תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.
אין בחוק איסור על הפעלת תח"צ בשבת

אם נסכם:
לפני עשורים רבים, מכורח פוליטי ובצורה כמעט לא חוקית הבטיח מאן דהו לפלוני אלמוני את שימור ה"סטטוס קוו" - מושג ערטילאי ובלתי מוגדר. מאז הבטחה זו הופרה כמעט בכל תחומי החיים, למעט אי-אילו מוקדי התנגדות בודדים. התחום היחיד שהממשלה לדורותיה לא הסכימה לשנות ולהתאים למציאות הקיימת הוא תחום התחבורה הציבורית.
9
הסיבה לכך היא שלנוסעי התחבורה הציבורית אין גוף שיאגד אותם, יזעק את זעקתם ויפעיל לחצים (בניגוד למשל טלוויזיה בשבת, שלמי שזוכר הייתה איסור מוחלט רחמנא ליצלן השם ירחם, והיום...). המדינה המשיכה במשך שנים למנוע ממיליוני ישראלים שאינם שומרי שבת כהלכתה שירות בסיסי וזאת ללא דיון ציבורי ראוי ובניגוד מוחלט לדעת מרבית הציבור.
&nbsp
מה הייתי מצפה שיקרה? 1. הפעלת מערך הרכבות במתכונת שבת ייחודית, בעיקר בין שלושת (ובעתיד: ארבעת) הערים הגדולות (חיפה, ת"א, ב"ש+ירושלים מ-2018). 2. הפעלת קווים בעלי ביקוש שאינם עוברים באזורים דתיים. 3. ביטול האיסור בחוק על הפעלת תח"צ בשבת והסדרת הפעלת התח"צ בשבת בצורה שלא תפגע בנהגים ועובדי חברות התחבורה הדתיים.
אין בחוק איסור על הפעלת תח"צ בשבת
יש בתקנות התעבורה קריטריונים להפעלת תחבורה ציבורית בימי מנוחה והקריטריונים הללו ניתנים לשינוי בחקיקה משנית בלבד. אפילו אין צורך בשינוי חקיקה ראשית.
זה תלוי רק במדיניות הממשלה ומדיניות משרד התחבורה.
לשר התחבורה ולמשרדו יש את הסמכות ליזום שינויים באופן הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ואין שום חוק שאוסר עליהם לעשות זאת.
אם יש צורך בשינוי התקנות (ולמשרד התחבורה יש מרחב פעולה די גדול גם עם התקנות הקיימות) מקסימום יהיה צורך באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.
 

tsd91

New member
לכך התכוונתי, תודה על ההבהרה

אין בחוק איסור על הפעלת תח"צ בשבת
יש בתקנות התעבורה קריטריונים להפעלת תחבורה ציבורית בימי מנוחה והקריטריונים הללו ניתנים לשינוי בחקיקה משנית בלבד. אפילו אין צורך בשינוי חקיקה ראשית.
זה תלוי רק במדיניות הממשלה ומדיניות משרד התחבורה.
לשר התחבורה ולמשרדו יש את הסמכות ליזום שינויים באופן הפעלת התחבורה הציבורית בשבת ואין שום חוק שאוסר עליהם לעשות זאת.
אם יש צורך בשינוי התקנות (ולמשרד התחבורה יש מרחב פעולה די גדול גם עם התקנות הקיימות) מקסימום יהיה צורך באישור ועדת הכלכלה של הכנסת.
לכך התכוונתי, תודה על ההבהרה
 

Shark Alarm

New member
ועוד מנבכי הארכיון...


תחבורה ציבורית בשבת
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.

האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים ואני מתכוון לאזור 14:30 .
אני מכיר שיש כמה קווים עירוניים שבזמן הקיץ מתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת בגלל שהם עוברים ליד בתי חולים.

אז יש לי כמה שאלות:

האם באמת האוטובוסים שיוצאים מתל אביב בצהריים אל הצפון והדרום יוצאים מתוך התחנה המרכזית?

מה בעצם הסיבה לכך שהקווים האלה עובדים בשעות האלה? אעל איזה סעיף בסטטוס קוו הם פועלים?

מסתבר שיש יותר תחבורה ציבורית בשבת ממה שחשבתי. אז להבא כאשר אומרים ש"צריך לעשות תחבורה ציבורת בשבת כי אין", נא לתן ולומר ש"לשיטתתנו אין מספיק תחבורה ציבורית בשבת וצריך להפעיל יותר קווים". לדעתי כ 10 עד 15 אחוז מהתחבורה הציבורית בארץ עובדת בשבת.
ועוד מנבכי הארכיון...

כתבות על תחבורה ציבורית בשבת, יש מלא כתבות- לקחתי רק כמה מהן:

1952- דיון על תחבורה ציבורית בחיפה:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1952/03/05&page=1&rtl=true

1956- נציג הדתיים דורש לאסור תחבורה ציבורית בכל ירושלים:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=DAV/1956/09/14&page=10&rtl=true

1957- ענייני ביטול סטטוס-קוו:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=MAR/1957/07/24&page=3&rtl=true

1957- דן תפעיל תחבורה ציבורית בשבת:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1957/02/25&page=4&rtl=true

1964- עיריית באר שבע דוחה את הפעלת התחבורה הציבורית בשבת:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1964/11/19&page=5&rtl=true

1965- חיפה לא תוותר על תחבורה בשבת:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=MAR/1965/07/08&page=11&rtl=true

1970- לא תאושר תחבורה ציבורית בהרצליה:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1970/02/03&page=9&rtl=true

1980- בפתח תקווה מתנגדים לתחבורה בשבת:
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...de=image&href=MAR/1980/07/20&page=16&rtl=true

1983- שמיר מתחייב לאסור אישור תחבורה בשבת
http://www.jpress.nli.org.il/Olive/...ode=image&href=DAV/1983/12/27&page=1&rtl=true
 
עכשו גם הקווים האלו יסגרו, וחבל.

תחבורה ציבורית בשבת
מבלי להיכנס לסוגייה הפוליטית, החלטתי לערוך מחקר קטן ולבדוק אלו קווי אוטובוסים עובדים בשבת.
אתמול נכנסתי לאתר של אגד וראיתי שיש קווים לצפון ולדרום שיוצאים מתל אביב בצהריים.

האמת?
לא ידעתי שגם באיזור תל אביב יש קווים בין עירוניים שפועלים כבר בשעות הצהריים ואני מתכוון לאזור 14:30 .
אני מכיר שיש כמה קווים עירוניים שבזמן הקיץ מתחילים לפעול כשעתיים לפני צאת השבת בגלל שהם עוברים ליד בתי חולים.

אז יש לי כמה שאלות:

האם באמת האוטובוסים שיוצאים מתל אביב בצהריים אל הצפון והדרום יוצאים מתוך התחנה המרכזית?

מה בעצם הסיבה לכך שהקווים האלה עובדים בשעות האלה? אעל איזה סעיף בסטטוס קוו הם פועלים?

מסתבר שיש יותר תחבורה ציבורית בשבת ממה שחשבתי. אז להבא כאשר אומרים ש"צריך לעשות תחבורה ציבורת בשבת כי אין", נא לתן ולומר ש"לשיטתתנו אין מספיק תחבורה ציבורית בשבת וצריך להפעיל יותר קווים". לדעתי כ 10 עד 15 אחוז מהתחבורה הציבורית בארץ עובדת בשבת.
עכשו גם הקווים האלו יסגרו, וחבל.
בבקשה מכולם אל תפרסמו רשימה של קווים שפועלים בשבת אלא אם אתם חפצים בביטולם.
 
הוא כבר רמז על כך שאישית הוא חפץ בהיעלמות כל האוטובוסים בשבת

עכשו גם הקווים האלו יסגרו, וחבל.
בבקשה מכולם אל תפרסמו רשימה של קווים שפועלים בשבת אלא אם אתם חפצים בביטולם.
הוא כבר רמז על כך שאישית הוא חפץ בהיעלמות כל האוטובוסים בשבת
צריך "לשמור על השבת בפרהסיה".
לא שברור לי מדוע נסיעה ברכב פרטי בשבת היא בגדר "שמירת שבת בפרהסיה"
ואילו נסיעה באוטובוס בשבת אינה "שמירת שבת בפרהסיה"
אבל שיהיה...

או אולי לא נעים לו לכתוב שבעצם לשיטתו גם הרכבים הפרטיים צריכים להיעלם בשבת על מנת "לשמור על השבת בפרהסיה".
 
הוא מעוניין להכניס את כל הלא דתיים לסגר

הוא כבר רמז על כך שאישית הוא חפץ בהיעלמות כל האוטובוסים בשבת
צריך "לשמור על השבת בפרהסיה".
לא שברור לי מדוע נסיעה ברכב פרטי בשבת היא בגדר "שמירת שבת בפרהסיה"
ואילו נסיעה באוטובוס בשבת אינה "שמירת שבת בפרהסיה"
אבל שיהיה...

או אולי לא נעים לו לכתוב שבעצם לשיטתו גם הרכבים הפרטיים צריכים להיעלם בשבת על מנת "לשמור על השבת בפרהסיה".
הוא מעוניין להכניס את כל הלא דתיים לסגר
 

oren289

New member
קודם כל תלמד הבנת הנקרא

הוא כבר רמז על כך שאישית הוא חפץ בהיעלמות כל האוטובוסים בשבת
צריך "לשמור על השבת בפרהסיה".
לא שברור לי מדוע נסיעה ברכב פרטי בשבת היא בגדר "שמירת שבת בפרהסיה"
ואילו נסיעה באוטובוס בשבת אינה "שמירת שבת בפרהסיה"
אבל שיהיה...

או אולי לא נעים לו לכתוב שבעצם לשיטתו גם הרכבים הפרטיים צריכים להיעלם בשבת על מנת "לשמור על השבת בפרהסיה".
קודם כל תלמד הבנת הנקרא
לפני שאתה רץ לפרסם תגובה.

רשמתי שראש תנועת בית"ר חפץ בשמירת שבת בפרהסיה מתוך ערך לאומי על אף שהוא עצמו היה אטאיסט.

על פי תפיסה זו, גם אני הייתי רוצה לראות שהשבת נשמרת בפרהסייה במדינה. זכותי לרצות זאת בדיוק שזכותך לרצות את ההפיך. אבל זה שאני הייתי רוצה לראות את זה לא אומר שאני תומך בכפייה, בוודאי שלא באיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים. זה הדבר שהייתי מקווה לראות אבל לא בכל מחיר ובוודאי לא דרך חקיקה דתית. הבעיה שאתה ועוד אנשים כבר חושבים שאתם יודעים יודעים הכל וכותבים מה אני חושב ומאיפה אני בא.

פשוט הצלחתם להפוך שרשור קטן שממש לא בא להתעסק בפוליטיקה לדיון מתלהם.
 
אטאיסט ?? לא מצאתי מילה כזו במילון אבן שושן הבירה !


קודם כל תלמד הבנת הנקרא
לפני שאתה רץ לפרסם תגובה.

רשמתי שראש תנועת בית"ר חפץ בשמירת שבת בפרהסיה מתוך ערך לאומי על אף שהוא עצמו היה אטאיסט.

על פי תפיסה זו, גם אני הייתי רוצה לראות שהשבת נשמרת בפרהסייה במדינה. זכותי לרצות זאת בדיוק שזכותך לרצות את ההפיך. אבל זה שאני הייתי רוצה לראות את זה לא אומר שאני תומך בכפייה, בוודאי שלא באיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים. זה הדבר שהייתי מקווה לראות אבל לא בכל מחיר ובוודאי לא דרך חקיקה דתית. הבעיה שאתה ועוד אנשים כבר חושבים שאתם יודעים יודעים הכל וכותבים מה אני חושב ומאיפה אני בא.

פשוט הצלחתם להפוך שרשור קטן שממש לא בא להתעסק בפוליטיקה לדיון מתלהם.
אטאיסט ?? לא מצאתי מילה כזו במילון אבן שושן הבירה !

ראש תנועת בית"ר? מלמליאן? אולי התכוונת לשחקן העבר המהולל של הפועל חדרה - יעקובובסקי או שלום שוורץ???

רביזיוניסטים כנראה נשגבים מבינתך. תנסה להגדיר את המושג רביזיוניזם מבלי להביט קודם בגוגל או בויקי....
ועכשיו באובייקטיביות ללא שנאה: פשוט עובדות חיות מהשטח:
יש לי שכן חרדי - אדם נחמד מאוד, אבל:
איזו שפה משותפת יש לי עימו?
אנחנו לא שומעים את אותה מוזיקה מן הסתם....
אנחנו לא חוגגים את החגים בצורה דומה...
אנחנו לא אוכלים את אותם המאכלים....
אנחנו מדברים באקצנט שונה לחלוטין....הוא ליטאי....נולד בליטא???

אני ישראלי, נולדתי בתל-אביב...
הוא לא משכיל ואין לו השכלה אקדמית. אני עם 6 תארים ותעודת הוראה.
המנהגים שלו שונים לגמרי משלי - עובדתית !
הוא מתלבש חסוד ואני עם כפכפים וגופייה בקייץ,
הוא שומע שירים ליטאיים ואני שומע רוק כבד וטראש מטאל ! (סלאמר, זוכר?)
הוא סולד מעישון ואני מעשן מארלבורו אדום...
מה כבר יכול להיות משותף בינו לביני? כלום ! אובייקטיבית.
לילה טוב. הגעתי כבר לשלב של משקה הבננה של יוטבתה...
 
מה "הבנת הנקרא" של המשפט הבא שנכתב הרבה לפני שראש תנועת

קודם כל תלמד הבנת הנקרא
לפני שאתה רץ לפרסם תגובה.

רשמתי שראש תנועת בית"ר חפץ בשמירת שבת בפרהסיה מתוך ערך לאומי על אף שהוא עצמו היה אטאיסט.

על פי תפיסה זו, גם אני הייתי רוצה לראות שהשבת נשמרת בפרהסייה במדינה. זכותי לרצות זאת בדיוק שזכותך לרצות את ההפיך. אבל זה שאני הייתי רוצה לראות את זה לא אומר שאני תומך בכפייה, בוודאי שלא באיסור על נסיעת כלי רכב פרטיים. זה הדבר שהייתי מקווה לראות אבל לא בכל מחיר ובוודאי לא דרך חקיקה דתית. הבעיה שאתה ועוד אנשים כבר חושבים שאתם יודעים יודעים הכל וכותבים מה אני חושב ומאיפה אני בא.

פשוט הצלחתם להפוך שרשור קטן שממש לא בא להתעסק בפוליטיקה לדיון מתלהם.
מה "הבנת הנקרא" של המשפט הבא שנכתב הרבה לפני שראש תנועת
בית"ר הוכנס על ידך לדיון:
"אני אגיד לך ככה: אני אישית הייתי מעדיף לא לראות בכלל אוטובוסים בשבת שלשיטתי פוגמים בפרהסיה של השבת שנוצרה מאז קום המדינה ועוד מלפני זה. אבל מצד שני אני לא חושב ששיח אטום הוא הדרך הנכונה. אני גם לא אוהב כפייה ואני כן מבין את כל אלה שרוצים שיהיה להם אוטובוס מתחת לבית בשבת. "

לא כתבתי שאתה תומך בכפיה (אפרופו הבנת הנקרא). כתבתי מה רמזת על רצונך ("על כך שהוא חפץ") (שוב אפרופו הבנת הנקרא).

האם אני כתבתי מאיפה אתה בא?

מי שחושב כאן שהוא יודע הכל, מכניס לאחרים מילים לפה, מחלק למחנות פרו-דתיים ואנטי-דתיים במקום להישאר בדיון על הנושא "תחבורה ציבורית בשבת" ולא רואה בכלל את הדבשת של עצמו זה אתה.
אתה זה שהפך דיון על תחבורה ציבורית בשבת לדיון על שנאת דתיים, שנאת דת ופוליטיקה.
אז עכשיו נזכרת שממש לא בא לך להתעסק בפוליטיקה?
כפי שכתבתי לגבי אנשים שרוצים "שמירת שבת בפרהסיה" אכתוב בהקשר של אופי השרשור הזה: מה שאתה מצפה מאחרים, תקיים קודם כל על עצמך.
אתה נתת לעצמך חופש להטיף, להגדיר, לקטלג ולחלק ציונים לאחרים בשרשור הזה, אז אין לך שום זכות לבוא בטענות שאחרים עושים את זה לך.
אם היית שומר על השרשור הזה ענייני בנושא של תחבורה ציבורית בשבת, הוא היה נשמר ככזה. אבל מזמן גררת אותו למחוזות אחרים לחלוטין.
 

oren289

New member
טוב אז אתה מערבב כמה דברים שרשמתי

מה "הבנת הנקרא" של המשפט הבא שנכתב הרבה לפני שראש תנועת
בית"ר הוכנס על ידך לדיון:
"אני אגיד לך ככה: אני אישית הייתי מעדיף לא לראות בכלל אוטובוסים בשבת שלשיטתי פוגמים בפרהסיה של השבת שנוצרה מאז קום המדינה ועוד מלפני זה. אבל מצד שני אני לא חושב ששיח אטום הוא הדרך הנכונה. אני גם לא אוהב כפייה ואני כן מבין את כל אלה שרוצים שיהיה להם אוטובוס מתחת לבית בשבת. "

לא כתבתי שאתה תומך בכפיה (אפרופו הבנת הנקרא). כתבתי מה רמזת על רצונך ("על כך שהוא חפץ") (שוב אפרופו הבנת הנקרא).

האם אני כתבתי מאיפה אתה בא?

מי שחושב כאן שהוא יודע הכל, מכניס לאחרים מילים לפה, מחלק למחנות פרו-דתיים ואנטי-דתיים במקום להישאר בדיון על הנושא "תחבורה ציבורית בשבת" ולא רואה בכלל את הדבשת של עצמו זה אתה.
אתה זה שהפך דיון על תחבורה ציבורית בשבת לדיון על שנאת דתיים, שנאת דת ופוליטיקה.
אז עכשיו נזכרת שממש לא בא לך להתעסק בפוליטיקה?
כפי שכתבתי לגבי אנשים שרוצים "שמירת שבת בפרהסיה" אכתוב בהקשר של אופי השרשור הזה: מה שאתה מצפה מאחרים, תקיים קודם כל על עצמך.
אתה נתת לעצמך חופש להטיף, להגדיר, לקטלג ולחלק ציונים לאחרים בשרשור הזה, אז אין לך שום זכות לבוא בטענות שאחרים עושים את זה לך.
אם היית שומר על השרשור הזה ענייני בנושא של תחבורה ציבורית בשבת, הוא היה נשמר ככזה. אבל מזמן גררת אותו למחוזות אחרים לחלוטין.
טוב אז אתה מערבב כמה דברים שרשמתי
התגובה שכתבתי לא רק הופנתה אליך והיא נכתבה בלשון רבים אפרופו הבנת הנקרא.

חברך אבייתר התחיל לתקוף אותי ולהכליל אותי בתוך ציבור שאני לא חלק ממנו ולזה התכוונתי כשרמתי שקועים מהיכן אני בא.

אתה שוב לוקח חלקים מהדיון ומנסה לסובב את הכל עליי. אם תפתח את השרשור מתחילתו ותהיה מספיק הגון כדי לבדוק את כולו תראה שאני לא יזמתי שום ויכוח פוליטי בנוש של תח"צ בשבת. אני התחלתי לדבר על זמני נסיעת בתוך השבת ואז היו כאלה שהתחילו להתווכח איתי שזה לא נחשב לתח"צ בשבת מבחינתם. אני בסך הכל טענתי שלפי שיטתי כל נסיעה שמבוצעת בשבת היא נחשבת לתח"צ שפועלת בשבת. מההתחלה טענתי שזה לא אומר שיש תח"צ שפועלת באופן מלא בשבת רק אמרתי שאם רוצים לדייק אז צריך לומר שנושא הדיון הוא האם להגדיל את כמות הקווים הפועלים בשבת בארץ במקום האם לאפשר לתח"צ לפעול ביום שבת כי לדעתי זה יותר מדויק. משם כבר היו אלה שהתחילו לפתח את הדיון הזה לויכוח של ממש וגררו אותי לדבר על עניני דת ומדינה כולל מיסטר קיי ששאל אותי מה דעתי בנושא. כאשור אבייתר הגיע לדיון הוא ישר התחיל עם הכפשות והאשמות והכללות לגביי מבלי להכיר אותי בכלל ולאחר ששמתי לב שכל התגובות שלו הן רק לצורך התגרות כלפיי החלטתי להתעלם ממנו.

אני מאוד מצר על כך שזו היא תרבות הדיון כאן בפורום ובמיוחד מאנשים שמגדירים את עצמם כ"ליברלים" ו"תרבותיים" ו"נאורים".
 
האם אני הגדרתי עצמי באיזושהי מההגדרות שכתבת?

טוב אז אתה מערבב כמה דברים שרשמתי
התגובה שכתבתי לא רק הופנתה אליך והיא נכתבה בלשון רבים אפרופו הבנת הנקרא.

חברך אבייתר התחיל לתקוף אותי ולהכליל אותי בתוך ציבור שאני לא חלק ממנו ולזה התכוונתי כשרמתי שקועים מהיכן אני בא.

אתה שוב לוקח חלקים מהדיון ומנסה לסובב את הכל עליי. אם תפתח את השרשור מתחילתו ותהיה מספיק הגון כדי לבדוק את כולו תראה שאני לא יזמתי שום ויכוח פוליטי בנוש של תח"צ בשבת. אני התחלתי לדבר על זמני נסיעת בתוך השבת ואז היו כאלה שהתחילו להתווכח איתי שזה לא נחשב לתח"צ בשבת מבחינתם. אני בסך הכל טענתי שלפי שיטתי כל נסיעה שמבוצעת בשבת היא נחשבת לתח"צ שפועלת בשבת. מההתחלה טענתי שזה לא אומר שיש תח"צ שפועלת באופן מלא בשבת רק אמרתי שאם רוצים לדייק אז צריך לומר שנושא הדיון הוא האם להגדיל את כמות הקווים הפועלים בשבת בארץ במקום האם לאפשר לתח"צ לפעול ביום שבת כי לדעתי זה יותר מדויק. משם כבר היו אלה שהתחילו לפתח את הדיון הזה לויכוח של ממש וגררו אותי לדבר על עניני דת ומדינה כולל מיסטר קיי ששאל אותי מה דעתי בנושא. כאשור אבייתר הגיע לדיון הוא ישר התחיל עם הכפשות והאשמות והכללות לגביי מבלי להכיר אותי בכלל ולאחר ששמתי לב שכל התגובות שלו הן רק לצורך התגרות כלפיי החלטתי להתעלם ממנו.

אני מאוד מצר על כך שזו היא תרבות הדיון כאן בפורום ובמיוחד מאנשים שמגדירים את עצמם כ"ליברלים" ו"תרבותיים" ו"נאורים".
האם אני הגדרתי עצמי באיזושהי מההגדרות שכתבת?
אל תבקש ממני להיות הגון ואל תנסה לתאר כאילו אני מנסה לסובב את הכל עליך כאשר כבר בתגובה הראשונה שלך אליי אתה עשית קיטלוג שכעת אתה מנסה להסוות אותו. "תתפלא, מה לעשות..." (וזו לא לשון רבים, אפרופו הבנת הנקרא)
ואני שוב חוזר - להודעות שלי שעוסקות נטו בתחבורה הציבורית בשבת אתה לא מגיב.
אז אני שואל אותך: מה היא באמת מטרתך בשרשור הזה?
אני ניסיתי לקיים איתך דיון נטו על התחבורה הציבורית בשבת (גם אחרי ה"תתפלא" הזה שלך). אבל לא נראה לי שזה באמת מה שאתה רוצה.
למרות כל מה שהיה בשרשור הזה ולמרות שאני כבר מסומן אצלך כ"מה אתה", אני עדיין מוכן לקיים איתך דיון נטו על תחבורה ציבורית בשבת.
יש לך הזדמנות להראות אם אתה באמת מעוניין בדיון כזה או שהמטרה שלך אחרת לגמרי.
 

oren289

New member
אני תמיד פתוח לדיון

האם אני הגדרתי עצמי באיזושהי מההגדרות שכתבת?
אל תבקש ממני להיות הגון ואל תנסה לתאר כאילו אני מנסה לסובב את הכל עליך כאשר כבר בתגובה הראשונה שלך אליי אתה עשית קיטלוג שכעת אתה מנסה להסוות אותו. "תתפלא, מה לעשות..." (וזו לא לשון רבים, אפרופו הבנת הנקרא)
ואני שוב חוזר - להודעות שלי שעוסקות נטו בתחבורה הציבורית בשבת אתה לא מגיב.
אז אני שואל אותך: מה היא באמת מטרתך בשרשור הזה?
אני ניסיתי לקיים איתך דיון נטו על התחבורה הציבורית בשבת (גם אחרי ה"תתפלא" הזה שלך). אבל לא נראה לי שזה באמת מה שאתה רוצה.
למרות כל מה שהיה בשרשור הזה ולמרות שאני כבר מסומן אצלך כ"מה אתה", אני עדיין מוכן לקיים איתך דיון נטו על תחבורה ציבורית בשבת.
יש לך הזדמנות להראות אם אתה באמת מעוניין בדיון כזה או שהמטרה שלך אחרת לגמרי.
אני תמיד פתוח לדיון
כל עוד שהוא מתקיים בצורה מכובדת וללא התלהמויות, מה שחלק מהאנשים כאן בפורום כמו אבייתר לא יכולים בלעדיו.

אין לי בעיה שתשאל אותי כל שאלה שאתה רוצה במסגרת הדיון ואנסה להשיב עליה בשמחה רבה.
 
אז השאלה הראשונה שלי היא שאלה בסיסית:

אני תמיד פתוח לדיון
כל עוד שהוא מתקיים בצורה מכובדת וללא התלהמויות, מה שחלק מהאנשים כאן בפורום כמו אבייתר לא יכולים בלעדיו.

אין לי בעיה שתשאל אותי כל שאלה שאתה רוצה במסגרת הדיון ואנסה להשיב עליה בשמחה רבה.
אז השאלה הראשונה שלי היא שאלה בסיסית:
כשפתחת את השרשור הזה אילו תכנים ציפית ורצית שיהיו בשרשור?
באחת ההודעות שלך בשרשור כתבת "אני מתחילת שהשרשור לא התכוונתי להיכנס לוויכוח האם צריך או שלא להפעיל תח"צ בשבת, אלא רק להתעסק בעובדות מזווית של סיקור ותיעוד."
אז מה הייתה המטרה שלך? רק לקבל מידע על קווים שפועלים בשבת?
 

oren289

New member
כן

אז השאלה הראשונה שלי היא שאלה בסיסית:
כשפתחת את השרשור הזה אילו תכנים ציפית ורצית שיהיו בשרשור?
באחת ההודעות שלך בשרשור כתבת "אני מתחילת שהשרשור לא התכוונתי להיכנס לוויכוח האם צריך או שלא להפעיל תח"צ בשבת, אלא רק להתעסק בעובדות מזווית של סיקור ותיעוד."
אז מה הייתה המטרה שלך? רק לקבל מידע על קווים שפועלים בשבת?
כן
ובין היתר שאלות טכניות כגון ממאיפה יוצאים הקווים אם מתוך או מחוץ לתחנה המרכזית וגם מאיזה סעיף בחוק הם מופעלים ועוד.
 
כל קו שמופעל בשבת וחג מופעל מכוח סעיף 386א לתקנות התעבורה

כן
ובין היתר שאלות טכניות כגון ממאיפה יוצאים הקווים אם מתוך או מחוץ לתחנה המרכזית וגם מאיזה סעיף בחוק הם מופעלים ועוד.
כל קו שמופעל בשבת וחג מופעל מכוח סעיף 386א לתקנות התעבורה
386א. (א) הרשות לא תיתן רשיון קו להפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה אלא בקו שירות –
(1) המשרת נוסעים לבית חולים;
(2) המשרת נוסעים לישוב ספר;
(3) המשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים;
(4) שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת בטחון הציבור;
(5) שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית.
(ב) האמור בתקנת משנה (א) לא יחול על קו שירות רצוף שניתן לגביו רשיון קו לפני יום ט"ו בטבת התשנ"א (1 בינואר 1991); לענין זה, "קו שירות רצוף" - קו שירות שהרשיון שלו ניתן להפעלתו הרצופה ביום המנוחה החל בשעה 13.00 של ערב יום המנוחה.

בסעיף 384 לאותן תקנות מוגדר:
"רשות" - המפקח על התעבורה, לרבות אדם שאליו העביר המפקח על התעבורה את סמכויותיו. כולן או מקצתן;
[URL]http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/P230_011.htm[/URL]


ולגבי מידע על קווים שפועלים בשבת, אתה יכול לנסות למצוא את המידע בעצמך או לפנות למספר אנשים שמבצעים מעקב אחר פעילות קווים כאלה.
לתומכי התחבורה הציבורית בשבת בפורום הזה אין אינטרס להבקיע שער עצמי ולפרסם את הידוע להם על כך בפומבי או לאנשים שאי אפשר לסמוך עליהם ב-100% שלא יעשו במידע שימוש כנגד הפעלת אותם קווים.
אז אם זו הייתה כל מטרתך, אני מניח שבכך הדיון בשרשור הזה הסתיים. את המידע על הקווים לא תשיג בשרשור הזה.
 

oren289

New member
אם כך

כל קו שמופעל בשבת וחג מופעל מכוח סעיף 386א לתקנות התעבורה
386א. (א) הרשות לא תיתן רשיון קו להפעלת אוטובוס ציבורי בימי מנוחה אלא בקו שירות –
(1) המשרת נוסעים לבית חולים;
(2) המשרת נוסעים לישוב ספר;
(3) המשרת נוסעים לישובים שתושביהם אינם יהודים;
(4) שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת בטחון הציבור;
(5) שהוא חיוני, לדעת הרשות, מבחינת קיום שירותי תחבורה ציבורית.
(ב) האמור בתקנת משנה (א) לא יחול על קו שירות רצוף שניתן לגביו רשיון קו לפני יום ט"ו בטבת התשנ"א (1 בינואר 1991); לענין זה, "קו שירות רצוף" - קו שירות שהרשיון שלו ניתן להפעלתו הרצופה ביום המנוחה החל בשעה 13.00 של ערב יום המנוחה.

בסעיף 384 לאותן תקנות מוגדר:
"רשות" - המפקח על התעבורה, לרבות אדם שאליו העביר המפקח על התעבורה את סמכויותיו. כולן או מקצתן;
[URL]http://www.nevo.co.il/law_html/Law01/P230_011.htm[/URL]


ולגבי מידע על קווים שפועלים בשבת, אתה יכול לנסות למצוא את המידע בעצמך או לפנות למספר אנשים שמבצעים מעקב אחר פעילות קווים כאלה.
לתומכי התחבורה הציבורית בשבת בפורום הזה אין אינטרס להבקיע שער עצמי ולפרסם את הידוע להם על כך בפומבי או לאנשים שאי אפשר לסמוך עליהם ב-100% שלא יעשו במידע שימוש כנגד הפעלת אותם קווים.
אז אם זו הייתה כל מטרתך, אני מניח שבכך הדיון בשרשור הזה הסתיים. את המידע על הקווים לא תשיג בשרשור הזה.
אם כך
האם למשרד התחבורה גם היכולת לקבוע למעשה את השעות שבהם יעבדו הקווים? אין הגבלה מבחינת החוק לגבי הזמן בוקור או ערב?

ובאשר למשפט האחרון שרשמת, תהיה בטוח שאין לי עניין "להלשין" לגורמים עויינים על קווים שפועלים בשבתות וחגים וחוץ מזה הטענה הזו קצת מופרכת כי כל מועדי הנסיעות מפורסמים באתרים כך שכל אחד יכול לדעת אותם ומה גם כל עוד שהם פועלים בחסות החוק אי אפשר למנוע את פעילותם.
 
לא בטוח שהבנתי את שאלת השעון

אם כך
האם למשרד התחבורה גם היכולת לקבוע למעשה את השעות שבהם יעבדו הקווים? אין הגבלה מבחינת החוק לגבי הזמן בוקור או ערב?

ובאשר למשפט האחרון שרשמת, תהיה בטוח שאין לי עניין "להלשין" לגורמים עויינים על קווים שפועלים בשבתות וחגים וחוץ מזה הטענה הזו קצת מופרכת כי כל מועדי הנסיעות מפורסמים באתרים כך שכל אחד יכול לדעת אותם ומה גם כל עוד שהם פועלים בחסות החוק אי אפשר למנוע את פעילותם.
לא בטוח שהבנתי את שאלת השעון
אתה מתכוון האם למשרד התחבורה יש את הסמכות לקבוע את זמני פעילות הקווים?
התשובה היא כן. משרד התחבורה הוא הנותן למפעילים את רשיון הקו לכל קו, וברשיון של כל קו מוגדרים בין השאר זמני הפעילות של הקו והתדירויות שלו, בימי החול, ביום שישי וביום שבת.
 

oren289

New member
זאת אומרת

לא בטוח שהבנתי את שאלת השעון
אתה מתכוון האם למשרד התחבורה יש את הסמכות לקבוע את זמני פעילות הקווים?
התשובה היא כן. משרד התחבורה הוא הנותן למפעילים את רשיון הקו לכל קו, וברשיון של כל קו מוגדרים בין השאר זמני הפעילות של הקו והתדירויות שלו, בימי החול, ביום שישי וביום שבת.
זאת אומרת
שלפי החוק הקיים משרד התחבורה רשאי לתת לקווים מסוימים בשבת לעבוד כבר בבוקר כמו הקווים שנוסעים לבתי החולים בגוש דן לדוגמא?
 
לפי החוק - כן ולכן כבר כתבתי בשרשור הזה שלא מדובר במגבלת חוק

זאת אומרת
שלפי החוק הקיים משרד התחבורה רשאי לתת לקווים מסוימים בשבת לעבוד כבר בבוקר כמו הקווים שנוסעים לבתי החולים בגוש דן לדוגמא?
לפי החוק - כן ולכן כבר כתבתי בשרשור הזה שלא מדובר במגבלת חוק
אלא במדיניות של הממשלה ומשרד התחבורה.
למשרד התחבורה ולשר העומד בראשו יש את הסמכות לקבוע את המדיניות.
התקנות הקיימות מאפשרות מרחב פעולה די רחב שמשרד התחבורה עוד רחוק מלנצלו בקשר להפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
ואם יהיה שינוי מדיניות רחב יותר שיחייב שינוי בתקנות, אז גם במקרה כזה אין צורך בשינוי של שום חוק, אלא מקסימום באישור של ועדת הכלכלה של הכנסת.
בחוקי מדינת ישראל אין שום איסור על הפעלת תחבורה ציבורית בשבת.
 
אז למה בכלל שאלת את השאלה בפורום, אם כל מועדי הנסיעות

אם כך
האם למשרד התחבורה גם היכולת לקבוע למעשה את השעות שבהם יעבדו הקווים? אין הגבלה מבחינת החוק לגבי הזמן בוקור או ערב?

ובאשר למשפט האחרון שרשמת, תהיה בטוח שאין לי עניין "להלשין" לגורמים עויינים על קווים שפועלים בשבתות וחגים וחוץ מזה הטענה הזו קצת מופרכת כי כל מועדי הנסיעות מפורסמים באתרים כך שכל אחד יכול לדעת אותם ומה גם כל עוד שהם פועלים בחסות החוק אי אפשר למנוע את פעילותם.
אז למה בכלל שאלת את השאלה בפורום, אם כל מועדי הנסיעות
מפורסמים באתרים כך שכל אחד יכול לדעת אותם?
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה