תחבורה ציבורית ביפן - חלק 4

מצב
הנושא נעול.
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
2 טראמים בתחנה, אוטובוס, ושביל אופניים
 
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
במסוף Nishi-Hiroshima
כאמור, מסוף היציאה מהעיר. במסוף זה חולף קו 2, וכן מסתיים\מתחיל בו קו 3. בתמונה זו מבט מתוך קו 2 לכיוון מיאג'ימה על רציף ההעלאה של קו 3.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
ובינתיים הגיע קו 3 לרציף
קו 3 הוא קו יחסית דל בנוסעים, ולכן מופעל באמצעות טראמים ישנים.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
הקטע הפרברי - מסילה קלאסית
בעניין זה אני חייב לומר שהיפנים התרשלו במקרה הטוב, והגיע הזמן להניח כאן תשתית מודרנית על בסיס שתי שכבות בטון (כמו בתוך הירושימה וגם בירושלים). זאת משום שניתן להרגיש הבדל ברור באיכות הנסיעה בין הקטע העירוני לקטע זה: בנסיעה, בהאצות ובעיקר בבלימות הרכבת מיטלטלת בחוזקה. היות שמחד המהירות בקטע גבוהה יחסית, ומאדך המרחקים בין התחנות קצרים - יש הרבה מאוד בלימות כאלה בדרך. התוצאה - נסיעה לא נוחה, מעייפת וגם די רועשת. חברת Hiroden, לתשומת ליבכם! צולם בנסיעה על המסילה המקבילה.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
וגם מפגש קלאסי עם מחסום
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
תחנה פרברית - דומה לתחנת רכבת כבדה
רציף ארוך עם קירוי מאסיבי. גם התשלום הוא בסבסבות שבכניסה לתחנה ולא בתוך הטראם. הערה: אין עיוות בתמונה, אלא היא צולמה מתוך הטראם, ומה ש"מפריע" זה הכיתוב שנמצא על הדלת.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
חציית נהר בנוף כפרי
צילום צתוך קו 2, שוב מבעד לדלת הטראם השקופה.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
רכבת פרברים עוקפת רכבת קלה
כאמור, במקביל למסילת הרק"ל עוברת מסילת רכבת פרברים כבדה. רכבת הפרברים מורכבת כרגיל ביפן מקרונועים חשמליים, והיא כמובן מהירה יותר מהרק"ל.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
מסוף מיאג'ימה
המסוף שבקצה הקו הפרברי. אמנם הוא משרת קו אחד ויחיד - קו 2 - אך יש בו 4 רציפים, וכן חניון ומרכז תחזוקה קטן. אי-לכך, מדובר במתחם גדול יחסית של הרק"ל.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
צילום של רק"ל במסוף מהמעבורת
כאמור, ליד המסוף ישנו מזח שמימנו יוצאת המעבורת לאי מיאג'ימה עצמו. תמונה זו צולמה מסיפון המעבורת רקע לאחר היציאה להפלגה. רואים בה רק"ל דור 2 בשטח החניון.
 
קו 2 - רק"ל עירונית וגם פרברית
קו 2 הוא מיוחד במינו כיוון שהוא יוצא אל מחוץ לעיר. הקו מתחיל בתחנת הרכבת, ממשיך למרכז העיר, עובר ברחובות הצרים של השכונות הוותיקות - שכאן המכוניות נעות באותו נתיב שהטראם נוסע, עוד קטע נסיעה קצר בתוך העיר, חולף במסוף Nishi-Hiroshima, ממשיך לקטע הפרברי - שבו כאמור נוסע על מסילה המונחת על אדנים וחצץ עם מפגשי רכבת רגילים, ומסיים במסוף מיאג'ימה - שממנו יוצאות המעבורות לאי מיאג'ימה. כפי שניתן לראות במפת הקווים, בקטע הפרברי מקביל לקו הרק"ל קו רכבת פרברים כבדה - שלה תחנה אחת לכל 5-4 תחנות רק"ל.
יציאה ממסוף מיאג'ימה
צולם מתוך קו 2 (דרך השימשה האחורית) בעת היציאה משער המסוף לכיוון העיר. כאמור, ישנו תא ניהוג בכל אחד מקצות הרכבת, ולכן ניתן לראות מחוונים בתחתית התמונה.
 
תחבורה ציבורית ביפן - חלק 4
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
מזח המעבורות במסוף מיאג'ימה
כאמור, במסוף זה נפגשות רכבת הפרברים, הרק"ל והמעבורת. אך איזה פלא: יש כאן שני מזחים: האחד שייך לחברה פרטית, ואילו האחר שייך לחברת הרכבת הלאומית של יפן, ה-JR ! מסתבר ש-JR אינה מסתפקת בתחום הרכבתאות ומפעילה גם מעבורות. הנוסע יכול לבחור בין שני מפעילי המעבורות כדי להגיע למיאג'ימה. אני שטתי במעבורת הפרטית, ותמונה זו של המזח של JR צולמה מאיזור הקופות של תחנת המעבורת המתחרה.
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
המעבורת מגיעה למזח
המזח והמעבורת הם של המפעיל הפרטי.
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
והנה מגיעה המעבורת של JR
צולם מסיפון המעבורת הפרטית. בעוד שהמעבורת הפרטית יוצאת מהמזח שלה, המעבורת של JR נכנסת אל המזח הסמוך השייך ל-JR.
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
הרכבל התחתון
במקום להמתין לשאטל המידיבוס כ-20 דקות, הלכתי כ-10 דקות מהמעבורת אל הרכבל התחתון. ברכבל זה קרוניות קטנות שבהן מותר לנסוע רק בישיבה, כלומר4 רק איש לקרונית. אך היות שהן מגיעות בזו אחר זו, אין בעיה של תורים בעליה. בתמונה - קרונית בתחנה התחתונה.
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
המבנה שנושא את הקרונית בתחנה
 
מיאג'ימה
מיאג'ימה הוא אי במחוז הירושימה, ואינו מאוכלס ברובו. הוא נחשב לקדוש לפי המסורת המקומית, וכמו כן במרכזו ישנה פסגה גבוהה עם תצפית מרהיבה. כדי להגיע מהירושימה לפסגה יש להשתמש ב-5 אמצעי תח"ץ שונים ומגוונים: 1) רכבת פרברים או רק"ל (אם יוצאים מלב העיר ולא מתחנת הרכבת) 2) מעבורת [תדירות: כל חצי שעה לערך] 3) מידיבוס [תדירות: כל 20 דקות] 4) רכבל תחתון [כל הזמן] 5) רכבל עליון [תדירות: 15 דקות + תיגבור אם יש עומס תיירים] מבחינתי, עצם הנסיעה היתה חגיגה בפני עצמה!
חווית הנסיעה ברכבל התחתון
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה