מרכזית חדשה.
שכחת את 641
551, 561, 571, 641 ו-947 מספיקים עבור נסיעות בין רעננה, כפר סבא והוד השרון לבין פתח תקוה דרך כבישים 402 ו-40.
אם יעשו סופסוף קו שנוסע לכל אורך הקטע המרכזי של כביש 4 מצומת רעננה עד ראשון לציון, אז חלק ניכר מהנוסעים יעברו להשתמש בקו הזה.
למי שצריך להגיע מערי השרון לתל אביב יש קווים אחרים - 149, 249, 567, 502, 47, 147 ומהרצליה עוד קווים ללא החלפה. מדוע אתה טוען שמי שירצה להגיע לתל אביב יצטרך להחליף קו? מי שיעדו תל אביב ומגיע מנקודות מוצא צפוניות יותר ממילא יש לו דרכים הרבה יותר טובות להגיע לתל אביב.
במסגרת מכרז נתניה-חדרה שעיקר יישומו אמור להתחיל בתחילת 2014, יהיה גם קו חדש מהיר מצורן-קדימה לתל אביב שמספרו 625 שיסע דרך מורשה והכפר הירוק. הקו הזה אמור לענות על הצורך של הנוסעים מהישובים לאורך כביש 4 בקטע שבין צומת רעננה לצומת השרון לתל אביב.
אין סיבה ש-921, 841 וכד' ישמשו בכלל נוסעים שיעדם תל אביב. בעידן מסילת השרון זה אפילו יהיה משמעותי יותר. כל הקווים הצפוניים המאספים הללו צריכים להסתיים ולהתחיל בצומת רעננה ולא לטייל ברחבי גוש דן.
 

אורי404

New member
ובנוסף

שכחת את 641
551, 561, 571, 641 ו-947 מספיקים עבור נסיעות בין רעננה, כפר סבא והוד השרון לבין פתח תקוה דרך כבישים 402 ו-40.
אם יעשו סופסוף קו שנוסע לכל אורך הקטע המרכזי של כביש 4 מצומת רעננה עד ראשון לציון, אז חלק ניכר מהנוסעים יעברו להשתמש בקו הזה.
למי שצריך להגיע מערי השרון לתל אביב יש קווים אחרים - 149, 249, 567, 502, 47, 147 ומהרצליה עוד קווים ללא החלפה. מדוע אתה טוען שמי שירצה להגיע לתל אביב יצטרך להחליף קו? מי שיעדו תל אביב ומגיע מנקודות מוצא צפוניות יותר ממילא יש לו דרכים הרבה יותר טובות להגיע לתל אביב.
במסגרת מכרז נתניה-חדרה שעיקר יישומו אמור להתחיל בתחילת 2014, יהיה גם קו חדש מהיר מצורן-קדימה לתל אביב שמספרו 625 שיסע דרך מורשה והכפר הירוק. הקו הזה אמור לענות על הצורך של הנוסעים מהישובים לאורך כביש 4 בקטע שבין צומת רעננה לצומת השרון לתל אביב.
אין סיבה ש-921, 841 וכד' ישמשו בכלל נוסעים שיעדם תל אביב. בעידן מסילת השרון זה אפילו יהיה משמעותי יותר. כל הקווים הצפוניים המאספים הללו צריכים להסתיים ולהתחיל בצומת רעננה ולא לטייל ברחבי גוש דן.
ובנוסף
מתוכננת מסילת השרון לפעול. בתקווה, שעוד 3-4 שנים. עשויה להיות שירות טוב מכיוון רעננה לכיוון תל אביב ואולי היא תהיה טובה גם לכיוון פתח תקווה.
יש תכניות לBRT, במסלולים דומים ל-567 ול-501. לא יודע עד כמה זה ריאלי. אני יכול רק להניח, שכאשר תהיה התקדמות בקו השרון (מסלול דומה ל-29), יהיה פחות מורכב (באופן יחסי), להקים קו לתל אביב, במסלול 501, שכן חלק גדול בתוואי הוא משותף.

הערה לגבי 625 (כמובן ט.ל.ח ואם אני טועה, כמובן התנצלות); אני חושב, ש-625 ייסע מכיוון צורן וקדימה ויתחבר לכביש 4 דרך צומת דרור. לא חושב, שהוא ייסע קרוב לצומת השרון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה