תושב קבע ותושב ארעי

תושב קבע ותושב ארעי

היי,

אני מתנצלת מראש על האורך. באסטר בן שנתיים, פחתול חמוד אם כי עצבני. גרים במושב ביחידת דיור, עם חלון פתוח ובאסטר נכנס ויוצא כאוות נפשו.

בשבועיים- שלושה האחרונים מסתובב בחצר שלנו גור (אולי בן חודשיים, כבר אוכל מוצק), קטן וג'ינג'י- פחדן ועצבני גם הוא. לפני כמה ימים הוא הבין שיש אצלנו אוכל (לבאסטר יש קערה עם אוכל קבוע במטבח), ולמד לקפוץ דרך החלון ולהכנס.

השאלות הן כאלה:
1. הוא גומר לבאסטר את האוכל. באסטר אחרי הליך אנדוסקופיה בבטן (ועל כך בהזדמנות אחרת) ולכן מאד חשוב לי שיאכל, ולראות כמה הוא אוכל ומתי. רעיונות? באסטר מאז ומתמיד עובד עם קערה מלאה, ואוכל כשמתחשק לו.
2. האוכל של באסטר הוא אוכל בוגרים, הנ"ל גור, משנה?
3. והכי חשוב. באסטר מתעב את הקטנצ'יק הזה. הקטן מבוהל גם ככה עד עמקי נשמתו, אבל אני מפחדת שיתבצע פה רצח. אין לי דרך להרגיל אותם כמו במאמרים, אני גם בכלל לא בטוחה שאני בעניין של שני חתולים. אני ממש אשמח לרעיונות יצירתיים.

תודה ושהקרבות היחידים שנדע יהיו חתוליים...
 

meedas

New member
כמה דברים

1. להעביר את באסטר לארוחות קצובות. זה גם יקל עליך לדעת כמה בדיוק הוא אוכל וגם ימנע מהגור להגיע לאוכל (במילים אחרות, לא להשאיר את האוכל זמין כל הזמן אלא לפנות בסיום הארוחה)
אגב, כל זמן שהוא יוצא החוצה קיים סיכוי שהוא אוכל גם במקומות אחרים. לתשומת ליבך.
2. אם את רוצה להשקיע את יכולה להתקין דלת חתולים שנפתחת רק עבור באסטר. הגור ישאר בחוץ בזמן שבאסטר יוכל לצאת ולהכנס כרצונו (עד שהקולר המיוחד ילך לאיבוד... אז תצטרכי לקנות קולר נוסף. ושוב ושוב)
3. מכיוון הגור, הוא כנראה יעלם די מהר ברגע שמקור האוכל הזמין יעלם. אם את רוצה לרחם עליו ולדאוג לו למזון, תמשיכי להאכיל אותו בחוץ. רק להקפיד להאכיל באופן שלא יאפשר לבאסטר לגנוב לו מהאוכל ויקלקל לך את מעקב התזונה (ולבאסטר את הדיאטה).
ניתן להשיג זאת ע"י הכנסת האוכל לתוך קופסה עם חור בגודל שמתאים לגור אבל קטן לחתול בוגר
גורים יכולים לגדול יופי גם על אוכל לבוגרים. זה לא אידיאלי אבל שולי.
4. אני בספק אם יהיה רצח. אולי מכות... אבל הגור יכול לברוח אז הרבה נזק כנראה לא יגרם לו. בואי נגיד שזו הסכנה הכי קטנה לחייו של גור שצריך לשרוד ברחוב


לא לשכוח לשים מים בחוץ. זה הכי חשוב בחום הזה
 
תודה!

נתחיל מהסוף- ברור שיש להם מים בחוץ. יש פה להקה לא קטנה של חתולי רחוב, ובערך מיוני אני מקפידה להשאיר קערת מים בחוץ.
מכאן נובעת הבעיה הבאה- אני לא יכולה להשאיר לגור אוכל משלו בחוץ כי הגדולים בטח יאכלו לו, ואני מאד מרחמת עליו ולא רוצה להפסיק להאכיל אותו. מצד שני, הבנתי שהוא מאמץ אותנו, וזה לא בדיוק בתכנון


איך מעבירים את באסטר לארוחות קצובות? הוא אוכל ממש טיפה כל פעם. הבעיה איתו היא לא השמנה (אולי לא הסברתי טוב), אלא ההפך. הוא על גבול האנורקסיה. הוא חתול פצפון גם ככה (4.2 קילו) ואף פעם לא טרח לאכול יותר מדי, ואחרי שהיה חולה מאד וטופל, יש לי הרגשה שהוא עוד לא חזר לאכול כמו שצריך. אני בספק שהוא אוכל במקומות אחרים, אבל באמת אין לדעת.
 
פתרון יקר- לשים הרבה אוכל בחוץ אצלנו בשכונה יש להקת חתולים גדולה וכנראה שיש כמה מאכילות, החתולים כאן ממש מוצפים אוכל והם נראים מצויין. לא פעם אני מביאה גם כן אוכל ורואה שהאוכל שהביאו אחרים, נשאר. גם גורים יש פה וכולם מסתדרים יפה. הגורים אוכלים אחרי שהבוגרים אכלו ושבעו. מה שאת יכולה לעשות זה, לזרוק (בחוץ) , לגור חתיכת עוף מבושל שרק הוא יתפוס. אם הוא יתרגל לכך שאת זורקת לו , ואינך מאפשרת לו אכילה בבית, הוא יחכה בחוץ. (חתולים הם חיות של הרגלים). אפשר לכוון את זה לשעה מסויימת. חתולים מתרגלים גם לשעת היממה, הם חשים את הזמן בדרך כל שהיא.
 

dimitrygo

Active member
מנהל
אני רק רוצה להוסיף שגם את הגור אפשר להאכיל

במנות קצובות מספר פעמים ביום וכך למנוע מצב שבאסטר יגנוב מהאוכל שלו.

ואולי עוד תופתעי והם יתידדו ויהיו חברים טובים
 
האמת היא שאני אשמח

באמת שאין לי בעיה שהגמד הזה יאכל כאן, אם זה מה שעוזר לו לשרוד.

זה פשוט שלפי איך שהדברים נראו היום, יהיה קל יותר להושיב את ביבי ואבו מאזן לדייט :p
 
למעלה