תוספת פרוותית ומקסימה למשפחה!

ליאל ד

New member
תוספת פרוותית ומקסימה למשפחה!

שלום רב!! לפני כמה שעות הפכנו להורים מאושרים לזוג גורים פרוותיים ומקסימים!!! אך לצערי אחד הגורים מיועד לנו והשני יילקח מאיתנו מחר למשפחה אחרת (אימצנו אותו עד שהוריו יחזרו מחר). מדובר בשני גורים בני חודש וחצי בן ובת. ועליי לבחור את מי אני מעדיפה להשאיר לעצמי ואת מי למסור למשפחה השנייה (בן או בת). אני ובן זוגי מיד התאהבנו בגור השמנמן, אך אני מתקשה להחליט.. יש לי ניסיון של גידול חתולות בנות אך בחיים לא יצא לי לגדל בנים. אני יודעת שבנות מאוד מטופחות ומסודרות, לעומת זאת לפי מה ששמעתי בנים יותר "בלגאניסטים"... אני ממש מתלבטת וחייבת להחליט עד מחר.. חייבת את עצתכם... האם זה נכון שלבנים יש ריח כי הם לא הכי מטופחים?? האם הם יותר אגרסיביים?? חשוב לציין שאנחנו גרים בדירה ללא גינה ואין בכוונתנו לתת לו/לה לטייל בחוץ. בנוסף, אידיאל שלי של חתול - חתול שמנמן ועצלן!!!! תודה רבה מראש!!!
 
קצת מידע

לגבי הריח זה פשוט לא נכון. גם חתולות וגם חתולים נקיים מאד ולא סובלים מבעיות ריח. לגבי עצלנות - גם עניין של אופי אבל נראה לי שזכרים נוטים להיות יותר אקטיביים. ועדיין, רוב החתולים אחרי העיקור/סירוס נהיים שמנים ועצלנים בלי קשר למינם :)
 

8gal

New member
בן...בת...אמצע....

לפי הידוע לי, ולפי הנסיון שלי מהכרות עם כמה עשרות חתולי רחוב, וחתולים של חברים בבית - מעולם לא הרגשתי בהבדל בין בנים לבנות.... ובמיוחד שלא בריח... כולם הריחו נהדר, באמת! (כולם היו מעוקרות ומסורסים כמובן....) יש הבדלים עצומים בין חתולים באופן כללי, אבל לא משהו שמאפיין זכרים או נקבות. אני יכולה לחשוב עכשיו על כמה זכרים שאני מאכילה שהם הכי עדינים בעולם, נמרחים, ושקטים.... ולעומתם על נקבות שהם מפלצות לא קטנות ולא מי יודע מה נקיות.... ולהפך. אני די נוטה לחשוב שזה יותר באופי שלהם ולא במין... במקומך הייתי הולכת על תחושת הבטן, עם את יותר מתחברת, מבלי לחשוב על המין שלו. ונראה לי שזה הבן השמנמן.... וייתכן שיהיה מופרע ופרחח, אך אולי גם אחותו תצא כך... קשה לדעת... חוץ מזה, אמרת שתמיד גידלת בנות, אז הגיע הזמן להתנסות במשהו אחר, לא?
מצרפת תמונה של חתול זכר, מן סוג של חמאה שכזו..... בהצלחה בבחירה!
 

Noaal

New member
למה לא שניים? ../images/Emo8.gif

הרבה יותר קל (לנו מחשבתית) לגדל חתולים בזוגות היות והם מעסקים אחד את השני. במידה ואתם יכולים שלא לוותר על אחד מהם, מדוע שלא תשמרו אותם? את שניהם? למשפחה האחרת אתם תמיד יכולים לאמץ אחד (או שניים
) ממגוון רב של חתולים שמחפשים בית.
 

ליאל ד

New member
אם ללכת לפי תחושות הלב

אז ברור שהתאהבתי ממבט ראשון בילד השמנמן!! לצערי לא נוכל להשאיר את שני הדובים, גם בגלל שהדירה שלנו פשוט קטנטנה (כמובן שנאמץ עוד כשניקנה לנו בית יותר גדול - אבל זה רק בגדר תיכנון לעתיד הרחוק!) וגם משום שהבטחנו אחד למשפחה אחרת, והם כבר קנו את כל הציוד ומחכים למחר בערב, כך שזה לא יהיה הוגן מצידנו להשאיר את שניהם רק משום שהתאהבנו בהם ממבט ראשון!! לצערי אני לא מצליחה לצרף תמונה של הדובים שלי (יש לי אותם כמה שעות ואני כבר עשיתי להם אלבום תמונות די רציני!!!!!)
 
לדעתי-

אני גרה בדירה קטנטנה. 32 מ"ר. יש לי שני חתולים ואני מצטערת שלא אימצתי את שניהם במקביל. כשהם גדלים אחד עם השני מילדות הם הופכים לחברים טובים, מעסיקים אחד את השני וזה כמובן הכי טוב לבעלים. מבחינת גודל הדירה, באמת שאין לך מה לחשוש. חתולים בסה"כ רוצים חום ואהבה. לגבי המשפחה האחרת שהבטחתם להם גור אחד, לא חסרים גורים מתוקים ומדהימים להפליא. ניתן לאמץ גורים מבתי מחסה/עמותות. תאמיני לי, גורים יש בשפע, לפעמים אפילו "יותר מדי" עד כדי כך שלא לכולם מוצאים בית. וכך ייצא כאילו הצלתם עוד גור... לדעתי, תאמצי את שניהם. ולמשפחה האחרת גם בפורום פה נוכל להמליץ לך על המון גורים מתוקים. אם רק תבקשי תראי איזה שרשור ענק יהיה לך.
 

גאוי7

New member
טעות, אין כמו זוג אחים

הם מתכרבלים יחד כשאנחנו בעבודה ונהנים ללקק אחד את השני ולשחק כולל מכות . תני למי שהבטחת להם לאמץ מתלל - יש שם כל כך הרבה גורים מדהימים לא פחות.
 

קיי דן

New member
תוספת דבל פרוותית תעזור לך

ולחתול, גם בן וגם בת והאחרים יקחו חתול אחר. יתרון עצום לגדל שני חתולים במיוחד כשנעדרים מספר שעות מהבית לחתול/ה תהיה חברה ולכם שקט מצפוני. וכדאי שתחשבו על זה, בכל מקרה לגבי זכר או נקבה תלוי באופי החתול. הריח כמעט אותו ריח.
 
אין הבדלים היגיינים ביניהם

טייני וסימבה (זכר ונקבה) מתלקלקים באותה תדירות וגם החתולים בחצר. מה שכן, חתולות נוטות להיות מטורפות יותר מזכרים, ככה אנחנו נוכחנו לגלות עם ניסיוני עם חתולים וחתולות. הם תמיד יותר נחמדים. אבל שני המינים כ"כ מתוקים באותה מידה שאפשר לקבל סכרת מרוב שבא לאכול אותם
 
בת או בן?

יש לי 3 חתולים זכרים כל אחד מהם הצלתי ממות בטוח לכן הסתכלתי על המין רק מאוחר יותר. הם חברים אם כי מדי פעם אחד מראה מי זכר אלפא. הם באים ללטוף הם נקיים מאד ואפילו מנקים זה את זה.
 

GrimBoy

New member
המון בהצלחה../images/Emo70.gif וכמה הערות חשובות.

מבחינת הבדלים בין זכרים לנקבות, ישנה התאוריה המקורית שאומרת שנקבות יותר אקטיביות, מניסיוני האישי, יש בה משהו. מנהסתם שהוא ממש לא מחייב. בגלל שמדובר בבעל חיים מאוד אינטיליגנטי, השוני בין הפרטים הוא אינדיבידואלי וקשור גם בגזע שממנו הם באים במקור. באנלוגיה פשוטה, אם ניקח נקבת פרסי ונשים אותה עם זכר סיאמי, ברור שהזכר יהיה היותר פעיל מבין השניים. אצלי הנקבה היא הפעלתנית יותר, משחקת יותר, ליידי יותר, נקייה יותר, מתקשרת באופן יצירתי יותר. הזכר הוא ה-"needy" מבין השניים. מפונק(!), פחות פעיל. בשעת משחק יותר קשה לגרום לו להוציא אנרגיות. עם זאת הוא הרבה יותר חזק ובנוי אז מבחינה בריאותית אין לזה משמעות. באשר להמלצה ההמונית פה לאמץ עוד אחד, אני חי ביחידה נפרדת עם שלושה חתולים והיא די מאוד קטנה. עם זאת, אני לא ממליץ למהר כל כך. השיקול צריך להיות מלא ושל כל הגורמים. שלך ושל בנזוגך. יש קסם גם בלהנות מתקופת ה-"גורות" של כל חתול בנפרד. יש גם קסם אחר לגמרי בשניים שגדלים ביחד. גם אם עוד שנה תביאי אחד נוסף, הם עדיין ישחקו ויתלהבו אחד מהשני כמו שני גורים (מניסיון גורף..). פשוט צריך לדאוג להביא גור ולא בוגר.. ההתאקלמות והקשר עם הבוגר שאצלך יותר נוחים ככה.. חתול הוא אחריות ליותר מעשור. אין סיבה להקל ראש בהחלטה לאמץ אחד "נוסף" כאילו זו הייתה התלבטות אם לקחת עוד חתיכת עוגה. אחר כך כשלא כל השיקולים נעשו ונלקחה החלטה בקלות ראש,, יש הלם מוחלט מול שירשורי המסירה המבאסים.
 

ליאל ד

New member
../images/Emo10.gifההחלטה התקבלה...

תודה רבה לכולכם על עזרתכם והמלצותיכם. אחרי דיונים משפחתיים רבים (שהתנהלו כמה שעות טובות במהלך הסופ"ש), הוחלט למסור את הנקבה המקסימה למשפחה אחרת שכל כך רצתה אותה ואף השקיעה כ-300 ש"ח בציוד הנדרש (והיקר ביותר). היה לי נורא קשה עם ההחלטה, אך אתמול בערב מסרנו את הבובה המקסימה. שיגעתי את הבעלים החדשים עם הוראות טיפול ואפילו הכנתי לו רשימה של דברים שמותר/אסור לעשות, הרשימה היתה ארוכה למדי, אז הם פשוט לקחו אותי אליהם הביתה (ששם יש חדר נפרד שמיועד רק לנסיכה הקטנה) ואני סידרתי אותו ומיקמתי הכל ככה שיהיה לה נוח וכיף, הדרכתי את כולם פעם נוספת אז אני חושבת שיהיה בסדר (כמובן שחזרתי הביתה ובכיתי כל הלילה, אבל אני יודעת שהבובה הקטנה הגיעה לידיים טובות!!)! כנראה שבאמת שגעתי את הבעלים כי הוצע לי לקבל מפתח לביתם ולבדוק מה שלומה של היפה מתי שארצה!!! בראיה לאחור אולי באמת הגזמתי, אבל נורא דאגתי לשלומה של הבובה!! כבר עודכנתי שהנסיכה ישנה בכיף כל הלילה, לעומת זאת הבונבון השמנמן שלי עשה לנו לילה גיבוש צנחנים - טירונות די אכזרית כי הוא פשוט רצה "תשומי" בין 2 ל-5 בלילה, ואת את התשומי הוא רצה כמובן משנינו ביחד!!!! אז הגענו היום לעבודה עם עיניים אדומות ונפוחות מעייפות . אז תודה רבה לכולכם על התייחסותכם!! אדאג לעדכן בהמשך אם לא ארדם מעייפות במשרד הנוח איפה שאף אחד לא קופץ לי על הפנים ומשחק עם השער ועם הריסים!!
 

8gal

New member
מזל טוב ../images/Emo13.gif

בשעה טובה!! אל תתיאשי מהלילות שבו הוא ירצה 'קצת' תשומת לב, פשוט עכשיו בלי אחותו למשחקים, הוא ידרוש את זה מכם. זה יעבור..... וממליצה לשחק איתו המון בערב לפני השינה, על מנת להתיש אותו. ועכשיו הגיע הזמן לתמונות, לא?
 

8gal

New member
../images/Emo99.gif איזה חמווווווד

נראה מלאך קטן כשהוא ישן....
ממש סוכריה!
 

B0NB0N

New member
וואי איך אני מבינה אותך

אם זו הייתי אני? הייתי בוחרת למשפחה שצריכה לחזור גור נוסף ומשאירה את הצמד חמד המתוקים
אצלי. זה יהיה נחמד שהם ישארו ביחד וישחקו ואתם תהנו משניהם. מה את אומרת?
 
יש לי זכר ונקבה בני אותו גיל (שנה וחצי)

שניהם נקיים באותה רמה, לפוץ' לקח קצת יותר זמן ללמוד את ההרגל הזה אולי בגלל שהוא ננטש ע"י האמא וגם היה בבידוד חודש וחצי בגלל פטריה בעור, אבל הוא בהחלט מנקה את עצמו וגם טורח ללקק את דאשה במקומות שקשה לה להגיע
שניהם שובבים אבל באופן שונה, היא אוהבת להציק לי, הוא אוהב להציק לה
בקיצור הרגלי נקיון יש להם, ולגבי "אגרסיביות" זה מאוד תלוי בחתול אבל כדאי לגדל 2 ביחד כדי שיהיה להם לאן לנתב את האנרגיות האלה.
 
למעלה