תחבורה ציבורית ביפן - חלק 4

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית ביפן - חלק 4
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
 
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
רכבת פרברית בתחנת הירושימה
 
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
פסל מים יחודי ברחבת תחנת הרכבת
 
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
מסוף האוטובוסים הסמוך לתחנת הרכבת
שימו לב לכביש המעגלי כך שאין לנוסעים צורך לחצות שום כביש בדרכם מהרכבת לאוטובוס או להיפך. אגב, גם מסוף הרק"ל הצמוד מתוכנן באופן דומה: אין כל צורך לחצות פסים או כבישים בכדי להגיע מהרק"ל לרכבת הכבדה או לאוטובוס.
 
מסוף האוטובוסים הסמוך לתחנת הרכבת
שימו לב לכביש המעגלי כך שאין לנוסעים צורך לחצות שום כביש בדרכם מהרכבת לאוטובוס או להיפך. אגב, גם מסוף הרק"ל הצמוד מתוכנן באופן דומה: אין כל צורך לחצות פסים או כבישים בכדי להגיע מהרק"ל לרכבת הכבדה או לאוטובוס.
וכך נראה המסוף בלילה
 
מסוף האוטובוסים הסמוך לתחנת הרכבת
שימו לב לכביש המעגלי כך שאין לנוסעים צורך לחצות שום כביש בדרכם מהרכבת לאוטובוס או להיפך. אגב, גם מסוף הרק"ל הצמוד מתוכנן באופן דומה: אין כל צורך לחצות פסים או כבישים בכדי להגיע מהרק"ל לרכבת הכבדה או לאוטובוס.
אוטובוס נמוך רצפה במסוף
 
מסוף האוטובוסים הסמוך לתחנת הרכבת
שימו לב לכביש המעגלי כך שאין לנוסעים צורך לחצות שום כביש בדרכם מהרכבת לאוטובוס או להיפך. אגב, גם מסוף הרק"ל הצמוד מתוכנן באופן דומה: אין כל צורך לחצות פסים או כבישים בכדי להגיע מהרק"ל לרכבת הכבדה או לאוטובוס.
עוד אחד
 

izzy g

New member
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
הפצצה האטומית ותנועת החשמליות
אחד מהפרטים שהכי הדהימו אותי בביקורי במוזיאון לזכר ההפצצה האטומית בהירושימה הוא שהתחבורה הציבורית בעיר חודשה יומיים לאחר ההפצצה (באזורים בהם התשתית לא נהרסה כמובן). דמיינו לעצמכם, יומיים אחרי שמרכז העיר נהרס מהפצצה שלא הייתה קודם לכן בהיסטוריה, לאחר שכמאה אלף איש נהרגו בבת אחת עדיין מישהו דאג שהחשמליות ינועו כסדרן, ראוי להערצה.
 
הירושימה
עיר בת כ-1,150,000 במערב האי המרכזי של יפן, הונשו. העיר התפרסמה בעיקר בגלל פצצת האטום שהונחתה עליה, אבל אני רוצה להציג בעיקר פן אחר שלה: זו אחת הערים הבודדות ביפן שבהן ישנה רכבת קלה. ומשום כך, עבורי כחובב רכבות קלות, העיר הזו היתה "גן עדן" לצילומים. עם זאת, נתחיל דווקא ברכבות ואוטובוסים. מתנצל מראש על איכות חלק מהתמונות שצולמו בשעות החשיכה.
רשת הרכבת הקלה של הירושימה
היסטוריה ---------- הרשת החלה לפעול ב-1910. כפי שהיה נהוג במקומות רבים בעולם, היא שימשה הן להובלת נוסעים והן להובלת משאות. במוזיאון לזכר קורבנות הפצצה האטומית ישנה תמונה יחודית, שבה נראות שלוש מסילות רק"ל חוצות איזור חרב לחלוטין. וההסבר הוא שלצורך עבודות השיקום נסללה מסילה שלישית זמנית ששימשה לתיגבור חשמליות המשא בקו. בשנות ה-80 הצטרפו רוב רובן של ערי יפן למגמה העולמית של חיסול הרכבות הקלות. הירושימה היא כנראה היחידה ששמרה על הרק"ל. הסיבה לכך: העיר יושבת על דלתא, ולכן חפירת רכבת תחתית אפשרית רק בעומקים גדולים ותוך שימוש באיטום מיוחד כנגד חדירת מים - מה שדורש הוצאות גבוהות מאוד. (אם כי הדבר אפשרי בהחלט - ע"ע סנקט-פטרבורג, רוסיה). העיר אף הרוויחה מהחיסולים ו"קלטה" מערים שונות טראמים שהוצאו משימוש. היות שאורך החיים של טראם ארוך מזה של אוטובוס, חלקם נמצאים עדיין בשירות פעיל. הרשת ממשיכה להתפתח וכיום פעילות בה רכבות קלות מפרקיות מודרניות לצד הטראמים הישנים. מינוח ------ מספר מילים על המונחים. השם של כלי התח"ץ המדובר בתירגום לאנגלית הוא streetcar (כך מופיע בפירסומים הרישמיים באנגלית). מאדך, קיים גם השם המסורתי tram, והשם ה"מודרני" יותר רק"ל (LRT). בעבר כבר ניטשו בפורום זה ויכוחים לגבי ההבדלים בין המונחים הנ"ל. על כל פנים, אני מתייחס לכל שלושת המונחים כהיינו-הך. זאת בעיקר משום שהגבולות בינם הם מעורפלים ממילא. וגם אם נניח שההבדל הוא בתשתית - טראם נוסע ברחובות וללא עדיפות ברמזורים, ואילו רק"ל תמיד במסלול נפרד ועם עדיפות ברמזורים - הרי שמיד באה הרשת של הירושימה וטופחת על פנינו. על כך בסעיף התשתיות. תשתיות --------- בעיר קיימים 3 סוגים של תשתיות עבור הרק"ל, כאשר קו שירות יכול לשלב את שלושתם גם יחד: 1) מסילת טראם קלאסית שהיא גם נתיב למכוניות. קיים בהיקף נמוך ברחובות לא סואנים וצרים. 2) מסילה שהיא מת"צ. מונחת על תשתית בטון מודרנית. 3) מסילת רק"ל של ממש - קטע פרברי ארוך בין העיר למסוף מיאג'ימה (הרחבה על מיאג'ימה-בהמשך). בקטע זה המסילות מונחות בצורה המסורתית - על אדנים וחצץ. הרק"ל נעה במסלול נפרד, כאשר בכל מפגש עם כביש ישנו מחסום רכבת קלאסי. כמו כן הרציפים בתחנות מוגבהים והתשלום מתבצע בסבסבות ולא בתוך הטראם. מטבע הדברים המהירות בקטע זה גבוהה יחסית לשני סוגי המסילות האחרים. ציוד נייד --------- בכל הציוד הנייד קיימים תאי ניהוג בשני הקצוות, ודלתות משני הצדדים - מה שמאפשר להחליף כיוון נסיעה בלי צורך לסלול מעגל תנועה. בקווים הפחות עמוסים פועלים הטראמים הישנים שהם בני קרון אחד ומטבע הדברים פחות מרווחים. בקווים העמוסים פועלים הטראמים המפרקיים החדשים. תמונות של ארבעת הדורות של הדגמים תבואנה מיד.
 
רשת הרכבת הקלה של הירושימה
היסטוריה ---------- הרשת החלה לפעול ב-1910. כפי שהיה נהוג במקומות רבים בעולם, היא שימשה הן להובלת נוסעים והן להובלת משאות. במוזיאון לזכר קורבנות הפצצה האטומית ישנה תמונה יחודית, שבה נראות שלוש מסילות רק"ל חוצות איזור חרב לחלוטין. וההסבר הוא שלצורך עבודות השיקום נסללה מסילה שלישית זמנית ששימשה לתיגבור חשמליות המשא בקו. בשנות ה-80 הצטרפו רוב רובן של ערי יפן למגמה העולמית של חיסול הרכבות הקלות. הירושימה היא כנראה היחידה ששמרה על הרק"ל. הסיבה לכך: העיר יושבת על דלתא, ולכן חפירת רכבת תחתית אפשרית רק בעומקים גדולים ותוך שימוש באיטום מיוחד כנגד חדירת מים - מה שדורש הוצאות גבוהות מאוד. (אם כי הדבר אפשרי בהחלט - ע"ע סנקט-פטרבורג, רוסיה). העיר אף הרוויחה מהחיסולים ו"קלטה" מערים שונות טראמים שהוצאו משימוש. היות שאורך החיים של טראם ארוך מזה של אוטובוס, חלקם נמצאים עדיין בשירות פעיל. הרשת ממשיכה להתפתח וכיום פעילות בה רכבות קלות מפרקיות מודרניות לצד הטראמים הישנים. מינוח ------ מספר מילים על המונחים. השם של כלי התח"ץ המדובר בתירגום לאנגלית הוא streetcar (כך מופיע בפירסומים הרישמיים באנגלית). מאדך, קיים גם השם המסורתי tram, והשם ה"מודרני" יותר רק"ל (LRT). בעבר כבר ניטשו בפורום זה ויכוחים לגבי ההבדלים בין המונחים הנ"ל. על כל פנים, אני מתייחס לכל שלושת המונחים כהיינו-הך. זאת בעיקר משום שהגבולות בינם הם מעורפלים ממילא. וגם אם נניח שההבדל הוא בתשתית - טראם נוסע ברחובות וללא עדיפות ברמזורים, ואילו רק"ל תמיד במסלול נפרד ועם עדיפות ברמזורים - הרי שמיד באה הרשת של הירושימה וטופחת על פנינו. על כך בסעיף התשתיות. תשתיות --------- בעיר קיימים 3 סוגים של תשתיות עבור הרק"ל, כאשר קו שירות יכול לשלב את שלושתם גם יחד: 1) מסילת טראם קלאסית שהיא גם נתיב למכוניות. קיים בהיקף נמוך ברחובות לא סואנים וצרים. 2) מסילה שהיא מת"צ. מונחת על תשתית בטון מודרנית. 3) מסילת רק"ל של ממש - קטע פרברי ארוך בין העיר למסוף מיאג'ימה (הרחבה על מיאג'ימה-בהמשך). בקטע זה המסילות מונחות בצורה המסורתית - על אדנים וחצץ. הרק"ל נעה במסלול נפרד, כאשר בכל מפגש עם כביש ישנו מחסום רכבת קלאסי. כמו כן הרציפים בתחנות מוגבהים והתשלום מתבצע בסבסבות ולא בתוך הטראם. מטבע הדברים המהירות בקטע זה גבוהה יחסית לשני סוגי המסילות האחרים. ציוד נייד --------- בכל הציוד הנייד קיימים תאי ניהוג בשני הקצוות, ודלתות משני הצדדים - מה שמאפשר להחליף כיוון נסיעה בלי צורך לסלול מעגל תנועה. בקווים הפחות עמוסים פועלים הטראמים הישנים שהם בני קרון אחד ומטבע הדברים פחות מרווחים. בקווים העמוסים פועלים הטראמים המפרקיים החדשים. תמונות של ארבעת הדורות של הדגמים תבואנה מיד.
ציוד נייד - דור 1
 
רשת הרכבת הקלה של הירושימה
היסטוריה ---------- הרשת החלה לפעול ב-1910. כפי שהיה נהוג במקומות רבים בעולם, היא שימשה הן להובלת נוסעים והן להובלת משאות. במוזיאון לזכר קורבנות הפצצה האטומית ישנה תמונה יחודית, שבה נראות שלוש מסילות רק"ל חוצות איזור חרב לחלוטין. וההסבר הוא שלצורך עבודות השיקום נסללה מסילה שלישית זמנית ששימשה לתיגבור חשמליות המשא בקו. בשנות ה-80 הצטרפו רוב רובן של ערי יפן למגמה העולמית של חיסול הרכבות הקלות. הירושימה היא כנראה היחידה ששמרה על הרק"ל. הסיבה לכך: העיר יושבת על דלתא, ולכן חפירת רכבת תחתית אפשרית רק בעומקים גדולים ותוך שימוש באיטום מיוחד כנגד חדירת מים - מה שדורש הוצאות גבוהות מאוד. (אם כי הדבר אפשרי בהחלט - ע"ע סנקט-פטרבורג, רוסיה). העיר אף הרוויחה מהחיסולים ו"קלטה" מערים שונות טראמים שהוצאו משימוש. היות שאורך החיים של טראם ארוך מזה של אוטובוס, חלקם נמצאים עדיין בשירות פעיל. הרשת ממשיכה להתפתח וכיום פעילות בה רכבות קלות מפרקיות מודרניות לצד הטראמים הישנים. מינוח ------ מספר מילים על המונחים. השם של כלי התח"ץ המדובר בתירגום לאנגלית הוא streetcar (כך מופיע בפירסומים הרישמיים באנגלית). מאדך, קיים גם השם המסורתי tram, והשם ה"מודרני" יותר רק"ל (LRT). בעבר כבר ניטשו בפורום זה ויכוחים לגבי ההבדלים בין המונחים הנ"ל. על כל פנים, אני מתייחס לכל שלושת המונחים כהיינו-הך. זאת בעיקר משום שהגבולות בינם הם מעורפלים ממילא. וגם אם נניח שההבדל הוא בתשתית - טראם נוסע ברחובות וללא עדיפות ברמזורים, ואילו רק"ל תמיד במסלול נפרד ועם עדיפות ברמזורים - הרי שמיד באה הרשת של הירושימה וטופחת על פנינו. על כך בסעיף התשתיות. תשתיות --------- בעיר קיימים 3 סוגים של תשתיות עבור הרק"ל, כאשר קו שירות יכול לשלב את שלושתם גם יחד: 1) מסילת טראם קלאסית שהיא גם נתיב למכוניות. קיים בהיקף נמוך ברחובות לא סואנים וצרים. 2) מסילה שהיא מת"צ. מונחת על תשתית בטון מודרנית. 3) מסילת רק"ל של ממש - קטע פרברי ארוך בין העיר למסוף מיאג'ימה (הרחבה על מיאג'ימה-בהמשך). בקטע זה המסילות מונחות בצורה המסורתית - על אדנים וחצץ. הרק"ל נעה במסלול נפרד, כאשר בכל מפגש עם כביש ישנו מחסום רכבת קלאסי. כמו כן הרציפים בתחנות מוגבהים והתשלום מתבצע בסבסבות ולא בתוך הטראם. מטבע הדברים המהירות בקטע זה גבוהה יחסית לשני סוגי המסילות האחרים. ציוד נייד --------- בכל הציוד הנייד קיימים תאי ניהוג בשני הקצוות, ודלתות משני הצדדים - מה שמאפשר להחליף כיוון נסיעה בלי צורך לסלול מעגל תנועה. בקווים הפחות עמוסים פועלים הטראמים הישנים שהם בני קרון אחד ומטבע הדברים פחות מרווחים. בקווים העמוסים פועלים הטראמים המפרקיים החדשים. תמונות של ארבעת הדורות של הדגמים תבואנה מיד.
ציוד נייד - דור 2
 
רשת הרכבת הקלה של הירושימה
היסטוריה ---------- הרשת החלה לפעול ב-1910. כפי שהיה נהוג במקומות רבים בעולם, היא שימשה הן להובלת נוסעים והן להובלת משאות. במוזיאון לזכר קורבנות הפצצה האטומית ישנה תמונה יחודית, שבה נראות שלוש מסילות רק"ל חוצות איזור חרב לחלוטין. וההסבר הוא שלצורך עבודות השיקום נסללה מסילה שלישית זמנית ששימשה לתיגבור חשמליות המשא בקו. בשנות ה-80 הצטרפו רוב רובן של ערי יפן למגמה העולמית של חיסול הרכבות הקלות. הירושימה היא כנראה היחידה ששמרה על הרק"ל. הסיבה לכך: העיר יושבת על דלתא, ולכן חפירת רכבת תחתית אפשרית רק בעומקים גדולים ותוך שימוש באיטום מיוחד כנגד חדירת מים - מה שדורש הוצאות גבוהות מאוד. (אם כי הדבר אפשרי בהחלט - ע"ע סנקט-פטרבורג, רוסיה). העיר אף הרוויחה מהחיסולים ו"קלטה" מערים שונות טראמים שהוצאו משימוש. היות שאורך החיים של טראם ארוך מזה של אוטובוס, חלקם נמצאים עדיין בשירות פעיל. הרשת ממשיכה להתפתח וכיום פעילות בה רכבות קלות מפרקיות מודרניות לצד הטראמים הישנים. מינוח ------ מספר מילים על המונחים. השם של כלי התח"ץ המדובר בתירגום לאנגלית הוא streetcar (כך מופיע בפירסומים הרישמיים באנגלית). מאדך, קיים גם השם המסורתי tram, והשם ה"מודרני" יותר רק"ל (LRT). בעבר כבר ניטשו בפורום זה ויכוחים לגבי ההבדלים בין המונחים הנ"ל. על כל פנים, אני מתייחס לכל שלושת המונחים כהיינו-הך. זאת בעיקר משום שהגבולות בינם הם מעורפלים ממילא. וגם אם נניח שההבדל הוא בתשתית - טראם נוסע ברחובות וללא עדיפות ברמזורים, ואילו רק"ל תמיד במסלול נפרד ועם עדיפות ברמזורים - הרי שמיד באה הרשת של הירושימה וטופחת על פנינו. על כך בסעיף התשתיות. תשתיות --------- בעיר קיימים 3 סוגים של תשתיות עבור הרק"ל, כאשר קו שירות יכול לשלב את שלושתם גם יחד: 1) מסילת טראם קלאסית שהיא גם נתיב למכוניות. קיים בהיקף נמוך ברחובות לא סואנים וצרים. 2) מסילה שהיא מת"צ. מונחת על תשתית בטון מודרנית. 3) מסילת רק"ל של ממש - קטע פרברי ארוך בין העיר למסוף מיאג'ימה (הרחבה על מיאג'ימה-בהמשך). בקטע זה המסילות מונחות בצורה המסורתית - על אדנים וחצץ. הרק"ל נעה במסלול נפרד, כאשר בכל מפגש עם כביש ישנו מחסום רכבת קלאסי. כמו כן הרציפים בתחנות מוגבהים והתשלום מתבצע בסבסבות ולא בתוך הטראם. מטבע הדברים המהירות בקטע זה גבוהה יחסית לשני סוגי המסילות האחרים. ציוד נייד --------- בכל הציוד הנייד קיימים תאי ניהוג בשני הקצוות, ודלתות משני הצדדים - מה שמאפשר להחליף כיוון נסיעה בלי צורך לסלול מעגל תנועה. בקווים הפחות עמוסים פועלים הטראמים הישנים שהם בני קרון אחד ומטבע הדברים פחות מרווחים. בקווים העמוסים פועלים הטראמים המפרקיים החדשים. תמונות של ארבעת הדורות של הדגמים תבואנה מיד.
ציוד נייד - דור 3
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה