תחבורה ציבורית בשבת- סקר: הציבור מעוניין

תחבורה ציבורית בשבת- סקר: הציבור מעוניין

*הפתעה!* (לפחות לחלקנו)
סקר: 56% מנוסעי התחבורה הציבורית ייסעו בשבת
56% מנוסעי התחבורה הציבורית בישראל: ניסע באוטובוסים בשבתות ובחגים במידה ויפעלו. כך עולה מסקר משתמשים שערך ארגון "תחבורה היום ומחר" לקראת כנס יום תחבורה ציבורית שיערך השבוע. הסקר נערך לאורך חודשיים וכלל שאלוני עומק בקרב 615 נוסעים באזורי הארץ השונים ובחן את השימוש בתחבורה ציבורית ושביעות הרצון על פי מדדים שונים.

http://www.nrg.co.il/online/1/ART2/623/132.html?hp=1&cat=402

רון ידידי, התקשורת לא בעדך היום...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני ממש לא מבינה למה צריך סקר כשיש מציאות

צריך רק לבחור: העולם הגדול, חיפה, מוניות שירות בת"א... במאקרו או במיקרו, המציאות מוכיחה מכל כיוון שכשיש תחבורה ציבורית בשבת אנשים נוסעים בה. כל מי שטוען אחרת הוא עיוור או שקרן.
 

קולומין

New member


 
גם אם 100% מנוסעי התח"צ יסעו בשבת, לא תהייה תח"צ בשבת

ואת זה לא אני אומר, אלא המיעוט הדתי במדינה.
זה לא עניין של כדאיות, זה לא עניין של כסף. זה עניין אך ורק של כוח.
יש לנו כיום ממשלה חילונית שעדיין מרבית חבריה מצביעים נגד תח"צ בשבת. גם חבריה החילונים המובהקים.
די להסתכל באתר "כנסת פתוחה" ולראות מי נגד האוכלוסיות החלשות במדינה (שאינם חרדים): משה יעלון, לימור לבנת, גדעון סער, ציפי חוטבלי, דני דנון, דניאל איילון, אנסטסיה מיכאלי ולמעשה כל חברי "ישראל ביתנו" ו"הליכוד". אפילו ח"כים שאינם יהודים! וכמובן בגולת הכותרת: ראש וממשלה בנימין נתניהו ונשיא המדינה ראובן ריבלין. מה האינטרס של מפלגת השלטון להתאכזר לחלשים? כוח, כוח ועוד קצת כוח.
וכמובן לא לשכוח את מפלגות המרכז המהוללות שכמו כל דבר, הם בוחרים באמצע. מפלגות "קדימה" ו"יש עתיד" חסרות דעה מוחלטת בעניין התחבורה הציבורית. כל כך חסרות דעה, שציפי לבני ויאיר לפיד יוצאים באופן מופגן ממליאת הכנסת כאשר עולה הצבעה בנושא זה. שהטיפשים ימשיכו להצביע להם...
&nbsp
ואת האמת, זה מגיע לנו. אם התושבים שמים בסדר העדיפויות את רעת הפלסטינים מעל טובתם האישית, והרי "גם ככה יש לי כבר אוטו"... אז זה באמת מה שמגיע לנו.
אילו 56% מנוסעי התח"צ היו מצביעים למפלגות אשר באמת מייצגות אותן - הקואליציה הייתה מורכבת בעיקר ממפלגות שמאל.
&nbsp
ולא יעזור שום דבר. סטטיסטיקה על כדאיות כלכלית לא שיכנעה, נתוני ירידה במספר תאונות הדרכים בחיפה מאז הפעלת קווי הלילה בערב שבין שישי לשבת לא שיכנעו, גם אם אלוהים יעשה מסיבת עיתונאים ויודיע שהוא בעד תח"צ בשבת זה לא יעזור. כמו שאמר כבוד השר, הנשיא לשעבר: "הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם".
 

לאונידס

Active member
ואם יסתבר שמדובר במיעוט, אז מה?

בכל מקום (נורמלי) בולם מציינים שתחבורה ציבורית אינה חייבת להיות רווחית או לשרת את כל האוכלוסיה.
תחבורה ציבורית קיימת בגלל מגון אינטרסים כולל הפחתת תאונות דרכים, חיסכון ציבורי, אקולוגיה והרלוונטי לכאן הנגשה לציבור שמסיבות שונות לא יכול או לא רוצה להשתמש בתחבורה פרטית.
באוטובוס מקריית שמונה או קריית לתל אביב משתמש מיעוט מהציבור, לא הרוב, אבל עדיין חשוב מאוד שיהיה קו אוטובוס סדיר גם למיעוט הזה.
כנ"ל בשבת.
 

deathcaster

New member
וזה מרסק לחלוטין את הטיעון הכה אהוב על רון סי

שאין תח"צ בשבת וחג בישראל בגלל מניעים כלכליים.

דוגמאות כמו חיפה וערים ערביות מפריכות את הטיעון שלו.

עצם העובדה ששכיחות תאונות דרכים במטרופולין חיפה בסופ"שים וחגים בקרב בני טיפש עשרה ירדו בעשרות אחוזים מאז שהחלו עם קווי הלילה גם מרסקים את הטיעון המגוחך הזה... אבל אל דאגה... הוא (ואחרים) ימשיך להציג אותו.
 

לאונידס

Active member
חייהם של חילונים לא חשובים/זולים

הוכח שקווי לילה מפחיתים תאונות דרכים, גם כלכלי וגם סבל אנושי.
בליל שיש ני כנראה נוסעים כאלה שגם הכלכלה וגם סבלם לא ממש חשוב, בטח לא מול הפגיעה הפוטנציאלית ברגשותיהם של אלו שלא משתמשים בתחבורה הזו.
&nbsp
זאת מעבר כמובן לפגיעה בחופש התנועה של אלו שלא יכולים לנהוג מסיבות שונות. חסרי רישיון מכל סיבה (גיל למשל), כלכלית (אין ברשותם רכב), מצב פיסי (אלכוהול, עייפות).
עומס תנועה מוגבר על הכבישים שגורם לאיבוד זמן וזיהום אוויר.
ועוד סיבות שתקפות לגבי תחבורה ציבורית ביום שלישי בלילה כנראה תקפות גם ליום שישי.
 
למעלה