תושבי האי גרינלנד רוצים יותר עצמאות...,

SupermanZW

Well-known member
הקשר הוא ברור

כפי שבריטניה כפתה על איסלנד להעלות את הריבית הבינבנקאית שלה ב6% מכיוון שהיא תלויה בה תמשיך דנמרק לכפות את מדיניותה על גרינלנד בתחומים שיראו לה. הרבה מדינות בעולם הן עצמאיות באופן רשמי אך נתונות לשליטת מדינות אחרות משום שהן תלויות בהן כלכלית. גרינלנד מקבלת כיום מדנמרק יותר כסף מאשר אוצרות הטבע שלה מפיקים ואם גרינלנד תדרוש שכל הכסף מהסחר שלה יועבר אליה תפסיק דנמרק את כל הסיוע הכלכלי שלה אליה ואז תקרוס גרינלנד כלכלית. אני סבור שדנמרק תאפשר לגרינלנד להיות מוכרת רשמית כמדינה עצמאית אך תמשיך לשלוט בה בפועל ככל שיראה לה לנכון.
 

TaL53

New member
זה די מוזר

כי אם דנמרק שולטת בגרינלנד ככול שיראה לה לנכון אז למה היא מאפשרת לגרינלנד בכלל לנהל את עינייניה בצורה אוטונומית לחלוטין? למה דנמרק אפשרה לגרינלנד לפרוש מהאיחוד ובכך לפגוע בסחר הדני? למה דנמרק מאפשרת לקיים משאל עם שברור שלא ישאיר את הנוכחות הדנית כפי שהוא? ומי אמר שגרינלנד ענייה כלכלית? לפי הדו"ח האחרון גרינלנד היא בין המדינות שהכי תרוויח מהמסת הקרחונים, ויש כבר מספר חברות שהתעניינו באזור.
 

chaimsasson

New member
גרינלנד לא ענייה מבחינה כלכלית

ההכנסה לנפש שם גבוהה ורמת החיים גבוהה. אך כלכלתה לא מפותחת מספיק כדי לקבל עצמאות. זה מאד פשוט.
 

SupermanZW

Well-known member
יש לכך סיבות

אחת הסיבות היא הנצחת התלות, סיבה אחרת היא מניעת התערבות של מדינות אחרות באיחוד בעניינים גרינלנדיים ע"מ למנוע פגיעה במונופול הדני, סיבה אחרת היא נתינת סמכות מוגבלת לגרינלנדים בעניינים מסויימים ובתמורה לכך שליטה בעניינים אחרים תוך שמירה על שקט תעשייתי מצד הגרינלנדים. לגרינלנד אוכלוסיה מועטה מאוד שאין בידה די כוח לנצל את משאביה הכלכליים והחברות המתעניינות יגרפו את מרבית הכסף מאוצרות הטבע שימצאו בגרינלנד על חשבון הגרינלנדים, התעניינות זו לא רק שאינה מועילה לגרינלנד אלא מזיקה לה.
 

TaL53

New member
אתה רואה את הדברים בצורה ריאליסטית מדי

הנצחת התלות אולי קיימת במדינות עולם שלישי אבל לדנמרק עולה יותר לתחזק את גרינלנד מאשר התועלת הכלכלית ממנה (לפי מה שכתבתם אתה וששון) לכן הנצחת התלות מבחינה עלות-תועלת לא כדאית.
 
תאורטית הגרנלנדים יכולים להוציא מכרזים

בכל תחומי החיים ולגרוף לקופת המדינה את הרווחים. אבל בפועל זה אומר משבר והתמוטטות בטווח הקצר כי באוכלוסיה הזאת אין את כל בעלי התפקידים שצריך ואין את כל גורמי הייצור. מה גם שהאוכלוסיה בחלקה הגדול דוברת דנית. הסיבה היחידה למחשבה על עצמאות לאי הזה היא היותו רחוק לכאורה מדנמרק. זאת לא סיבה לחלק עצמאות ורק פוגע באוירה. לכן אבקש לחדול מהדיון הזה.
 

faltzan18

New member
הסיבה לזה היא כלכלית

מעריכים שמול חופי גרינלנד נחות להן עשרות מיליארדי חביות נפט, משמע כמה מאות אלפי חביות עד מיליון חביות לתושב. מעניין אם גם החלקים הארקטיים של קנדה רשאים לדרוש עצמאות.
 

אלון 58

New member
קנדה זה ספור אחר...,

האזור הארקטי שלה מורכב מחלקי היבשת והרבה איים. באותה מידה ניתן לשאול אם קויבק "רשאית" לדרוש עצמאות,לאו-דוקא מסיבות כלכליות,אלא אידיאולוגיות ועקב הבדלי מנטליות ולשון(צרפתית לעומת אנגלית).
 

Krishi

New member
אם כבר גרינלנד

שאלה שעניינה אותי, האם דנמרק נחשבת לגדולה באירופה? מצד אחד גרינלנד שייכת לה, מצד שני גרינלנד נמצאת קצת יותר קרובה לצפון אמריקה מאשר לאירופה.
 

אלון 58

New member
גם איסלנד קרובה מעט גיאוגרפית...,

יותר לאמריקה מאשר לאירופה,אבל היא מוגדרת כאירופית ותושביה מוגדרים כסקנדינביים,עקב מוצאם.
 
למעלה