תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?

מצב
הנושא נעול.

eviatar55555

New member
תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?

תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
 
בוודאי!

תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
בוודאי!
תחבורה ציבורית יעילה תחסוך הוצאות על פיתוח ותחזוקה של כבישים, הוצאות של המשק על דלק ואחזקת רכבים ובעיקר שעות עבודה שהולכות לאיבוד בפקקים
 

amit1270

New member
ומעל הכול - תאפשר ניידות ליותר אנשים

בוודאי!
תחבורה ציבורית יעילה תחסוך הוצאות על פיתוח ותחזוקה של כבישים, הוצאות של המשק על דלק ואחזקת רכבים ובעיקר שעות עבודה שהולכות לאיבוד בפקקים
ומעל הכול - תאפשר ניידות ליותר אנשים
וכך תתרום לשוק העבודה.
 

Ccyclist

Well-known member
וניידות ללא תלות בחנייה מאפשרת להתעכב ביותר עסקים

ומעל הכול - תאפשר ניידות ליותר אנשים
וכך תתרום לשוק העבודה.
וניידות ללא תלות בחנייה מאפשרת להתעכב ביותר עסקים
בין אם זו אינטראקציה חברתית אחרי שעות העבודה, היכולת לשבת במסעדה בלי לחשוב מתי צריך להזיז את האוטו, והיכולת להכנס לעוד חנות ועוד חנות. זמן זה כסף ונהג שמודאג בגלל זמן חנייה או תעריפי חנייה הוא לקוח גרוע.
 
בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני

וניידות ללא תלות בחנייה מאפשרת להתעכב ביותר עסקים
בין אם זו אינטראקציה חברתית אחרי שעות העבודה, היכולת לשבת במסעדה בלי לחשוב מתי צריך להזיז את האוטו, והיכולת להכנס לעוד חנות ועוד חנות. זמן זה כסף ונהג שמודאג בגלל זמן חנייה או תעריפי חנייה הוא לקוח גרוע.
בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני
אפשר לומר שגם לקוח מודאג שיפסיד את האוטובוס האחרון הוא לקוח גרוע.
בדפוסי הקניות בישראל בעשורים האחרונים, שדומים יותר לדפוסים האמריקאים, שמעדיפים מרכזי קניות מחוץ למרכזי הערים, ולא לדפוסים האירופאים שמעדיפים את מרכזי הערים, לרכב פרטי בדרך כלל יהיה יתרון גדול על פני תחבורה ציבורית.
 

Ccyclist

Well-known member
פה בערים יש קנסות 300 ש"ח על חזרה מאוחרת לאוטו.

בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני
אפשר לומר שגם לקוח מודאג שיפסיד את האוטובוס האחרון הוא לקוח גרוע.
בדפוסי הקניות בישראל בעשורים האחרונים, שדומים יותר לדפוסים האמריקאים, שמעדיפים מרכזי קניות מחוץ למרכזי הערים, ולא לדפוסים האירופאים שמעדיפים את מרכזי הערים, לרכב פרטי בדרך כלל יהיה יתרון גדול על פני תחבורה ציבורית.
פה בערים יש קנסות 300 ש"ח על חזרה מאוחרת לאוטו.
גם באירופה יש out of town - מרכזי קניות על דרכים ראשיות עם הרבה חנייה, אבל אלו מקומות פרקטיים (סופרמרקטים, חנויות מחסן, חנויות חומרי בנייה, מדי פעם קניון או קונספט בו חנויות המחסן כוללות חנויות אופנה ואלקטרוניקה) ואף פעם לא תמצא שם מוסד תרבותי או משהו שקשול לחיי הלילה למשל. במקרים רבים המקומות האלו נגישים יותר ברכב, אבל למרכז העיר יש יתרון בתח"צ ומקומות הבילוי מתרכזים בו. כמו כן בכל עיר בריטית יש מערכת קווי לילה כך שאין בדיוק אוטובוס אחרון.
&nbsp
מצד שני יש הרבה תלונות מצד החנויות ברחובות המרכזיים המסורתיים ( high streets ) נגד הסופרמרקטים הגדולים, אבל מי שסוגר ב5:30 בערב גם בקיץ כשהשמש זורחת עד 9 ואפילו 10 בלילה לא יכול להתלונן על מי שפתוח עד 22:00 או אפילו פתוח 24 שעות. בעשור האחרון הסופרים פתחו חנויות מיני במרכזי הערים שפתוחות עד 22:00 או 23:00 לפי האתוס של הסופרמרקטים, במטראז' שמאפשר להם לפתוח ללא הגבלות גם בימי א' והמקומות האלו תמיד מלאים בקונים כי גם כשהחנויות סגורות יש הרבה מה לעשות במרכזי הערים ואנשים אלו מתנקזים לסופרים הקטנים בין הבילויים, אחרי הכושר, או סתם יורדים אליהם ממקומות המגורים שבמרכזי הערים.
 

איטלקי8

New member
שאלת הסיבה והתוצאה.

בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני
אפשר לומר שגם לקוח מודאג שיפסיד את האוטובוס האחרון הוא לקוח גרוע.
בדפוסי הקניות בישראל בעשורים האחרונים, שדומים יותר לדפוסים האמריקאים, שמעדיפים מרכזי קניות מחוץ למרכזי הערים, ולא לדפוסים האירופאים שמעדיפים את מרכזי הערים, לרכב פרטי בדרך כלל יהיה יתרון גדול על פני תחבורה ציבורית.
שאלת הסיבה והתוצאה.
הסיבה שישראלים מעדיפים מרכזי קניות מחוץ לערים ובכלל זה גם סופרים היא שבמרכזים הללו המחירים נמוכים משמעותית מאשר אלה שבתוך העיר.
&nbsp
קח למשל את שופרסל ורמי לוי.. בסניפים בעיר או שקרובים לעיר הם תוקעים לך מחירים ממש יקרים.. סע 7 דקות לסניף מרוחק יותר באיזה איזור תעשייה ואתה תמצא מחירים נמוכים הרבה יותר.
&nbsp
זו גם בעיית הנגישות בתחבורה ציבורית.
מי למשל ייקח אוטובוס מקריית ים לרמי לוי בעכו? זה חתיכת סיבוך! אפילו שהמרחק הגאוגרפי ממש קצר... זה סיוט לעשות את זה בתחבורה ציבורית. בעלי הרכבים בקריות מנגד באופן קבוע נוסעים לרמי לוי בעכו...
 

Ccyclist

Well-known member
פירבור זו החולשה של התח"צ גם בחו"ל.

שאלת הסיבה והתוצאה.
הסיבה שישראלים מעדיפים מרכזי קניות מחוץ לערים ובכלל זה גם סופרים היא שבמרכזים הללו המחירים נמוכים משמעותית מאשר אלה שבתוך העיר.
&nbsp
קח למשל את שופרסל ורמי לוי.. בסניפים בעיר או שקרובים לעיר הם תוקעים לך מחירים ממש יקרים.. סע 7 דקות לסניף מרוחק יותר באיזה איזור תעשייה ואתה תמצא מחירים נמוכים הרבה יותר.
&nbsp
זו גם בעיית הנגישות בתחבורה ציבורית.
מי למשל ייקח אוטובוס מקריית ים לרמי לוי בעכו? זה חתיכת סיבוך! אפילו שהמרחק הגאוגרפי ממש קצר... זה סיוט לעשות את זה בתחבורה ציבורית. בעלי הרכבים בקריות מנגד באופן קבוע נוסעים לרמי לוי בעכו...
פירבור זו החולשה של התח"צ גם בחו"ל.
מערכות תח"צ בנויות על קווי חישור למרכז, ופחות על קווים היקפיים, ובמקרים רבים תיכנון עבור רשות מקומית אחת יחמיץ את מה שמסביבה.
&nbsp
העניין הוא שלמרכזים יש לתח"צ יתרונות גם כשתאורטית הרכב הפרטי עדיף. באזורי יש שני ערים שהגישה אליהם באוטוסטרדה אמורה לקחת לי שעה, לעומת כשעה פלוס תדירות נמוכה ברכבת לאחת מהן ושעתיים כולל החלפה לא תדירה לשניה. בכל פעם שנהגתי אליהם הכל היה טוב ויפה עד לכבישי הגישה מהאוטוסטרדה, ואז היו פקקים של חצי שעה בכבישי הגישה בתחומי העיר וזה מחוץ לשעות העומס. הרכבת לעומת זאת בדרך כלל מדייקת.
&nbsp
יתכן שהפתרון האידאלי במקרה כזה הוא חנה וסע על הקו התדיר בסביבות הערים האלו, אבל אי אפשר להעמיד פנים שהגישה אליהן ברכב פרטי היא אמינה.
 

cwen

New member
זה אפילו מעבר לסיבוך שבהגעה בתחבורה ציבורית

שאלת הסיבה והתוצאה.
הסיבה שישראלים מעדיפים מרכזי קניות מחוץ לערים ובכלל זה גם סופרים היא שבמרכזים הללו המחירים נמוכים משמעותית מאשר אלה שבתוך העיר.
&nbsp
קח למשל את שופרסל ורמי לוי.. בסניפים בעיר או שקרובים לעיר הם תוקעים לך מחירים ממש יקרים.. סע 7 דקות לסניף מרוחק יותר באיזה איזור תעשייה ואתה תמצא מחירים נמוכים הרבה יותר.
&nbsp
זו גם בעיית הנגישות בתחבורה ציבורית.
מי למשל ייקח אוטובוס מקריית ים לרמי לוי בעכו? זה חתיכת סיבוך! אפילו שהמרחק הגאוגרפי ממש קצר... זה סיוט לעשות את זה בתחבורה ציבורית. בעלי הרכבים בקריות מנגד באופן קבוע נוסעים לרמי לוי בעכו...
זה אפילו מעבר לסיבוך שבהגעה בתחבורה ציבורית
כשנוסעים עם הרכב, אפשר לקנות הרבה. וזה משמעותי אם כבר טרחת להגיע למרכז קניות זול, קונים הרבה כדי לנצל את המחיר. אחר כך נסחב באוטובוס עם עשרים שקיות? זה סיוט.
&nbsp
יוצא לי לפעמים לעבור באושר עד ליד קניון איילון בדרך מהעבודה. תחבורה ציבורית שם מעולה. המון קווים, בתדירות מעולה, להרבה מקומות. אבל אני מוגבלת בכמה שאני יכולה לקנות, וממש עושה שיקול של כמה אני יכולה לסחוב. עם המכונית אני ממלאת עגלה בלי לחשוב על המשקל, רק על אפשרויות האיחסון בבית ועל תאריכי תפוגה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


זה אפילו מעבר לסיבוך שבהגעה בתחבורה ציבורית
כשנוסעים עם הרכב, אפשר לקנות הרבה. וזה משמעותי אם כבר טרחת להגיע למרכז קניות זול, קונים הרבה כדי לנצל את המחיר. אחר כך נסחב באוטובוס עם עשרים שקיות? זה סיוט.
&nbsp
יוצא לי לפעמים לעבור באושר עד ליד קניון איילון בדרך מהעבודה. תחבורה ציבורית שם מעולה. המון קווים, בתדירות מעולה, להרבה מקומות. אבל אני מוגבלת בכמה שאני יכולה לקנות, וממש עושה שיקול של כמה אני יכולה לסחוב. עם המכונית אני ממלאת עגלה בלי לחשוב על המשקל, רק על אפשרויות האיחסון בבית ועל תאריכי תפוגה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני
אפשר לומר שגם לקוח מודאג שיפסיד את האוטובוס האחרון הוא לקוח גרוע.
בדפוסי הקניות בישראל בעשורים האחרונים, שדומים יותר לדפוסים האמריקאים, שמעדיפים מרכזי קניות מחוץ למרכזי הערים, ולא לדפוסים האירופאים שמעדיפים את מרכזי הערים, לרכב פרטי בדרך כלל יהיה יתרון גדול על פני תחבורה ציבורית.
 

טשאפק 2

New member
האמנם הדפוסים האירופיים מעדיפים את מרכזי הערים?

בעידן החנייה הסלולרית זה שיקול משני
אפשר לומר שגם לקוח מודאג שיפסיד את האוטובוס האחרון הוא לקוח גרוע.
בדפוסי הקניות בישראל בעשורים האחרונים, שדומים יותר לדפוסים האמריקאים, שמעדיפים מרכזי קניות מחוץ למרכזי הערים, ולא לדפוסים האירופאים שמעדיפים את מרכזי הערים, לרכב פרטי בדרך כלל יהיה יתרון גדול על פני תחבורה ציבורית.
האמנם הדפוסים האירופיים מעדיפים את מרכזי הערים?
הרי רוב הציבור לא גר בלב פאריז או בווסטמינסטר, אלא בפרברים. כשתייר מבקר במרכזי הערים הגדולות הוא כמובן רואה המוני אדם, אבל הוא לא רואה בדר"כ את ההמונים האחרים שבקניונים הפרבריים ובאאוטלטים.
 

alantan

New member
היום, מי שיכול להרשות לעצמו גר במרכז לונדון השקט והירוק.

האמנם הדפוסים האירופיים מעדיפים את מרכזי הערים?
הרי רוב הציבור לא גר בלב פאריז או בווסטמינסטר, אלא בפרברים. כשתייר מבקר במרכזי הערים הגדולות הוא כמובן רואה המוני אדם, אבל הוא לא רואה בדר"כ את ההמונים האחרים שבקניונים הפרבריים ובאאוטלטים.
היום, מי שיכול להרשות לעצמו גר במרכז לונדון השקט והירוק.
ההמונים נמצאים בפרברים בעיקר בגלל המחיר הרצחני במרכז העיר, לא כי הם רוצים. שנות החמישים כשמרכזי הערים היו סלאמס אפורים ומפוייחים הם הסטוריה עתיקה...
 

טשאפק 2

New member
כן, ועדיין יותר אנשים גרים בפרברים

היום, מי שיכול להרשות לעצמו גר במרכז לונדון השקט והירוק.
ההמונים נמצאים בפרברים בעיקר בגלל המחיר הרצחני במרכז העיר, לא כי הם רוצים. שנות החמישים כשמרכזי הערים היו סלאמס אפורים ומפוייחים הם הסטוריה עתיקה...
כן, ועדיין יותר אנשים גרים בפרברים
לא חשוב מאיזה שיקול. והשאלה היא האם הם מעדיפים לעשות את קניותיהם וסידוריהם ברחובות של מרכזי הערים, באמצעות תחב"צ, או בסגנון אמריקאי יותר בקניונים ומרכזים מסחריים פתוחים (אאוטלטים) מחוץ למרכז, ברכב פרטי.
 

alantan

New member
צודק לגבי קניה בתור קניה. כשמדובר בקניה בתור חוויה הסיפור

כן, ועדיין יותר אנשים גרים בפרברים
לא חשוב מאיזה שיקול. והשאלה היא האם הם מעדיפים לעשות את קניותיהם וסידוריהם ברחובות של מרכזי הערים, באמצעות תחב"צ, או בסגנון אמריקאי יותר בקניונים ומרכזים מסחריים פתוחים (אאוטלטים) מחוץ למרכז, ברכב פרטי.
צודק לגבי קניה בתור קניה. כשמדובר בקניה בתור חוויה הסיפור
קצת שונה.
 

טשאפק 2

New member
בשני מובנים - הרחבת טווח האפשרויות

ומעל הכול - תאפשר ניידות ליותר אנשים
וכך תתרום לשוק העבודה.
בשני מובנים - הרחבת טווח האפשרויות
של מעסיקים ומועסקים, והגברת התפוקה והפחתת השחיקה של העובדים המשתמשים כיום בתחבורה הציבורית. אולי קשה למדוד זאת ישירות אבל יש לזה משקל, אם אדם מגיע לעבודה אחרי נסיעה של 50 דקות או אחרי נסיעה של 20 דקות, זה משפיע.
 

יעל ל4

New member
הגיגים כלליים מאוד על תחבורה ציבורית


תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
הגיגים כלליים מאוד על תחבורה ציבורית

פיתוח נתיבי תחבורה באופן כללי, המציבה לעצמה מטרה לאפשר נסיעה של רכבים פרטיים ואחרים, משיגה במהלך השנים עם הפיתוח בעיקר דבר מרכזי אחד – נפח תנועה גדול יותר. כלומר, הגידול במספר הרכבים הפרטיים ואחרים, דורש שטח נתיבים גדול יותר. התוצאה, נסיעה מבנימינה לתל אביב בתחבורה פרטית, לא נעשתה מהירה יותר עם השנים, אלא הפכה להיות אפשרית ליותר ויותר רכבים. זה באמירה כללית מאוד. כלומר, הפיתוח מנסה להדביק את הגידול בנפח כלי הרכב.
מצד שני, אם נעשה מאמץ גם לפיתוח התחבורה הציבורית, לצד פיתוח הגיוני של נתיבי התחבורה באופן כללי (כי אין ברירה, בכל מקרה עם גידול באוכלוסיה, ברמת החיים, בכלכלה באופן כלכלי – גדול מספר הרכבים), תתאפשר הנגשה של מקומות עבודה קודם כל, ואח"כ גם מקומות בילוי קניות וכדומה, לחלקים באוכלוסיה, שלא יכלו קודם להנות מהם. מדובר באוכלוסיות חלשות יחסית, כמו נשים, בני מיעוטים, חרדים שלא השתתפו קודם לכן בשוק העבודה בכלל או בשוק העבודה הסטנדרטי. כמו כן, בהנגשת אזורי עבודה נוספים, אשר לא יכולים עקב עלויות קרקע ועלויות בסיסיות אחרות להיות ממוקמים באזורים מרכזיים הקרובים לאזורי המגורים הגדולים. יתרונות אלו, מאפשרים פיזור אזורי תעשיה, מקומות בילוי, קניות ואחרים על פני שטחים רחבים יותר. לזה ישנה משמעות גדולה מאוד מבחינת הפיתוח הכלכלי עם זרועות לכיוון הפריפריה. שינוי במחירי דיור (ביזור של המחירים על פני השטח, מעין ירידה בעיר – כי אין ממש ירידה, אבל עליה מתונה יותר, ועליה יחסית בפריפריה, אבל גם מאפשרת לתושבי הפריפריה לעמוד בעלויות האלה הודות לתוספת הפוטנציאלית בהכנסתם). חשובה מאוד גם ההתאמה בין אמצעי התחבורה השונים, אשר יאפשרו ויתור על כלי רכב, תחושת בטחון ביכולתה של התחבורה הציבורית לפתור עבור האזרח מגוון של צרכי ניידות. דוגמא קטנה וצועקת: מגרש החניה של הרכבת בבנימינה עמוס במכוניות, שמטרתן העיקרית, להביא את התושב מביתו לתחנת הרכבת. נסיעה של כמה דקות. לשם כך הוא מחזיק רכב שני במשפחה!!!
הכתיבה כללית מאוד, וכמובן ישנם חסמים והשפעות רבים ונוספים. אבל, הגיגים, אמרנו כבר.
(חידה - איפה אני גרה?...)
ועל הדרך, חסימות בגוש דן עם החפירות לרכבת הקלה מ-YNET
 

אבישי ק

New member
תחבורה ציבורים ותחבורה בכלל עוזרים לכלכלה

תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
תחבורה ציבורית יעילה באמת יכולה לתרום לכלכלת ישראל? איך?
תחבורה ציבורים ותחבורה בכלל עוזרים לכלכלה
לפי מה שלמדי קראתי וכו...
אם פותחים את האפשרות לאוכלוסיות מגוונות להתנייד ביתר קלות ניתן לראות מיד שיפור בכלכלה.
תחבורה ציבורית היא יותר יעילה למרכזי ערים כמו חיפה, ת"א, ירושלים וב"ש ואילו הכבישים המהירים הם יותר לאוכלוסיות הגרות מסביב.
התחבורה הציבורית מאפשרת לכמות גדולה מאד של אוכלוסיה לגשת למרכזים כלכליים כדי לקבל שירותים שונים.
התחבורה הציבורית ורשת הכבישים יוצרים מגזר תעסוקתי נוסף של מתן שירות לנוסעים אם מדובר בתחנות דלק, מרכזים מסחריים, בתי מלון ועוד...
לדוגמא
בארה"ב בכבישים המהירים יש עצירות לאורך הכבישים המכילים כל מה שאנשים צריכים בשביל הרכב והם נמצאים בדיוק המקום שבו אנשים צריכים לתדלק ע"מ שיוכלו להגיע לעצירה הבאה, זה יצר מקומות עבודה רבים במיוחד באזורים מרוחקים.
באירופה ליד כל תחנה מרכזית בערים יש מרכזי קניות גדולים, בתי מלון ועוד...
בנוסף
ההקמה, תחזוקה ויצור כלי הרכב מייצרים עוד מקומות עבודה, בארץ בעיקר התחזוקה, מוסכים לרכב או רכבות, חברות תחזוקה או הקמה של כבישים ומסילות. בארץ לדוגמא המוסכים של הרכבת מוקמים באזורים יחסית מרוחקים מהמרכז בגלל הצורך בשטח גדול וגם כדי ליצור מקומות עבודה באזורים פחות אטרקטיביים לעסקים.

לסיכום תחבורה ציבורית ורשת הכבישים משמשים מאז שנות ה30 כמנוף לשיפור הכלכלה במדינות רבות בעולם ובצדק
.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה