תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954

מצב
הנושא נעול.
תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954

תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954
מקווה שאני לא ממחזר כאן, אני מאוד נהניתי לראות כמות של כלים יפים על הכביש בסרטון מ1954 בקישור המצורף
 

droriko

New member
העלתי את זה פעם לפורום

תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954
מקווה שאני לא ממחזר כאן, אני מאוד נהניתי לראות כמות של כלים יפים על הכביש בסרטון מ1954 בקישור המצורף
העלתי את זה פעם לפורום
סירטון מעולה(כמו כל הסרטים שגרוס ליקט)

מדהים לראות את כיכר המצבה של אותם ימים
 

down under

New member
אכן מיחזור, אבל מיחזור מבורך

תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954
מקווה שאני לא ממחזר כאן, אני מאוד נהניתי לראות כמות של כלים יפים על הכביש בסרטון מ1954 בקישור המצורף
אכן מיחזור, אבל מיחזור מבורך
הבו לנו כמה שיותר מהמחזור הזה. באמת.
 

alantan

New member
מוזר לחשוב על כך כיום, אבל אגד היה המפעיל

תחבורה ציבורית בבת ים בווידאו משנת 1954
מקווה שאני לא ממחזר כאן, אני מאוד נהניתי לראות כמות של כלים יפים על הכביש בסרטון מ1954 בקישור המצורף
מוזר לחשוב על כך כיום, אבל אגד היה המפעיל
של קווי תל אביב-בת ים עד 1967. קווי דן היו מסתיימים בגבול יפו-בת ים עד אשר הושק קו 18 באפריל 1967:

http://jpress.org.il/Default/Script...eLabelPrint=&Skin=TAUHe&enter=true&Hs=advance
 

droriko

New member
כשהאריכו את 18 זאת היתה תקופה אחרת

מוזר לחשוב על כך כיום, אבל אגד היה המפעיל
של קווי תל אביב-בת ים עד 1967. קווי דן היו מסתיימים בגבול יפו-בת ים עד אשר הושק קו 18 באפריל 1967:

http://jpress.org.il/Default/Script...eLabelPrint=&Skin=TAUHe&enter=true&Hs=advance
כשהאריכו את 18 זאת היתה תקופה אחרת
בת כבר היתה עיר של ממש וגלי העליות עשו את שלהם, מה שהצדיק קו לתוך תל אביב. ב-54 בת ים עוד היתה עיירה שכוחת אל,אפשר לראות את זה בתמונה של המצבה שמסביבה יש רק כמה צריפים.
 

אוהד11

New member

alantan

New member
הכתבה מאפריל, ההפעלה קדמה לה....

תיקון לתאריך - קו 18 הופעל ב- 1/2/1967
הכתבה מאפריל, ההפעלה קדמה לה....
 

אוהד11

New member
אם בהיסטוריה עסקינן, כאמור ב- 1/2/1967 הפעילו

הכתבה מאפריל, ההפעלה קדמה לה....
אם בהיסטוריה עסקינן, כאמור ב- 1/2/1967 הפעילו
את קו 18 לבת ים, ותחנת המוצא/סיום שלו בת"א היתה ברחוב וייצמן בכניסה לבית המשפט.
באותו תאריך הקימו, למעשה, את מסוף כרמלית, אלא שאז הוא לא נקרא כך. את קו 12 ז"ל האריכו מרחוב יהודה הלוי עד רחוב הכרמל, ואת קו 61, שאז נסע תחת החלופות "רמת יצחק" ו- "בני ברק", האריכו דרך נחלת בנימין עד רחוב הכרמל.
רק כעבור 17 שנה הופעל מסוף כרמלית כשהאריכו לשם את הקווים מהתחלת רחוב אלנבי ומרחוב יונה הנביא
 

alantan

New member
מצוין אוהד, תמשיך להפגיזנו בידע ההיסטורי שלך!

אם בהיסטוריה עסקינן, כאמור ב- 1/2/1967 הפעילו
את קו 18 לבת ים, ותחנת המוצא/סיום שלו בת"א היתה ברחוב וייצמן בכניסה לבית המשפט.
באותו תאריך הקימו, למעשה, את מסוף כרמלית, אלא שאז הוא לא נקרא כך. את קו 12 ז"ל האריכו מרחוב יהודה הלוי עד רחוב הכרמל, ואת קו 61, שאז נסע תחת החלופות "רמת יצחק" ו- "בני ברק", האריכו דרך נחלת בנימין עד רחוב הכרמל.
רק כעבור 17 שנה הופעל מסוף כרמלית כשהאריכו לשם את הקווים מהתחלת רחוב אלנבי ומרחוב יונה הנביא
מצוין אוהד, תמשיך להפגיזנו בידע ההיסטורי שלך!
 

mister K

New member
זה מסביר את אי הסימטריות שהייתה שם לקו 18

אם בהיסטוריה עסקינן, כאמור ב- 1/2/1967 הפעילו
את קו 18 לבת ים, ותחנת המוצא/סיום שלו בת"א היתה ברחוב וייצמן בכניסה לבית המשפט.
באותו תאריך הקימו, למעשה, את מסוף כרמלית, אלא שאז הוא לא נקרא כך. את קו 12 ז"ל האריכו מרחוב יהודה הלוי עד רחוב הכרמל, ואת קו 61, שאז נסע תחת החלופות "רמת יצחק" ו- "בני ברק", האריכו דרך נחלת בנימין עד רחוב הכרמל.
רק כעבור 17 שנה הופעל מסוף כרמלית כשהאריכו לשם את הקווים מהתחלת רחוב אלנבי ומרחוב יונה הנביא
זה מסביר את אי הסימטריות שהייתה שם לקו 18
אני משער שהוא נסע דרך דוד המלך, סיים אחרי הפנייה ימינה לוייצמן ובכיוון הנגדי היה יוצא ופונה ימינה לשאול המלך.
אחרי שהקו הוארך לרכבת מרכז נשארה אי הסימטריות, עד לשינוי בפעימה הראשונה של הרפורמה לפני 3 שנים.
 

אוהד11

New member
, אי הסימטריות היתה בגלל המסלול הזה, למען

זה מסביר את אי הסימטריות שהייתה שם לקו 18
אני משער שהוא נסע דרך דוד המלך, סיים אחרי הפנייה ימינה לוייצמן ובכיוון הנגדי היה יוצא ופונה ימינה לשאול המלך.
אחרי שהקו הוארך לרכבת מרכז נשארה אי הסימטריות, עד לשינוי בפעימה הראשונה של הרפורמה לפני 3 שנים.
, אי הסימטריות היתה בגלל המסלול הזה, למען
האמת, מלכתחילה היה מוזר שתחנת המוצא של 18 היא בביתה משפט ולא ברכבת ארלוזרוב
 

down under

New member
אני זוכר שגם קו 32 היה

, אי הסימטריות היתה בגלל המסלול הזה, למען
האמת, מלכתחילה היה מוזר שתחנת המוצא של 18 היא בביתה משפט ולא ברכבת ארלוזרוב
אני זוכר שגם קו 32 היה
בשנות ה-80 ואולי אף בתחילת ה-90 מתחיל/מסיים בבית המשפט.
 

אוהד11

New member
32 אוחד עם 19 ז"ל והסתיים/התחיל ברכבת

אני זוכר שגם קו 32 היה
בשנות ה-80 ואולי אף בתחילת ה-90 מתחיל/מסיים בבית המשפט.
32 אוחד עם 19 ז"ל והסתיים/התחיל ברכבת
ארלוזרוב. בדרכו לשם הוא עבר דרך איכילוב, אבל מעולם לא הסתיים בבית המשפט
 

cwen

New member
כי אז לא היה כלום ברכבת ארלוזורוב

, אי הסימטריות היתה בגלל המסלול הזה, למען
האמת, מלכתחילה היה מוזר שתחנת המוצא של 18 היא בביתה משפט ולא ברכבת ארלוזרוב
כי אז לא היה כלום ברכבת ארלוזורוב
האריכו אותו לשם אחרי שהקימו את המסוף.
כשהייתי קטנה רכבת ארלוזורוב היתה תחנת רכבת, והיו תחנות אוטובוס של אוטובוסים שעברו שם, אבל לא יצאו משם אוטובוסים. אם יצאו, אולי בודדים.
היא ממש לא היתה מרכז תחבורה.
 

אוהד11

New member
בעבר יצאו מרכבת ארלוזרוב הקווים 12ז"ל, 19 ז"ל

כי אז לא היה כלום ברכבת ארלוזורוב
האריכו אותו לשם אחרי שהקימו את המסוף.
כשהייתי קטנה רכבת ארלוזורוב היתה תחנת רכבת, והיו תחנות אוטובוס של אוטובוסים שעברו שם, אבל לא יצאו משם אוטובוסים. אם יצאו, אולי בודדים.
היא ממש לא היתה מרכז תחבורה.
בעבר יצאו מרכבת ארלוזרוב הקווים 12ז"ל, 19 ז"ל
שהפך להיות 32, אף הוא ז"ל, והקו של אל על ללוד שהופעל בהמשך ע"י יונייטד תורס תחת המספר 222. רק בשנות השמונים הפכו את המסוף לתחנה מרכזית
 

down under

New member
את טועה

כי אז לא היה כלום ברכבת ארלוזורוב
האריכו אותו לשם אחרי שהקימו את המסוף.
כשהייתי קטנה רכבת ארלוזורוב היתה תחנת רכבת, והיו תחנות אוטובוס של אוטובוסים שעברו שם, אבל לא יצאו משם אוטובוסים. אם יצאו, אולי בודדים.
היא ממש לא היתה מרכז תחבורה.
את טועה
היו מספר מצומצם של קווים, אני זוכר את קו 12 למשל, שיצאו כולם מהכביש הטבעתי הזה שצורתו מזכירה קצת כיכר (מעין מעגל תנועה).
במרכז ה"כיכר" היה חניון קטנטן למכוניות, חניון בתשלום, ובכביש הטבעתי היו סככות עם ספסל ורשימה בתוך קופסת מתכת עם חזית זכוכית שבה רשומות שעות היציאה
של הקו, כאשר הנהג אמור היה לחתום דקות ספורות לפני שהוא יוצא בשורה של השעה של הנסיעה שלו.


אני ממש אבל ממש לא מצליח לזכור מה היה בין הכביש הטבעתי הזה לבין דרך חיפה (אז לדרך נמיר קראו בשם דרך חיפה. רק כעבור כ-10 שנים אחרי מותו של בעלה של אורה נמיר
הרחוב המאוד רחב וארוך הזה קבל את שמו).
מרדכי נמיר נפטר ב-75' ודרך חיפה שונו לדרך נמיר מתי שהוא בשלהי שנות ה-80 או תחילת ה-90.
 

אוהד11

New member
בין הכיכר הפנימית שציינת לבין דרך חיפה היה

את טועה
היו מספר מצומצם של קווים, אני זוכר את קו 12 למשל, שיצאו כולם מהכביש הטבעתי הזה שצורתו מזכירה קצת כיכר (מעין מעגל תנועה).
במרכז ה"כיכר" היה חניון קטנטן למכוניות, חניון בתשלום, ובכביש הטבעתי היו סככות עם ספסל ורשימה בתוך קופסת מתכת עם חזית זכוכית שבה רשומות שעות היציאה
של הקו, כאשר הנהג אמור היה לחתום דקות ספורות לפני שהוא יוצא בשורה של השעה של הנסיעה שלו.


אני ממש אבל ממש לא מצליח לזכור מה היה בין הכביש הטבעתי הזה לבין דרך חיפה (אז לדרך נמיר קראו בשם דרך חיפה. רק כעבור כ-10 שנים אחרי מותו של בעלה של אורה נמיר
הרחוב המאוד רחב וארוך הזה קבל את שמו).
מרדכי נמיר נפטר ב-75' ודרך חיפה שונו לדרך נמיר מתי שהוא בשלהי שנות ה-80 או תחילת ה-90.
בין הכיכר הפנימית שציינת לבין דרך חיפה היה
מגרש חולי גדול ששימש גם לחניה עד שהכשירו אותו לחניון הנוכחי.
בכל מקרה, מהמסוף הזה יצאו, כאמור, 12, 19 שהפך להיות 32 ותחנת המוצא ואח"כ תחנת הויסות של הקו לנתב"ג 222
 

seffic

New member
עוד קווים טרם המסוף הקיים

בין הכיכר הפנימית שציינת לבין דרך חיפה היה
מגרש חולי גדול ששימש גם לחניה עד שהכשירו אותו לחניון הנוכחי.
בכל מקרה, מהמסוף הזה יצאו, כאמור, 12, 19 שהפך להיות 32 ותחנת המוצא ואח"כ תחנת הויסות של הקו לנתב"ג 222
עוד קווים טרם המסוף הקיים
היה גם קו 42א או משהו כזה
בחזית הכניסה לתחנת הרכבת
שימש כתגבור לקו 42 מתל אביב לבת ים אחה"צ
אח"כ הוחלף לקו 22 שנסע דרך איכילוב וקרליבך

וגם אגד- קוים 73, 551 בצד המיזרחי של המתחם
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה