תחבורה ציבורית בשבת

מצב
הנושא נעול.

Ccyclist

Well-known member
PR פעלה בשבת כביום חול והיה לו"ז יום א' של 66%

תחבורה ציבורית בשבת
בעקבות הפידבקים החיוביים בשרשור ציר הזמן

אני מפרסם פה גם את הפוסט החדש על תחבורה ציבורית בשבת
תהנו

וגם ךמי שפספס פוסט ותיק קצת יותר על תחנת האומה
PR פעלה בשבת כביום חול והיה לו"ז יום א' של 66%
שתי הערות לתיקון עיוות הסטטוס קוו במאמר:
&nbsp
רכבות פלשתינה א"י פעלו בלו"ז יום חול בין הימים ב'-ש' עם לו"ז יום א' שכלל כשני שליש ממספר הנסיעות היומיות הרגיל. לו"ז היסטורי כזה פורסם בפורום בעבר. המשמעות היא שכאשר הוסכם הסטטוס קוו המצב בשטח כלל תחבורה בינעירונית כלל ארצית מירושלים לתל אביב ותל אביב לחיפה וכן מלוד לעזה (כיום הקו לאשדוד ואשקלון). גם אם נקבל את השינוי הקל של העברת לו"ז א' לערב שישי ויום שבת יש שינוי ממשי בכמות התנועה ביום המנוחה לאפס במהלך השבת עצמה. זהו אינו סטטוס קוו אלא שינוי מהותי לעומת המצב שהיה ב1947.
&nbsp
האם באמת היתה תחבורה ציבורית באום רש-רש ב1947? לפי כל סיפורי דגל הדיו היה שם אולי חצי כפר ותחנת משטרה. העיר אילת הוקמה בשנות החמישים ואם הוחלט להפעיל בה תחבורה ציבורית בשבת זה וודאי נעשה בשנות המדינה והרבה אחרי הסכם הסטטוס קוו.
&nbsp
ובאשר לתדירויות לו"ז יום א' בחו"ל:
&nbsp
אני מכיר שלושה מצבים עיקריים: תדירות מלאה כאשר עדיין נדרש לציין לו"ז נפרד, תדירות של שני שליש או שלושת רבעי שבה הנוסע לא שם שהתדירות מופחתת, ותדירות של חצי שבה חוסר התדירות מתחיל להפריע לנוסע.
&nbsp
ישנם מצבים של השבתת שלוחות לאזורי עסקים כאשר ליבת המערכת ממשיכה לפעול על לו"ז יום א' וישנם קווים משניים מסובסדים שלא יפעלו ביום א' אך ליבת המערכת ממשיכה לפעול.
&nbsp
שירשרתי בפורום זה שירשורי מסע רבים מנסיעות שיצאו ביום א' באירופה. לפעמים מתיכנון מכוון ולפעמים עקב נסיבות. בכל פעם שהנסיבות הכתיבו נסיעה ביום א' עמדה לרשותי תחבורה ציבורית הן בבריטניה, איטליה, ספרד, שוויץ (שירשורים) והן בגיברלטר, גרמניה, הולנד, וצרפת (נסיעות שעשיתי לפני שגיליתי את הפורום). הפעמים היחידות שהיתה תדירות שעתית בלו"ז יום א' היו ברכבת המהירה לקורדובה (ירידה מתדירות חצי שעתית בימי חול) ובצפון איטליה שם רשת הרכבות האזורית פעלה בתדירות שעתית גם בימי חול. תגירות האוטובוסים היתה תמיד גבוהה - בין פעם בחצי שעה לפעם בעשר דקות.
&nbsp
&nbsp
 
בנוגע לאילת אתה כנראה צודק

PR פעלה בשבת כביום חול והיה לו"ז יום א' של 66%
שתי הערות לתיקון עיוות הסטטוס קוו במאמר:
&nbsp
רכבות פלשתינה א"י פעלו בלו"ז יום חול בין הימים ב'-ש' עם לו"ז יום א' שכלל כשני שליש ממספר הנסיעות היומיות הרגיל. לו"ז היסטורי כזה פורסם בפורום בעבר. המשמעות היא שכאשר הוסכם הסטטוס קוו המצב בשטח כלל תחבורה בינעירונית כלל ארצית מירושלים לתל אביב ותל אביב לחיפה וכן מלוד לעזה (כיום הקו לאשדוד ואשקלון). גם אם נקבל את השינוי הקל של העברת לו"ז א' לערב שישי ויום שבת יש שינוי ממשי בכמות התנועה ביום המנוחה לאפס במהלך השבת עצמה. זהו אינו סטטוס קוו אלא שינוי מהותי לעומת המצב שהיה ב1947.
&nbsp
האם באמת היתה תחבורה ציבורית באום רש-רש ב1947? לפי כל סיפורי דגל הדיו היה שם אולי חצי כפר ותחנת משטרה. העיר אילת הוקמה בשנות החמישים ואם הוחלט להפעיל בה תחבורה ציבורית בשבת זה וודאי נעשה בשנות המדינה והרבה אחרי הסכם הסטטוס קוו.
&nbsp
ובאשר לתדירויות לו"ז יום א' בחו"ל:
&nbsp
אני מכיר שלושה מצבים עיקריים: תדירות מלאה כאשר עדיין נדרש לציין לו"ז נפרד, תדירות של שני שליש או שלושת רבעי שבה הנוסע לא שם שהתדירות מופחתת, ותדירות של חצי שבה חוסר התדירות מתחיל להפריע לנוסע.
&nbsp
ישנם מצבים של השבתת שלוחות לאזורי עסקים כאשר ליבת המערכת ממשיכה לפעול על לו"ז יום א' וישנם קווים משניים מסובסדים שלא יפעלו ביום א' אך ליבת המערכת ממשיכה לפעול.
&nbsp
שירשרתי בפורום זה שירשורי מסע רבים מנסיעות שיצאו ביום א' באירופה. לפעמים מתיכנון מכוון ולפעמים עקב נסיבות. בכל פעם שהנסיבות הכתיבו נסיעה ביום א' עמדה לרשותי תחבורה ציבורית הן בבריטניה, איטליה, ספרד, שוויץ (שירשורים) והן בגיברלטר, גרמניה, הולנד, וצרפת (נסיעות שעשיתי לפני שגיליתי את הפורום). הפעמים היחידות שהיתה תדירות שעתית בלו"ז יום א' היו ברכבת המהירה לקורדובה (ירידה מתדירות חצי שעתית בימי חול) ובצפון איטליה שם רשת הרכבות האזורית פעלה בתדירות שעתית גם בימי חול. תגירות האוטובוסים היתה תמיד גבוהה - בין פעם בחצי שעה לפעם בעשר דקות.
&nbsp
&nbsp
בנוגע לאילת אתה כנראה צודק
זה בטח יותר קשור להיותה תיירותית (בדומה לקו 90 ולקו 222 ז"ל)
בנוגע לרכבת לא ידעתי, אבל בהתחשב בעובדה שרכבת ישראל פעלה במתכונת סימלית בלבד במשך כ-40 שנה, ולהערכתי כבר לא פעלה בשבת כשעבר חוק ימי העבודה והמנוחה ב-1951 (זה התאריך האמיתי הקובע ולא תאריך המכתב מ-1947) יהיה קשה לשכנע.

בנוגע לחו"ל, יש הבדל בין עמוד השידרה של הרשת (רכבות, רכבות קלות, רכבות תחתיות, BRT וקווי אוטובוס כבדים במרכז העיר, היכן שאנחנו בדרך כלל מטיילים) לבין כל השאר. מניסיוני בחו"ל באמת במרכז התיירותי אין שום בעיה להתנייד בימי המנוחה אבל השירות של שכונות המגורים המרוחקות מהמרכז נחתך בצורה דרסטית הרבה יותר.
 

Ccyclist

Well-known member
כעולה-יורד אאיר את פניך באשר לפרברים

בנוגע לאילת אתה כנראה צודק
זה בטח יותר קשור להיותה תיירותית (בדומה לקו 90 ולקו 222 ז"ל)
בנוגע לרכבת לא ידעתי, אבל בהתחשב בעובדה שרכבת ישראל פעלה במתכונת סימלית בלבד במשך כ-40 שנה, ולהערכתי כבר לא פעלה בשבת כשעבר חוק ימי העבודה והמנוחה ב-1951 (זה התאריך האמיתי הקובע ולא תאריך המכתב מ-1947) יהיה קשה לשכנע.

בנוגע לחו"ל, יש הבדל בין עמוד השידרה של הרשת (רכבות, רכבות קלות, רכבות תחתיות, BRT וקווי אוטובוס כבדים במרכז העיר, היכן שאנחנו בדרך כלל מטיילים) לבין כל השאר. מניסיוני בחו"ל באמת במרכז התיירותי אין שום בעיה להתנייד בימי המנוחה אבל השירות של שכונות המגורים המרוחקות מהמרכז נחתך בצורה דרסטית הרבה יותר.
כעולה-יורד אאיר את פניך באשר לפרברים
משפחתי המורחבת גרה בפרברי לונדון ובעיר ברייטון שעל החוף הדרומי. בכל ביקורי אצלהם ברבות השנים (ומדובר בעשרות מקומות) היה שירות תח"צ שנתן לא רק להתנייד אליהם אלא גם לבקר במרכז הערים או לנסוע בין הערים כששהיתי אצלהם לשבוע-שבועיים באופן רצוף. כמו כן תוסיף לכך עשור פלוס שבו התגוררתי בפרברי לונדון. הפעם היחידה שהיתה לי בעיה בהתנייעות מאחד מבתי קרובי היה ביום שבו היתה עבודת תשתית בתחנה והיא היתה סגורה בסוף השבוע הספציפי הזה בלבד. כל ילדותי ונעורי ביקרתי את קרובי באנגליה פעם בשנה-שנתיים, ובמקום לעשות הודו עשיתי אנגליה והשתקעתי. אינני מביט על התח"צ כאן מנקודת מבט של תייר המגביל את עצמו למרכז העיר.
&nbsp
בספרד האוטובוס הבינעירוני העובר ליד דירת הנופש שלי מפרסם לו"ז יום א' בשביל הפרוצדורה בלבד. הזמנים בלו"ז זה זהים לזמנים ביום חול. זהו מיקום שדומה אולי לקיבוץ או מרינה לאורך כביש החוף.
 

Ccyclist

Well-known member
אציין שחברי בלונדון התגוררו באזורים 2 ו3.

כעולה-יורד אאיר את פניך באשר לפרברים
משפחתי המורחבת גרה בפרברי לונדון ובעיר ברייטון שעל החוף הדרומי. בכל ביקורי אצלהם ברבות השנים (ומדובר בעשרות מקומות) היה שירות תח"צ שנתן לא רק להתנייד אליהם אלא גם לבקר במרכז הערים או לנסוע בין הערים כששהיתי אצלהם לשבוע-שבועיים באופן רצוף. כמו כן תוסיף לכך עשור פלוס שבו התגוררתי בפרברי לונדון. הפעם היחידה שהיתה לי בעיה בהתנייעות מאחד מבתי קרובי היה ביום שבו היתה עבודת תשתית בתחנה והיא היתה סגורה בסוף השבוע הספציפי הזה בלבד. כל ילדותי ונעורי ביקרתי את קרובי באנגליה פעם בשנה-שנתיים, ובמקום לעשות הודו עשיתי אנגליה והשתקעתי. אינני מביט על התח"צ כאן מנקודת מבט של תייר המגביל את עצמו למרכז העיר.
&nbsp
בספרד האוטובוס הבינעירוני העובר ליד דירת הנופש שלי מפרסם לו"ז יום א' בשביל הפרוצדורה בלבד. הזמנים בלו"ז זה זהים לזמנים ביום חול. זהו מיקום שדומה אולי לקיבוץ או מרינה לאורך כביש החוף.
אציין שחברי בלונדון התגוררו באזורים 2 ו3.
המשפחה לעומת זאת באזורים 3 עד 5.
&nbsp
בימים עברו היו נקודות על רשת קווי הלילה שאחריהן לא היה לצעירים שרצו לבלות במרכז העיר מה לחפש, למשל היה מזלג מסויים שהתפצל באזור 3 ובתחנות שאחריו באזור 4 התדירות היתה אוטובוס לילה אחד לשעה. קן ובוריס השקיעו כל אחד בדרכו בשיפור מערכת האוטובוסים והרכבות הפרבריות כך שבעיות התדירות צומצמו בהרבה.
&nbsp
TFL אפילו ביישה את המערכת הפרברית ע"י פירסום מפה שבה כל תחנה וקו בתדירות של חצי שעה או יותר המתנה מופיעים בצבע בהיר-מחוק, מעין אזהרה לנוסעים שלא להסתמך על קווים אלו.
 

alantan

New member
אחזק את מה ש-Ccyclist כתב:

בנוגע לאילת אתה כנראה צודק
זה בטח יותר קשור להיותה תיירותית (בדומה לקו 90 ולקו 222 ז"ל)
בנוגע לרכבת לא ידעתי, אבל בהתחשב בעובדה שרכבת ישראל פעלה במתכונת סימלית בלבד במשך כ-40 שנה, ולהערכתי כבר לא פעלה בשבת כשעבר חוק ימי העבודה והמנוחה ב-1951 (זה התאריך האמיתי הקובע ולא תאריך המכתב מ-1947) יהיה קשה לשכנע.

בנוגע לחו"ל, יש הבדל בין עמוד השידרה של הרשת (רכבות, רכבות קלות, רכבות תחתיות, BRT וקווי אוטובוס כבדים במרכז העיר, היכן שאנחנו בדרך כלל מטיילים) לבין כל השאר. מניסיוני בחו"ל באמת במרכז התיירותי אין שום בעיה להתנייד בימי המנוחה אבל השירות של שכונות המגורים המרוחקות מהמרכז נחתך בצורה דרסטית הרבה יותר.
אחזק את מה ש-Ccyclist כתב:
אני (כרגע) גר בפרבר של הפרברים - בעיירה שנמצאת מחוץ לגבולות לונדון, אבל למזלנו יש שני קווי אוטובוס של הרשות הלונדונית שמגיעים עד לכאן וכן רכבת פרברית. כל הגורמים הללו פועלים בתדירות מעל לסבירה בימי א'. במהלך היום אחד מקווי האוטובוס פועל כל 10-12 ד' (במקום כל 5-8 ד') והשני כל 15 ד' (במקום כל 10-12 ד'). קו הרכבת פועל באותה תדירות כמו ביום חול, שלוש רכבות בשעה בקו האיטי ושתי רכבות בשעה בקו המהיר.
 

Ccyclist

Well-known member
ואם תיסע תחנה לצומת ווטפורד...

אחזק את מה ש-Ccyclist כתב:
אני (כרגע) גר בפרבר של הפרברים - בעיירה שנמצאת מחוץ לגבולות לונדון, אבל למזלנו יש שני קווי אוטובוס של הרשות הלונדונית שמגיעים עד לכאן וכן רכבת פרברית. כל הגורמים הללו פועלים בתדירות מעל לסבירה בימי א'. במהלך היום אחד מקווי האוטובוס פועל כל 10-12 ד' (במקום כל 5-8 ד') והשני כל 15 ד' (במקום כל 10-12 ד'). קו הרכבת פועל באותה תדירות כמו ביום חול, שלוש רכבות בשעה בקו האיטי ושתי רכבות בשעה בקו המהיר.
ואם תיסע תחנה לצומת ווטפורד...
תפרט תפרט... לו"ז יום א' של תחנת ווטפורד ג'אנקשן יכול להיות מאד מאיר עיניים. זו תחנה של 8 או 10 רציפים אבל ניתן להקביל אותה אולי לסוג של הרצליה או בינימינה מחוץ למטרופולין על קו ראשי צפונה.
 

alantan

New member
אין מה לפרט - סתם שיאכלו את הלב על התדירות...? רק קשה לי עם

ואם תיסע תחנה לצומת ווטפורד...
תפרט תפרט... לו"ז יום א' של תחנת ווטפורד ג'אנקשן יכול להיות מאד מאיר עיניים. זו תחנה של 8 או 10 רציפים אבל ניתן להקביל אותה אולי לסוג של הרצליה או בינימינה מחוץ למטרופולין על קו ראשי צפונה.
אין מה לפרט - סתם שיאכלו את הלב על התדירות...? רק קשה לי עם
ההקבלה לבנימינה, למרות שאני מסכים מבחינת השירות. זו היתה השוואה יותר טבעית אם היו שמים את תחנת המעבר הראשית בנתניה, אבל להשוות את העיר ווטפורד עם בנימינה, זה מעבר לדמיוני.
 

Ccyclist

Well-known member
הכוונה לפי תפקיד במערכת.

אין מה לפרט - סתם שיאכלו את הלב על התדירות...? רק קשה לי עם
ההקבלה לבנימינה, למרות שאני מסכים מבחינת השירות. זו היתה השוואה יותר טבעית אם היו שמים את תחנת המעבר הראשית בנתניה, אבל להשוות את העיר ווטפורד עם בנימינה, זה מעבר לדמיוני.
הכוונה לפי תפקיד במערכת.
ציינתי את מספר הרציפים שמגמד כל תחנה בארץ כדי להבהיר שזה קנה מידה אחר, לא רציתי להגיד לוד כי לא מדובר במרכז הרשת כולה.
&nbsp
אם קוראינו יגיעו לתחנה זו ביום א' רגיל הם יוכלו לעלות לא רק על הרכבות שפירטת ללונדון-יוסטון אלא גם על רכבות קו החוף המערבי לברמינגהאם, מנצ'סטר, ועד לגלאזגו. על שלוחתו לנמל המעבורות לאירלנד בהולי-הד שבצפון ווילס (הקו דרך חללאנווארפוחגווינגיחגוגריחוויראנדרובוחחחלאנטיסיליוגוגוגוח) וקווים אזוריים ופרבריים לברייטון דרך מערב לונדון ולסנט אולבאנס. וזה לפני שמונים קו אוטובוס כלשהו שם ואני מניח שיש בתחנה הזו מסוף שמתאים בגודלו לתחנה בקנה מידה זה.
 

alantan

New member
ואני לא מאמין שכתבת את כל השם הזה בעברית...


הכוונה לפי תפקיד במערכת.
ציינתי את מספר הרציפים שמגמד כל תחנה בארץ כדי להבהיר שזה קנה מידה אחר, לא רציתי להגיד לוד כי לא מדובר במרכז הרשת כולה.
&nbsp
אם קוראינו יגיעו לתחנה זו ביום א' רגיל הם יוכלו לעלות לא רק על הרכבות שפירטת ללונדון-יוסטון אלא גם על רכבות קו החוף המערבי לברמינגהאם, מנצ'סטר, ועד לגלאזגו. על שלוחתו לנמל המעבורות לאירלנד בהולי-הד שבצפון ווילס (הקו דרך חללאנווארפוחגווינגיחגוגריחוויראנדרובוחחחלאנטיסיליוגוגוגוח) וקווים אזוריים ופרבריים לברייטון דרך מערב לונדון ולסנט אולבאנס. וזה לפני שמונים קו אוטובוס כלשהו שם ואני מניח שיש בתחנה הזו מסוף שמתאים בגודלו לתחנה בקנה מידה זה.
ואני לא מאמין שכתבת את כל השם הזה בעברית...

לגבי המסוף מחוץ לתחנה - לא, היא לא גדולה ולא מקורה, קטנה בהרבה ממסוך רעננה. יש שם שני קווים של TFL בתדירות לא רעה ועוד כמה קווים של אריבה, בנוסף לקאוץ' להית'רו שעובר פעם בשעה.
 

Ccyclist

Well-known member
ביקרתי שם, ולמדתי את השם מיוטיוב.

ואני לא מאמין שכתבת את כל השם הזה בעברית...

לגבי המסוף מחוץ לתחנה - לא, היא לא גדולה ולא מקורה, קטנה בהרבה ממסוך רעננה. יש שם שני קווים של TFL בתדירות לא רעה ועוד כמה קווים של אריבה, בנוסף לקאוץ' להית'רו שעובר פעם בשעה.
ביקרתי שם, ולמדתי את השם מיוטיוב.
בגלל האתגר הלשוני שבדבר למדתי לבטא זאת נכון, ובשוק המקורה שליד התחנה עם השם הארוך ביותר בבריטניה אישרו שהגיתי את זה נכון ובמכה אחת. לטעמי זו מילה אחת שאיתה אפשר להגיד לווילשים - אכפת לי מכם מספיק כדי לעשות את המאמץ הזה, גם אם אין לי כוונה ללמוד את השפה והשתמשתי בזה בנסיבות חברתיות עם חברים ומכרים מווילס שכולם מאשרים שההגייה נכונה.
&nbsp
יש לי גם אמריקניזציה:
&nbsp
How far Newt Gingrich go Jerry Weird Al Robot nice to see you Go Go Go !
&nbsp
 

cwen

New member
רציני? זו מלה אמיתית מה שכתבת שם?

ביקרתי שם, ולמדתי את השם מיוטיוב.
בגלל האתגר הלשוני שבדבר למדתי לבטא זאת נכון, ובשוק המקורה שליד התחנה עם השם הארוך ביותר בבריטניה אישרו שהגיתי את זה נכון ובמכה אחת. לטעמי זו מילה אחת שאיתה אפשר להגיד לווילשים - אכפת לי מכם מספיק כדי לעשות את המאמץ הזה, גם אם אין לי כוונה ללמוד את השפה והשתמשתי בזה בנסיבות חברתיות עם חברים ומכרים מווילס שכולם מאשרים שההגייה נכונה.
&nbsp
יש לי גם אמריקניזציה:
&nbsp
How far Newt Gingrich go Jerry Weird Al Robot nice to see you Go Go Go !
&nbsp
רציני? זו מלה אמיתית מה שכתבת שם?
 

Ccyclist

Well-known member
זהו כפר וולישי באי אנגלסי, ממש ליד גשרי הכביש והרכבת לאי.

רציני? זו מלה אמיתית מה שכתבת שם?
זהו כפר וולישי באי אנגלסי, ממש ליד גשרי הכביש והרכבת לאי.
אמיתי לחלוטין, הנה ערך הכפר: http://en.wikipedia.org/wiki/Llanfairpwllgwyngyll באתי, ראיתי, אמרתי וקניתי משהו בשוק המכוסה שלפי הערך נקרא James Pringle Weavers shop (יש שם מלא מוצרים, לא רק דברי אריגה).
&nbsp
בגלל השם הארוך באירופה יש מספר התייחסויות תרבותיות, לא הצלחתי למצא את מערכון אולימפיאדת קרייניות החדשות (כנראה בגילומה של ד"ר פמלה סטיבנסון) בין קריינית שחורה דמויית מוירה סיוארט שמתמחה בשמות אקזוטיים מאפריקה והמזה"ת מול קריינית לבנה נוסח אנג'לה ריפון שמתמחה בשמות סקוטיים ו-ווילשים עד שהיא מנצחת בזכות הכפר הזה, אבל הנה שתי התייחסויות אחרות:
&nbsp
הפואנטה בשיר קומי על בחור ממקום בשם בלתי אפשרי בספרד ( דקה 2 ואילך, אפשר לשמוע את הכל אחר-כך) https://www.youtube.com/watch?v=vEkZKWY0y6M
&nbsp
שיר חובבני שמלמד איך להגות את כל המילים המצטרפות לשם זה: https://www.youtube.com/watch?v=DJXj86ZckQg
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני חושבת שאתה ממעיט בצורך לביקור קרובים בסופ"ש

תחבורה ציבורית בשבת
בעקבות הפידבקים החיוביים בשרשור ציר הזמן

אני מפרסם פה גם את הפוסט החדש על תחבורה ציבורית בשבת
תהנו

וגם ךמי שפספס פוסט ותיק קצת יותר על תחנת האומה
אני חושבת שאתה ממעיט בצורך לביקור קרובים בסופ"ש
כמו לא מעט צעירים שרוצים לנסוע לארוחת שישי אצל אבאימא בלי להיתקע שם כל הסופ"ש. או רוצים לבקר את בן/בת הזוג. או לנסוע למסיבה אצל חברים וכו'. מן הסתם אם מדובר ב"חור" זו בעיה, אבל כשמדובר בערים גדולות, זו לא אמורה להיות.
&nbsp
הודעה שכתבתי בעקבות החג השני של פסח, כדי להמחיש את הנקודה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178259333
 
אני לא ממעיט בצורך

אני חושבת שאתה ממעיט בצורך לביקור קרובים בסופ"ש
כמו לא מעט צעירים שרוצים לנסוע לארוחת שישי אצל אבאימא בלי להיתקע שם כל הסופ"ש. או רוצים לבקר את בן/בת הזוג. או לנסוע למסיבה אצל חברים וכו'. מן הסתם אם מדובר ב"חור" זו בעיה, אבל כשמדובר בערים גדולות, זו לא אמורה להיות.
&nbsp
הודעה שכתבתי בעקבות החג השני של פסח, כדי להמחיש את הנקודה:
http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=394&MessageId=178259333
אני לא ממעיט בצורך
אני ממעיט ביכולת של תחבורה ציבורית לתת מענה לצורך מבוזר כזה (מכלל שכונות המגורים לכלל שכונות המגורים)

בסופו של דבר זה יהיה עניין של מזל (אם תהיה תח"צ בשבת) או שיש לך שירות או שאין לך
כנראה שמי שגר במרכז תל אביב והוריו גרים במעגל הקרוב יוכל, אבל מי שגר במרכז כפר סבא בלי רכב והוריו גרים בשכונה שאינה במרכז של עיר אחרת בגוש דן (רחובות לדוגמה) לא ממש יוכל, או שזה יהיה "מסע" עם יותר מדי החלפות (וכשהקווים בתדירות נמוכה יחסית זה אומר בעצם שאי אפשר).
 
בכל מטרופולין אחר בעולם, מעיר כמו כפר סבא

אני לא ממעיט בצורך
אני ממעיט ביכולת של תחבורה ציבורית לתת מענה לצורך מבוזר כזה (מכלל שכונות המגורים לכלל שכונות המגורים)

בסופו של דבר זה יהיה עניין של מזל (אם תהיה תח"צ בשבת) או שיש לך שירות או שאין לך
כנראה שמי שגר במרכז תל אביב והוריו גרים במעגל הקרוב יוכל, אבל מי שגר במרכז כפר סבא בלי רכב והוריו גרים בשכונה שאינה במרכז של עיר אחרת בגוש דן (רחובות לדוגמה) לא ממש יוכל, או שזה יהיה "מסע" עם יותר מדי החלפות (וכשהקווים בתדירות נמוכה יחסית זה אומר בעצם שאי אפשר).
בכל מטרופולין אחר בעולם, מעיר כמו כפר סבא
אפשר להגיע לכל שכונה של כל עיר אחרת במטרופולין 7 ימים בשבוע. לא תמיד באותה תדירות, לא תמיד עם אותה כמות החלפות, אבל אפשר.
אני לא מבין על מה הדיון בכלל ולמה להמציא את הגלגל, כשאפשר לקחת דוגמה מכל מטרופולין בעולם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל


בכל מטרופולין אחר בעולם, מעיר כמו כפר סבא
אפשר להגיע לכל שכונה של כל עיר אחרת במטרופולין 7 ימים בשבוע. לא תמיד באותה תדירות, לא תמיד עם אותה כמות החלפות, אבל אפשר.
אני לא מבין על מה הדיון בכלל ולמה להמציא את הגלגל, כשאפשר לקחת דוגמה מכל מטרופולין בעולם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה