תוצאות שקיפות עורפית

Romi forever

New member
תוצאות שקיפות עורפית

אתמול הייתי בבדיקת שקיפות עורפית אצל ד"ר רוזן. תוצאות הבדיקה הראו: עובי שקיפות עורפית: 1.8 מ"מ דרגות סיכון ע"פ גיל (29) בלבד: 1:1169 דרגות סיכון ע"פ גיל ובדיקה: 1:4205 1. התוצאה נראית סבירה? הרופא נראה מסופק אך אנחנו לא (זה עדיין נראה סיכוי גבוה, לא?) 2. האם לשלב בדיקת דם PAPP-A? לדברי הרופא זה מעלה את הסיכויים רק ב- 1-2 אחוזים בלבד.
 

א י ו ש י

New member
לשלב ועוד איך!!!../images/Emo26.gif

תקראי העתקתי קטע מתוך אתר של ד"ר תדמור על הבדיקה מוזר שהרופא אמר שזה מעלה רק ב1-2 אחוזים לפי מה שאני יודעת זה בהרבה יותר.
בדיקות הדם: Free-BetaHCG ו-PAPP-A הם חלבונים המופרשים ע"י העובר והשליה ועוברים למחזור הדם האימהי כבר במהלך השליש הראשון להריון.באמצעות סמנים ניתן לחשב האם קיים סיכון לעובר ללקות בתסמונות כרומוזומליות. שילוב של בדיקת האולטראסאונד ובדיקת הדם יאתר, במידת מהימנות של 80%-90% עוברים בעלולים ללקות בתסמונות גנטיות ומחלות עובריות שונות כבר בשלב מוקדם של ההריון, בהשוואה ל"תבחין המשולש" (חלבון עוברי) המתבצע בשבוע ה-17-18 להריון במהימנות של כ-70% בלבד
 

lulyK

New member
למיטב ידיעתי זה

מעלה את האמינות מכ-75% לכ-90% (מה שמעלה בעוד אחוז או שניים זו בהבדיקה שמשקללת גם את החלבון העוברי)
 

lulyK

New member
התוצאה הורידה את הסיכון,

כך שהיא תוצאה "טובה". לגבי סיכון גבוה או נמוך, זה כבר עניין של תחושה אישית. במקומך הייתי עושת גם את בדיקת הדם, ומחכה גם לסקירה מוקדמת ולחבלון העוברי ואז מחליטה לגבי מי שפיר (שלא עשיתי בסופן של בדיקות והתלבטויות)
 

Romi forever

New member
איפה ניתן לבצע את בדיקת הדם?

אני גרה באיזור המרכז. ידוע לי על "תל השומר". האם יש עוד מקום?
 

כרמיון

New member
אני עשיתי במרכז לבריאות האישה ברמ"א

הם מכון הסדר ועובדים עם קופ"ח כללית.
 
למעלה