תחבורה ציבורית בקריות בשבת

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית בקריות בשבת

תחבורה ציבורית בקריות בשבת
שלום,
אתמול (יום שישי) בשעה 23:00 לערך ראיתי את קו הלילה הנמצא בקריית אתא ונוסע לכיוון חיפה מפוצץ עד 0 מקום. לא הספקתי לצלם אבל מראה האוטובוס המפוצץ לא מבייש אפילו את העומס של ימות השבוע בשעות הבוקר כאשר כולם נוסעים לעבודה.
לאחרונה קראתי שעריית קריית אתא מסרבת להפעיל את המטרונית בשבת בגלל שזה הפרה של הסטטוס קוו. מעבר לכך שתמיד הופעלה תחבורה ציבורית בעיר בשבת אז אם זו עמדת העירייה מדוע אגד פועלים אך דן בצפון לא?
והשאלה היותר חשובה שבגללה אני כותב כאן... ראיתי שלחברי הפורום יש השפעה מסוימת על משרד התחבורה.. אתם מארגנים פגישות ומקדמים נושאים.
האם יש אפשרות שגם הנושא הזה יקודם? סה"כ כל מה שיש כאן זה פוליטיקה של העירייה. ולאור העובדה שמחקר של הכנסת הוכיח שכמות תאונות הדרכים הצטמצמה משמעותית באיזור חיפה רבתי מאז הפעלת קווי הלילה בימי שישי איני יכול שלא לתהות מדוע עדיין מתנגדים לכך ברשות מקומית אשר יש לה היתר להפעיל קווים שכאלה בשישי בערב!
להפך, אולי אם אפילו יפעילו יותר קווים ותהייה יותר תדירות כך יותר אזרחים יעברו לנסוע באוטובוס כי הוא יהיה אמין יותר!
 
יש לציין שכמות המשתמשים הולכת וגדלה.

תחבורה ציבורית בקריות בשבת
שלום,
אתמול (יום שישי) בשעה 23:00 לערך ראיתי את קו הלילה הנמצא בקריית אתא ונוסע לכיוון חיפה מפוצץ עד 0 מקום. לא הספקתי לצלם אבל מראה האוטובוס המפוצץ לא מבייש אפילו את העומס של ימות השבוע בשעות הבוקר כאשר כולם נוסעים לעבודה.
לאחרונה קראתי שעריית קריית אתא מסרבת להפעיל את המטרונית בשבת בגלל שזה הפרה של הסטטוס קוו. מעבר לכך שתמיד הופעלה תחבורה ציבורית בעיר בשבת אז אם זו עמדת העירייה מדוע אגד פועלים אך דן בצפון לא?
והשאלה היותר חשובה שבגללה אני כותב כאן... ראיתי שלחברי הפורום יש השפעה מסוימת על משרד התחבורה.. אתם מארגנים פגישות ומקדמים נושאים.
האם יש אפשרות שגם הנושא הזה יקודם? סה"כ כל מה שיש כאן זה פוליטיקה של העירייה. ולאור העובדה שמחקר של הכנסת הוכיח שכמות תאונות הדרכים הצטמצמה משמעותית באיזור חיפה רבתי מאז הפעלת קווי הלילה בימי שישי איני יכול שלא לתהות מדוע עדיין מתנגדים לכך ברשות מקומית אשר יש לה היתר להפעיל קווים שכאלה בשישי בערב!
להפך, אולי אם אפילו יפעילו יותר קווים ותהייה יותר תדירות כך יותר אזרחים יעברו לנסוע באוטובוס כי הוא יהיה אמין יותר!
יש לציין שכמות המשתמשים הולכת וגדלה.
קו 1 ממרכזית הקריות לחוף הכרמל של השעה 23:30 מפוצץ עד 0 מקום כבר בצומת הצריף (קרית חיים). תמונות שכמעט ולא היינו רואים שנה שעברה בקו 200 שנסע באוטובוס קצר!
למרות, שאציין שבחודשי הקיץ קו 200 פעל (ועדיין פועל) בתדירות של כל 20 דקות, המטרונית הורידה את זה שוב לכל חצי שעה..
 
בציר של קו 1 לפחות יש מטרונית.

יש לציין שכמות המשתמשים הולכת וגדלה.
קו 1 ממרכזית הקריות לחוף הכרמל של השעה 23:30 מפוצץ עד 0 מקום כבר בצומת הצריף (קרית חיים). תמונות שכמעט ולא היינו רואים שנה שעברה בקו 200 שנסע באוטובוס קצר!
למרות, שאציין שבחודשי הקיץ קו 200 פעל (ועדיין פועל) בתדירות של כל 20 דקות, המטרונית הורידה את זה שוב לכל חצי שעה..
בציר של קו 1 לפחות יש מטרונית.
לתושבי הקריות האחרים אין מטרונית.
קו 2 בכלל לא עובר באיזורים של דתיים או בתי כנסת. אי הפעלתו היא שערוריה.
 
מסכים איתך ובנוסף לזה:

בציר של קו 1 לפחות יש מטרונית.
לתושבי הקריות האחרים אין מטרונית.
קו 2 בכלל לא עובר באיזורים של דתיים או בתי כנסת. אי הפעלתו היא שערוריה.
מסכים איתך ובנוסף לזה:
שערוריה לא פחות גדולה זה שהמטרונית כבר עובדת בשישי אחה"צ ובשבת בבוקר בקריות, אך אין אליה כלל תחבורה משלימה בשעות אלו, מסיבה שכלל אינה מובנת, שכן אין הבדל בין שבת אחה"צ לשבת בבוקר ולשישי בלילה מבחינת הדת.
 
השאלה מה עושים עם זה

מסכים איתך ובנוסף לזה:
שערוריה לא פחות גדולה זה שהמטרונית כבר עובדת בשישי אחה"צ ובשבת בבוקר בקריות, אך אין אליה כלל תחבורה משלימה בשעות אלו, מסיבה שכלל אינה מובנת, שכן אין הבדל בין שבת אחה"צ לשבת בבוקר ולשישי בלילה מבחינת הדת.
השאלה מה עושים עם זה
 

Ccyclist

Well-known member
מחברים ל"אין דרישה" של קווי הלילה ופקקי הסדר.

השאלה מה עושים עם זה
מחברים ל"אין דרישה" של קווי הלילה ופקקי הסדר.
&nbsp
כמה הודעות מעל נמסר שביטלו את קו הלילה של 480 (ת"א-י"ם) "בגלל המצב". זה מראה כמה קלה היד על הדק התח"צ בארץ, כל תירוץ מספיק לרשויות כדי למנוע מהציבור את חופש ההתנייעות גם כשזה גלאט כשר למהדרין, בין בירת המדינה לבירה הכלכלית, בין עיר של 750,000 למטרופולין של 2,000,000 - מספרים שוודאי יוצרים דרישה לקו שלד של פעם בחצי שעה.
&nbsp
הסיבה לצימצום התח"צ בשבת ובלילות במקומות בהם היא קיימת היא יותר של פוליטיקה ופחות של דרישה או עלות, כי הרי הדגמת שביקוש יש גם יש. הסיבה אינה אפילו הסגר השבועי. הסיבה היא הרצון להצטמצם ולא לספק שירות ציבורי נחוץ, ולא משנה כמה הוא נחוץ. זה רעיון כלכלי מטומטם כי בסופו של דבר הוא פוגע במקומות הבילוי, ופוגע לא רק במי שתלויים בתח"צ אלא גם בבעלי המכוניות - הפקקים של ליל הסדר הם ההוכחה לכך.
&nbsp
משרד התחבורה טוען ש"אין דרישה" גם כשברור שישנה התניידות המונית. יתכן שאפשר לבקש ממשרד התקשורת נתוני ניוד של פלאפונים (ללא זיהוי אישי או מספרי טלפון, רק את כמות הפלאפונים שעוברים ממקום למקום בזמנים הנדונים) כדי ליצור דגם אמיתי של התנועה הקיימת במדינת ישראל בלילות, בחגים, ובשבתות - וללמוד מהדגם הזה מהי הדרישה הקיימת של הנהגים ולנתח לפיה את הדרישה הסמוייה של משתמשי התח"צ הלא קיימת בזמנים אלו.
&nbsp
בנוסף - יש לבקש ממשרד התחבורה נתוני אמת לגבי מספרי נוסעים במוניות השירות והספיישל, מסלולים וכו' בזמנים שאין בהם תחבורה ציבורית מסודרת. אלו נתונים שאמורים להמצא בתחום אחריותם.
&nbsp
עלק "לא ממתינים בתחנות".
&nbsp
 
זה עבודה רחבה מידי

מחברים ל"אין דרישה" של קווי הלילה ופקקי הסדר.
&nbsp
כמה הודעות מעל נמסר שביטלו את קו הלילה של 480 (ת"א-י"ם) "בגלל המצב". זה מראה כמה קלה היד על הדק התח"צ בארץ, כל תירוץ מספיק לרשויות כדי למנוע מהציבור את חופש ההתנייעות גם כשזה גלאט כשר למהדרין, בין בירת המדינה לבירה הכלכלית, בין עיר של 750,000 למטרופולין של 2,000,000 - מספרים שוודאי יוצרים דרישה לקו שלד של פעם בחצי שעה.
&nbsp
הסיבה לצימצום התח"צ בשבת ובלילות במקומות בהם היא קיימת היא יותר של פוליטיקה ופחות של דרישה או עלות, כי הרי הדגמת שביקוש יש גם יש. הסיבה אינה אפילו הסגר השבועי. הסיבה היא הרצון להצטמצם ולא לספק שירות ציבורי נחוץ, ולא משנה כמה הוא נחוץ. זה רעיון כלכלי מטומטם כי בסופו של דבר הוא פוגע במקומות הבילוי, ופוגע לא רק במי שתלויים בתח"צ אלא גם בבעלי המכוניות - הפקקים של ליל הסדר הם ההוכחה לכך.
&nbsp
משרד התחבורה טוען ש"אין דרישה" גם כשברור שישנה התניידות המונית. יתכן שאפשר לבקש ממשרד התקשורת נתוני ניוד של פלאפונים (ללא זיהוי אישי או מספרי טלפון, רק את כמות הפלאפונים שעוברים ממקום למקום בזמנים הנדונים) כדי ליצור דגם אמיתי של התנועה הקיימת במדינת ישראל בלילות, בחגים, ובשבתות - וללמוד מהדגם הזה מהי הדרישה הקיימת של הנהגים ולנתח לפיה את הדרישה הסמוייה של משתמשי התח"צ הלא קיימת בזמנים אלו.
&nbsp
בנוסף - יש לבקש ממשרד התחבורה נתוני אמת לגבי מספרי נוסעים במוניות השירות והספיישל, מסלולים וכו' בזמנים שאין בהם תחבורה ציבורית מסודרת. אלו נתונים שאמורים להמצא בתחום אחריותם.
&nbsp
עלק "לא ממתינים בתחנות".
&nbsp
זה עבודה רחבה מידי
המקרה שלפנינו פשוט יותר... יש הוכחה לדרישה ויש היתר להפעיל.
אז מה הסיפור פה?
 

Ccyclist

Well-known member
עובדה שהם מתעלמים במודע מדרישה

זה עבודה רחבה מידי
המקרה שלפנינו פשוט יותר... יש הוכחה לדרישה ויש היתר להפעיל.
אז מה הסיפור פה?
עובדה שהם מתעלמים במודע מדרישה
&nbsp
אתה מתאר תהליך בו שירות קיים צומצם, מדגים שישנה דרישה, וחושב שניתן לפעול ספציפית בנקודה הזו בלבד.
&nbsp
הטענה שלי היא שמדובר במדיניות מערכתית רחבה יותר, בפרקי זמן נוספים, ללא קשר לעילה המרכזית (דת/מדינה) ולכן צריך לחשוב על מערכה רחבה יותר אחרת כל דרישה ספציפית תוגדר כחריגה במערכת ויסרבו להעניק לה "יחס מיוחד".
&nbsp
את עבודת המטה שאני מציע אפשר להעביר למפתחי אפליקציות, והם יקחו את הנתונים וייצרו מהם את מפת הדרישה האמיתית. איך אפשר לעשות זאת בלי תח"צ פעילה? עורכים סקר דומה ביום חול (ניוד פלאפונים) ומצליבים עם מערכת התח"צ הקיימת כדי להראות את אחוז משתמשי התח"צ, ואז כשעורכים את הסקר בשבתות ובלילות אפשר להעריך מהו אחוז ה"חסר" לעומת התנועה הפרטית.
&nbsp
פתרון מקומי לא יתאים לבעיה מערכתית כוללת של משרד ממשלתי המתעלם מצרכי הציבור.
&nbsp
&nbsp
 
ואיך אתה מציע להטיח את האמת בפרצוף

עובדה שהם מתעלמים במודע מדרישה
&nbsp
אתה מתאר תהליך בו שירות קיים צומצם, מדגים שישנה דרישה, וחושב שניתן לפעול ספציפית בנקודה הזו בלבד.
&nbsp
הטענה שלי היא שמדובר במדיניות מערכתית רחבה יותר, בפרקי זמן נוספים, ללא קשר לעילה המרכזית (דת/מדינה) ולכן צריך לחשוב על מערכה רחבה יותר אחרת כל דרישה ספציפית תוגדר כחריגה במערכת ויסרבו להעניק לה "יחס מיוחד".
&nbsp
את עבודת המטה שאני מציע אפשר להעביר למפתחי אפליקציות, והם יקחו את הנתונים וייצרו מהם את מפת הדרישה האמיתית. איך אפשר לעשות זאת בלי תח"צ פעילה? עורכים סקר דומה ביום חול (ניוד פלאפונים) ומצליבים עם מערכת התח"צ הקיימת כדי להראות את אחוז משתמשי התח"צ, ואז כשעורכים את הסקר בשבתות ובלילות אפשר להעריך מהו אחוז ה"חסר" לעומת התנועה הפרטית.
&nbsp
פתרון מקומי לא יתאים לבעיה מערכתית כוללת של משרד ממשלתי המתעלם מצרכי הציבור.
&nbsp
&nbsp
ואיך אתה מציע להטיח את האמת בפרצוף
אם כדי לעשות סקרים כדוגמאת זה שאתה מציע צריך את שיתוף הפעולה של משרד התחבורה ומשרד התקשורת?
 

Ccyclist

Well-known member
Freedom of information act.

ואיך אתה מציע להטיח את האמת בפרצוף
אם כדי לעשות סקרים כדוגמאת זה שאתה מציע צריך את שיתוף הפעולה של משרד התחבורה ומשרד התקשורת?
Freedom of information act.
It's not that they want to help, its that they have to hand the information over if they have it, and if they don't have it you can ask why.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה