תורת הקוונטים

תורת הקוונטים

מישהו יכול לצייר אש הקווים המרכזיים של התיאוריה, ואת מה היא באה לשלול? תודה.
 

ronpe

New member
ראה קישור מצורף

למה ישר לשלול... בקישור המצורף תוכל למצוא מידע שלם בקשר לתורת הקוונטים לאנשים שאינם פיזיקאים. תהנו!
 

lmatan1

New member
כאן KK באדיבות רון.../images/Emo69.gif../images/Emo152.gif../images/Emo2.gif

 

ronpe

New member
ראה קישור מצורף

למה ישר לשלול... בקישור המצורף תוכל למצוא מידע שלם בקשר לתורת הקוונטים לאנשים שאינם פיזיקאים. תהנו!
 

sheketz

New member
תיאוריות פיזיקליות

1. התיאוריה הפרמנידית כל מה שמתקיים הוא הכרח, וכל מה שאינו הכרח אינו מתקיים. כלומר ישנו רק עולם אפשרי אחד. 2. התיאוריה של הדטרמיניזם ההווה מחייב את העתיד והעבר, כלומר ברגע אחד כלול ההסטוריה של העולם, לפי חוקי התפתחות דטרמיניסטים. אבל החוקים אינם מספיקים להכריע בדבר קיום דבר זה או אחר, יש אינסוף עולמות אפשריים שמקבילים זה לזה והמציאות היא רק עולם אפשרי אחד. 3. התיאוריה הקוונטית. לכל רגע בהווה יש אינסוף עתידים אפשריים ואינסוף עברים אפשריים. אנחנו יכולים רק לקבל את ההסתברות שמאורע אחד יביא למאורע שני על ידי סיכום כל ההסטוריות האפשריות שמביאות מנקודה אחת לשניה.
 

cogito1

New member
אי שלמות התיאוריה

תורת הקוונטים היא עוד תיאוריה שמבחינה מעשית היא עורבא פרח. פעם שאלתי איזה מדען מה יהיה אם נדע את מקומו של האלקטרון על הסקאלה(עד עכשיו היה סופרפוזיציה- ספק למעלה ספק למטה). הוא אמר שמבחינה של השלכה מעשית זה לא יעזור במאום,אולי אגלגל עוד תיאוריה חדשה שגם אז יהיהו בה חורים. הפילוסוף האירלנדי ברקלי גרס עיקרון חדש: אי שלמות התיאוריה. לנצח חורים יהיו בה-תאוריה שלמה לעולם לא תיהיה כזאת שתיהיה קוהרנטית(עקבית) וחסרת סתירות(קונסיסטנתית). אהובת לבבי, קובי א.
 

sheketz

New member
דווקא מבחינה מעשית היא בסדר

השאלה למה אתה קורא "בחינה מעשית".
 

karpada1

New member
נחרצות תמוהה

תיאוריה עם חורים->תיאוריה בלתי שלמה->עורבא פרח. מבחינה מעשית(ומעשית בלבד),תורת הקוונטים עומדת במבחן הקוהרנטיות והקונסיסטנטיות. היא אומנם עושה זאת בצורה הסתברותית,אך ההסתברותיות שלה ניתנת לניבוא,מכאן תוקפה.
 

cogito1

New member
נחרצות אהה?!

"נחרצות תמוהה"- אם שמעת על הניסוי החתול של שרדינגר שמטרתו להוכיח אם תורת הקוונטים שלמה(שלמה- במובן שהיא תהפוך את ההסתברות לתוצאה,תיהיה חפה מסתירות).והניסוי מה הראה?? היינזברג הוכיח את אי השלמות!! למה אני אסביר לך,תקרא את זה בתורות הידועות.במקורות יותר נכון. ואז תבין ולא תדבר סתתם. מבחינה מעשית- על דרך השאלה: מה מיקומו של האלקטרון על הסקאלה יעזור לי מבחינה מדעית יישומית(פיתוח טכנולוגי למשל). ואין אמר לי אותו מדען.
 

karpada1

New member
חתול אומלל

הניסוי של שרדינגר מציג סתירה בתורת הקוונטים,כך גם ניסוי EPR המפורסם ועוד רבים וטובים. ומה בכך?הרי הטיעון שלך,שאליו הגבתי,לא התייחס לתיאוריה אלא לתצפיות אמפיריות:"עורבא פרח מבחינה מעשית". קרא בבקשה את הודעתי הקודמת שוב,התייחסתי לפן המעשי בלבד(ציינתי זאת במפורש). אי השלמות של אייזנברג בכלל אינה רלוונטית לפיזיקאים נסיוניים(לדעתי,אגב, אלו שייכים לסוג היחיד שראוי להיות מוכלל בקבוצה),פיזיקה היא מדע אמפירי לחלוטין,שלמות תיאורטית היא פריבילגיה ותו לא,אל תשכח באיזה תחום עסקינן. תמוה,בהחלט תמוה,מה בדיוק אתה חושב שעושים באקדמיה? אוננות טכנולוגית? אם אילו היו פני הדברים,כבר מזמן היו משכנים את התיאוריה העוסקת בקוונטים יחד עם שיקוצים כגון אלכימיה,פרפטואה מובילה או כל מדע פוסט מודרני אחר.
 

ronpe

New member
אל תנסו להבין את הקוונטים....

הבעיה היא לא עם התיתיאוריה עצמה. כמו שציינתם התיאוריה עומדת במבחן התוצאה בדיוק שאף תיאוריה אחרת לא עומדת בו. הבעיה נובעת מעצם הפרשנות, שאנחנו נותנים לתיאוריה. כמו שהוזכר בהמשך בדבריו של בוהר. לצד פרשנות העולמות המקבילים קיימות עוד פרשנויות מפרשנויות שונות. ואם זה כל כך מעניין אתכם אז אתם מוזמנים לקרא באתר שעליו המלצתי קודם.
 

cogito1

New member
פשר קופנהאגן

לפי בוהר הבעיה הגדולה של המדע היא בשפה: "אנו תלויים בשפה, לכודים בה". מזכיר את הדקונסטרוקטיביזם של דרידה(רק בצורה שונה של מסמן ומסומן) בוהר אומר אפילו במילה ממשות לא יודעים להשתמש. ואמר הוא: כול המצב בפיסיקה האטומית מרוקן ממשמעות כלשהי תכונות עצמיות כאלה(מהירויות) ומציגן כאידיאליזציות של הפיסיקה הקלאסית(1937,כתביו) אידיאליזציות הן תוצרי החטא הלוגי- האלקטרון נמדד בעזרת קריטריון tוהתוצאה היא fהאלקטרון נמדד בקריטריון x ותוצאתוh. וסיכומו: "איפשר לייחס ממשות נפרדת במובן פיסיקאלי לתופעה או למכשיר מסויים.
 
למעלה