תזכורת|

יוסי99

New member
תזכורת|

לכל המפונקים והמתבכיינים (המתרגלת לא מספיק כוסית, אין מספיק מגרשי כדורגל בטכניון, למה שבאמת לא יתחילו להצדיע לקצינים ג'ובניקים.., האם באמת מצפים ממני, עתודאי, לעבוד בשביל כסף - אני צריך להתרכז בלימודים ובללכת לים .. ), תזכורת קצרה: http://stage.co.il/Stories/6133#top לא שהעובדה שיכול להיות הרבה יותר גרוע, ושהסטוריה היא בסופו של דבר סיפור עצוב (כי בני אדם, בייחוד מסוג מסוים, אבל לא רק, מטומטמים), פוסלת את הרצון שלי ושל אחרים לחיות כמה שיותר טוב, אבל עדיין צריך לקחת את הדברים בפרופורציות ..
 

יוסי99

New member
כבר תרמתי, תודה

לי כבר הזכירו - שקראתי את זה. אבל תודה על דאגתך הכנה למצפוני. [למען הסר ספק, אם היה לי פרופיל מתאים לקרבי לא הייתי שוקל בכלל להרשם לעתודה.]
 

mickeym

New member
כן כן, אל אל ישראל.

וברצינות, אתה צודק ב-100%. יכול להיות יותר גרוע. כמובן שאין לזה שום קשר לעובדה שיש כאן אנשים שמתלוננים, אבל נו שוין. לא נשפוט אדם כשהוא מחליט להיות ציוני..
הרי למה להתלונן? יכלנו לעבור את הכביש ולהדרס. יכלנו לקבל הרעלת קיבה מהאוכל המגעיל בקפיטריה של אוניברסיטת ת"א (הכוונה לזו של הבשר שיש ליד מקדונלדס). חברה אין לנו, באוניברסיטה צוחקים עלינו, אמא לוחצת עלינו למצוא עבודה, ואתה לא רוצה שנתלונן? באמת, יוסי נ.ב: כותב ההודעה לא ישן רוב הלילה. ולא, הלוואי וזו הייתה הסיבה הטובה..
 

יוסי99

New member
מי דיבר על ציונות ../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

אני מדבר על מוות מיותר לגמרי של צעירים בגיל שבו אמורים לעשות דברים אחרים לגמרי מאשר להרוג ולהיהרג, על אבדן מיותר של מאות אנשים כל שנה, שיכלו להיות אנשים נפלאים, ולחיות לצידנו במקום להיות קבורים באדמה. אתה קולט, ש 254 חיילים נהרגו השנה ? כמה חבר'ה היו במחזור שלך בתיכון ? אצלי זה בערך חצי מחזור. אם תיקח בחשבון רק את הבנים (כי הם 95% מההרוגים), זה כל המחזור. עכשיו תיזכר בפנים של כל מי שהיה איתך בשכבה, בכתה, אולי אתה מכיר חלק מהם עוד מלפני, מהיסודי\חטיבה, ותחשוב שכולם כבר אינם, קבורים באדמה. ולא, זה לא סוריאליסטי. 254 באמת נהרגו השנה. אנחנו פשוט לא מכירים אותם. ולזה אוסיף משהו שהיה החתימה שלי פעם, כשהייתה לי חתימה : "... The green twilight thickened, the farter corners of the bar were already filled with impenetrable deep-blue shadows. What a crime, thought the soldier, that there are no lovers here. It would be a perfect spot for lovers, in this wonderful green and blue twilight. What a crime, he thought, as he pictured all those lovers somewhere out there who had to sit around or chase around in the bright light, while here in the bar there was a place where they could talk, drink wine, and kiss ... " מתוך Heinrich Boll,"Children are civilians too", "Drinking in Petocki"
 

rainbow demon

New member
מתוך ה254 השנה אני הכרתי 5...

אני לא צריך לדמיין שום דבר... פשוט להזכר במה שעברתי
 

mickeym

New member
ואם השנה נהרגו 700 בכביש,

זה אומר שאסור לי להתלונן כששורטים לי את האוטו? אני עדיין לא מבין את הקשר. או שאולי אתה וצה שאני אגיד 100 פעם ביום תודה לצבא על העתודה?
במילים אחרות, Demon Come out! תעזוב את יוסי בשקט!
 

יוסי99

New member
satana, vade retro ../images/Emo58.gif

זה אומר שאפשר לדבר באופן ענייני על יתרונות, חסרונות ושאיפות בנוגע לכל דבר. אבל רצוי שאנשים יצאו מהראש של "חוץ מ -10000 ש"ח בשנה, עבודה במקצוע, קצונה, שכר טוב מובטח, אפשרות ללמוד לתואר 2, מה בעצם המסלול נותן ? הרי אני הולך לפתח להם דברים שחבל"ז, אני שווה פי מלאנת'לפים מאיזה חפ"ש שרץ לתוך הסמטאות של עזה כי אמרו לו לרוץ לשם" בקיצור, זה מה יש, יכול להיות שזה לא משהו, אבל בהתחשב בזה ששירות צבאי אינו סוג של מקפצה לקריירה \ הבטחת רווחה כלכלית וכו, אלא בד"כ כרוך בלהרוג ולהיהרג, יש לקחת את הדברים בפרופורציות, ולא לטעון שמגיעים לנו כל מיני דברים על בסיס זה ש אנחנו רוצים יותר. יש לי וויכוח עם צה"ל על דרך הצגת המסלול, על חלק מהתנאים, על היישום הבעייתי ועוד. אבל מעולם לא חשבתי ש"מגיע לי" יותר. אולי חשבתי, שמבחינת מה שאני נותן, ייתכן ואני לא מקבל תמורה שוות ערך, או לכל הפחות לא מקבל משהו הסטרי. אבל כשבאים לבחון את המציאות, אין מקום לאתוס העתודאי הגיבור ששרד את כל התלאות אע"פי שלו היה לו הרבה כסף ושמדור עתודה הכריח אותו להוציא ממוצע מינימלי, או ללמוד את המקצוע שהוא בעצמו ביקש בטפסים. או העתודאי הבודד שבוכה שקשה לישון עם ספרים של אינפי במקום להתהולל. יש עולם לא רחוק מכאן, שהוא רחוק מיליוני ק"מ משגרת החיים שלי ושלך. אנשים שלא רואים את הבית חודשים, למעט שינה של יומיים פעם ב.. , שרצים אל תוך התופת בכל יום מבלי לחשוב פעמיים, שהולכים ללוויות של חברים בגיל 19. זה רחוק מאיתנו, ולכן לא מפליא שזה לא מדד עבורנו, ואנחנו לא ממש חושבים על זה בד"כ. אבל מדי פעם כדאי לקחת כמה דקות, ולהכנס לפרופורציות. זה כל מה שהתכוונתי לומר.
 

mickeym

New member
../images/Emo45.gif האמת, הזלתי דמעה....

אבל אם אתה חושב שזה ימנע ממני מלהתלונן שאני לומד חדו"א במקום להתהולל- אתה טועה טעות מרה...
מיקי שלא ידע שיוסק'ה שלנו הוא גם בחור רגיש. (וכל הכבוד לו על כך)
 

אלון פ

New member
מילים כדורבנות + הערה

ואני בהחלט מוריד בפני האנשים שדיברת עליהם את הכובע. ובקשר למה שאמרת, שאם היה לך פרופיל קרבי לא היית שוקל בכלל להרשם לעתודה - אני לא חושב שאתה יכול להגיד כזה דבר, פשוט כי אין לך פרופיל קרבי, ולא היית במצב של בחירה בין שני סוגי השירות.
אני לא אומר את זה במטרה להקניט או לעצבן, אלא פשוט כי זאת דעתי, מעצם העובדה שידעת מראש שאתה לא תגיע לשטחים/לא תאכל חרא/לא תסכן את חייך/תגרום לאמא שלך לא לישון לילות שלמים/לא תראה את הבית שבועות/לא תגיע למצב של להרוג בנאדם/הוסף את החסר. אלון שלפעמים ההודעות שלו נשמעות מעצבנות למרות שהן לא אמורות להשמע כך
 

arifell

New member
אני אוהב את הסיפור

הוא כתוב טוב מאד! נהניתי ממנו.
 
למעלה