עמוד השדרה
New member
הדוגמה לגבי קו 480 כן רלוונטית לדיון
גם בירושלים יש ביקוש לתחבורה ציבורית מוגבלת בשבת. ירושלים היא עיר גדולה ויש בה מספיק חילונים שכן מעוניינים באפשרות לנוע בשבת ללא רכב פרטי.
ולגבי האחוזים אפשר בקלות להפריך את הטענה שלך, מכיוון שהקווים שכן פועלים בשבת לא מהווים 10% מסך התח"צ, גם לא 5%, והם בעצמם פועלים בהיקף חלקי.
מספיק לבדוק כמה אחוז מהתח"צ העירונית בגוש דן ובירושלים פועלת בשבת ותוצאת הבדיקה הזו כבר תתן רמז ענק לתשובה מה היקף התח"צ בשבת לעומת יום חול. האחוז הזה אגב אינו אחוז מסך הקווים, אלא אחוז מסך הנסיעות.
אפילו בחיפה התח"צ בשבת לא מגיעה לאחוז גבוה מהתח"צ ביום חול.
וכמובן שצריך לקחת בחשבון גם את ה-0% תח"צ רכבתי בשבת.
הדוגמה לגבי קו 480 כן רלוונטית לדיוןתשובה
רק באתי לציין את אותם הקווים (בצפון במקרה הזה) שפועלים בשבת שהם חלק מסך כל קווי האטובוסים שפועלים במדינה והם אחוז מסויים מהם. וגם אז לא טענתי שיש תח"צ שפועלת ב100 וגם לאב50 אחוז בשבת. אלא שיש תח"צ מסויימת שפועלת במקומות שונים בשבת וזו עובדה.
שכתבתי "באותו סדר גודל" התכוונתי לגבי הביקוש שקיים בתל אביב לתח"צ בשבת שהוא הרבה יותר גדול מבירושלים שהיא עיר שרוב תושביה היהודים שומרים שבת ולכן ממילא הדוגמא לגבי קו 480 לא רלוונטית לדיון.
לעניין האחוזים בוא נהיה הוגנים ונומר שאף אחד מאיתנו לא עשה סקר מעמיק של כמות הנסיעות שמתקיימות בשבת ולכן אי אפשר לדעת אם זה 5% או 8% או 1.5% או 10% מסך כל הנסיעות.
גם בירושלים יש ביקוש לתחבורה ציבורית מוגבלת בשבת. ירושלים היא עיר גדולה ויש בה מספיק חילונים שכן מעוניינים באפשרות לנוע בשבת ללא רכב פרטי.
ולגבי האחוזים אפשר בקלות להפריך את הטענה שלך, מכיוון שהקווים שכן פועלים בשבת לא מהווים 10% מסך התח"צ, גם לא 5%, והם בעצמם פועלים בהיקף חלקי.
מספיק לבדוק כמה אחוז מהתח"צ העירונית בגוש דן ובירושלים פועלת בשבת ותוצאת הבדיקה הזו כבר תתן רמז ענק לתשובה מה היקף התח"צ בשבת לעומת יום חול. האחוז הזה אגב אינו אחוז מסך הקווים, אלא אחוז מסך הנסיעות.
אפילו בחיפה התח"צ בשבת לא מגיעה לאחוז גבוה מהתח"צ ביום חול.
וכמובן שצריך לקחת בחשבון גם את ה-0% תח"צ רכבתי בשבת.